LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Abn-Amro

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
comeyer
Berichten: 95
Lid geworden op: 10 jan 2010 14:16

Abn-Amro

Ongelezen bericht door comeyer »

Van veel mensen krijg ik al te horen dat de Abn-Amro bewust lang het geld vasthoud die zij ontvangen van instanties zoals het UWV. Terwijl andere mensen vaak al een dag eerder het geld op zijn of haar rekening hebben staan is het vrijwel altijd dat de Abn-Amro een dag later is.
Heeft dit te maken met het afbetalen van de ruim 30 miljard staatssteun die zij hebben ontvangen en dat op deze manier de klant de dupe word?

Arjan de Boer
Berichten: 77
Lid geworden op: 04 mei 2009 09:53

Re: Abn-Amro

Ongelezen bericht door Arjan de Boer »

Heb je je Abn kantoor hier al over gebeld?

jeanne-veghel
Berichten: 2924
Lid geworden op: 03 nov 2009 08:46

Re: Abn-Amro

Ongelezen bericht door jeanne-veghel »

comeyer schreef:Van veel mensen krijg ik al te horen dat de Abn-Amro bewust lang het geld vasthoud die zij ontvangen van instanties zoals het UWV. Terwijl andere mensen vaak al een dag eerder het geld op zijn of haar rekening hebben staan is het vrijwel altijd dat de Abn-Amro een dag later is.
Heeft dit te maken met het afbetalen van de ruim 30 miljard staatssteun die zij hebben ontvangen en dat op deze manier de klant de dupe word?

In het krantje van het UWV staat dat ze tussen een bepaalde datum uitbetalen.
b.v. tussen 12-15 januari kunt u het bedrag verwachten op uw rekening.
Ik denk dat het niets te maken heeft met ABN-AMRO, want je ziet toch
ook de rente datum, van wanneer af het is bijgeschreven?
Als UWV zegt, dat ze uiterlijk bv 15 januari moeten hebben uitbetaald,
dan kan het echt wel voorkomen, dat de een het een dag eerder heeft
dan de ander.

comeyer
Berichten: 95
Lid geworden op: 10 jan 2010 14:16

Re: Abn-Amro

Ongelezen bericht door comeyer »

Ik heb geprobeerd om een mail te versturen maar dat kon momenteel niet, heb nog niemand gebeld, zou bellen nu hebben dan?

jeanne-veghel
Berichten: 2924
Lid geworden op: 03 nov 2009 08:46

Re: Abn-Amro

Ongelezen bericht door jeanne-veghel »

jeanne-veghel schreef:
comeyer schreef:Van veel mensen krijg ik al te horen dat de Abn-Amro bewust lang het geld vasthoud die zij ontvangen van instanties zoals het UWV. Terwijl andere mensen vaak al een dag eerder het geld op zijn of haar rekening hebben staan is het vrijwel altijd dat de Abn-Amro een dag later is.
Heeft dit te maken met het afbetalen van de ruim 30 miljard staatssteun die zij hebben ontvangen en dat op deze manier de klant de dupe word?

In het krantje van het UWV staat dat ze tussen een bepaalde datum uitbetalen.
b.v. tussen 12-15 januari kunt u het bedrag verwachten op uw rekening.
Ik denk dat het niets te maken heeft met ABN-AMRO, want je ziet toch
ook de rente datum, van wanneer af het is bijgeschreven?
Als UWV zegt, dat ze uiterlijk bv 15 januari moeten hebben uitbetaald,
dan kan het echt wel voorkomen, dat de een het een dag eerder heeft
dan de ander.
Het ligt niet aan de ABN denk ik, maar dat is mijn idee. Zie hierboven.

Frankko
Berichten: 42
Lid geworden op: 22 mar 2007 15:30

Re: Abn-Amro

Ongelezen bericht door Frankko »

Is een broodje aap verhaal. Ik heb vorige week nog iets verkocht via Marktplaats
en er is geld overgemaakt van de Rabo naar mijn ABN rekening. Zonder spoedoverboeking was het dezelfde dag nog binnen. Tevens krijg ik mijn salaris altijd op dezelfde datum (mits geen weekend).

Ik heb in het verleden een rekening bij de Postbank gehad en deze waren altijd 2 dagen later dan de ABN of Rabo. Dit schijnt ook verleden tijd te zijn.

Senna1
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 jan 2010 17:02

Re: Abn-Amro

Ongelezen bericht door Senna1 »

Ik heb al diverse malen geprobeerd een antwoord van ABN-Amro te krijgen, zonder resultaat, over het volgende
Ik woon in Duitsland en heb een Ned.rekening bij de ABN/Amro, aangezien ik ook een Duitse rekening heb boek ik regelmatig geld over. Dit gebeurt via internet. Als ik op woensdag overboek heb ik het meestal dinsdag's pas op mijn Duitse rekening :( en dat terwijl het volgens mij slechts 1 druk op de knop is om het bedrag over te boeken.) Het bedrag wordt ook pas 2 dagen later afgeboekt.
Heeft iemand hier misschien ook ervaringen mee en/of een oplossing. Van de ABN/Amro krijg ik geen antwoord.

jeanne-veghel
Berichten: 2924
Lid geworden op: 03 nov 2009 08:46

Re: Abn-Amro

Ongelezen bericht door jeanne-veghel »

Senna1 schreef:Ik heb al diverse malen geprobeerd een antwoord van ABN-Amro te krijgen, zonder resultaat, over het volgende
Ik woon in Duitsland en heb een Ned.rekening bij de ABN/Amro, aangezien ik ook een Duitse rekening heb boek ik regelmatig geld over. Dit gebeurt via internet. Als ik op woensdag overboek heb ik het meestal dinsdag's pas op mijn Duitse rekening :( en dat terwijl het volgens mij slechts 1 druk op de knop is om het bedrag over te boeken.) Het bedrag wordt ook pas 2 dagen later afgeboekt.
Heeft iemand hier misschien ook ervaringen mee en/of een oplossing. Van de ABN/Amro krijg ik geen antwoord.

Gebruik je een SEPA overboeking, want bij mij duurt het 1 dag om
een bedrag van nederland naar België en omgedraaid te doen.
Zal het soms max. 2 dagen zijn, maar echt niet meer.
Om 08.00 uur overgeboekt en in de namiddag op de rekening.

Gesloten