LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Uitvaartverzekering

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
legalcoach
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 jan 2010 19:40

Re: Uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door legalcoach »

Vorig jaar werd een pupil van me gecremeerd vanwege de gemeentelijke sociale dienst (zogenaamd van de armen). Als curator heb ik de kosten van de eenvoudige dienst en de crematie aan de GSD kunnen terugbetalen. Die kosten bedroegen (afgerond) € 2.700,-. Ik begrijp natuurlijk best dat zo'n gemeente (in dit geval Rotterdam) een prijsafspraak heeft, maar kennelijk kan het dus voor zo'n bedrag. Verder las ik laatst een leuk stukje (weet niet meer waar) wat je allemaal zelf kunt doen als iemand overlijdt. Daar zit een hele grote kostenbesparing in.

vedion
Berichten: 13
Lid geworden op: 25 jan 2006 20:06

Re: Uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door vedion »

ik betaal voor 2 personen nu 39.59 per maand
en ben verzekerd voor een bedrag voor 10,000 euro per persoon
en alles word dan verder geregeld
wat ik wel weet is dat vanaf nu en de komende jaren het begraven en evt cremeren
veel duurder word dus ik denk dat je het beste misschien nu gewoon je verzekering kan opzeggen en even kijken op internet wat de goedkoopste qwa premie is en hoeveel je er voor krijgt
ik denk dat voor een jonger persoon de premie tussen de 10 a 15 euro per maand is voor een verzekering van 10,000 euro

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door kweenie »

Byob schreef:Het meisje dat nu nog 0 jaar is, hoeft op haar 20ste in iedergeval niet zelf nog eens te beginnen met een polis, tenminste niet voor de volle pond. En over het algemeen past de de jeugd goed op die leeftijd. Ook is het kapitaal wat ze hebben niet van dat formaat dat als er wat gebeurt ze het zelf kunnen betalen...

Ik zie wel degelijk nut in een uitvaartpolis, als het maar in geld is, en niet in natura.
Duidelijker en transparanter kan haast niet volgens mij. Je weet wat er uitgekeerd wordt als je komt te overlijden, en je weet voor hoe lang je hoeveel moet betalen.
(natuurlijk als de middelen niet al aanwezig zijn om een uitvaart zelf te bekostigen).
Vooral de laatste zin is van belang. Een uitvaartpolis is met name nuttig voor mensen die zelf geen spaargeld of andere bezittingen (denk ook aan een eigen huis) hebben. Maar veel mensen hebben wél een spaarpotje, zodat voor die mensen een polis vaak niet nodig is. En voor mensen die geen spaarpotje hebben, is het niet alleen van belang om een voorziening voor de uitvaart te treffen, maar vooral ook om zo snel mogelijk voor een spaarpot te zorgen voor andere gebeurtenissen (kapotte wasmachine etc.).

witte angora
Berichten: 31285
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door witte angora »

Er kunnen verschillende redenen zijn om een uitvaartverzekering te nemen. Soms gaat het niet alleen om geld, maar spelen er andere dingen.

Netjes gezegd: als ik de oogjes voortijdig sluit, dan zal de crematie niet gaan zoals ik het wil, maar zoals mijn ouders het willen. Ook al wil ik met die twee zo goed als niks meer te maken hebben.

De crematie moet het slotstuk van MIJN leven worden, niet een tussendoortje voor twee mensen die zich nooit iets van mij aangetrokken hebben, en nu reeds op mijn erfenis zitten te wachten. Terwijl ik nagenoeg niks mankeer, het enige wat mij op zou kunnen breken is de jarenlange stress.

Verder wil ik niks over zeggen over het hoe en wat, is teveel privé.

Vandaar dat ik bij de Dela zit, dan weet ik redelijk zeker dat dingen zo geregeld worden als IK het wil, niet zoals ZIJ het willen. Ik heb andere familieleden als executeur-testamentair aangewezen, maar ook die zijn nauwelijks tegen mijn ouders opgewassen. Helaas.

Krabbeltje
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 okt 2006 11:51

Re: Uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Krabbeltje »

Er zijn een aantal punten waar je rekening mee moet houden:

1. Op welke leeftijd ben je begonnen met het betalen van je premie, want hoe
jonger je begint, des te lager de premie
2. Begrafeniskosten zijn altijd duurder dan een crematie, maak je wens duidelijk
3. De begrafenisrechten schelen per gemeente enorm, informeer dus ook bij je
gemeente (of de gemeente waar je begraven wilt worden) wat de grafrechten
daar kosten. Zo weet je enigzins of je voldoende bent verzekerd
4. Kijk eens kritisch naar je eigen wensen en wat je verzekering standaard dekt. Je
kan dan kijken of die standaard voor jou te weinig is of juist te veel
5. Op een polis staat meestal een rechthebbende begrafenisondernemer vermeld
(vooral bij uitkering in geld). Deze mag je altijd wijzigen. Wel even een schrifte-
lijk verzoek indienen
6. Heb je een grote familie en (veel) kinderen en kleinkinderen, dan is de kans
groot dat de kosten hoger uitvallen.
7. Alle kosten die bovenop je standaarddekking gemaakt worden, moeten worden
betaald door je nabestaanden. Houdt daar rekening mee.
8. Je bent niet verplicht om gebruik te maken van de standaard zaken die in je
polis staan opgenomen. Denk bijv. aan een advertentie in een regionale of
landelijke krant, 150 rouwkaarten, koffietafel, extra volgauto etc. Zet duidelijk
op papier wat je wel en niet wilt. Bij een uitkering in geld kan dat zeker schelen
en kunnen je nabestaanden zelfs nog geld terugkrijgen

Samenvattend:
Jij bepaald hoe en wat je wilt, wat je kunt betalen, welke extra's je wel of juist niet wilt. Zet dingen nu al op papier en bewaar deze. Je kunt ook een testament laten opmaken, vooral als je zaken rond erven anders wilt regelen, je huwelijkspartner en kinderen uitgesloten. Die hebben altijd recht op hun deel.
Wees overigens eerlijk tegenover mogelijke nabestaanden als je (veel) schulden hebt, zodat zij jouw erfenis kunnen afwijzen. Anders worden jouw schulden op hen overgedragen.

Bedenk dat een afscheid vooral belangrijk is voor de nabestaanden. Vraag ook aan hen hoe zij jou graag zouden herdenken. Je hoeft er dus geen grootse uitdragerij van te maken als je dat niet wilt, maar soms kan het voor een partner of kinderen belangrijk zijn als er bij jouw afscheid voor hen een persoonlijke noot of gedachte aanwezig is. Dit kan helpen bij het rouwproces. Praat er dus nu over, zet dingen op papier, denk goed na wat je wel en niet wilt en bekijk wat ongeveer de kosten kunnen zijn. Laat je niet gek maken door verzekeraars, want die willen altijd meer geld verdienen. Laat dat in ieder geval geen leidraad zijn.

matrax2
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 jan 2008 09:58

Re: Uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door matrax2 »

[email protected] schreef:Onlangs heb ik mijn moeder gecremeerd(begraven had het zelfde gekost, maar dit was haar wens) Opbaren, Eenvoudige kist, transport van kist naar crematorium, geen volgwagens. Koffie met koek bij condoleren, koffie met cake bij crematie. 50 kaarten met een persoonlijk verhaal en een afscheidstekening van mijn moeder, 50 bedankkaartjes. Urn. As zelf verstrooit. Kosten € 2700.- Bij Dela verzekerd voor 3500.-, € 800 teruggekregen omdat we aantoonden de nodige reiskosten te hebben gemaakt i.v.m. het overlijden.
Als je zelf geen geld hebt, zullen je erfgenamen , of de opdrachtgever, moeten betalen. Als je kinderen niet kunnen betalen, of niet willen, kunnen ze ook geen opdracht geven tot. Bedenk dus een oplossing met elkaar en informeer eens bij de gemeente.
Aanvullend wil ik ook vertellen dat ik vroeger zelf assurantietussenpersoon was en voor mij zelf in 1975 mij verzekerde voor ongeveer 8500. Ik ging er toen vanuit dat de kosten in de loop van de jaren zouden stijgen, de verzekering zou ook meegroeien en uiteindelijk zou ik op mijn 65 verzekerd zijn voor ongeveer 10000. In praktijk blijkt dat dus voor 7500. Ik kan dus nog een paar jaar vooruit, maar ik heb wel geleerd dat die groei bij verzekeringen soms een afname betekent. Als je nog jong bent, leg er dan geld voor opzij, dat werkt beter, het vergt wel discipline om van het geld af te blijven. Denk niet dat je later eventueel kan verzekeren, want als je een gezondheidsprobleem krijgt, is er geen verzekering die je nog neemt. Mij overkwam dat dus op mijn 30st, mijn huidige vrouw al op haar 24 st. gebruik dus je verstand en niet je emotie. En dood ga je echt een keer!
Beste mostertpot,
Even een vraag: In welke gemeente en bij welk uitvaartbedrijf was die 2700 Euro?
Ik vroeg het laatst na voor Zoetermeer en toen werd een minimumbedrag van 4500 genoemd. Het bedrijf is Teeuw in Berkel, waarvan ik de indruk had dat het niet de duurste is.
mvrgroet, Hans.

[email protected]
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 nov 2007 12:36

Re: Uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door [email protected] »

matrax2 schreef:
[email protected] schreef:Onlangs heb ik mijn moeder gecremeerd(begraven had het zelfde gekost, maar dit was haar wens) Opbaren, Eenvoudige kist, transport van kist naar crematorium, geen volgwagens. Koffie met koek bij condoleren, koffie met cake bij crematie. 50 kaarten met een persoonlijk verhaal en een afscheidstekening van mijn moeder, 50 bedankkaartjes. Urn. As zelf verstrooit. Kosten € 2700.- Bij Dela verzekerd voor 3500.-, € 800 teruggekregen omdat we aantoonden de nodige reiskosten te hebben gemaakt i.v.m. het overlijden.
Als je zelf geen geld hebt, zullen je erfgenamen , of de opdrachtgever, moeten betalen. Als je kinderen niet kunnen betalen, of niet willen, kunnen ze ook geen opdracht geven tot. Bedenk dus een oplossing met elkaar en informeer eens bij de gemeente.
Aanvullend wil ik ook vertellen dat ik vroeger zelf assurantietussenpersoon was en voor mij zelf in 1975 mij verzekerde voor ongeveer 8500. Ik ging er toen vanuit dat de kosten in de loop van de jaren zouden stijgen, de verzekering zou ook meegroeien en uiteindelijk zou ik op mijn 65 verzekerd zijn voor ongeveer 10000. In praktijk blijkt dat dus voor 7500. Ik kan dus nog een paar jaar vooruit, maar ik heb wel geleerd dat die groei bij verzekeringen soms een afname betekent. Als je nog jong bent, leg er dan geld voor opzij, dat werkt beter, het vergt wel discipline om van het geld af te blijven. Denk niet dat je later eventueel kan verzekeren, want als je een gezondheidsprobleem krijgt, is er geen verzekering die je nog neemt. Mij overkwam dat dus op mijn 30st, mijn huidige vrouw al op haar 24 st. gebruik dus je verstand en niet je emotie. En dood ga je echt een keer!
Beste mostertpot,
Even een vraag: In welke gemeente en bij welk uitvaartbedrijf was die 2700 Euro?
Ik vroeg het laatst na voor Zoetermeer en toen werd een minimumbedrag van 4500 genoemd. Het bedrijf is Teeuw in Berkel, waarvan ik de indruk had dat het niet de duurste is.
mvrgroet, Hans.

Beste Hans, uitvaart onderneming Drechtstreek te Sliedrecht

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door kweenie »

witte angora schreef:Er kunnen verschillende redenen zijn om een uitvaartverzekering te nemen. Soms gaat het niet alleen om geld, maar spelen er andere dingen.

Netjes gezegd: als ik de oogjes voortijdig sluit, dan zal de crematie niet gaan zoals ik het wil, maar zoals mijn ouders het willen. Ook al wil ik met die twee zo goed als niks meer te maken hebben.
Een goed punt dat je in zo'n situatie beter zelf goed de dingen kunt regelen en vastleggen. Maar volgens mij hoef je daarvoor niet persé bij een uitvaartverzekeraar terecht, je kunt ook de dingen rechtstreeks met een uitvaarverzorger regelen. Aan de andere kant is het wel makkelijk om zo ook meteen de financiering te kunnen regelen tegen een redelijk maandbedrag (natuurlijk afhankelijk van de premie...).

witte angora
Berichten: 31285
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door witte angora »

Maar volgens mij hoef je daarvoor niet persé bij een uitvaartverzekeraar terecht, je kunt ook de dingen rechtstreeks met een uitvaarverzorger regelen.
Klopt, maar... ik ben al diverse keren van woonplaats verandert, er zit nog twee keer in de planning, waarbij ik dus nogal wat kilometertjes opschuif.

Voor zover ik weet werken de meeste uitvaartverzorgers plaatselijk.

Dela werkt landelijk, dus dit leek mij de beste optie. Zeker omdat de premie alleszins redelijk te noemen is.

peter heemskerk
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 jan 2010 15:42

Re: Uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door peter heemskerk »

ik sloot 35 geleden uitvaartverzekeringen af voor ons hele gezin bestaande uit mijzelf, mijn echtgenote onze zoon en onze dochter. Ik betaalde hiervoor een maal een bedrag en kreeg de verzekering dat wanneer er iets zou gebeuren wij alle 4 verzekerd waren voor de volgende diensten t.w. 1 lijkwagen, 1 volgauto, 1 opbaring, 1 crematie, 50 kaarten met postzegel etc. voor een ieder een complete uitvaart. maar wat gebeurde er de prijzen gingen omhoog van een uitvaart en wij kregen het bericht dat de polis omgezet was naar een bedrag. op dit moment is dit voor een ieder een bedrag groot euro 2.172,-- (dit bedrag is niet genoeg voor wat zij ons in er tijd voor beloofd hadden) maar zoals in de vorige antwoorden vermeld wordt is euro 7.000,-- wel erg veel. want je kan tegenwoordig heel wat zelf regelen. zo kan je dkist door familie of vrienden laten dragen dat scheelt al gauw euro 600,-- (100 euro per drager) en wanneer je een advertentie wil, plaats die zelf, dat scheelt je toch gauw weer 10% zo ook wil je een grafsteen hebben ga zelf naar de steenhouwer , bloemen regel het zelf (de uitvaatverzorgers verdienen genoeg. , terwijl in de wet staat äan leed mag niet verdiend worden"er mag dus geen BTW berekend worden, maar je behoeft met geen enkele uitvaatverzorger medelijden te hebben. Ik kan dat weten want zelf heb ik het diploma uitvaartverzorger, maar telkens ben ik afgewezen want ik was niet commercieel genoeg. Zo kon ik een arme drommel nl geen dure kist verkopen. Ook moest ik goed kijken wanneer ik bij iemand binnenkwam hoe het eruit zag of zij wel kapitaalkrachtig genoeg waren Ikzelf denk dat je voor Euro 4.000,-- een nette uitvaart kan regelen.

hurry
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 jan 2010 17:21

Re: Uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door hurry »

Ik heb veel reakties gelezen en ben een oud bankman die veel met verzekeringen deed.
Laat ik een paar dingen duidelijk maken die heel belangrijk zijn!!

Als men jong in leeftijd is dan is de premie laag maar naarmate men ouder wordt wordt de premie hoger .

Blijf je premie betalen want als je niet betaalt dan wordt er niet uitgekeerd!

Bovendien is het belangrijk te informeren bij de verz mij of men het geld volledig uitkeert bij een crematie of begrafenis en vraag dat zwart op wit!!
Men hoort het verzekerd bedrag uit te keren aan de nabestaanden.
je kan het net zo duur maken wat je zelf wil dure kist auto's kransen koffie etc etc leg het vast in een laatste wilsbeschikking verkrijgbaar bij elke begrafenisondernemer.

Er zijn maatschappijen die de kosten opvoeren om aan het verzekerd bedrag te komen die niet nodig zijn!!

Wat inderdaad klopt is dat een gemiddelde begrafenis rond 6 a 7000 euro kost is men niet verzekerd dan draait de familie voor de kosten op ! of bij geen geld de gemeente .

Neem je verantwoordelijkheid en zadel niet iemand na je dood op met de ellende.

vr gr

hurry
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 jan 2010 17:21

Re: Uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door hurry »

Als laatste advies wil ik nog doorgeven dat als je begraven wordt in nederland dat maar voor een periode van 10 jaar is en daarna wordt het graf geruimd zodat er weer iemand anders in gelegd kan worden, tenzij men een eigen graf heeft gekocht.
Vandaar ook dat veel mensen kiezen voor crematie en vaak geadviseerd word i.v.m. ruimtegebrek in nederland vaak niet gelovige mensen en goedkoper en je weet niet waar je naar toe moet om iemand te gedenken.
Ik zou zeggen als het kan financieel koop een graf dan ben je van veel sores af!
Er word dan ook niets gecremeerd en ik heb zo iets van haatte je dan iemand zo erg dat je die gaat verbranden? Ja mijn vader staat op de schoorsteen.....
En ik dacht dat er in de bijbel staat dat de doden uit de graven t.z.t. zullen opstaan.....................................


vr gr
Laatst gewijzigd door hurry op 17 jan 2010 16:47, 1 keer totaal gewijzigd.

witte angora
Berichten: 31285
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door witte angora »

hurry schreef:Als laatste advies wil ik nog doorgeven dat als je begraven wordt in nederland dat maar voor een periode van 10 jaar is en daarna wordt het graf geruimd zodat er weer iemand anders in gelegd kan worden, tenzij men een eigen graf heeft gekocht.
Vandaar ook dat veel mensen kiezen voor crematie vaak niet gelovige mensen en goedkoper en je weet niet waar je naar toe moet om iemand te gedenken.

vr gr
In beginsel huur je een graf voor minimaal 10 jaar, maar ná die 10 jaar kunnen de nabestaanden die periode met opnieuw 10 jaar verlengen.

Ook daarin wordt trouwens misbruik gemaakt. Oma was overleden, er werd een graf gehuurd voor 10 jaar, maar het was de bedoeling dat Opa daar ook in kwam te liggen. Die overleed dus 11 jaar later. Inmiddels was er uiteraard 10 jaar bijgehuurd.

Maar.

De begrafenisplaats stond er op dat de resterende periode van 9 jaar aangevuld zou worden met een jaar, immers, Opa moest er minimaal 10 jaar liggen. Achteraf bleek dat zo duur te zijn dat de familie iets had van: We hadden beter die 9 jaar af kunnen wachten, en daarna opnieuw 10 jaar verlengen. Want verlengen zouden ze toch wel.

Misbruik maken van, op een legale manier is er een hele hoop mogelijk, dat blijkt wel weer.

Maar die 10 jaar is inderdaad de reden voor mij om me te laten cremeren, dat gebeurt immers 10 jaar later alsnog, en anders kom je met een hele hoop onbekenden in een knekelput, weet niet of ik dat nou zo graag zou willen...

morcos
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 jan 2010 22:14

Re: Uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door morcos »

Beste mensen wordt wakker, als je geld wil reserveren voor een uitvaart dan heb je daar geen verzekering voor nodig. Je spaart gewoon 10 euro per maand of meer op een rekening die rente op rente uitkeert. Het risico om te overlijden is op jongere leeftijd zo klein dat je dat risico gewoon moet nemen en zelf sparen.
Je persoonlijke bezittingen zijn meestal toereikend om een begrafenis te bekostigen. Alles in eigen hand houden is voor heel veel zaken veel geld besparen. Al deze verzekeraars geven u met hun reclamecampagnes, die u betaald, een onzeker gevoel. U betaald voor hun agenten hun grote gebouwen en directeuren met gouden handdrukken en bonussen.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door kweenie »

morcos schreef:Het risico om te overlijden is op jongere leeftijd zo klein dat je dat risico gewoon moet nemen en zelf sparen.
O? "Moet" dat? Het risico dat je huis afbrandt is nog veel kleiner, "moet" je dat risico dan ook gewoon nemen?
morcos schreef:Je persoonlijke bezittingen zijn meestal toereikend om een begrafenis te bekostigen.
Let vooral op het woordje "meestal". Als je persoonlijke bezittingen voldoende zijn voor een uitvaart, dan is verzekeren i.h.a. inderdaad niet nodig (behalve bij uitzonderingen zoals bij witte angora). Maar het is nu juist de vraag wat je moet doen als de persoonlijke bezittingen niet voldoende zijn. Dan kun je wel leuk 10 euro per maand opzij zetten, maar als je komende maand overlijdt, dan kun je heus niet voor die 10 euro die je dan hebt gespaard een hele uitvaart regelen.

stofzuigertje

Re: Uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Advies;

1 Vraag in meerdere gemeentes wat de kosten zijn, kleine dorpen zijn vaak goedkoper dan steden.

2 Crematoria, hoe ouder, hoe goedkoper meestal, dus informeer naar alle in Uw regio.

3 Tussenpersoon, er zijn dure en betaalbare en als je het zelf regelde, liefst iemand met enige ervaring is dat goedkoper.

4 Mijn Verzekering heeft 4 wielen en is All Risk verzekerd, als ik weg kom te gaan is dat na verkoop dus een erg luxe begrafenis, en niemand zit op mijn auto te wachten want iedereen heeft er al een.

5 Advertentie in Sommige regionale huis aan huis kranten is goedkoper dan regionale krant.

6 Zelf printen van Rouwkaarten is mogelijk, wel de hoge resolutie instellen want anders word het zo grijs en wazig, zo print ik altijd goedkoper en was het voor iemand vergeten.....

7 Kijk voor afsluiten of je levenslang zelfde prijs betaalde en liefst een natura pakket, want de geld polissen zijn na enige jaren te laag, en die aan inflatie gekoppeld zijn worden steeds duurder, dus nu de goedkoopste kan over een paar jaren duurder blijken....

8 Je bent niet verplicht iedereen uit te nodigen, mensen die nooit kwamen hoeven nu ook niet te komen want Koffie met Cake is meestal erg prijzig per persoon!

nammk
Berichten: 31
Lid geworden op: 01 sep 2006 04:37

Re: Uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door nammk »

Ik vind het hebben van een uitvaartverzekering zeker van nut. Het is nooit weggegooid geld, want het is de enige verzekering, waarvan je zeker weet, die ooit nodig te hebben. Mijn kinderen kunnen van het uitgekeerde bedrag de begrafenis betalen en wat er van over is lekker in eigen zak steken. De kosten zouden zonder verzekering van hun erfenis afgaan en dat vind ik zonde.

witte angora
Berichten: 31285
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door witte angora »

Tot vorig jaar kon je de kosten van een uitvaartverzekering aftrekken van de belasting, dus afhankelijk van welk tarief je zit, scheelde dat 35 tot 52 % die je weer terugkreeg.

Als je het zo bekijkt: in hoeverre is dat duur dan.

klaas1978
Berichten: 355
Lid geworden op: 17 dec 2008 22:36

Re: Uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door klaas1978 »

stofzuigertje schreef: 4 Mijn Verzekering heeft 4 wielen en is All Risk verzekerd, als ik weg kom te gaan is dat na verkoop dus een erg luxe begrafenis, en niemand zit op mijn auto te wachten want iedereen heeft er al een.
Kapitalisme les 1:
Als niemand op jouw auto zit te wachten dan zullen je nabestaanden dat ding aan de straatstenen niet kwijtraken, laat staan dat hij genoeg oplevert voor jouw begrafenis Einstein...
nkootstra schreef:De kosten zouden zonder verzekering van hun erfenis afgaan en dat vind ik zonde.
Als je het premiebedrag gewoon iedere maand naar je spaarrekening over zou maken in plaats van naar de uitvaartverzekeraar krijgen je kinderen nog veel meer erfenis, zelfs na aftrek van de begrafeniskosten.

morcos
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 jan 2010 22:14

Re: Uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door morcos »

Kweeni, dat huis afbranden vind ik een hele goeie, ga eens na hoeveel er per jaar door particulieren aan brandverzekering premie wordt betaald en hoeveel er aan geld uitgekeerd wordt voor afgebrande huizen. Natuurlijk ze nemen in de opstal stormschade enz. mee dan is het mooi te camoufleren. En wat de uitvaartverzekering betreft kan u niet ontkennen dat er doorsnee genomen veel te veel betaald wordt en er misbruik gemaakt wordt van de situatie.

Gesloten