LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kan wel wat hulp gebruiken.

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Berry

Kan wel wat hulp gebruiken.

Ongelezen bericht door Berry »

Hallo,

Ik ben Berry, nu wilde ik jou het volgende vragen en ik hoop dat iemand mij daar antwoord op kan geven.
Ik heb een Triple Effect product van Bank Labouchere en nu heb ik een brief gehad van Dexia dat per 12-12-2003 mijn contact afloop en kreeg dus een keuzeformulier.
Ik heb mijzelf aangemeld bij Leaseverlies en bij Eegalease omdat mijn vrouw niet meegetekend heeft.
Zij heeft dan ook aangetekend het contract vernietigd, waarop ik ook bericht kreeg van Dexia dat zij dit niet accepteerde, hierop weer aangetekend brief gestuurd dat wij onder protest de maandelijkse termijnen betaalde. (deze 2 brieven het ik van de Eegalease site).
Ik ga niet betalen en ik weet dat ik het keuzeformulier niet in moet vullen en ondertekenen.
Mijn vragen zijn nu:
a) Ik heb zelf geen aangetekende brief gestuurd ,alleen lid geworden bij Leaseverlies, moet ik nu zelf ook nog aangetekende brief sturen of is het feit dat ik ben aangemeld bij Leaseverlies voldoende?

b) Moet ik in plaats van het keuzeformulier nog een andere brief aangetekend versturen aan Dexia, dat ik niet betaal? Zoja, heb jij dan misschien een soort standaard brief, zodat ik niets verkeerds schrijf?

c) Wanneer wordt het tijd dat ik naar een advocaat ga, ik wil dit zo lang mogelijk uitstellen i.v.m de kosten , maar natuurlijk ook weer niet te lang.

d) Heeft iemand misschien nog goede tips voor mij?

Ik hoop dat jullie de tijd willen nemen om mij wat te laten horen, want ik moet in principe voor 21 november het keuzeformulier opsturen en ik wil nu geen verkeerde beslissingen nemen.

Bij voorbaat heel hartelijk dank

Groetjes, Berry

aert0001

Re: Kan wel wat hulp gebruiken.

Ongelezen bericht door aert0001 »

Beste Berry, even een voorzetje, er komen vast nog meer reacties en hulp aan, maar ik zal alvast even mijn visie geven, zodat je er misschien wat ontspannen tegen aan kunt kijken.

Eerste vraag: je vrouw heeft vernietigd. Terecht, er is dus geen sprake meer van een contractuele overeenkomst tussen jou en de tegenpartij. Betalen onder protest waarom? Er is géén contract meer dus betalen voor iets dat niet bestaat lijkt mij althans vrij decadent.

De tegen partij accepteert dit niet. Jammer voor hen maar is op dit moment niet van belang, de overeenkomst is buiten rechte vernietigd.

Als ze het er niet mee eens zijn dan kunnen ze dit alleen binnen rechte aanvechten, via een rechter, een andere mogelijkheid biedt de wet hen niet.

Tweede vraag: de aangetekende brief van jou; Waarom? Het contract is vernietigd en bestaat niet meer, in ieder geval tot dat de rechter beslist in het voordeel van de tegenpartij.
Wel kun je als tweede anker b.v. de zorgplicht indien van toepassing aanhalen, dit als tweede anker mocht eegalease strandden, het geen te betwijfelen is.

Derde vraag: het keuze formulier; zelfde antwoord er is momenteel geen contract, dus valt er niets te kiezen, kun je dus gewoon met deze mededeling terugsturen.

Vierde vraag: wanneer het tijd is om een advocaat in te schakelen; Het kan geen kwaad om al op zoek te gaan en je te oriënteren. Zodra de tegenpartij de vernietiging aan gaat vechten en je dagvaard kan hij/zij in actie komen, wat overigens nog wel wat weken zoniet maanden zal duren.

Bereid je echter voor op een tijd vol onzin intimidatie en idioterie, de aanmaningen vliegen je om de oren, maak er een leuk pakketje van, de prijs van oud papier is momenteel best gunstig.

Mijn visie zal door andere best nog wat aanvulling krijgen, maar ik hoop dat ik je hiermee al wat geholpen heb.

Groetjes en succes Ton

Berry

Ton,

Bedankt voor je reactie, ik ga eens heel goed nadenken, over de brief die ik ga sturen, in ieder geval , bedankt.

Berry

JH

Ongelezen bericht door JH »

Berry, Aert heeft het een en ander duidelijk geformuleerd. Wat je beslissing wordt is uiteindelijk jouw keus, afhankelijk van persoonlijke omstandigheden. sterkte met je beslissing en succes in de strijd tegen de ongeorganiseerde misdaadbende die zich dexia noemt !

Berry

JH

Mijn beslissing staat vast.
IK BETAAL NIET.
Ik wil nu alleen geen verkeerde dingen doen, zoals: misschien de verkeerde dingen op papier zetten, vandaar dat ik mijzelf afvraag, wat voor soort brief andere mensen bij het keuzeformulier opgestuurd hebben en welke reactie daarop kwam.
Ik wil in ieder geval iedereen bedanken met alle goede tips op dit forum.

Berry

JH

Ongelezen bericht door JH »

Het keuzeformulier moet je in ieder geval niet gebruiken en je moet er ook voor zorgen dat je vrouw geen enkele handtekening zet. Dexia probeert op slinkse wijze eegaleasers een handtekening te ontfutselen zodat zij aan kunnen tonen dat met het contract is ingestemd.
Zoals Aert al schreef er is geen contract op grond van vernietiging en de enige die heeft getekend als lessee ben jezelf. Je zult dus zelf in een brief moeten aangeven dat je niet bereid bent over te gaan tot betaling van de restschuld en houdt je brief vooral kort en zakelijk.
Bij dexia zijn ze niet erg goed in het lezen van brieven heb ik gemerkt, alleen in incasseren en het onterecht toeeigenen van gelden.

aert0001

Beste Berry, je kunt niet anders doen dan je rechtsgevoel volgen, bereid je echter voor op een overdadige briefwisseling, of je je hierdoor van de wijs laat brengen bepaal je zelf, ga voor nu jezelf alvast een beetje oriënteren naar een advocaat die je t.z.t bij kan staan, hij/zij hoeft nog geen actie te ondernemen dat is pas aan de orde als Dexia de vernietiging binnen rechte aan gaat vechten.

Ik heb ook nog eventjes een brief van het forum geplukt waar je wat dingen uit kunt halen voor je eigen brief.

De reactie van Dexia zal zoiets zijn van; we accepteren dit niet en U krijgt hoge kosten, wij geven U dossier door aan de afdeling incasso.

Je kunt altijd even mailen als er een vraag opkomt, druk gewoon even op het envelopje boven aan.

Sterkte Ton

Geplaatst op 16 Oct 2003 16:26 door Basje

--------------------------------------------------------------------------------

Als reactie op het keuzeformulier dat ik ontvangen heb, heb ik de volgend brief verstuurd.
De brief is een samenspel van knip en plakwerk en verder heb ik nog hulp gehad hierbij van Sara (waarvoor nogmaals dank).

Groeten en succes ermee

Basje

>CONCEPT<

Dexia
Afdeling Correspondentie
Postbus 808
1000 AV Amsterdam

>Plaats, dag maand jaar<

BETREFT: - Contractnummer XXXXXXXX
- Uw brief van >dag maand jaar<
- Uw brief van >dag maand jaar<
- Onze brief van >dag maand jaar<

Geachte heer / mevrouw,

Naar aanleiding van uw schrijven >dag maand jaar< het volgende.

Op >dag maand jaar< heeft mijn echtgenote,>naam echtgenote< bij aangetekend schrijven de vernietiging ingeroepen van de tussen Legio en mij gesloten overeenkomst, gezien de door de wetgever vereiste schriftelijke toestemming van haar ontbreekt (artikel 1:88 juncto 1:89 juncto 3:50 BW).

U stelt in uw reactie dat deze voorwaarde niet geldt voor de betreffende overeenkomst nu het niet zou gaan om roerende zaken. U beroept zich hierbij op de adviezen van uw juridisch adviseurs. Inmiddels heeft ook een onafhankelijke jurist zich over het vraagstuk gebogen. En met volstrekt andere conclusies.

Volgens Mr. Breedveld-De Voogd van de Universiteit van Leiden is aandelenlease een vorm van huurkoop: koop op afbetaling. “Of je het nu leasen of huren noemt, de aandelen worden pas eigendom als de laatste betaling is verricht.” Daarmee zouden de genoemde gezinsbeschermende bepalingen dus wél van toepassing zijn. Verder beoogde de wetgever met artikel 1:88 BW het gezin te beschermen tegen de ernstige nadelige gevolgen zoals die zich ook in deze constructie hebben voorgedaan. Dat de wetgever bij de totstandkoming van artikel 1:88 BW mogelijk overeenkomsten als de onderhavige niet uitdrukkelijk heeft meegenomen laat onverlet dat de wetgever het oogmerk heeft gehad het gezin ook voor deze overeenkomsten door één van de partners te behoeden. De wetgever was bij de totstandkoming van artikel 1:88 BW zich niet bewust van deze nieuwe praktijken. De rechter zal een grote rol spelen bij de uiteindelijke beoordeling in de komende procedures die de stichting Eegalease ook namens mijn vrouw, >naam echtgenote<, tegen U voert. Het is immers aan de rechter om te beoordelen wiens mening rechtens juist is.

U ontving naar eigen zeggen de vernietiging van mijn vrouw, >naam echtgenote< op >dag maand jaar<. Vanaf dat moment kan er dan ook niet langer gesproken worden van een bestaande overeenkomst. Mijn vrouw, >naam echtgenote<, heeft u inmiddels eerder verzocht het onverschuldigd door mij aan u overgemaakte geld te retourneren. U bent tot op heden in gebreken gebleven. Ik verzoek u nogmaals nadrukkelijk op korte termijn deze vordering te voldoen.

Indien U de houdbaarheid van de vernietiging wenst te betwisten, staat het U vrij om op grond van artikel 3:302 BW de rechter te vragen om een verklaring van recht aangaande de rechtsverhouding. Dan wel in rechte nakoming te vorderen en zo de vernietiging betwisten. Blijkens het wettelijk stelsel kunt U de buiten rechte ingeroepen vernietiging enkel in rechte betwisten.

Om bovenstaande reden zal ik er dan ook maar vanuit gaan dat Dexia mij dus per ongeluk een keuzeformulier heeft toegezonden. Het is immers onmogelijk om keuzes te maken m.b.t. een contract dat niet bestaat en geacht wordt nooit bestaan te hebben gezien de ingeroepen vernietiging.
Ik zou U daarom dan ook willen vragen om Uw administratie bij te werken m.b.t. deze wijzigingen zodat eventuele soortgelijke fouten in de toekomst voorkomen kunnen worden.

Vertrouwend op een spoedige afwikkeling,

Hoogachtend,

>naam<

saleh01

Ongelezen bericht door saleh01 »

Ton allereerst, ik ben blij dat je er nog steeds bij bent hou je taai.
Ik heb inmiddels ook van alles gedaan, keuze formulier opgestuurt zonder iets aan te tekenen wel handtekening gezet en toen belde mij een aardige meneer dat ik was vergeten dat kruisje te zetten ik wist het niet en hij belde de volgende dag terug of ik een keuze had gemaakt.
uiteindelijk heeft hij voor mij een kruisje gemaakt bij verlengen maar nadat ik dat heb gelezen kon ik het toch niet opsturen omdat ik denk dat ik dan helemaal ben overgeleverd.(geen rechten meer) Dus nu hebben ze mijn aandelen verkocht en zit ik met die restschuld van bijna 10.000 euro moet ik binnen 10 dagen betalen maar mijn man heeft inmiddels een vernitigingsbrief gestuurt. Nu moet ik dus nog een advokaat zien te krijgen en nog van alles. Ik heb één heel groot geluk Piet gaat me helpen daar ben ik dankbaar voor, ik stop maar weer even vr.gr. bootje

aert0001

Hai bootje,

Ja hoor ik zit er nog steeds, ga trouwens niet meer weg ook, onrecht moet bestreden worden, en dat kunnen we alleen samen.
Goed van je dat je volhoudt, natuurlijk kun je nooit voor jezelf waarmaken dat je afziet van je rechten, dit is ook wel de domste streek die Dexia ooit uitgehaald heeft.

Hartstikke goed dat Piet je helpt; ik had eigenlijk niet anders verwacht. “Piet” is volgens mij een synoniem voor: “niet kapot te krijgen”.
Je weet als er iets is, mailen kan altijd.

Succes, Ton

Gesloten