LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Campingplek te laat opgezegd

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
rufage
Berichten: 11
Lid geworden op: 14 aug 2008 13:38

Campingplek te laat opgezegd

Ongelezen bericht door rufage »

Ik heb sinds 2004 een stacaravan gehad op een camping. Nu heb ik de caravan verkocht aan een handelaar, die hem op 01-12-2009 weggehaald heeft. Omdat hij ouder was dan 12 jaar mocht hij niet op de plek verkocht worden.
Nu blijkt dat volgens de REKRON-voorwaarden de plek uiterlijk 2 maanden voor het aflopen van de huurperiode (31-12-2009) opgezegd had moeten worden. Ik heb dit echter pas op 2-12-2009 gedaan.
De camping verlangt nu dat ik het jaargeld voor 2010 (ruim 2300 Euro) ga betalen terwijl er geen caravan meer staat.
In 2008 zijn er nieuwe overeenkomsten opgemaakt. De huurovereenkomsten worden de 1e keer altijd afgesloten voor de duur van 1 jaar, waarna de overeenkomst steeds automatisch met 1 jaar verlengd wordt.
In de begeleidende brief behorende bij de jaargeldrekening voor 2010 wordt verwezen naar de overeenkomst van 2008. Echter, deze overeenkomst is nooit ondertekend, niet door mij, maar ook niet door de camping. In de begeleidende brief staat ook dat door betaling van het jaargeld de huurder bevestigt dat hij kennis genomen heeft van de REKRON-voorwaarden en deze accepteert. Maar ik betaal het jaargeld niet.
De camping heeft een voorstel gedaan om de helft te betalen, maar daar ga ik niet mee accoord. Zij verlangen dat de regels gerespecteerd worden, maar zij houden zich zelf ook niet aan de regel dat een caravan ouder dan 12 jaar niet verkocht mag worden op de plek, want toen ik de caravan van de camping kocht was hij al ouder dan 12 jaar.
Het feit dat ik hem door een handelaar moest laten afvoeren heeft mij al enkele duizenden euro’s gekost.
Bovendien denk ik dat het voor de verhuur weinig uitmaakt of ik de plek op 1 november of op1 december opzeg. Mensen denken in de winter toch niet aan kamperen. Het seizoen begint pas in april.
Hoe te handelen?

koos&roos
Berichten: 48
Lid geworden op: 08 nov 2008 13:17

Re: Campingplek te laat opgezegd

Ongelezen bericht door koos&roos »

Je bent gewoon verplicht te betalen.

Ik vind het een heel vriendelijk aanbod dat je alsnog ''maar''de helft hoeft te betalen uit coulance.

Opzegvoorwaarden zijn er niks voor niks :mrgreen:

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Campingplek te laat opgezegd

Ongelezen bericht door jor »

rufage schreef..Nu blijkt dat volgens de REKRON-voorwaarden de plek uiterlijk 2 maanden voor het aflopen van de huurperiode (31-12-2009) opgezegd had moeten worden. Ik heb dit echter pas op 2-12-2009 gedaan.
Als je daar niet mee akkoord gaat zul je het gehele bedrag moeten ophoesten want je krijgt geheid ongelijk voor de rechter. Je kunt van alles zeggen wat zij ook verkeerd deden maar dat doet niets af van het feit dat het opzeggen ruim te laat is geschied en dus het jaarbedrag opeisbaar is. Neem nu dat voorstel maar aan, althans dat zou ik doen. :wink:
rufage schreef...De camping heeft een voorstel gedaan om de helft te betalen, maar daar ga ik niet mee accoord

rufage
Berichten: 11
Lid geworden op: 14 aug 2008 13:38

Re: Campingplek te laat opgezegd

Ongelezen bericht door rufage »

Juridisch gezien vraag ik me af hoe het zit met het feit dat de overeenkomst van 2008 niet getekend is, niet door mij en niet door de camping. Naar deze overeenkomst wordt verwezen in de brief behorende bij de jaargeldnota over 2010.

Praktisch gezien denk ik dat het voor de camping weinig uitmaakt of ik de plek op 1 november of op 1 december opzeg. De verhuur gaat er niet sneller door, want dat gebeurt meestal in het voorjaar.
En ik heb de plek niet voor niets opgezegd. Het werd te duur.
De caravan is inmiddels weg, dus als ik zou moeten betalen is er een lege plek op de camping.

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: Campingplek te laat opgezegd

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Beste,
In de begeleidende brief staat ook dat door betaling van het jaargeld de huurder bevestigt dat hij kennis genomen heeft van de REKRON-voorwaarden en deze accepteert
Dit is een vernietigbare voorwaarde. Je kan niet door alleen een betaling te verrrichten kennis hebben genomen van de voorwaarden. Deze voorwaarden dienen je echt ter hand te zijn gesteld.

Aannemende dat je de voorwaarden niet fysiek hebt gekregen, zijn ze dus ook niet geldig voor deze overeenkomst.

Als de Rekron voorwaarde niet geldig zijn, dient er te worden nageleefd wat in het handelsverkeer geaccepteerd, gebruikelijk en billijk is.

Hier weet ik het antwoord niet op.

Pavlova
Berichten: 512
Lid geworden op: 05 feb 2008 20:30

Re: Campingplek te laat opgezegd

Ongelezen bericht door Pavlova »

Ik denk dat dit toch een zaak is voor een jurist, heeft u een rechtbijstandsverzekeraar? Ga anders bij het juridisch loket langs.

Gesloten