LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] samenwonende

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
hallowed

samenwonende

Ongelezen bericht door hallowed »

Het kan toch niet zo zijn dat als je samenwoont met een samenlevingscontract je juridisch nergens bent inzake Legiolease. Nergens in het BW kom ik ook maar iets tegen wat hier uitsluitsel over geeft. Hier moeten meer gedupeerde last van hebben. Immers voor 2000 was het voor homoparen niet mogenlijk om te trouwen en het geregistreerd partnerschap is pas sinds 2002.
Mijn samenlevingscontract dateerd van 1996 en al mijn contracten zijn afgesloten tussen 1997 en 2001. in 2005 heeft mijn partner de contracten nietig verklaart op basis van de eegaregeling. We zijn dus gewoon vogelvrij.
Legio stelt niks met mijn partner te maken te hebben, maar het incassobureau eist inkomensgegevens van mijn partner.Er wordt dus ook nog eens gemeten met 2 maten.
Heeft er iemand nog suggesties indeze?

kweenie

Re: samenwonende

Ongelezen bericht door kweenie »

Op het moment van afsluiten waren jullie niet getrouwd (of geregistreerd partner). Het afsluiten van het contract is dus volledig rechtsgeldig. Er is dan ook geen reden om het contract nietig te verklaren op grond van het niet ondertekend hebben door de partner op het moment van afsluiten.

Ben je (later) getrouwd of geregistreerd partner geworden in gemeenschap van goederen, dan ben je ieder volledig aansprakelijk voor de schulden van elkaar, ook van de schulden van de tijd vóór het trouwen/registreren. Dit geldt overigens ook als één van de partners een andere fikse schuld heeft.

Gesloten