LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Jaarnota 2009

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
hbvanderark

Jaarnota 2009

Ongelezen bericht door hbvanderark »

Recent de jaarnota 2009 van ENECO ontvangen m.b.t. de elektriciteitverbruik in mijn garagebox. Het verbruik was 21 kWh op jaarbasis. Zie ik dat er transportkosten in rekening zijn gebracht van € 171,07. Ik heb geen moeite met transportkosten maar zo'n gigantisch bedrag voor 21 kWh dat vind ik wel heel erg fors. Na enige telefoontjes gepleegd te hebben blijkt dat onze overheid m.i.v. 01-01-2009 het capaciteitstarief heeft ingevoerd. Het doel hiervan is alles eenvoudiger en overzichtelijker te maken voor de energiemaatschappijen, dan dat zij de tarieven op basis van verbruik moeten berekenen. Navraag leert dat de capaciteit in mijn garagebox minimaal is t.w. 3x25A. Zijn er mensen met zo'n zelfde probleem. Wat zou hier aangedaan kunnen worden want we zijn nu toch wel hele vette MELKKOEIEN.

Sjors_B

Re: Jaarnota 2009

Ongelezen bericht door Sjors_B »

Aansluiting opzeggen en met een zaklamp in de garage werken, of een zonnepaneel met accu, kun je een LEDlamp een flinke tijd op laten branden.

De politiek heeft dit op aandrigen van E bedrijven er maar van gebrouwen.
Terugdraaien weinig kans denk ik met die wet.

EagleOne2002

Ongelezen bericht door EagleOne2002 »

Hoe denk je dat als er iets gebeurt in buitenland nederland met die forse bedragen kan gooien?
Is holland niet lekker gul?
Ja het is triest, maar eenmaal een wet die geld opleverd kom je niet meer vanaf.

h@rm@n

Ongelezen bericht door h@rm@n »

Hier is al de nodige aandacht aan besteed, al voor de invoer van het capaciteitstarief op 1 januari 2009.
Ikzelf heb toen al gewezen op de nodige aansluitingen die i.v.m. het elektrische vermogen (en in verhouding een relatief klein verbruik) een zware aansluiting nodig hebben. Denk hierbij maar aan liftinstallaties, beregeningspompen, “een mans” timmerwerkplaatsen enz. Hierbij komt ook nog dat de aanloopstromen 1,5 a 2 maal de bedrijfstroom is en dan moeten ze ook nog begrensd zijn.
Dus ik vrees dat je je hierbij moet neerleggen, want dit zijn de minimale kosten bij jouw aansluiting. Kun je nog van geluk spreken dat je geen 3 x 35 ampère nodig hebt bij een dergelijk verbruik, want daar ligt de grens voor de eerste verhoging.

Gesloten