LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Bekleding Picasso C4 slijt al na een aantal maanden
Bekleding Picasso C4 slijt al na een aantal maanden
Wij kochten vorig jaar een nieuwe Citroën Picasso C4. Met nog geen vijfduizend kilometer op de teller begon de bekleding op de bestuurdersplaats te pluizen. In eerste instantie kwam de garage met de ‘oplossing’ om de stoel met een apparaat de stoel te behandelen.
Om een lang verhaal kort te maken is er door Citroën een expert ingeschakeld. Vorige week hebben wij het rapport ontvangen. De expert is van mening dat er sprake is van een producteigenschap en niet van een technisch gebrek. Als er sprake is van een product eigenschap dan zou mijn inziens Citroën contact op moeten nemen met de leverancier van de bekleding. Ik kan hiermee niet akkoord gaan. Zijn er mensen met een dergelijke ervaring?
Om een lang verhaal kort te maken is er door Citroën een expert ingeschakeld. Vorige week hebben wij het rapport ontvangen. De expert is van mening dat er sprake is van een producteigenschap en niet van een technisch gebrek. Als er sprake is van een product eigenschap dan zou mijn inziens Citroën contact op moeten nemen met de leverancier van de bekleding. Ik kan hiermee niet akkoord gaan. Zijn er mensen met een dergelijke ervaring?
Re: Bekleding Picasso C4 slijt al na een aantal maanden
Heb je de bekleding met aan de wangen van de stoelen een soort ribcord stof?
Deze pluist altijd... Omdat het 'ruw' is blijven alle stofvezels van kleding en dergelijke er op 'plakken'. Ook de stof zelf pluist.
Je kunt het schoonkrijgen door met een huishoudhandschoen (zo'n gele of roze) in een richting te vegen. Doordat de handschoen stroef is veeg je alle pluisjes weg. Een Sweepa borstel (ook rubber) werkt ook.
Het betreft hier inderdaad een eigenschap van deze bekleding, dus probeer het eens schoon te vegen.
Deze pluist altijd... Omdat het 'ruw' is blijven alle stofvezels van kleding en dergelijke er op 'plakken'. Ook de stof zelf pluist.
Je kunt het schoonkrijgen door met een huishoudhandschoen (zo'n gele of roze) in een richting te vegen. Doordat de handschoen stroef is veeg je alle pluisjes weg. Een Sweepa borstel (ook rubber) werkt ook.
Het betreft hier inderdaad een eigenschap van deze bekleding, dus probeer het eens schoon te vegen.
Re: Bekleding Picasso C4 slijt al na een aantal maanden
De stoel is door de garage al schoongemaakt maar na slechts een paar weken kwamen de pluizen al weer terug. Het te vaak schoonmaken zal wellicht tot gevolg hebben dat de stoelen er naar verloop van tijd niet meer toonbaar zijn. Mijn inziens is hier vooraf niet goed over nagedacht bij Citroën.
Re: Bekleding Picasso C4 slijt al na een aantal maanden
Als ik even snel op het internet kijk (er zullen toch wel heel wat C4 eigenaren zijn die ook op het internet actief zijn) zie ik geen problemen die bekend zijn met een evt. technisch gebrek aan de bekleding van dit model. Dit doet mij vermoeden dat dit zich specifiek in uw situatie voordoet. Heeft het te maken met het soort kleding dat u draagt?
Re: Bekleding Picasso C4 slijt al na een aantal maanden
Ik ben niet de enige met deze klachten. Bekijk ook even het Citroen Forum http://www.citroen-forum.nl/
en hier een tweetal voorbeelden van mensen die ook niet tevreden zijn over de bekleding.
Review over Grand C4 Picasso 2.0HDiF EBV6 Ligne Business
Geschreven op: 8-1-2009
Na 1 jaar en 35.000 km kreeg de EBV6 kuren. Kortsluiting in een module zorgde voor een niet werkende bak op de A16. Na vervanging door Motorhuis R'dam reed de auto erg schokkerig, haperend en bokkend in de file. Eergisteren is de EBV6 opnieuw geinitialiseerd door Citroen Breda en het probleem zou verholpen zijn. NOT! Gisteren in één van de weinge files van NL gereden over 8 km (!) met deze EBV6. Wat een helse ervaring.
Je kunt gewoon niet normaal onder de 10 km/u met deze auto rijden, zowel in de 1e als 2e v. Ik herken dus de reacties geschreven op 3 en 27 dec. 2008. Graag wil ik in contact komen met die personen die ook dit probleem herkennen. Stuur een mail naar [email protected].
Ik geef Citroen (Leasing) nog 2 keer de kans op het euvel te verhelpen. Indien dit niet lukt of een full automaat wordt geleverd tegen dezelfde leaseprijs, laat ik het leasecontract ontbinden via mijn rechtsbijstand. Ik ga echt geen 6 maanden wachten op nieuwe software of wat dan ook.
Overige min: slijtage aan stoel, scherpe randen binnenkant koelvak, koplampen (inderdaad om de 15k km vervangen!), tankklep heeft een paar keer geweigerd).
Gepost: 22 april 2009 11:50 PM
[ Melding ] [ Negeer ]
beste allemaal ;
ik heb nu ruim een jaar c4 picasso 5 zits en bevalt prima echter de kwaliteit van de stoelen valt mij erg tegen en met name de bekleding.
De vulling komt als draadjes door de bekleding heen [lijkt op stof /haren] en ik vindt het voor geen meter zitten, hiervoor heb ik een Xsara picasso gehad met velours bekleding en dit vond ik een perfecte bekleding misschien dat meer mensen dit probleem herkennen dan hoor ik dit graag !
sinds 29 02 08 c4 picasso 5 pl. 2.0 16 v ligne ambiance eb6v gris aluminium ,pack detection,rt3 ev.navidrive,pack coffre,afn. trekhaak ,lpg g3 instal.
en hier een tweetal voorbeelden van mensen die ook niet tevreden zijn over de bekleding.
Review over Grand C4 Picasso 2.0HDiF EBV6 Ligne Business
Geschreven op: 8-1-2009
Na 1 jaar en 35.000 km kreeg de EBV6 kuren. Kortsluiting in een module zorgde voor een niet werkende bak op de A16. Na vervanging door Motorhuis R'dam reed de auto erg schokkerig, haperend en bokkend in de file. Eergisteren is de EBV6 opnieuw geinitialiseerd door Citroen Breda en het probleem zou verholpen zijn. NOT! Gisteren in één van de weinge files van NL gereden over 8 km (!) met deze EBV6. Wat een helse ervaring.
Je kunt gewoon niet normaal onder de 10 km/u met deze auto rijden, zowel in de 1e als 2e v. Ik herken dus de reacties geschreven op 3 en 27 dec. 2008. Graag wil ik in contact komen met die personen die ook dit probleem herkennen. Stuur een mail naar [email protected].
Ik geef Citroen (Leasing) nog 2 keer de kans op het euvel te verhelpen. Indien dit niet lukt of een full automaat wordt geleverd tegen dezelfde leaseprijs, laat ik het leasecontract ontbinden via mijn rechtsbijstand. Ik ga echt geen 6 maanden wachten op nieuwe software of wat dan ook.
Overige min: slijtage aan stoel, scherpe randen binnenkant koelvak, koplampen (inderdaad om de 15k km vervangen!), tankklep heeft een paar keer geweigerd).
Gepost: 22 april 2009 11:50 PM
[ Melding ] [ Negeer ]
beste allemaal ;
ik heb nu ruim een jaar c4 picasso 5 zits en bevalt prima echter de kwaliteit van de stoelen valt mij erg tegen en met name de bekleding.
De vulling komt als draadjes door de bekleding heen [lijkt op stof /haren] en ik vindt het voor geen meter zitten, hiervoor heb ik een Xsara picasso gehad met velours bekleding en dit vond ik een perfecte bekleding misschien dat meer mensen dit probleem herkennen dan hoor ik dit graag !
sinds 29 02 08 c4 picasso 5 pl. 2.0 16 v ligne ambiance eb6v gris aluminium ,pack detection,rt3 ev.navidrive,pack coffre,afn. trekhaak ,lpg g3 instal.
Re: Bekleding Picasso C4 slijt al na een aantal maanden
Had u reeds getracht met deze informatie iets te doen?
Re: Bekleding Picasso C4 slijt al na een aantal maanden
jazeker. behalve dat e.e.a. in behandeling is geweest bij Citroën willen of kunnen zij hier niets mee doen. Stel dat ze hier op in gaan, dan zullen er wellicht meer gevallen zich melden en dat zal men zo lang mogelijk uitstellen
Re: Bekleding Picasso C4 slijt al na een aantal maanden
Aan het probleem valt eigenlijk niets te doen, stel je krijgt nieuwe bekleding, dan zal ook deze bekleding binnen een paar maanden pluizen. Dit ligt aan het gebruikte type stof.
De dealer zal het vervangen van de bekleding 1 x kunnen claimen bij de importeur, maar niet vaker.
Wat had u , Pierre B. , zelf voor oplossing in gedachten?
De dealer zal het vervangen van de bekleding 1 x kunnen claimen bij de importeur, maar niet vaker.
Wat had u , Pierre B. , zelf voor oplossing in gedachten?
-
- Berichten: 887
- Lid geworden op: 07 okt 2008 16:40
Re: Bekleding Picasso C4 slijt al na een aantal maanden
stoelhoezen derover en klaar
Re: Bekleding Picasso C4 slijt al na een aantal maanden
dat zou een van de oplossingen kunnen zijn bij een tweedehands maar niet bij een nieuwe auto
Re: Bekleding Picasso C4 slijt al na een aantal maanden
Nee, stoelhoezen is naar mijn mening waardeloos. Dan nog liever 2ehands lederen bekleding.
Re: Bekleding Picasso C4 slijt al na een aantal maanden
waar het mij om gaat is dat als je een nieuwe wagen koopt je niet verwacht dat de bekleding slijt na zo'n 5000 km op de teller. Als men weet dat een stof de eigenschap bezit om te gaan pluizen is het een tekortkoming als een dealer of importeur dit niet vooraf kenbaar maakt. Als ik dit had geweten had ik een andere stof gekozen.
Re: Bekleding Picasso C4 slijt al na een aantal maanden
De Demo heb ik bekeken en die had onder de hoezen......
Ja, dus ook mijn plaatselijke dealer is niet tevreden en het word tijd dat ze
een stof gaan gebruiken die auto vriendelijker is.
De hoezen zijn er met de openingen voor de airbags en zo goed passen en niet als hoes herkenbaar tenzij je het weet.
Hij adviseerde meerdere klanten deze meerprijs te betalen... en met succes dus.
HIj heeft meerdere kleuren in voorraad en deze verkopen goed.
Ja, dus ook mijn plaatselijke dealer is niet tevreden en het word tijd dat ze
een stof gaan gebruiken die auto vriendelijker is.
De hoezen zijn er met de openingen voor de airbags en zo goed passen en niet als hoes herkenbaar tenzij je het weet.
Hij adviseerde meerdere klanten deze meerprijs te betalen... en met succes dus.
HIj heeft meerdere kleuren in voorraad en deze verkopen goed.
Re: Bekleding Picasso C4 slijt al na een aantal maanden
dus als ik het goed begrijp was jou dealer van het 'pluisprobleem' op de hoogte?