LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Suprieur bellen wat een drama

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
linda_w84

Suprieur bellen wat een drama

Ongelezen bericht door linda_w84 »

Beste forum bezoekers,

sinds 2009 is mijn vader heeft mijn vader besloten om lid te worden van Pretium telefoon. toentertijd had ik (dochter) nog niet veel over pretium gehoord en gingen er dus geen alarmbellen rinkelen. Het aansluiten van pretium is vrij vlot en zonder al te veel problemen verlopen. Nu is mijn vader in december echter benaderd door de dochterfirma suprieurbellen. Ik heb hem meteen gezegd dat het voor mij niet helemaal duidelijk is wat het voor een bedrijf is en of het wel zo'n slim idee is om zich te abonneren. Uiteindelijk heeft hij via telefonisch contact toch toegezegd om het starterspakket te laten komen, hierbij werd gezegd dat het binnen een periode van 7 dagen opgezegd kon worden. Toen we het pakket binnenkregen (11januari) ben ik aan de slag gegaan met de ATA, dit was nog helemaal niet zo simpel als er gezegd werd en het heeft mij even tijd gekost om uit te zoeken wat de bedoeling was. Uiteindelijk hebben wij geconcludeerd dat het ons niet lukte. De volgende dag belde mijn vader de service desk (15ct per minuut en het duurt standaard minimaal 5 min voordat je uberhaupt iemand aan de lijn hebt). In de brief stond dat er een monteur gebeld kon worden als de installatie niet lukte, zo gezegd zo gedaan. De monteur zou 22 januari komen. Op 14 januari krijgt mijn vader echter een brief dat het activeringssignaal van de ATA 15 januari ingeschakeld zal worden. Wij dachten toen dat zal wel niet gebeuren aangezien we voor een monteur gebeld hebben. Wat blijkt 15 januari hebben mijn ouders geen kiestoon meer en kan er niet gebeld worden. Ik weer met de servicedesk gebeld, het was een storing en de servicemonteur werkt niet op vrijdag, hij zou zaterdag bellen en proberen om het probleem op te lossen. Geen excuses niks. Ik heb savond na mij werk nog eens geprobeerd om de ATA aan te sluiten wat ook lukte. Een hoop drama maar het probleem was opgelost dachten we, vanaf nu goedkoper bellen, joepie!
FOUT: vandaag ontvangt mijn vader een brief van de knp, onze internetprovider. aangezien mijn vader niet meer belt via kpn zijn zij genoodzaakt om een adsl abonnement 29,95 p maand om te zetten naar een ander abonnement van 35,95 p maand. bye bye goedkoop bellen als we opeens 6 euro meer knp adsl moeten betalen(wat nog niet eens draadloos is, dus een vrij oud abonnement) ik weet na al dit gedoe niet meer wat er gedaan kan worden, wat zijn onze rechten, welke stappen kunnen we ondernemen om suprieur bellen op te zeggen. Ik las in een ander forum dat er bij onvoldoende uitleg van de gevolgen van het overstappen naar een andere provider binnen drie maanden opgezegd kan worden?

linda

MementoMori

Re: Suprieur bellen wat een drama

Ongelezen bericht door MementoMori »

Beste Linda_w84,

Jouw verhaal ziet er niet zo eenvoudig uit. Zo te zien had jouw vader niet alleen een Pretium telefonie abonnement (wat nu naar Suprieur is overgegaan) maar ook nog een KPN telefonie abonnement. Anders zou jouw vader nu geen prijsverhoging van KPN voor het nu alleen overgebleven ADSL signaal en internettoegang hebben gekregen.

Uit een situatie als jij beschrijft kom je maar op 1 manier: Met de botte bijl, want met Pretium/Suprieur en KPN samen kom je hier nooit meer uit. In computertermen heet dat een harde reset.

1. Laat je internettoegang en ADSL signaal volledig overnemen door een andere, maar wel goede provider dan deze 2, bijvoorbeeld XS4ALL (die is goedkoper dan KPN).
2. Neem daar meteen ook een "internettelefonie abonnement" (VOIP), dan ben je van die extra (kosten voor de) analoge huisaansluiting af. Je vader krijgt dan een geheel nieuw telefoonnummer met netnummer 085 als ik het wel heb.
3. Help het telefonieabonnement bij Suprieur om zeep met behulp van De Telefoongids volgens "Situatie 2" Ik merk hier wel bij op dat ik niet weet of jouw vader bij het sluiten van de overeenkomst met Suprieur is misleid. Als dat niet zo is dan zou een overweging kunnen zijn om Suprieur "gewoon" op te zeggen zodra de internet en telefonie aansluiting bij de nieuwe provider goed werken en dan het eerste jaar telefonieabonnementskosten (want daar is jouw vader voor gestrikt) in 1 keer met Suprieur afrekent. Leermoment: Goedkoop is Duurkoop.

Op het "dikke" Pretium Telecom topic op dit forum staat ook veel over Pretium en Suprieur.

Sterkte en groetjes,
MementoMori

Ulbe

Ongelezen bericht door Ulbe »

Stap over op een kabelprovider, laat je nummer porteren en zeg de KPN telefoonlijn vaarwel,

Dan ben je meteen van het gezeik af, nu weet ik niet of Pretium een jaarabonnement stelt voor dit abonnement,

Laat je goed informeren en maak dat je weg komt bij deze providers,

Vriendelijke groeten,

Ulbe.

SirPeter

Ongelezen bericht door SirPeter »

Of stap weer terug naar KPN adsl en pstn of Internet + bellen.
Of laat Pretium het oplossen.

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

SirPeter schreef:Of laat Pretium het oplossen.
Geintje zeker?

Heb je het topic over PT wel eens gelezen?
PT lost niets op - stuurt alleen maar rekeningen en zet mensen over onder valse voorwendselen.

SirPeter

Ongelezen bericht door SirPeter »

Het bedrijf bestaat nog dus er zijn mensen die tevreden zijn dus ze kunnen problemen oplossen.

iampierre

Ongelezen bericht door iampierre »

Ikzelf ben al jaren lid van pretium en heb in december toen ze mij een brief stuurden dat je kosteloos kon overstappen op supreur dat aanbod aangenomen juist omdat ik heel weinig telefoneer, eind december is dat ingegaan en ik nu dus via suprieur bel, voorwaarde is wel dat je een jaar lang lid blijft dan krijg je de borgsom die je voor de ata betaald hebt terug en het gaat perfect met bellen geen verschil met voorheen.
Mijn internet provider is kpn daar loopt mijn internet abbonnement
let wel dat loopt een jaar omdat je als je een jaar verlengt een aanbieding krijgt van kpn dat is korting en mooi meegenomen.
Tot nu toe heb ik geen klagen alles werk goed.
vriendelijke groet van Pierre.

wernerdev

Ongelezen bericht door wernerdev »

Ik wil mij even melden met precies het zelfde probleem als de topicstarter.

Een paar maand (misschien wel een jaar) terug is mijn vader overgehaald om een contract met Pretium Telecom af te sluiten. Ik baalde hier van omdat ik al vele negatieve dingen over Pretium Telecom had gelezen en gehoord.
Maar zoals ze nu ook weer doen, konden we er niet meer op tijd onderuit.

Maar wij waren een van de weinige gelukkigen die totaal geen problemen met Pretium hadden. Dus we hebben besloten er maar bij te blijven.

Ergens in December 2009 kregen we een brief om over te stappen op Suprieur Bellen. Hier hebben we niet op gereageerd. Toen zijn we 14 december telefonisch benaderd. Ik was erbij toen mijn vader een gesprek met de medewerker voerde. Ik vertrouwde het niet helemaal dus heb het gesprek even overgenomen.

Heb toen duidelijk gevraagd of er "Geen addertjes onder het gras" zaten. "Nee meneer, er veranderd niets behalve dat uw maandelijkse kosten omlaag gaan." Nadat ik gevraagd heb of we eventueel nog kunnen annuleren als het niet bevalt heb ik toch tegen mijn vader gezegd om het toch maar te proberen. Het was immers van Pretium Telecom en we konden annuleren.

Een aantal dagen later hebben we een welkomst brief ontvangen. Er stond in dat we lid waren geworden, meer niet.
Een aantal weken later ontvingen we de ATA. Die heb ik aangesloten volgens de instructies en toen was het wachten op Suprieur om alles te activeren.

Op 7 Januari was onze vaste telefoon afgesloten en dat betekende dat we de telefoon op de ATA moesten aansluiten. Alles leek te werken. Kiestoon, en we konden bellen. Maar even later bleek dat we niet gebeld konden worden. Ik heb toen gebeld met de helpdesk, en die zou me op mijn mobiel terugbellen omdat het erg druk was.

1 of 2 dagen later nog steeds niet terug gebeld, maar het probleem was wel opgelost. Tevens kregen we op die dag een brief van onze internet provider. Onze KPN lijn was opgeheven (Dit was bij mij bekend). Maar om toch de internet aansluiting in stand te houden moest er huur aan KPN betaald worden voor het gebruik van de koperlijn. Een bedrag van maar liefst 9,40 euro.

Na een simpel rekensommetje kom ik erachter dat die "besparing op uw maandelijkse kosten" ver te zoeken was. Ik moet nu in plaats van (ongeveer) 14 euro (vaste telefoon) ineens (ongeveer) 18,40 euro betalen.
Iets wat totaal niet verteld is tijdens het telefoongesprek. Maar iets waar Suprieur wel van op de hoogte is.

Ik heb toen gelijk contact opgenomen met de helpdesk van Suprieur. Na 20 minuten aan de lijn wachten heb ik opnieuw gebeld maar nu de menukeuze "Lid worden" geselecteerd. En ik had binnen een halve minuut iemand aan de lijn. Ik hield me dom en zei: "Is dit de klantenservice?". Ze zei: "Nee, maar ik zal u even door verbinden.". Binnen een minuut had een de klantenservice te pakken waar ik eerst al 20 minuten in de wacht hing.

Het gesprek met deze medewerker kwam er in het kort op neer: "Nee meneer u kunt niet meer annuleren. De 7 dagen bedenktijd gaan in na het ontvangen van de welkomstbrief. Ik zei nog: "Hoe kan ik nou over iets beoordelen zonder dat ik er gebruik van gemaakt heb?". Dit maakte niet uit volgens de medewerken, en ik zat er nu een jaar aan vast. Over de 9,40 euro extra kosten zei de medewerker: "U moet een klacht indienen bij KPN of uw Internet provider. Ze mogen helemaal geen huur vragen. Maar u kunt ook een andere internetprovider nemen zoals bijvoorbeeld Telfort. Deze rekenen namelijk geen huur voor de lijn".

Ik wist zeker dat ook Telfort extra kosten rekent als je geen vaste telefoonlijn hebt. Kort geleden nog voor een vriend aangevraagd. Maar de medewerker wist het zeker en gaf mij ongelijk.
Ik wilde dit zeker weten dus heb gebeld met KPN. Die bevestigde mijn vermoedens: "Iedere internetprovider die gebruik maakt van onze koperlijnen moet huur betalen."

Na dit gesprek wist ik genoeg en was mijn missie om van deze oplichters af te komen. Hiervoor heb ik contact gehad met de Consumentenbond en Consuwijzer.nl.
Na een aantal tips heb ik een aangetekende brief verzonden naar Suprieur Bellen. In die brief heb ik kort de situatie beschreven en maak hierin aanspraak op "Dwaling". Ze hebben mij en mijn vader verkeerd voorgelicht en hebben dingen verzwegen.

Op 26 Januari is de brief bezorgd en vanaf die datum geef ik ze 2 weken de tijd om te reageren. Als dat niet gebeurt blokkeer ik al het incasso verkeer en boek reeds geïncasseerde bedragen terug.

Tevens lees ik verhalen over het incassobureau van beide bedrijven op het internet. Dat incassobureau zit op het zelfde adres als Pretium Telecom en Suprieur Bellen. Dit mag toch helemaal niet? Zou het een nep incassobureau zijn om extra druk uit te oefenen om mensen zodat ze toch maar betalen?

Ik merk dat het inmiddels een erg lang verhaal is geworden. Sorry hiervoor :)
Maar ik vond het nodig om dit te plaatsen aangezien het verhaal bijna gelijk is aan dat van de topicstarter.

Ik hoop ook zeker dat dit in een uitzending van Radar komt. Zeker gezien de uitzending over Pretium Telecom.

jvn

Ongelezen bericht door jvn »

linda_w84 schreef:Beste forum bezoekers,

sinds 2009 is mijn vader heeft mijn vader besloten om lid te worden van Pretium telefoon. toentertijd had ik (dochter) nog niet veel over pretium gehoord en gingen er dus geen alarmbellen rinkelen. Het aansluiten van pretium is vrij vlot en zonder al te veel problemen verlopen. Nu is mijn vader in december echter benaderd door de dochterfirma suprieurbellen. Ik heb hem meteen gezegd dat het voor mij niet helemaal duidelijk is wat het voor een bedrijf is en of het wel zo'n slim idee is om zich te abonneren. Uiteindelijk heeft hij via telefonisch contact toch toegezegd om het starterspakket te laten komen, hierbij werd gezegd dat het binnen een periode van 7 dagen opgezegd kon worden. Toen we het pakket binnenkregen (11januari) ben ik aan de slag gegaan met de ATA, dit was nog helemaal niet zo simpel als er gezegd werd en het heeft mij even tijd gekost om uit te zoeken wat de bedoeling was. Uiteindelijk hebben wij geconcludeerd dat het ons niet lukte. De volgende dag belde mijn vader de service desk (15ct per minuut en het duurt standaard minimaal 5 min voordat je uberhaupt iemand aan de lijn hebt). In de brief stond dat er een monteur gebeld kon worden als de installatie niet lukte, zo gezegd zo gedaan. De monteur zou 22 januari komen. Op 14 januari krijgt mijn vader echter een brief dat het activeringssignaal van de ATA 15 januari ingeschakeld zal worden. Wij dachten toen dat zal wel niet gebeuren aangezien we voor een monteur gebeld hebben. Wat blijkt 15 januari hebben mijn ouders geen kiestoon meer en kan er niet gebeld worden. Ik weer met de servicedesk gebeld, het was een storing en de servicemonteur werkt niet op vrijdag, hij zou zaterdag bellen en proberen om het probleem op te lossen. Geen excuses niks. Ik heb savond na mij werk nog eens geprobeerd om de ATA aan te sluiten wat ook lukte. Een hoop drama maar het probleem was opgelost dachten we, vanaf nu goedkoper bellen, joepie!
FOUT: vandaag ontvangt mijn vader een brief van de knp, onze internetprovider. aangezien mijn vader niet meer belt via kpn zijn zij genoodzaakt om een adsl abonnement 29,95 p maand om te zetten naar een ander abonnement van 35,95 p maand. bye bye goedkoop bellen als we opeens 6 euro meer knp adsl moeten betalen(wat nog niet eens draadloos is, dus een vrij oud abonnement) ik weet na al dit gedoe niet meer wat er gedaan kan worden, wat zijn onze rechten, welke stappen kunnen we ondernemen om suprieur bellen op te zeggen. Ik las in een ander forum dat er bij onvoldoende uitleg van de gevolgen van het overstappen naar een andere provider binnen drie maanden opgezegd kan worden?

linda
Reactie jvn: U kunt deze klacht kostenloos indienen ter beoordeling bij de toezichthouder van de telecombedrijven ; de OPTA via de site : www.Consuwijzer.nl

KrikvdKruK

Ongelezen bericht door KrikvdKruK »

Voor mensen, die overwegen naar Pretium Suprieur over te stappen of die problemen hebben met Pretium Suprieur , zie http://members.home.nl/vd.kraats/suprieur/index.htm.

Er is info over de werkwijze, klachten, de voorwaarden, het prijsvoordeel?, technische risico's en ontbinding van het contract.

Suprieur maakt zijn klanten van alles wijs, maar de ontbindingstermijn is volgens de Wet Koop op Afstand 7 werkdagen na ontvangst van het ATA-kastje. Dit wordt nog eens bevestigd door een gerechtelijke uitspraak van 11 december 2009 tegen Tele2 ( zie http://www.rechtspraak.nl/ljn.asp?ljn=BK8810 ).

Als Pretium Suprieur deze ontbindingstermijn niet schriftelijk correct aan u heeft meegedeeld, heeft u volgens de Wet Koop op Afstand zelfs recht op een ontbindingstermijn van 3 maanden, omdat niet alle informatie is verstrekt.

Gesloten