LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Consumentenbond zelf fors de fout in ?

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
oost

Consumentenbond zelf fors de fout in ?

Ongelezen bericht door oost »

Meer dan een jaar ben ik verhuist. Dit niet doorgegeven aan de consumentenbond.
De consumentenbond bleef vervolgens de consumentengidsen + facturen naar het oude adres sturen. Hier nooit bericht van gehad op het nieuwe adres. Hierop had de consumentenbond "Intrum Justistia" ingeschakeld. Deze konden uiteraard ons nieuwe adres zonder problemen vinden.
Heb 240 euro moeten betalen, heb dit ook keurig gedaan.
Lijkt mij erg veel geld voor het versturen van wat briefjes, maar goed, hiervan kun je nog zeggen "eigen schuld".

Nu komt het:
Ik heb na de incasso een adreswijziging gestuurd, hiervan ook per email een bevestiging gehad van de consumentengids (zie onderaan de post).
Hierna nooit meer iets vernomen tot vorige week: toen kreeg ik wederom een incassobrief van "intrum jusititia": abonnementsgeld van de consumentengids + wederom een fixe verhoging (let op: dus nooit een factuur, een consumentengids of betalingsherinnering ontvangen), dus dit gemaild naar de consumentenbond,

dit was hun reactie:
<i>De door u opgegeven adreswijziging is wel verwerkt. Doordat uw betalingsachterstand toen echter al meer dan 5 maanden betrof was de verzending van gidsen reeds beeindigd. Dat u na het niet ontvangen van gidsen na de adreswijziging geen contact heeft opgenomen kan ons niet worden verweten.</i>

Met andere woorden:
ondanks dat ik nooit een gids op het nieuwe adres heb ontvangen, laat staan een factuur/betalingsherinnering, vind de consumentenbond dat ik "gewoon" wederom moet betalen, zelfs met extra incassokosten.

Kan dit zomaar ? Verder vind ik dit alles een vreemde houding van een organisatie die juist zelf pretendeert de consument te beschermen tegen dit soort praktijken.

<i>From: [email protected]
To: xxx
CC:
Subject: RE: CONTACT Adres wijzigen
Date: Mon, 18 May 2009 11:55:01 +0200

Geachte xxx,

U stuurde ons een adreswijziging. Hartelijk bedankt daarvoor. Graag geef ik u onze reactie.

Nieuw adres
Wij hebben uw nieuwe adres in onze administratie verwerkt. Vanaf nu ontvangt u onze gidsen op uw nieuwe adres. Het kan zijn dat er nog gidsen onderweg zijn naar uw oude adres. Daarvoor bied ik u onze excuses aan. Vanaf nu gebruiken wij uw nieuwe gegevens.

Vragen
Heeft u nog vragen? Neemt u dan contact op met Service en Advies. U bereikt ons op werkdagen tussen 09.00 en 21.00 uur en op vrijdag tot 17.30 uur via telefoonnummer (070) 445 45 45. Ook kunt u vragen stellen via het contactformulier op onze website http://www.consumentenbond.nl/contact. U ontvangt dan zo snel mogelijk antwoord van ons.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,

xxx
Medewerker Service en Advies

Consumentenbond
Enthovenplein 1
Postbus 1000
2500 BA Den Haag
Telefoon (070) 445 45 45
Fax (070) 445 45 96</i>

oost

Re: Consumentenbond zelf fors de fout in ?

Ongelezen bericht door oost »

Ja OK: na de 5 maanden "achterstand" (mei 2009) (na 5 maanden kreeg ik pas de incassoburo op nieuwe adres en wist toen dus pas van bestaan van de factuur). Die factuur heb ik direct betaald. Daarna (en in de tussentijd) heb ik nooit meer wat ontvangen, ook geen enkele factuur of herinnering.

Nu opeens (janauri 2010) krijg ik weer een nieuwe incasso, die wederom zou moeten slaan op een onbetaalde factuur, waar het mij om gaat is dat deze laatste factuur, waar deze incasso op slaat, wederom niet naar mijn nieuwe adres verzonden is (ondanks dat dat nieuwe adres al wel bekend is bij de consumentenbond), dus ik moet via incassoburo voor het eerst van deze nieuwe factuur horen (dus incassokosten betalen over een factuur waar ik het bestaan niet van wist, aangezien ik nooit een factuur meer heb ontvangen van de consumentenbond).

Kortom: ik zou een jaar contributie moeten betalen + extra kosten terwijl ik nooit een gids of factuur heb ontvangen ook niet NADAT ik dus de eerste incasso volledig heb betaald en mijn adreswijziging al doorgevoerd zou moeten zijn.

Dus zou ik op moeten draaien voor het feit dat de consumentenbond de factuur nog steeds naar het verkeerde adres stuurt ? En zou ik gewoon moeten betalen, ondanks dat ik geen enkele gids heb ontvangen ? ("want dan had u maar moeten klagen").

Aangezien ik taal noch teken heb gehoord van de consumentenbond, had ik gewoon moeten veronderstellen dat alles gewoon doorliep ?

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Aangezien ik taal noch teken heb gehoord van de consumentenbond, had ik gewoon moeten veronderstellen dat alles gewoon doorliep ?
Heb je opgezegd? Nee?

Waarom ga je er dan niet achteraan als je geen gidsen krijgt terwijl je wel een abonnement hebt? Een beetje zelf actie ondernemen mag heus wel hoor.

Fouten worden overal gemaakt, maar als jij maandenlang met de armen over elkaar gaat zitten wachten wordt er ook niks opgelost, of niet dan.

Wat hier aan te doen is weet ik ook niet, eerlijk gezegd. De gidsen zijn verstuurd, naar het verkeerde adres, ok. Maar je had zelf veel eerder aan de bel kunnen trekken, dus in hoeverre is de CB iets te verwijten. Ik denk niet veel.

Als je geen behoefte meer hebt aan de CB zul je het gewoon op moeten zeggen, met inachtneming van de termijn die de CB gesteld heeft.

Als je die behoefte wel hebt, neem dan even contact op met de klantenservice, leg hun de situatie uit en vraag of ze je de 'oude' nummers nog toe willen sturen. Vaak hebben ze nog wel een aantal exemplaren op de plank liggen. Desnoods bied je aan dat jij de verzendkosten betaald. In dat geval ben je weer bij.
Kan dit zomaar ? Verder vind ik dit alles een vreemde houding van een organisatie die juist zelf pretendeert de consument te beschermen tegen dit soort praktijken.
Soms moet een organisatie zichzelf beschermen tegen de consument die zelf een vreemde houding aan de dag legt. Helaas. Daar is niks mis mee, en niks vreemds aan.

Succes ermee. :evil:

kaarsje69

Ongelezen bericht door kaarsje69 »

Ik ben het met angora eens, jij maakt een fout in de hectiek van een verhuizing heel begrijpelijk. Alleen een bedrijf, mag jou adres gegevens niet zo maar opvragen Intrum justitia wel.

Als ik jou bericht goed na lees, vallen mij een aantal dingen op, je weet toch vanaf wanneer tot wanneer een abbo loopt?
Je was zelf vergeten dat om de verhuizing door te geven en helaas incasso kosten zijn duur. Je had ook even na kunnen bellen of alles in orde was.
Je hebt het over dat de eerste incasso 5 maanden later kwam, je hebt neem ik aan een jaar abbo? Dat betaal je dus per jaar, mag ik van uitgaan toch?
Dus in maand 1 krijg je alweer I.J op je dak?

Ga eens bellen en zoek waar de fout ligt, ik weet dat het een jaar contributie is.

Gesloten