LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Overname YourWWW door Digitalus: geen restitutie?

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
WPdM

Overname YourWWW door Digitalus: geen restitutie?

Ongelezen bericht door WPdM »

Beste mensen,

Wellicht dat jullie me kunnen helpen met dit vraagstuk. Even een situatieschets:
Korte geschiedenis:
- juni 2007 aangemeld bij YourWWW voor webhosting en domeinnaamregistratie. Direct betaald en ook vrijwel direct beschikking gekregen over de diensten.
- oktober 2008: geen factuur/bericht voor verlening gekregen (zelf ook helemaal vergeten) dus meteen maar gemaild. Aantal mailtjes verder eindelijk een reactie en de mogelijkheid gekregen tot betaling.
- december 2009: site/mail offline! Er bleek een factuur online te staan gedateerd wel 2 hele dagen voordat ze de stekker eruit getrokken hadden! En nog met ruim 2x het bedrag van mn overeenkomst. Ik weer mailen na alles voorgerekend te hebben: paar dagen later was alles weer online en heb ik de inmiddels gecorrigeerde factuur betaald (vooruit, tot juni 2010).

Heden:
- mail ontvangen van Digitalus Webhosting (had ik nog nooit van gehoord) waarin ze stellen "Eerder deze week heeft u een bericht ontvangen van YourWWW aangaande de overname van dit bedrijf door Digitalus Webhosting & Webdesign. Wij zijn blij u te mogen verwelkomen als klant.". Pardon? Ik heb geen mail, aankondiging of wat ook van een overname gekregen op geen enkel emailadres, dus waar hebben ze het over?
- meteen gemaild dat ik niet akkoord ga met deze wijzigingen en zeker geen klant wil zijn bij Digitalus als het me op deze wijze opgelegd wordt.
- meteen aangemeld bij andere webhoster voor een nieuw hosting pakket en verhuizing van mijn .nl domeinnaam en dit ook doorgegeven aan Digitalus met het verzoek mij de teveel vooruit-betaalde abonnementsgelden te restitueren. Hun reactie: "Wij kunnen u helaas geen restitutie geven aangezien YourWWW met jaarcontracten werkte, en daar komt ook bij dat dit bedrag aan YourWWW is overgemaakt en niet aan digitalus."

Volgens mij is dit onzin: zij hebben zich niet gehouden aan de informatieplicht en zij hebben de Algemene Voorwaarden verandert. Dat is m.i. gelijk aan contractbreuk en geeft mij het recht het contract te ontbinden en mijn teveel betaalde abonnementskosten terug te krijgen.

Maar ik kan het mis hebben natuurlijk. Is er iemand met een juridische achtergrond die hier meer duidelijkheid over kan geven?
ConsuWijzer heb ik ook gebeld en zij zeggen dat je bijvoorbeeld kan aangeven dat je niet akkoord gaat met de wijzigingen in de AV, en deze daarom vernietigd. Echter blijven de ongewijzigde delen in de AV dan wel bestaan: voor de rest komt het nederlandse recht gewoon in de plaats. Maar dit zegt verder niets over het recht hebben of niet op restitutie...

Ik ben benieuwd! Bij voorbaat dank voor een reply.

MVG,
WPdM.

SirhC

Re: Overname YourWWW door Digitalus: geen restitutie?

Ongelezen bericht door SirhC »

Volgens mij moet Digitalus gewoon het bestaande contract overnemen!
Niemand met een juristische achtergrond hier?

Mikey32

Ongelezen bericht door Mikey32 »

Ik heb nog grotere problemen...
Ik heb een bedrijf.
Ik had een website, mail, boekhoudpakket,... draaien bij yourwww.
Sinds eergisteren is alles weg !
Ik heb alleen in januari een mailtje van yourwww gehad, waarin stond dat ze overgenomen zijn door Digitalus. En verder niks. Niks bericht van Digitalus.
Ik kan niet meer via ftp naar m'n site, de site is compleet down, mail komt niet meer toe,....

Ik heb ze een mailtje gestuurd en als alles tegen maandag niet terug online staat, neem ik gerechtelijke stappen.

VR6_driver

Ongelezen bericht door VR6_driver »

WPdM schreef:Hun reactie: "Wij kunnen u helaas geen restitutie geven aangezien YourWWW met jaarcontracten werkte, en daar komt ook bij dat dit bedrag aan YourWWW is overgemaakt en niet aan digitalus."
Volgens mij is dit onzin: zij hebben zich niet gehouden aan de informatieplicht en zij hebben de Algemene Voorwaarden verandert. Dat is m.i. gelijk aan contractbreuk..
Het veranderen van de AV is in principe niet direct een aanwijzing voor contractbreuk. Het niet uitvoeren van de eerder opgemaakte AV neigt er wel naar, maar moet ook altijd afgewogen worden in een bepaalde richting.

Als er geen sprake is van contractbreuk (dat roept men namelijk veel te snel en veel te makkelijk) dan heeft Digitalus gelijk en werkt men met jaarcontracten. Als u dan wenst om van host te veranderen, dan is dat uiteraard uw eigen keuze. Maar dan kunt u zelf de contract helaas niet vroegtijdig beëindigen. Nou ja, het kan wel, maar dan zijn uw centjes ook weg...

Het probleem van Mikey lijkt me echter wel iets om een gloeiend hoofd van te krijgen. Succes daarmee!

WPdM

Thnx voor de reacties.

Als ik een rechtsbijstandverzekering had gehad, had ik er echt een principezaak van getracht te maken, puur omdat YourWWW/Digitalus zich zo star en onwelwillend opstellen tegenover hun klanten.

Maar helaas, ik kan het me niet veroorloven om voor 15 euro te gaan procederen, dus ik moet het maar laten gaan dan, blijkbaar... :?

Het overzetten van mn domein (en een dag later mn website) naar Web-Oké was trouwens in een flits gebeurd, dus ik hoop dat ik bij mn nieuwe host wat meer service kan verwachten!

Mikey (en ieder ander die te maken heeft met YourWWW/Digitalus), heel heeeel heeeeeeeeeeeeel veel succes gewenst, mocht het niet allemaal al zijn opgelost!

Mikey32

Ongelezen bericht door Mikey32 »

Wel....bij mij is alles goed gegaan.
Ik heb een paar mailtjes van klanten niet gekregen, maar na 2 dagen was de site, sql databases... allemaal terug online.

Gelukkig. (niet alleen voor mij, maar ook voor hen :lol: )

marcovit

Ongelezen bericht door marcovit »

Gisteren een brief gehad met een bedrag van 60 euro voor een website die al 2 jaar weg is.
(Bij yourwww van 2007 tot 2008 gehad en automatiche verlopen zoals normal bij een jaar overeenkomst)

Voor mijn andere verlopen websites heb ik nog niks ontvangen (hoop voor hun dat het zo blijft)

Ik had 8 dagen om het bedrag over te maken, datum van brief was 25-01-2010, ontvangen op 04-03-2010!

Probeer ik ze te bellen, telefoon onbereikbaar.
Digitalus klanten systeem, kan niet inloggen/offline.

Ik heb wel een rechtsbijstand en ik ga dit lekker aan vechten :mrgreen:

R.Hoogerbeets

Ongelezen bericht door R.Hoogerbeets »

Soortgelijke ervaring bij yourwww. Na mijn betaling per Ideal op 18-12-2008 niets meer gehoord ondanks vele mailjes. Ze hadden het geld niet ontvangen. Na een mailtje van mij dat ik stappen zou gaan ondernemen werde ineens mijn account geactiveerd op 23 januari 2009. Toen was ik inmiddels al bij een andere provider, omdat ik met een project bezig was.
Kon wel op mijn account komen, maar Moodle was niet te installeren. Geen support.
Had ook niet zo'n zin, want ik had Moodle al bij andere provider staan.
Yourwww werkte met jaarcontracten. Op de site van yourwww stond dat na het verlopen van het contractjaar de diensten beëindigd zouden worden tenzij er betaald werd. Ik heb verder niets van ze gehoord tot ik in januari een mailtje kreeg van ze dat ze ermee stopten en ze overgingen in Digitalis. Geen rekening ontvangen. Gisteren kreeg ineens een rekening per mail van Digitalis of ik over de periode januari 2009 tot januari 2011 even E 100,34 wilde betalen. Dat terwijl ik al betaald had voor de periode van jan 2009 to jan 2010.
Ik ga zeker niet betalen. Zie wel wat er van komt. Bij de meeste providers stopt de overeenkomst na het verlopen van het contract.

marcovit

Na een mailtje gestuurd te hebben naar digitalus is het netjes afgehandeld.

WPdM

marcovit schreef:Na een mailtje gestuurd te hebben naar digitalus is het netjes afgehandeld.
Grapje zeker? ;)

Maar de rest iig: veel succes nogmaals.

marcovit

De fout lag bij yourWWW, hun hadden mijn domein niet opgezegd.
Geachte heer/mevrouw,

YourWWW heeft nooit uw producten opgezegd, mocht u dat alsnog willen dan horen wij dat graag.

Met vriendelijke groet,
Edwin
Digitalus Webhosting & Webdesign
Geachte Edwin,

Ik wil dan graag mijn verlopen producten opzeggen, zijn hier nog kosten aan verbonden?
YourWWW hanteerde jaar overeenkomsten hiervoor.
Geachte heer/mevrouw,

Hierbij bevestigen wij de opzegging van uw contracten.

Uw hostingpakket + domeinnaam: *** zal per 27/03/2010 worden beeindigd.

De factuur met nummer *** hebben wij gecrediteerd en afgeboekt.

Vertrouwende u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.
Daarna kreeg ik nog een email met een factuur waarbij het zelfde bedrag stond maar dan negatief.

Gesloten