LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Editie Enigma Puzzelblad

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
marjavan
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 jan 2010 02:34

Editie Enigma Puzzelblad

Ongelezen bericht door marjavan »

ook ik heb op het internet een gratis puzzelblad aangeboden gekregen voor de prijs van € 4,95
Ben telefonisch benaderd en akkoord gegaan voor eenmalig afschrijving vanwege de administratiekosten. Verder zouden er geeen verplichtingen aan vast zitten.
Na twee weken kreeg ik ook netjes het blad in de brievenbus, en ik opende het.
Wat schets mijn verbazing dat er een brief bij ingesloten was, met daarin het bericht dat ik een abonnement had genomen.
Ik heb ze meteen via internet benaderd en vriendelijk verteld en verzocht dat ik nooit via de telefoon een toezegging had gedaan voor een abonnement!
Dit is door Editie Enigma snel en correct afgehandeld.
Heb via internet een mailtje ontvangen waarn staat dat het abonnement is genannuleerd, raar dat zij het zo stellen, ik had geen abonnement.
Hoe kun je voorkomen dat zulke bedrijven andere mensen misleiden??

chello
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 jan 2010 13:26

Re: Editie Enigma Puzzelblad

Ongelezen bericht door chello »

Wij hebben gisteren ook het blad samen met het factuur van Editie Enigma ontvangen. Geadresseerd aan mijn dochter. Wij hebben dit blad nooit aangevraagd, niet telefonisch of via internet. Waarschijnlijk hebben we het proefblad nu ontvangen, gelijk het factuur maar meegestuurd. Toen ik me via internet wilde informeren over het bedrijf, en ik de naam van het bedrijf googlede, kwam ik een enorme klachtenregen tegen.
Ik heb de envelop retour gestuurd met een email erachteraan dat ik het blad niet meer wens te ontvangen. We zijn benieuwd hoe dit gaat aflopen, gezien de reacties van andere gedupeerden.
Is het nou werkelijk niet mogelijk actie te ondernemen tegen dit soort bedrijven!?

shenur
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 jan 2010 20:26

Re: Editie Enigma Puzzelblad

Ongelezen bericht door shenur »

Ik kreeg onlangs een factuur van een tijdschrift editie enigma. Ik schrok me rot ik heb dus even gemaild. Zij zeiden van we hebben u een welkomsbrief gestuurd( die ik nooit heb gehad, sterker nog ik heb dit tijdschrift nooit besteld). Nu zeggen ze ineens we heffen pas de abonnement op in juni. Het schijnt zo te zijn dat ze vaker mensen hebben bedrogen.

Hoe kun je voorkomen dat zulke bedrijven andere mensen misleiden??
Ik denk dat we ze kunnen aanklagen bij opgelicht.

Marijke86
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 jan 2010 08:19

Re: Editie Enigma Puzzelblad

Ongelezen bericht door Marijke86 »

Dat zeiden ze tegen mij ook ja, in juni....
En dan zeker vanaf juni weer voor een half jaar moeten betalen zeker, zo slim zijn ze daar echt wel volgens mij.

sterkeellen
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 jan 2010 12:42

Re: Editie Enigma Puzzelblad

Ongelezen bericht door sterkeellen »

Ik ben door Enigma benaderd voor een abonnement voor het blad editieenigma, dit nummer was gratis, mocht ik geen abonnement willen dan kon ik dit via een linkje opzeggen dat heb ik ook nog gevraagd ( dat kan je hoort in de geluidsopnamen )
Nou via de link in de mail kwam ik op een algemene site en nergens te vinden hoe je het moest opzeggen terwijl dit via de telefoon duidelijk heb gevraagd!
Uiteindelijk na veel zoeken dan maar een mailtje gestuurd naar de klantenservice waar bij er een mailcontact ontstond maar ik moet toch betalen!
Dit is echt mensen misleiden en dan maar hopen dat ze er instinken net als ik! :?

chello
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 jan 2010 13:26

Re: Editie Enigma Puzzelblad

Ongelezen bericht door chello »

Enige tijd geleden liet ik een berichtje achter, omdat mijn dochter ook benaderd is door Enigma. Het heeft inderdaad een staartje gekregen. Via een email kreeg ze het bericht dat als zij nu betaald, "maar" een bedrag van €15,00 hoeft te betalen. Doet ze dit niet, dan moet zij het volledige bedrag betalen. Wederom heb ik een email gestuurd naar Enigma, dat zij op moeten houden met ons te benaderen.

daniel jong
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 mei 2010 14:34

Re: Editie Enigma Puzzelblad

Ongelezen bericht door daniel jong »

Ik ben vorige maand telefonisch benaderd voor een proef exemplaar van enigma,
ik zocht hier op dat moment niet veel achter omdat mij verzekerd werd dat ik een bevestigingse-mail zou ontvangen en dat ik na ontvangst van het proef exemplaar zou kunnen beslissen of ik wel of niet abonnee zou worden. Ook ben ik geregistreerd bij het bel mij niet register omdat ik eerder nare ervaringen heb gehad en ik daarmee hoopte te voorkomen dat ik er weer in zou trappen,
dat werkt natuurlijk niet als een bedrijf er geen gebruik van maakt.

De email heb ik niet ontvangen, ook de eerste exemplaar van het blad moet ik tot op heden nog ontvangen, ik heb echter wel een factuur (herinnering) ontvangen van ruim 60 !! euro, de oorspronkelijke factuur niet,

de helpdesk heeft mij gemeld dat ze wel de email hebben gestuurd (echt niet te vinden, ook niet als spam) en al twee bladen en een factuur. het lijkt mij vrij wonderbaarlijk dat ik dit allen niet ontvang. ze kon me wel vertellen dat ik over drie dagen weer een blad zal ontvangen (dat komt op mij over als of ze deze nu na mijn telefonische klacht pas gaan verzenden)

Ik ben op dit moment niet van plan om te gaan betalen, aangezien ik niets heb ontvangen en überhaupt pas wil beslissen of ik het het geld waard vind als ik een exemplaar gezien heb,

zijn er al mensen die een advocaat hebben benaderd? daar zou ik me dan graag bij willen voegen,

Daniel Jong,

mibosman
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 mei 2009 19:16

Re: Editie Enigma Puzzelblad

Ongelezen bericht door mibosman »

Ook ik ben erin getrapt.
Tijdens een telefoontje toch ja gezegd tegen een proefnummer.
Ik heb 24 augustus een bevestiging per mail gekregen, waarin stond dat het blad rond 17 september bezorgd zou worden en dat daarbij een brief zou zitten met de inlogcode hiervoor.
Hij werd echter pas op 2 oktober bezorgd, heel handig 15(!) dagen na dagtekening van bijgaande brief waarin stond dat ik binnen 14 dagen na dagtekening moest aangeven als ik geen abonnement wilde.
Ik heb meteen op 3 oktober via deze inlogcode dit gedaan, en in het invulveld erbij gezet dat ik het blad net de dag ervoor ontvangen had en dus niet eerder op kon zeggen.
Ik kreeg toen deze bevestiging:
Geachte heer/mevrouw,

Middels deze mail bevestigen wij dat uw abonnement op Editie Enigma is opgezegd. Als u opzegt binnen 14 dagen na de verschijningsdatum van uw proefexemplaar dan zult u geen vervolgexemplaren meer ontvangen. Anders stopt het abonnement (rekening houdend met de opzegtermijn van 6 weken) per de eerste vervaldatum.

Met vriendelijke groet,

Klantenservice Editie Enigma
Groot was mijn verbazing toen ik 15 oktober weer een blad ontving.
Ik heb meteen deze mail gestuurd:
LS,

Heden heb ik een tweede exemplaar van Editie Enigma ontvangen, terwijl ik de dag na ontvangst van het proefnummer heb opgezegd.
Dit is volgens de regels zoals mij tijdens de telefonische aanbieding zijn uitgelegd.

Ik ga dan ook absoluut niet akkoord met de in de begeleidende brief gestelde "binnen 14 dagen na dagtekening van deze brief" aangezien ik het proefexemplaar met brief pas op de 15e dag na dagtekening heb ontvangen en dus ook niet eerder kon beslissen wat ik van uw blad vind.

Ik hoop spoedig van u een bevestiging te ontvangen dat ik niet aan een abonnement vast zit, aangezien ik in deze niet te verwijten ben voor het niet eerder de mogelijkheid tot opzeggen hebben en absoluut geen prijs stel op uw blad.

Mvg,
naw-gegevens
Krijg ik dit als antwoord:
Geachte mevrouw B,

Hierbij bevestig ik, dat de opzegging van uw abonnement op editie enigma is ontvangen en verwerkt.

Zoals we in het telefoongesprek, de bevestigingsbrief en de welkomstbrief bij het proefexemplaar hebben aangegeven kon het aansluitende abonnement uitsluitend geannuleerd worden, als er binnen 14 dagen zou worden opgezegd. Na die opzegtermijn starten wij met de voorbereidingen van de verzending van de volgende editie. Omdat wij uw opzegging na die 14 dagen hebben ontvangen, kunnen wij het abonnement dus niet meer annuleren. Na deze abonnementsperiode zult u vanwege uw opzegging geen edities meer ontvangen. Uw laatste editie ontvangt u rond 01-04-2011.

Ik hoop u hiermee voldoende te informeren.

Met vriendelijke groet

Klantenservice editie enigma
http://www.editieenigma.nl
Ik werd daar eerlijk gezegd behoorlijk pissig over, dus (na wat onderzoek op internet, o.a. hier) weer terug gemaild:
LS,

Door een zeer opdringerige telefoniste ben ik min of meer gedwongen het proefexemplaar van uw blad te ontvangen.
Maar ik wil dit niet hebben, ik wil geen abonnement op uw veel te dure blad!
Dit heb ik één dag na ontvangst van het proefnummer gemeld. Doordat u het blad te laat heeft opgestuurd heeft u het mij onmogelijk gemaakt dit eerder kenbaar te maken!
Daarbij heb ik volgens de Wet Koop op Afstand een opzegtermijn van 7 dagen vanaf ontvangst van het product !
Ik heb dus ruim op tijd opgezegd.
Ik zal het tweede exemplaar dan ook uit de papierbak vissen en ongeopend retour sturen en verwacht verder van u verschoont te blijven.

In afwachting van uw bevestiging van bovenstaande,

MB
Krijg ik als antwoord:
Geachte heer/mevrouw,

U had tot 14 dagen na dagtekening dus na 17-9-2010 de tijd om op te zeggen.
Zoals in het gesprek, email en welkomsbrief besproken/te lezen is.

Ik hoop u hiermee voldoende van dienst te zijn.

Met vriendelijke groet,

Klantenservice editie enigma
http://www.editieenigma.nl
Dat is toch niet te geloven! :?
Heb net maar weer een mail gestuurd om duidelijk te maken dat ik niet eerder kon opzeggen en dat dat niet mijn fout is, nog afgezien van dat ik binnen de wettelijke termijn heb opgezegd.
U! ontneemt mij de mogelijkheid om aan uw voorwaarden te voldoen door uw blad buiten uw opzegtermijn te versturen!
U! heeft zelf niet voldaan aan uw toezegging dat ik het blad rond 17 september zou ontvangen.

Op basis hiervan sta ik volledig in mijn recht met mijn melding op de dag na ontvangst dat ik geen abonnement op uw blad wil. Zoals eerder gezegd, staat dit in de Wet Koop op Afstand!

Op welke grond denkt u dat u niet aan de Wet hoeft te voldoen?

In afwachting van uw antwoord,

MB
Is er nog iets anders dat ik kan doen? Is er een geschillencommissie of iets waar ik een klacht kan indienen over deze handelswijze? Of kan ik aangifte doen bij de politie en zo ja waarvan precies? Ik weet niet zeker of dit onder oplichting valt maar zo voelt het wel!

Sorry voor de lap tekst maar ik moest het even kwijt.

BertS
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 okt 2010 16:34

Re: Editie Enigma Puzzelblad

Ongelezen bericht door BertS »

Ook mijn zoon is hetzelfde overkomen, geen proefexemplaar ontvangen en zit nu 'vast' aan een abonnement.
Hoog opgelopen ligt nu bij Janssen en Janssen.
Het lijkt erop dat het eerder een werkwijze is van Editie enigma dan een incident...

Bert Staal

Gesloten