LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Caiway - Een problematische internet access provider.

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
MvdL79
Berichten: 11
Lid geworden op: 21 jan 2010 16:45

Caiway - Een problematische internet access provider.

Ongelezen bericht door MvdL79 »

Ik en mijn vriendin wonen in Rhoon, welke valt onder de gemeente Albrandswaard.

Helaas ben je dan "verplicht" om internet te nemen via Caiway, aangezien de afstand tot de centrale te ver weg is (in ons geval) om een fatsoenlijke snelheid te krijgen voor ADSL.

Wat Caiway belooft op de website is allemaal mooi en prachtig, maar de realiteit is toch net iets anders.

Wij hebben een Ultra Abonnement, hetgéén inhoudt 32 mbit/s download 4 mbit/s upstream. Voor een bedrag van 49,90 Euro per maand!

Op de website can Caiway (http://www.caiway.nl) staat het volgende over het Ultra Abonnement vermeld en ik citeer:
Hét abonnement voor veeleisende gebruikers die razendsnel willen gamen, downloaden en surfen.
Wij vinden het geen probleem om wat "extra" te betalen voor een goede verbinding, maar dan moet deze wel in de buurt komen van de beloofde en door ons betaalde snelheid. Maar helaas, vaak is de download snelheid ver onder de maat. Met 4 mbit/s mag je nog blij zijn op zo'n moment. Dit gebeurt vooral s'avonds en in het weekend.

Mijn ouders, die in Roosendaal wonen en dus Ziggo hebben, hebben een 50 Mbit/s internet verbinding (Alles-in-1 Extra). Maar wat een verschil met Caiway zeg! Ik ben regelmatig bij mijn ouders, aangezien ik ook daar werkzaam ben, maar de internetverbinding is nooit traag; niet s'avonds en niet in het weekend. Gewoon snelheden van 5 MB/s (ja, 5 megabyte per seconde)!

Daar kan Caiway nog een voorbeeld aannemen. Daarnaast krijg je bij Ziggo ook nog eens digitale TV (met meerdere HD zenders) en telefonie voor een bedrag van 66,50 Euro per maand. Als je dat gaat vergelijken met Caiway, is dat een veel betere en betaalbare oplossing. Echter hier gaat het ons niet om.

Wij betalen "grof" geld voor een internetverbinding met een geadverteerde snelheid van 32 mbit/s, welke regelmatig onder de 4 mbit/s grens duikt. Ook is de verbinding van Caiway, alles behalve stabiel te noemen, want regelmatig word ik tijdens mijn VNC-sessie (remote control software) eruit gegooid. Niet echt handig als je net ingelogd bent op je werkpc...

Ik duim echt voor iedereen die in de gemeente Albrandswaard woont, dat het initiatief "Glasvezel Albrandswaard" doorgang gaat vinden, want het wordt nu echt wel tijd dat er een fatsoenlijke internetverbinding komt en daarnaast meer (en betere kwaliteit) keuze in digitale TV met meerdere HD zenders. Want anno 2010 mag je echt wel meer en beter verwachten!!

Daarnaast nog een aantal minpunten m.b.t. Caiway:

1. Op emails worden nauwelijks gereageerd of duurt heel erg lang.

2. Als er gereageerd wordt op emails, dan;
a) worden ze maar half gelezen en dus half beantwoord.
b) je krijgt een standaard antwoord terug.


3. Kennis van zaken hebben ze niet, dat blijkt wel uit de beantwoording van emails.

Conclusie; Caiway is een leuk "bedrijfje" welke probeert mee te doen met de grote jongens (UPC, Ziggo, etc), maar slaat behoorlijk de spijker mis m.b.t. beloofde internetsnelheden, stabiliteit en klantgerichtheid.

MvdL79
Berichten: 11
Lid geworden op: 21 jan 2010 16:45

Re: Caiway - Een problematische internet access provider.

Ongelezen bericht door MvdL79 »

vogels schreef:Ik neem aan dat je al gecheckt hebt of het niet aan je netwerkkaart ligt, je router en/of de (eventuele) draadloze verbinding?
- Met en zonder tussenkomst van router geprobeerd.
- Verschillende netwerkkaarten geprobeerd.
- Verschillende PC's / laptops gebruikt om te testen.
- Zowel draadloos als UTP connectie geprobeerd.
- Andere DNS-servers gebruikt (OpenDNS).
- Alle drivers nagelopen.
- IPconfig uitgevoerd (release, renew en flushDNS).

Dus ja, het ligt aan de verbinding van Caiway zelf.

Wanneer je het hele verhaal had gelezen, dan had je zelf ook deze conclusie kunnen trekken, aangezien ik heb aangegeven dat de verbinding dramatisch slecht is met name in de avond en in het weekend.

In ieder geval bedankt voor je opmerking.

geertsteenbergen
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 apr 2010 16:38

Re: Caiway - Een problematische internet access provider.

Ongelezen bericht door geertsteenbergen »

Ik woon in Poortugaal ik heb al weken een zeer wankele internet verbinding. Dan is het modem weer wel en dan weer niet "online". Ik ben hier behoorlijk teleurgesteld over. Niet zozeer over het internet zelf maar meer m'n VPN, telewerken, e-mail, VOIP telefonie, zakelijke backup, onbereikbare servers etc.
Het modem kan niet online komen dus kan er ook geen PPPoE verbinding opgebouwd worden. In week 13 maar weer eens een monteur langs laten komen. Heel toevallig was er op dat moment overdag wel even connectie. Het modem, de kabels, connectoren en signaalsterkte gecontroleerd en alles aan mijn zijde bleek ging picobello in orde en monteur ging er weer vandoor. Een paar uur later was mijn internetverbinding weer weg. Bleh... :(
Ik ben bang dat er weinig anders op zit dan een andere aanbieder via aan ander type kabel te zoeken.
Helaas schiet glasvezel ook niet op in onze gemeente. De lokale politiek bemoeit zich ermee dus ik ben bang dat dit een meerjarenplan wordt.
Voor mij in ieder geval even geen internet via CAIWAY.

MvdL79
Berichten: 11
Lid geworden op: 21 jan 2010 16:45

Re: Caiway - Een problematische internet access provider.

Ongelezen bericht door MvdL79 »

geertsteenbergen schreef:Ik woon in Poortugaal ik heb al weken een zeer wankele internet verbinding. Dan is het modem weer wel en dan weer niet "online". Ik ben hier behoorlijk teleurgesteld over. Niet zozeer over het internet zelf maar meer m'n VPN, telewerken, e-mail, VOIP telefonie, zakelijke backup, onbereikbare servers etc.
Het modem kan niet online komen dus kan er ook geen PPPoE verbinding opgebouwd worden. In week 13 maar weer eens een monteur langs laten komen. Heel toevallig was er op dat moment overdag wel even connectie. Het modem, de kabels, connectoren en signaalsterkte gecontroleerd en alles aan mijn zijde bleek ging picobello in orde en monteur ging er weer vandoor. Een paar uur later was mijn internetverbinding weer weg. Bleh... :(
Ik ben bang dat er weinig anders op zit dan een andere aanbieder via aan ander type kabel te zoeken.
Helaas schiet glasvezel ook niet op in onze gemeente. De lokale politiek bemoeit zich ermee dus ik ben bang dat dit een meerjarenplan wordt.
Voor mij in ieder geval even geen internet via CAIWAY.
Als je ermee werkt, voor zakelijke doeleinden, vergeet dan niet even het IP-wisselen, want bij elke restart van de modem (of om de dag), heb je een andere IP adres. Erg handig als je VNC gebruikt.

geertsteenbergen
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 apr 2010 16:38

Re: Caiway - Een problematische internet access provider.

Ongelezen bericht door geertsteenbergen »

Mijn router bouwt de VPN op vanaf huis naar de zaak. Op de zaak heb ik een vast IP. Dat gaat gelukkig goed.
Ik baal enorm van de wankele verbinding. Ik heb de laatste weken 's avonds en in het weekend slechts af en toe een internetverbinding gehad.
De monteur constateerde dat het wel heel lang duurde voordat zijn modem online kwam maar dat in huis alles in orde was. De monteur is voor niets langs geweest.
Ik ga maar UTP kabel uitrollen naar de buren en dan een ADSL aanvragen.
:(

MvdL79
Berichten: 11
Lid geworden op: 21 jan 2010 16:45

Re: Caiway - Een problematische internet access provider.

Ongelezen bericht door MvdL79 »

En wederom problem met Caiway (zowel met de internetverbinding, alsmede de servicecenter).

Inmiddels is onze internetverbinding alweer 36 uur uit de lucht (sinds 14 juni om 20:00). Behoorlijk vervelend te noemen als je afhankelijk bent van internet vanwege je werk.

In eerste instantie dacht ik dat ze iets aan het updaten waren, misschien hogere snelheden, zoals hun concurrenten? Maar nee hoor, gewoon een storing.

Dus ik de volgende dag toch maar de servicecenter gebeld aangezien de internetverbinding uit de lucht bleef. Wat een "grappig" detail is, is het feit dat men geadviseerd wordt om op de website te kijken voor oplossingen en storingen. Erg handig als je internet het niet doet. :S

Even de feiten:
15 juni om 17:40 - ruim 30 minuten in de wacht gestaan (uiteindelijk maar opgehangen).
15 juni om 18:50 - ruim 20 minuten in de wacht gestaan (uiteindelijk maar opgehangen).
15 juni om 20:20 - ruim 20 minuten in de wacht gestaan (uiteindelijk maar opgehangen).
15 juni om 20:40 - na een kwartier in de wacht te hebben gestaan kreeg ik eindelijk een medewerker van Caiway aan de lijn (Ben, achternaam niet genoemd).

Het is toch ronduit schandalig dat men meer dan uur bezig is om een storing te melden?

Dit is inmiddels de 4e keer in een paar maanden tijd dat wij serieuze problemen ondervinden met onze internetverbinding van Caiway.

Er is duidelijk een probleem met de verbinding of met de modem, want elke keer knippert het lampje US, vervolgens gaat knipperend over naar online om vervolgens weer terug te gaan naar een knipperend US lampje.

Aangezien dit de zoveelste "slechte" ervaring is met Caiway heb ik nu mijn "waslijst" aan klachten en mijn ervaringen doorgestuurd naar Tros Radar, Vara's Kassa, de Consumtenbond. Daarnaast is dit alles ook geplaatst op diverse fora en websites.

Ik heb er dus schoon genoeg van!

Misschien is het verstandiger om de slogan van Caiway te veranderen in "Caiway doet het niet!".

geertsteenbergen
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 apr 2010 16:38

Re: Caiway - Een problematische internet access provider.

Ongelezen bericht door geertsteenbergen »

Het blijft gewoon gevaarlijk als je (zakelijk of prive) afhankelijk bent van CAIWAY. Ik heb het idee dat we in onze wijk (of in Poortugaal) gewoon over het maximum aantal connecties heen zitten en dat het modem om die reden geen verbinding kan opbouwen. Wanneer een modem online probeert te komen, zoekt ie een vrije frequentie op om daarover de verbinding tot stand te brengen. Dat zoeken duurt soms uren en als alle modems van alle gebruikers in jouw wijk aan staan, is het maximum beschikbare frequenties bereikt en dus is er geen internet. Misschien moeten er meer verdelers geplaatst worden of de bandbreedte per verdeler verhoogd worden. Maar ja, dat kost geld en levert niks op. Abonnees (die geen verbinding kunnen opbouwen) daarentegen wel.

Ik moet zeggen dat ik momenteel al 93 uur aaneengesloten een internet verbinding (en dus VPN) heb. Voor CAIWAY begrippen is dat best lang. Ik realiseer me ook dat ik dit bericht misschien niet eens kan afmaken. :)

Helaas, helaas is ADSL het enige alternatief. Daarvoor moet je een dus een telefoonlijn binnen krijgen en juist die wil ik zo graag opzeggen om via VOIP te kunnen gaan bellen. Ik ga het maar eens met de buren aanpappen om een auto fall-over in te gaan stellen. Een router of bridge ertussen om elkaar te beschermen en zodoende meer zekerheid te creeren.

Wanneer MvdL een andere oplossing weet, hoor ik dat graag.

MvdL79
Berichten: 11
Lid geworden op: 21 jan 2010 16:45

Re: Caiway - Een problematische internet access provider.

Ongelezen bericht door MvdL79 »

Ik ben niet helemaal zakelijk afhankelijk, echter doe ik soms nog wel eens wat vanuit huis. Daarnaast moet ik wel mijn emails kunnen inzien.

Ik zou geen oplossing kunnen bedenken, helaas zit ik ook nog altijd te wachten op een glasvezel oplossing. Echter zal dit nog wel even duren, heb ik het idee.

Even terzijde; mijn ouderlijk huis, waar ik ook werkzaam ben (kantoor aan huis), staat in Roosendaal. Hier is Ziggo de kabelexploitant. Merkwaardig is dat ik hier nooit of te nimmer problemen heb. De verbinding is altijd stabiel en een stuk sneller dan die van Caiway. En dit voor hetzelfde bedrag.

Nu is de snelheid nog niet zo'n groot probleem, maar wel de stabiliteit. Die laat bij Caiway duidelijk te wensen over. Ook over hun servicecenter ben ik niet te spreken. Voor de goede order; met Ziggo tik ik met gemak 5.86 MB/s aan!

Caiway denkt dat ze concurerend bezig zijn en dat hun dienstverlening helemaal top is, maar in de praktijk blijkt dit toch duidelijk niet het geval te zijn.

Ben benieuwd wat voor reactie ik nu weer van Caiway ga terug krijgen en vooral wanneer ik weer internet heb. Het is en blijft behoorlijk irritant als je geen internet hebt. Maar Caiway kennende zullen ze het wel weer afkopen met een maand gratis internet. Ze doen er alles aan om het onder de mat te vegen... Pffft...

Gesloten