Beste mensen,
Op 30-september probeerde ik met BA (via Heathrow) naar Beijing te vliegen voor een kort bezoek aan een vriend die daar woont. Helaas heb ik de nacht op London door moeten brengen door een aantal zeer groffe fouten/leugens van medewerkers bij BA. Beijing had op 1-10 het luchtruim tijdelijk gesloten voor de 40 jarige viering van het communisme. Daardoor was de vlucht van Heathrow naar Beiijng 30 minuten vervroegd. Ik vloog van AMS naar London en daarna door naar Beijing. Beide vluchten waren met BA. Dat zou minder gezeur opleveren was mijn redenatie.
Na diverse correspondentie neemt BA mij absoluut niet serieus. Ik heb om een financiele vergoeding gevraagd maar krijg deze uiteraard niet. Het gaat mij niet om de centen maar het irriteert me mateloos dat ik als klant niet serieus genomen word. Onderstaand verhaal is op geen enkel punt aangedikt of verzonnen. Ik wil jullie dan ook waarschuwen om met deze zeer klantonvriendelijke maatschappij te vliegen. Als u nog tips heeft waar ik met mijn klacht nog naar toe kan hoor ik dat graag. Hieronder mijn laatste brief aan BA (waarin ik voor de 2de keer aangeef waarom ik dus mijn vlucht heb gemist en hun reactie op deze laatste brief):
---------------------------------------------------------------------------
Nu ik enigzins ben afgekoeld wil ik graag reageren op de brief van 30-10-2009 van mevrouw XXXX. Ik ben het absoluut niet eens met de reactie die ik van haar maatschappij heb ontvangen.
1. Op 25-9 heb ik contact opgenomen met xxx omdat ik toen zag dat de vlucht van Heathrow 30 minuten was vervroegd. Ik ken absoluut de situatie niet op dat vliegveld en vroeg toen al of het niet noodzakelijk was een vlucht eerder naar Londen te nemen. Ik ben later netjes teruggebeld nadat er contact was geweest met BA. "Nee hoor meneer dat moet allemaal goed lukken geen probleem" was het antwoord.
2. Op 30-9 was ik vroeg bij het inchecken. Een dunne kale oudere man hielp mij daarbij (een medewerker van BA) en toen stelde ik nogmaals de vraag: Gaat dit lukken. "ja hoor meneer geen probleem"
3. Vervolgens kreeg mijn vlucht van Amsterdam naar londen vertraging. Een BA vlucht. Tijdens de landing vertelde de captain dat de landing op het drukste moment van de dag is en dat het druk kan zijn bij security!!!
4. In de rij van security kneep ik hem aardig en kwam in gesprek met de fam XXX (dit is uiteraard zo na te checken voor BA) en die hadden exact de zelfde vlucht en situatie. We besloten met zn 3-en bijelkaar te blijven. Nadat we ontzettend lang hadden gewacht bij de security, stond er al op de borden gate closing. We zijn toen naar de liften gaan rennen (we moesten naar een treintje) Vlak voor die liften zag ik een "service" balie van BA. Ik ben daar gestopt om te vragen of ze naar de gate willen bellen (de familie XXX is doorgerend). Ik kreeg te horen dat ik dat niet ging redden omdat
de deuren al dicht waren en dat niemand meer werd binnen gelaten. (door 2 indische dames) Ik moest in een rij daarnaast gaan staan om mijn ticket om te boeken bij een jongeman. Op dat moment zag ik ze alle 3 smoezen maar ik zat met mijn vrouw aan de telefoon om exact 16.06 om te vertellen dat ik de vlucht had gemist.
5. De jongeman van BA vertelde me dat hij iets in de computer moest doen en vroeg me even om plaats te nemen. Hij kon me dan nl direct omboeken en als troost kreeg ik een upgrade en hij chekte me direct in. Om 16.23 was dit pas geregeld. Hmmmm raar dat ik 20 minuten moest wachten wellicht dat ze zich zelf in hebben gedekt qua tijd zodat het vliegtuig echt weg was? Ik weet deze tijd omdat ik mijn vrouwe daarna belde om de situatie uit te leggen.
6. Aan de balie werd mij een pakketje beloofd omdat mijn bagae niet mee mocht. Aangekomen in het hotel was er dus geen tandenborstel, deo schoon ondergoed etc terwijl dit toch beloofd was door de jongeman van BA.
7. De volgende dag wilde ik snel incheken en mijn bagage af leveren. Maar wat bleek: er was geen upgrade sterker nog er was niets geregeld ik had nog niet eens een plek aangewezen dit moest allemaal nog worden geregeld.
8. Op de terugweg van mijn vakantie kwam ik heel toevallig de fam XXX weer tegen die vertelde me dat het vliegtuig nog 15 a 20 minuten heeft gewacht en dat er nog ca 7 a 8 mensen na hun naar binnen gingen.
Om bovenstaande redenenen ga ik dus absoluut niet akkoord met het briefje van BA. Er is diverse malen tegen mij of gelogen of door diverse mensen groffe fouten gemaakt waardoor ik gewoon makkelijk mijn vlucht had kunnen halen en een dag langer vakantie zou hebben gehad.
Het lijkt mij dan ook niet meer dan logisch om elk geval 1 gederfde werkdag te vergoeden (Ik had immers 1 dag langer kunnen werken als men
mij juist had geinformeerd), en 25 pond voor de onkosten in Londen. Dan heb ik het niet over kosten die ik heb moeten maken voor internet, telefoon en mijn korte vakantie die een dag minder lang was.
Daarbij zou ik graag een normale reactie willen hebben ipv een afwimpelbriefje want de geloofwaardigheid van BA is op dit moment bij mij ver te zoeken.
Ik hoop dat deze 2de poging een bevredigend einde oplevert.
Reactie BA:
Het spijt ons te vernemen dat u het niet eens bent met ons antwoord op de klacht. Ons hoofdkantoor heeft bevestigd dat er zoals in onze vorige brief werd vermeld inderdaad lange wachttijden zijn bij balies voor de security. (nu komt een stuk plak en knipwerk uit de vorige reactie over Heathrow security waar ik u niet mee lastig val)
Wij begrijpen dat het uitermate frustrerend voor u is geweest dat u uw vlucht niet meer heeft kunnen bereiken. Wij willen nogmaals benadrukken dat wij ons uiterste best doen om alternatieven voor onze passagiers te vinden als zij hun vlucht hebben gemist en zullen nooit met opzet meer vertraging veroorzaken.
Indien u in london maaltijdkosten en telkosten heeft moeten maken ontvangen wij hiervan graag rekeningen. Wij kunnen helaas niet overgaan tot vergoeding van verloren werkdagen en verwijzen u hiervoor naar uw reisverzekering.
-----------------------------
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Ik vlieg nooit meer met British Airways,svp tips verv stappe
-
-
Re: Ik vlieg nooit meer met British Airways,svp tips verv stappe
Dus je vlucht vanuit Amsterdam had vertraging.
Wat was de reden?
Dat is wel belangrijk.
Maar dat het druk was bij de security, daar kan BA niets aan doen, sterker nog, ze waarschuwen nog netjes.
Hadden ze ook niet kunnen doen.
Vervolgens loop je zelf niet naar je vliegtuig, je haakt onderweg zelf af.
Je had gewoon moeten doorlopen!
Wat daarna is gebeurd is inderdaad slechte service, maar je bent ook wel heel achterdochtig.
Dat iets meer dan 23 minuten duurt wil niet altijd zeggen dat er tijd gerekt wordt.
Dat je je koffer niet mee mocht (waarom niet?!?) is vreemd.
Daarom heb ik dus ook altijd kleine verpakkingen deo etc. en een reistandenborstel in de handbagage.
Dat er vervolgens niets geregeld blijkt te zijn is kwalijk.
Waar heb je dan de dag daarvoor op gewacht?
Maar al met al zijn er dingen die je BA toedicht, waar zij niets aan kunnen doen.
Wat was de reden?
Dat is wel belangrijk.
Maar dat het druk was bij de security, daar kan BA niets aan doen, sterker nog, ze waarschuwen nog netjes.
Wat daarna is gebeurd is inderdaad slechte service, maar je bent ook wel heel achterdochtig.
Dat iets meer dan 23 minuten duurt wil niet altijd zeggen dat er tijd gerekt wordt.
Daarom heb ik dus ook altijd kleine verpakkingen deo etc. en een reistandenborstel in de handbagage.
Maar al met al zijn er dingen die je BA toedicht, waar zij niets aan kunnen doen.
VioletPrue schreef:Dus je vlucht vanuit Amsterdam had vertraging.
Wat was de reden?
Dat is wel belangrijk.
Heb jij ooit met B A gevlogen????
-
"Maar dat het druk was bij de security, daar kan BA niets aan doen, sterker nog, ze waarschuwen nog netjes.VioletPrue schreef:Dus je vlucht vanuit Amsterdam had vertraging.
Wat was de reden?
Dat is wel belangrijk.
Hadden ze ook niet kunnen doen."
Ok, toen ik de ticket van AMS naar LONDON en London bejijng boekte was er 2:30 om over te stappen. Toen ik hoorde dat het luchtruim afgesloten werden mijn vlucht naar beijng 30 minuten eerder ging heb ik 1 week voor mijn vertrek met BA gebeld met de vraag: is 2 uur niet te kort want ik ken de situatie opLondon niet (was er nooit geweest)? en kreeg toen het antwoord: "Nee hoor". Anders had ik een vlucht eerder naar london genomen! Tja best netjes als je dan bij de landinghet bericht te horen krijgt dat je op het drukste moment van de dag land. Dit had BA 1 week van te voren moeten zeggen deze info kwam niet uit de lucht vallen dan had ik gewoon mijn vlucht gehaald.
"Vervolgens loop je zelf niet naar je vliegtuig, je haakt onderweg zelf af.
Je had gewoon moeten doorlopen!"
Richting gate moesten we nog met een treintje en volgens de borden was de gate al closing. Ik zag een "service"balie van BA om te vragen dat ze wilden bellen dat we er aan kwamen. Toen kreeg ik het antwoord: "Sorry maar het is te laat die andere mensen komen zo ook wel terug". Ik moest toen in de rij er naast gaan staan met 2 wachtende voor me om mijn vlucht om te boeken. Op het moment dat ik aan de beurt was keken ze op 1 of ander scherm, gingen smoezen en keken me daarna aan. Toen moest ik ineens 20 minuten wachten. Volgens de info van de fam die ik op de terugweg weer tegenkwam heeft het vliegtuignog ca 20 minuten gewacht. Zou jij dan niet achterdochtig worden aangezien er van alles ook nog eens beloofd is en er niets van waar gemaakt is (upgrade, een "servival pakket", al voor je inchecken)
"Waar heb je dan de dag daarvoor op gewacht?
Maar al met al zijn er dingen die je BA toedicht, waar zij niets aan kunnen doen"
Ik kon pas de volgende dag met de volgende vlucht mee. Dus heb een hele dag moeten wachten in London in 1 of ander vliegveld hotel (dat werd wel betaald ) maar wat heb je er aan als je maar 1 weekje naar china gaat, niets in london kan doen. Als BA mij 1 week daarvoor netjes had ingelicht of als de medewerkers achter de "service" balie hun werk hadden gedaan, had ik gewoon een dag langer kunnen werken (ik ben zzp-er dus 1 dag niet werken is inkomstenverlies)
Ik zou graag van je willen weten waar ze niets aan konden doen. Tuurlijk de lange rij maar dat is het probleem ook niet. De medewerkers zijn gewoonweg niet geschikt voorhun functies. En niet 1 x maar 3x. Door die fouten heb ik mijn vlucht gemist en niet door de lange security check
-
Als je gewoon was doorgelopen ook.kingboulie schreef: Dit had BA 1 week van te voren moeten zeggen deze info kwam niet uit de lucht vallen dan had ik gewoon mijn vlucht gehaald.
Lesje geleerd: noot vragen, altijd zelf vaststellen.
-
Je kunt je wellicht alsnog melden bij de ombudsman vliegreizen http://www.deombudsman.nl
Bij deze wil eveneens waarschuwen voor de zeer klantonvriendelijke Transavia. Deze luis in de pels van de Nederlandse vliegwereld steekt bij annuleringen de centen in eigen zak. Oppassen dus voor deze KLM-AIRFRANCE-DOCHTER.
Bij deze wil eveneens waarschuwen voor de zeer klantonvriendelijke Transavia. Deze luis in de pels van de Nederlandse vliegwereld steekt bij annuleringen de centen in eigen zak. Oppassen dus voor deze KLM-AIRFRANCE-DOCHTER.