LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ongelijke behandeling

Discussieer hier over kinderopvang.
5klokken
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 jan 2010 11:28

ongelijke behandeling

Ongelezen bericht door 5klokken »

Als gastouder ga ik met de nieuwe wetgeving tegen het volgende probleem aan lopen:

Op dit moment vang ik 3 dagen in de week kinderen van vraagouders op hun eigen locatie op. Nu kan en wil ik op 1 van de andere vrije dagen bij andere vraagouders ook weer op hun eigen locatie hun kinderen opvangen. Daar zou dan de GGD moeten controleren maar met de nieuwe wet doen ze dat niet omdat ze alleen de locatie controlen waar ik al werkzaam ben. Volgens de nieuwe wetgeving zou ik deze laatste kinderen mee moeten nemen naar de locatie waar ik thans werkzaam ben, maar dan wel op een dag dat zij geen opvang nodig hebben. Een onuitvoerbare situatie. De nieuwe vraagouders gaan op zoek naar een andere nog niet werkzame gastouder en wat zal er dan gebeuren???? dan zal de GGD alsnog op die locatie moeten controleren. Dit maakt dat ik als gastouder niet gelijk behandeld in vergelijking met gastouders die bv in hun eigen huis tot max 6 (leeftijd gebonden) per dag van verschillende vraagouders kinderen opvangen
Daarom heb ik een brief opgesteld om aan de commissie gelijke behandeling te sturen. Ik hoop echter dat ik namens gastouders zou kunnen spreken die tegen het zlefde probleem aan lopen, zodat de kans heel groot wordt dat deze commissie mij (ons) in het gelijk steld.

Met vriendelijke groet, Carola Klok

Kicoa
Berichten: 100
Lid geworden op: 08 apr 2007 23:26

Re: ongelijke behandeling

Ongelezen bericht door Kicoa »

Een beroep op gelijke behandeling zal waarschijnlijk worden afgewezen. Er is immers geen sprake van gelijke gevallen. Opvang aan huis bij de vraagouder en opvang in de eigen woning zijn dusdanig verschillend dat een een beroep op gelijke behandeling zal falen.

Gesloten