mijn man reed op een voorrangsweg,komende van rechts.
Doordat daar vrij veel jeugd naar school fietst,al 35km rijdende,waar 50 is toegestaan.
Hij heeft oog contact met een fietser,die dan ook keurig stopt.
Toch schiet de jongen die daar achter fietst,zonder te kijken er langs en raakt daarbij de auto van mijn man.
Die uiteraard erg geschrokken is en zich eerst om de fietser bekommert.
Daarbij vergeten het kenteken van de auto achter hem te noteren.Hij krijgt het telefoonnr van de jongen thuis.
gelukkig mankeert de jongen naar eigen zeggen niets.
Als hij daarna het nr belt,vertelt moeder er niet raar van op te kijken ,omdat de jongen thuis al meerdere malen is aangesproken op zijn verkeersgedrag.
Omdat opa slecht ligt,zal de vader zo spoedig mogelijk contact opnemen.
Helaas na een week vertelt vader geen zin te hebben om een schadeformulier in te vullen.Hij beroept zich op artikel 85,waarin de zwakkeren in het verkeer beschermd worden.En dus een beschermde status hebben.Erbij zeggende dat zijn zoon last van zijn knie heeft.
Terwijl de jongen 10 min eerder aan mijn man meldde,dat hij gelukkig niets mankeerde.
Ook na het sturen van een aangetekende brief, komt er geen taal nog teken meer.
Ik vraag mij dan ook af,wat voor signaal je op deze manier aan je kinderen afgeeft?
Je mag roekeloos door het verkeer heen,want papa regelt de eventuele gevolgen wel?En een ander draait wel voor jouw kosten op?Afgezien van het feit dat die zich te pletter schrikken.
Zijn er meer mensen die hier ervaring mee hebben?Ik zou er graag over horen.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] weigering (invullen van schade papieren)door ouders
-
stofzuigertje
Re: weigering (invullen van schade papieren)door ouders
Vraag de Politie, want ze moeten binnen 24 uur dit regelen en het schade formulier invullen.
Wie wat moet betalen maakt niets uit maar onttrekken van deze rechtsgang is verboden, en de ouders moeten meewerken.
Dus ga naar plaatselijke Politie en laat het door hun regelen.
Wie wat moet betalen maakt niets uit maar onttrekken van deze rechtsgang is verboden, en de ouders moeten meewerken.
Dus ga naar plaatselijke Politie en laat het door hun regelen.
-
Mallemalle
en uiteraard je verzekering op de hoogte stellen
dat artikel bestaat idd, maar dat betekent niet dat als hij duidelijk aansprakelijk is hij helemaal niets hoeft te betalen, zou mooi zijn. 50% is hij dan wel aansprakelijk. Ik vind het trouwens wel een kul- artikel, en sommigen denken blijkbaar ook nog eens er onschendbaar door te worden...(heb je veel aan tussen 6 plankjes...)