LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Alarm sirenes niet te horen

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
L.Rozenwater
Berichten: 599
Lid geworden op: 08 jun 2005 03:46

Alarm sirenes niet te horen

Ongelezen bericht door L.Rozenwater »

Sinds de invoering (jaren geleden) van de electronische alarmering horen wij deze "sirene" niet meer terwijl de vroegere sirenes wel duidelijk hoorbaar waren.

Alleen als we buiten staan tijdens het maandelijkse proefalarm kunnen we het horen. Binnenshuis echter niet !!

Trouwens ook pistoolschoten horen we niet (gister 3 pistoolschoten (door politie) afgevuurd op zo'n 50 meter van ons huis)

Blijkbaar is ons huis degelijk audio-geisoleerd.

Is de overheid verplicht er voor te zorgen dat wij ook binnenshuis de alarmering goed kunnen horen ? Volgens de "regels" dus niet.
"Het alarm is bedoeld om mensen te alarmeren die zich buitenshuis bevinden ten tijde van een ramp. Deze dienen dan zo spoedig mogelijk naar binnen te gaan, ramen en deuren te sluiten en de regionale radio aan te zetten. Het stelsel is dus niet bedoeld voor mensen die al binnen zijn. Als u zich, op het moment van alarmering, binnen bevindt en u hoort de sirene niet of heel slecht dan behoort u op dat moment niet tot de groep personen die gealarmeerd moeten worden."
Zit ik me af te vragen: degenen die al binnen zijn hebben niet per definitie alle ramen en deuren dicht en de radio afgestemd op de regionale zender.

Hebben diegenen dan in geval gewoon pech gehad of hoe zit dat dan ?

JtC
Berichten: 1172
Lid geworden op: 21 dec 2009 12:31

Re: Alarm sirenes niet te horen

Ongelezen bericht door JtC »

Weet u wat nou het probleem is? Er zijn mensen die klagen over teveel geluidsoverlast, mensen die klagen over helemaal geen overlast, mensen die klagen over.... Het is dan ook nooit goed. Wilt u last hebben van al het verkeer om uw heen en de burenruzie of sexpartij die zich lijkt af te spelen in uw eigen huis? Of wilt u alles kunnen horen, inclusief de sirenes? Het lijkt me toch een geval van het een of het ander. Op een uitzondering na, kan je niet alles hebben. 8)

Kicoa
Berichten: 100
Lid geworden op: 08 apr 2007 23:26

Re: Alarm sirenes niet te horen

Ongelezen bericht door Kicoa »

Als uw huis zo goed geïsoleerd is dat u de sirenes niet hoort zit u waarschijnlijk met alles potdicht, slecht voor de ventilatie maar aan een van de belangrijkste aanwijzingen heeft u dan wel voldaan: ramen en deuren gesloten houden. Als u nu ook gewoon standaard de radio aan laat staat, wat is dan het probleem?

enpassant
Berichten: 70
Lid geworden op: 04 dec 2009 17:25

Re: Alarm sirenes niet te horen

Ongelezen bericht door enpassant »

Een gehoorapparaat kan uitkomst bieden.

stofzuigertje

Re: Alarm sirenes niet te horen

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Toonhoogte!

U weet dat er een nieuwe is met ander geluid op andere toonhoogte...

En als je iets ouder word kan het zijn dat alleen deze toonhoogte meer schade heeft dan de rest, dus je denkt nog goed te horen maar bepaalde toonhoogte kan toevallig zowel dit Alarmsignaal als Uw doofheid zijn.

Dus U zou in Den Haag moeten vragen om alarm apparaten die op meerdere hogere en lagere tonen alarm zou geven.
Ik weet alleen niet of dit dure vervangen in deze Crisis tijd enige kans zal krijgen.

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: Alarm sirenes niet te horen

Ongelezen bericht door ronald g »

Leuk topic, de sirenes worden de eerste maandag 12.00 uur van de maand getest. Geluidssterkte zal niet volledig zijn. Mocht er bij toeval of opzet "de hele wereld weet wanneer wij testen" een calamiteit zijn lopen we vrolijk fluitend naar buiten. M.a.w. als de vijand ons land binnenvalt is dat waarschijnlijk op de eerste maandag van de maand rond 12 uur.

JtC
Berichten: 1172
Lid geworden op: 21 dec 2009 12:31

Re: Alarm sirenes niet te horen

Ongelezen bericht door JtC »

Los daarvan, zou ik zo niet weten wie er dan een onverwachte aanval zouden kunnen plegen: de Hezbollah met raketten die normaliter niet verder komen dan net de grens over in Israel? Al-Qaida? Wie o wie? 8)

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: Alarm sirenes niet te horen

Ongelezen bericht door S. »

Mag ik jullie allen bedanken voor de schaterlach die dit topic mij bezorgde. :lol:

Wanneer de vijand ons land binnenvalt, zal dit zeker om 12:00 uur zijn, wanneer niemand erop rekent. Hooguit denkt men dat die sirenetest wel erg lang aanhoudt. :mrgreen:

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Alarm sirenes niet te horen

Ongelezen bericht door VioletPrue »

L.Rozenwater schreef:Trouwens ook pistoolschoten horen we niet (gister 3 pistoolschoten (door politie) afgevuurd op zo'n 50 meter van ons huis)
Zo hee, waar is uw huis mee geïsoleerd?
Dat spul wil ik ook wel!
Woon naast een plein waar elke avond jongeren met snoeiharde muziek rondhangen.
Dan maar geen sirene, als ik dát niet meer hoor gaat bij mij de vlag uit!

JtC
Berichten: 1172
Lid geworden op: 21 dec 2009 12:31

Re: Alarm sirenes niet te horen

Ongelezen bericht door JtC »

In een dergelijk geval, zou zo'n goede isolatie inderdaad een uitkomst zijn :)

Miss M
Berichten: 177
Lid geworden op: 15 jun 2005 14:52

Re: Alarm sirenes niet te horen

Ongelezen bericht door Miss M »

Volgens mij kan de overheid ook via bijvoorbeeld sms-bombardementen in bepaalde gebieden waarschuwen. Dus hou die telefoon in de gaten! Zet hem dan wel op de trilfunctie, want stel dat je hem niet hoort...

mukkiefuk
Berichten: 236
Lid geworden op: 24 okt 2005 15:11

Re: Alarm sirenes niet te horen

Ongelezen bericht door mukkiefuk »

Trouwens ook pistoolschoten horen we niet (gister 3 pistoolschoten (door politie) afgevuurd op zo'n 50 meter van ons huis)
Misschien gelijk even aangeven bij de politie dat ze met een groter caliber moeten gaan schieten zodat u het wel hoort.
AK47's, Desert Eagle's of Javelins ofzo??

jenika
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 jul 2006 11:04

Re: Alarm sirenes niet te horen

Ongelezen bericht door jenika »

ik dtaag 2 hoorapparaten en ik hoor ze ook nooit .dus dat is ook geen optie

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: Alarm sirenes niet te horen

Ongelezen bericht door ronald g »

Nederland op zijn smalst, klagen over geluidsoverlast, vele over de sirenes op de eerste maandag en nu weer over het niet horen er van. Ach een niet klagende Nederlander is een dooie Nederlander.

Nb.

Als de vijand binnen valt geloof me die bombardementen hoor je wel.

JtC
Berichten: 1172
Lid geworden op: 21 dec 2009 12:31

Re: Alarm sirenes niet te horen

Ongelezen bericht door JtC »

En je zult ze ook wel voelen, denk ik.

Mart Adams
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 mar 2007 11:47

Re: Alarm sirenes niet te horen

Ongelezen bericht door Mart Adams »

Jaja, ons huis is niet geisoleerd en ook hier zijn ze dus niet te horen als de radio aanstaat op normaal volume overigens. Wat moeten wij dan ? Wachten tot buiten de mensen beginnen te rennen ?
Ik heb dit al eens gemeld bij de gemeente maar ze kunnen hier niets aan doen zeggen ze.
Gr Mart

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: Alarm sirenes niet te horen

Ongelezen bericht door S. »

En wat dacht je wanneer je op het plat'nland woont....? Dat heurt ie ze ok nie!
In dat geval maar een paar koeien op loeien zetten wanneer de vijand binnenvalt. :lol:

Gesloten