LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Compuserve naar Telfort (DRAMA!)

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Drama84
Berichten: 12
Lid geworden op: 23 jan 2010 18:25

Compuserve naar Telfort (DRAMA!)

Ongelezen bericht door Drama84 »

Hallo,

Ik ben nog maar 2 maanden klant van Telfort internet 20mb maar ben er nu al helemaal klaar mee...Meerdere keren contact opgenomen met de klantenservice maar geen één keer goed geholpen, beloftes die niet waargemaakt worden...we bellen je terug, doen ze niet...

Hieronder mijn verhaal:

- 5 oktober 2009, ik loop de T-for-Telecom shop binnen om over te stappen van Compuserve naar Telfort met ingangsdatum 25 december 2009. (vanaf die datum was ik contract vrij bij Compuserve)

- 6 oktober 2009, krijg ik een welkomst brief van Telfort. en een bevestiging van de bestelling

- 15 oktober 2009, er valt een bevestigingsbrief van Telfort op de mat, met als onderwerp, gebruiksgegevens voor Telfort internet. Alles was goedgekeurd.

- 19 oktober 2009, opeens krijg ik een brief van Compuserve dat alle klanten overgaan naar Telfort omdat Compuserve stopt met haar dienst. Maar niet getreurd, alle klanten kunnen voor 29,90 gewoon 20mb internet krijgen bij Telfort, haha afzetters. (standaard is namelijk 24,90) Als klanten niks laten horen gaan ze automatisch over. Anders wordt het contract beëindigd.

Naar aanleiding van deze brief neem ik gelijk telefonisch contact op met Telfort met de vraag wat ik moet doen, omdat ik net in de overstap zit naar Telfort en hier geen problemen mee wil krijgen. De telefonische klantenservice zei dat hij mijn bestelling (die ik had gedaan) kon annuleren en dat ik dan automatisch overging van Compuserve naar Telfort. Hierna zou alsnog de korting van eerste 6 maanden voor 9,95 daarna 24,95 alsnog op mijn account worden gezet. Omdat ik dit zelf had besteld en daar dus recht op had.

Het is te gek voor woorden dat het opvolgen van een advies van iemand van de klantenservice zoveel ellende teweeg brengt. Ik heb goede wil getoond door zelf contact op te nemen. Maar er zijn mij dingen geadviseerd die niet goed zijn. Dit had ik als leek nooit kunnen weten.

Dus ik dacht dat alles goed was geregeld maar na 1 december blijkt er gewoon het volledige bedrag 29,90 in rekening wordt gebracht en ik helemaal geen korting krijg. Ook heb ik er opeens voor een jaar 'Telefonie Totaal' erbij. Terwijl ik niet eens een vaste lijn heb.

Omdat ik toen al in de gaten had dat bellen weinig zal helpen ging ik het proberen via e-mail, dit was ook niet veel beter. Op mijn vraag per e-mail kreeg ik het volgende antwoord:
Op 12-12-2009 heeft u een vraag gesteld aan de klantenservice van Telfort Internet via het online webformulier. Naar aanleiding van deze vraag kan ik u het volgende informeren.

Uit controle van uw gegevens is gebleken dat onze afdeling opzeggingen binnenkort contact met u gaat opnemen om alles door te spreken.
Ik wil u vriendelijk verzoeken om af te wachten tot Telfort contact met u gaat opnemen.

Mijn excuses voor het ongemak.


Op mijn e-mail dat ik nog niet ben gebeld kreeg ik het volgende antwoord:
Op 29-12-2009 heeft u een vraag gesteld aan de klantenservice van Telfort Internet via het online webformulier. Naar aanleiding van deze vraag kan ik u het volgende informeren.

Indien u nog niets van onze afdeling opzeggingen heeft vernomen verzoek ik u vriendelijk met hen contact op te nemen via 0900 - 9506, optie 2, 3, 2. Zij kunnen dan verder voor u kijken wat mogelijk is.


Haha het begint lachwekkend te worden! :lol: Maar eigenlijk is het om te huilen! :(

Telfort zou dus contact met mij opnemen, maar omdat dat niet gebeurde heb ik zelf maar weer gebeld (zucht). Nu werd weer gezegd dat ik recht had op 6x 9,95 en daarna 24,95 en dat dat ook als notitie bij mijn account stond. Ze zouden het 'Telefonie Totaal' van mijn account halen. Dit hebben ze ook gedaan maar het wordt pas beëindigd per einddatum van uw contract. Nu moet ik dus een jaar Telefonie Totaal betalen terwijl ik er niet om heb gevraagd en het niet gebruik.Om de korting rond te maken zouden ze mij terugbellen.

Ik ben nog steeds niet terug gebeld en ook nooit meer een brief gekregen die beloofd was waarin afspraken staan die telefonisch gemaakt zijn.
Als ik straks weer een het volledige bedrag in rekening krijg dan zeg ik per direct mijn internet bij Telfort op. Ik ben helemaal klaar met de passieve houding van het bedrijf. Ik blijf niet bellen.


Ik heb mij 100% ingezet om het recht te zetten door meerdere keren te bellen maar totaal geen initiatief van Telfort en ze zijn nog geen één keer hun beloftes nagekomen.

Ik laat het hier niet bij zitten. Ben nu aan het kijken naar verdere stappen want het moet niet mogen dat klanten zo worden behandeld. Je neemt aan dat je goed advies krijgt van de klantenservice terwijl het daarna alleen maar ellende oplevert.

Samenvatting:
Ik bestel zelf Telfort internet, daarna krijg ik een brief dat we automatisch overgaan van Compuserve naar Telfort. Hierop vraag ik Telfort wat ik het beste kan doen en krijg verkeerd advies. Daardoor loop ik mijn bestelde korting mis en heb ik ineens Telefonie Totaal erbij. Wat ik wil is 6 maanden voor 9,95 en daarna 24,95 en dat per direct Telefonie Totaal wordt beëindigd, met ingang van NU.


Met vriendelijke groet,

Drama 84

Ik heb alleen het klantnummer van de bestelling die op jullie advies is beëindigd.
Klantcode: TVABA36W90
Van het abonnement die over is gegaan van Compuserve naar Telfort heb ik nooit iets schriftelijk ontvangen...dus ook geen klantnummer.
Laatst gewijzigd door Drama84 op 24 jan 2010 20:56, 1 keer totaal gewijzigd.

stofzuigertje

Re: Compuserve naar Telfort (DRAMA!)

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ik ging als vele van Compuserve naar Telfort en de 20mb + bellen kost nog steeds €24,95 per maand.
Wel nu 5 cent start tarief voor vaste nummers en verder bleef veel hetzelfde.

Uw probleem is dat je van Compuserve zelf naar Telfort ging en nu zit je daar dus dubbel....
Dus kijk eens goed naar de klant nummers want per begin december gingen alle Compuserve klanten al naar Telfort, dus U ging eigenlijk van Telfort naar Telfort en maak ze dat probleem maar eens duidelijk.

Ik zou niet dure 0900 bellen maar via E mail klacht in sturen want als ze het niet oplossen deze steeds beantwoorden zodat de lijst steeds langer word en dan komt er meestal na enkele weken wel een oplossing.

Uw geval is zo uniek, daar heeft de helpdesk ook geen ervaring mee...
Van Telfort naar Telfort is namelijk niet mogelijk in hun systeem....

SirPeter
Berichten: 315
Lid geworden op: 15 dec 2009 17:34

Re: Compuserve naar Telfort (DRAMA!)

Ongelezen bericht door SirPeter »

Wat ik gek vind is dat Telfort klantenservice de order heeft geannuleerd maar toch die korting wilde geven. Administratief is dat namelijk vragen om problemen.

Opzegging van die order lijkt goed te zijn gegaan en de overzetting is ook goed gegaan. Enige wat die medewerker eigenlijk had moeten zeggen is dat de korting ging vervallen. Dat was het juiste geweest. Immers de Order is geanuleerd en daarmee dus ook geen korting meer.

stofzuigertje

Re: Compuserve naar Telfort (DRAMA!)

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Feiten;

Deze klant zag de eerste 6 maanden korting dus van normaal €29,95 de eerste 6 maanden maar €14,95 en wilde weg bij Compuserve die vaste prijs van €24,95 had.
Dus 6 maanden x €10,- voordeel, later dus 6x €5,- nadeel.

Ik ga er vanuit dat het 20Mb internjet+belgen is...
Door de fusie met Compuserve gaan alle klanten begin December over naar Telfort.

Klanten die niet willen zijn op overgangsdatum die in mail stond die ze allen kregen vrij om weg te gaan, ook als jou contract nog niet is verlopen!

Omdat deze per 25 december van Telfort (ex Compu) naar Telfort wil is dat een probleem dat niet in hun systeem paste.

Ik vind dat je na 1½ jaar Compuserve tarief net zoveel betaalde als Telfort dus de overstap kan geannuleerd worden.
Wanneer de lagere Compuserve tarieven aangepast worden naar Telfort is nog niet bekend.
Ik ging van gratis naar 5 cent start tarief per gesprek voor vaste nummers.
Verder blijf ik voorlopig bij deze aanbieder en let op....
Na opzeggen niet je modem inleveren indien je via Compuserve klant bent geworden want dit is geen bruikleen maar eigendom.
Dus niet opsturen voor vervanging maar zelf kopen want dit blijft een Koop Modem wat ze U ooit Cadeau gaven. (Wifi tegen meerprijs)

Enkele Zyxel modem bezitters die regelmatig moeten resetten het volgende advies; Plaats een schakelklok en doe deze dan 1 uur per nacht uit!
Dan werkt het dagelijks als je het wilt gebruiken en voor noodgevallen heb ik toch een mobiele telefoon!

Drama84
Berichten: 12
Lid geworden op: 23 jan 2010 18:25

Re: Compuserve naar Telfort (DRAMA!)

Ongelezen bericht door Drama84 »

Deze klant zag de eerste 6 maanden korting dus van normaal €29,95 de eerste 6 maanden maar €14,95 en wilde weg bij Compuserve die vaste prijs van €24,95 had.
Dus 6 maanden x €10,- voordeel, later dus 6x €5,- nadeel.

Ik ga er vanuit dat het 20Mb internjet+belgen is...
Door de fusie met Compuserve gaan alle klanten begin December over naar Telfort.
Even een correctie: Het is 6 maanden voor 9,95 euro. Daarna 24,95 euro. Dus 6 maanden 15 euro korting. Dit was de normale aanbieding die ik besteld heb.

20MB was alleen internet. Aangezien ik bij Compuserve (blijkbaar) Bellen er bij had is dat mee genomen met de overname...
Uw geval is zo uniek, daar heeft de helpdesk ook geen ervaring mee...
Van Telfort naar Telfort is namelijk niet mogelijk in hun systeem....
Voor 1 december is op aanraden van Telfort mijn nieuwe abonnement geannuleerd en ben ik met de normale overname van Compuserve naar Telfort gegaan. Ik ben dus helemaal niet van Telfort naar Telfort gegaan.

Het enige wat ze moeten doen is mij die beloofde korting geven. Anders hadden ze dat niet moeten beloven en had ik mijn nieuwe abbo niet geannuleerd en was ik niet met de normale overname mee gegaan..(de opzeggingsbrief lag al klaar).

Bedankt Telfort!

Telfort webcare
verified
Berichten: 959
Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Compuserve naar Telfort (DRAMA!)

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

@Drama84,

Allereerst zou ik u graag mijn excuses voor het ongemak aan willen bieden.
Ik heb contact opgenomen met de betreffende afdelingen, om na te gaan wat er met uw order gebeurd is.
De korting wordt in ieder geval nog verrekend, dit zal op de factuur van (eind) februari plaats vinden. De draadloze modem is besteld, waarschijnlijk wordt de modem deze week verzonden. U mag vast bellen per direct opzeggen, dit zal echter wel telefonisch moeten gebeuren. Zal ik hiervoor een terugbel afspraak in laten plannen?

Wouter

Drama84
Berichten: 12
Lid geworden op: 23 jan 2010 18:25

Re: Compuserve naar Telfort (DRAMA!)

Ongelezen bericht door Drama84 »

Hallo Wouter,

Bedankt voor je reactie.
Ik heb al eens telefonisch 'vastbellen' opgezegd, (2x zelfs) Als dat niet goed is gegaan (hoogst waarschijnlijk) moeten jullie me maar terug bellen.

Dus ik kan er vanuit gaan dat ik vanaf eind februari 6x een factuur van 9,95 krijg i.p.v. 24,95.

Ik heb hier nog een nieuwe modem liggen die ik gelijk heb gekregen toen ik Telfort via t for telecom heb besteld. De klantenservice vertelde mij dat ik die waarschijnlijk moet terugsturen, hiervoor zou ik nog wat van jullie horen. Daarom zit deze nog in de doos en is niet gebruikt. Momenteel zit ik gewoon met de oude Compuserve zyxel modem op internet.

Ik ben woensdag na 14:00 wel bereikbaar.

De kosten die ik 2x heb betaald voor 'vastbellen' en nooit heb gebruikt of heb kunnen gebruiken (heb hier geen vaste telefoon) wil ik via de coulance gecrediteerd krijgen op mijn factuur.

Alvast bedankt

Groeten
Drama84

Telfort webcare
verified
Berichten: 959
Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Compuserve naar Telfort (DRAMA!)

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

Een toevoeging/correctie op mijn eerdere bericht, het vast bellen abonnement is (wel) volledig opgezegd.
Op de factuur van 28-12-2009 heeft u een creditering (ivm beëindiging vast bellen) ontvangen, en alleen voor het internet abonnement betaald.
Op de komende factuur van 28-01-2010 betaald u ook alleen voor het internet abonnement.

De overige facturen kan ik niet inzien, deze zijn door Compuserve verzonden. Voor vragen over de oudere facturen zult u contact op moeten nemen met Compuserve (0900 - 202 54 25 (€ 0,25 p/m)).

Wouter

Drama84
Berichten: 12
Lid geworden op: 23 jan 2010 18:25

Re: Compuserve naar Telfort (DRAMA!)

Ongelezen bericht door Drama84 »

Die factuur ging 40 cent ofzo eraf. terwijl het me 4,50 ofzo per maand kostte.
Is het nu per direct beëindigd? Of beëindigd met ingangsdatum over een jaar ofzo?
Op de komende factuur van 28-01-2010 betaald u ook alleen voor het internet abonnement.
Is hier al de korting van 15 euro afgehaald of gaat dit vanaf eind februari in?

Kunt u mij inloggevens en wachtwoorden doen toekomen zodat ik zelf mijn rekeningen kan nakijken? Ik heb namelijk nog oude inloggegevens van mijn abonnement die niet doorging. Hierna heb ik geen nieuwe gekregen die hoort bij mijn abonnement die overging van Compuserve naar Telfort.

Telfort webcare
verified
Berichten: 959
Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Compuserve naar Telfort (DRAMA!)

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

Het vast bellen abonnement was al opgezegd, u bent ook niet door ons gefactureerd voor vast bellen.
De korting komt op de factuur van eind februari.
Ik heb een brief met uw inloggegevens verzonden, deze zal in de loop van de week aankomen.

Wouter

Drama84
Berichten: 12
Lid geworden op: 23 jan 2010 18:25

Re: Compuserve naar Telfort (DRAMA!)

Ongelezen bericht door Drama84 »

Bedankt.

Zodra ik kan inloggen zal ik de factuur van 28-12-2009 even bekijken.

Groeten

Drama84
Berichten: 12
Lid geworden op: 23 jan 2010 18:25

Re: Compuserve naar Telfort (DRAMA!)

Ongelezen bericht door Drama84 »

Volgens mijn contract heb ik nu 20mb internet. Hoe kan het dan zo zijn dat Speedtest.net nu 6.5mb download snelheid aangeeft? Dat is namelijk nog niet eens de helft. Net iets meer dan een kwart :roll:

stofzuigertje

Re: Compuserve naar Telfort (DRAMA!)

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Let op:

Het Compuserve modem is en was Uw eigendom.

Het Telfort modem mag je gebruiken en nu je normale Telfort klant bent moet je dit leen modem aan einde contract inleveren!
Dus welke je gebruikt maakt niets uit, maar inleveren van in Bruikleen gekregen modem na afloop Telfort ooit...
Als je niets inleverde mogen ze de kosten (adviesprijs) in rekening brengen.
Dus Modem gebuiken en bij defect weer oude en nieuwe vragen...

Het Compuserve modem mag je dus verkopen die van Telfort moet pas aan einde terug.

Drama84
Berichten: 12
Lid geworden op: 23 jan 2010 18:25

Re: Compuserve naar Telfort (DRAMA!)

Ongelezen bericht door Drama84 »

Ik heb hier nu 1 modem van Compuserve. En 2 draadloze modems van Telfort. 1 kreeg ik gelijk bij mijn eerste aanvraag en de 2e kwam vandaag binnen.

Drama84
Berichten: 12
Lid geworden op: 23 jan 2010 18:25

Re: Compuserve naar Telfort (DRAMA!)

Ongelezen bericht door Drama84 »

Weer is er een bedrag van € 24,95 afschreven door Telfort in plaats van de beloofde € 9,95 per maand 6 maanden lang.

25-03-2010 GIRO 548 TELFORT BV
BETALINGSKENM. ARNL-29993081-
BETREFT* TVAE0C3333/3509291505
INFO* http://WWW.TELFORT.NL/MIJNTELFORT
TELFORT BV *INZAKE INTERNET* -24,95 EUR

Aangezien bellen en mailen niet werkt bij Telfort (ervaring uit het verleden) probeer ik het gelijk via hier.

Ik hoop dat het webcare team deze fout snel recht kan zetten anders zal ik de incasso storneren en blokkeren.

Telfort webcare
verified
Berichten: 959
Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Compuserve naar Telfort (DRAMA!)

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

Heeft u de facturen bekeken via Mijn Telfort? Zie: Mijn Telfort - Facturen Bekijken.
Hierop ziet u dat op de vorige factuur een bedrag van 90 euro (6x15) gecrediteerd is, dat is de korting zoals beloofd.

Wouter

onnielief
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 apr 2010 22:44

Re: Compuserve naar Telfort (DRAMA!)

Ongelezen bericht door onnielief »

Ik heb ook enorme problemen sinds ik (verplicht) over moest naar Telfort.
Ik wilde niet over dus heb keurig een opzeg brief verstuurt. Met mijn stomme hoofd nooit gedacht om dit aangetekend te versturen.
Nu zegt Telfort dat ik nooit heb opgezegd, en ik kan de bevestiging van mijn opzeggen niet terug vinden.
Wat erger is, je kan niet meer bij je compuserve e-mail, ondanks dat dit toegezegd was door Telfort.
Zelf heb ik nooit bericht gehad van Telfort dat ik bij hen klant geworden ben, ik heb geen klantnummer gehad (anders dan wat er op mijn dagafschriften van de bank staat).
Al met al zijn het een stel goedkope dieven!

Ik probeer overigens al een aantal keer de melding die ik krijg tijdens het inloggen te uploaden als .jpg bestand, maar dat lukt blijkbaar niet.
hierbij de link:
http://east.us.webmail.aol.com/31509-11 ... vanrooijen

gerard26563
Berichten: 14
Lid geworden op: 18 mar 2008 18:47

Re: Compuserve naar Telfort (DRAMA!)

Ongelezen bericht door gerard26563 »

Beetje laat waarschijnlijk.....
Ik heb al jáááren een Compuserve-abo., met/via/combi KPN.
Van die hele overgang naar telfort weet ik niets.
Geen brief gehad.
Ik lees het net via internet, omdat ik de boel wil opzeggen.
Mijn vraag is......hoe kan ik opzeggen?
Wie moet ik nu contacteren?

G.G.
Berichten: 17
Lid geworden op: 17 jan 2010 14:42

Re: Compuserve naar Telfort (DRAMA!)

Ongelezen bericht door G.G. »

Aan Telfort Webcare,
Door mij is het Compuserve abonnement van ons beiden ( mijn man apart en ik apart) al opgezegd in februari 2009. Dus al voordat Compuserve ( zonder dat men ons hierover een schrijven heeft gestuurd) de klanten heeft overgeheveld naar Telfort.
Omdat mijn man veel e-mails ontvangt i.v.m. vrijwilligers werk voor diverse instanties hadden wij beiden een apart modem inbel abonnementen vanaf 1995 bij Compuserve.
Door Compuserve is die van mijn man wel beeindigd naar aanleiding van mijn opzegging, maar die van mij werd niet beeindigd en men bleef het abonnement innen van de bankrekening.

Door mij gefaxt en geschreven hierover, het hielp niets. Wij kwamen erachter dat men ons account aan Telford heeft overgedaan eind 2009. Want Telfort schrijft nu maandelijks een bedrag van onze rekening af. Echter ook van Telford is nooit een schrijven op ons adres binnengekomen. Begin 2010 nogmaals schriftelijk contact hierover gehad met Compuserve en hun reaktie was
ik moest het maar met Telfort uitvechten.
Dat was ik uiteraard niet niet van plan omdat ik voordat Compuserve mijn account over heeft gezet naar Telfort mijn internet account al had opgezegt bij Compuserve.

Ik was eerst van mening dat door de bank steeds het geld terug laten halengeen geen optie was omdat je dan met incasso te maken krijgt etc , met alle extra
kosten en ellende (weer allerlei faxen/ brieven schrijven etc,) vandien.

Echter ik zal nu wel moeten omdat mijn aangetekend schrijven aan Compuserve terug is gekomen. De brief is naar Compuserve Postbus 1084 6201 BB Maastricht gezonden. Weet de redactie van Radar of iemand anders ook of dit adres goed is. Echter nu ik op dit Forum een paar berichten lees krijg ik het gevoel dat Compuserve niet meer zou bestaan? Is dit juist?

Heeft iemand een tip hoe ik dit moet aanpakken, want ze doen bij Compuserve al bijna 2 jaar of ze gek zijn. Ik betaal nu al twee jaar voor het account op mijn naam, die ik niet gebruik. Mijn man kwam door zijn werkzaamheden bij xs4all en ik ben toen meegegaan, de reden om Compuserve 4 februari 2009 op te zeggen. Wij konden per maand opzeggen en mijn opzegbrief is in ieder geval bij Compuserve binnengekomen, omdat het account van mijn man wel dadelijk is opgeheven. Ik wil in ieder geval een beeindiging van mijn account bij Telford en teruggaaf van de automatische maandelijkse betalingen, waarvoor Telfort geen machtiging van mij heeft gekregen.

Omdat ik op het forum zie dat er een Telfort Webcare is schrijf ik in de eerste plaats hieraan. Omdat ik anders noodgedwongen aan rechtbijstand of de Consumentenbond zit te denken.

Telfort webcare
verified
Berichten: 959
Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Compuserve naar Telfort (DRAMA!)

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

@G.G.,

Wij hebben alleen de ADSL klanten van CompuServe overgenomen, niet de inbellers.
Als u een DSL abonnement had heeft u daarna meerdere brieven van Telfort ontvangen dus dat kan bijna niet onopgemerkt aan u voorbij zijn gegaan.

Graag ontvang ik uw postcode en huisnummer in een privebericht om te kijken of ik een abonnement van u kan vinden.

Hugo

Gesloten