LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Onterechte incasso van Click and Buy

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
EagleOne2002
Berichten: 375
Lid geworden op: 18 sep 2009 09:15

Re: Onterechte incasso van Click and Buy

Ongelezen bericht door EagleOne2002 »

Ook raadzaam om geen gegevens prijs te geven zoals boven vernoemde contractnummers, dit is vragen om problemen.
Ook hier op dit forum zul je rotte appels aantreffen die dergelijke info kunnen misbruiken.

veel succes

jordy204
Berichten: 19
Lid geworden op: 10 jan 2010 13:49

Re: Onterechte incasso van Click and Buy

Ongelezen bericht door jordy204 »

Je kunt niet veel doen het is gewoon een grote oplichtersbende dat hele clickandbuy.Politie kijkt niet op of om naar zulke aangiftes.Ik heb ze ook duidelijk gemaakt dat ik echt neit van plan ben om 186 euro waarvoor 100 aan administratiekosten te betalen,heb ze wel gezegt dat ik bereid ben om een gedeelte te betalen van de kosten maar daar reageren ze niet op.Ze reageren helemaal niet meer op mn mails,maar wel een mail sturen waarin ze zitten te dreigen met een incassobureau maar jah ik heb toch geen bezittingen die veel geld waard zijn dus ze kunnen me niet veel maken.Ik zal dat incassoburea dan ook is haarfijn uitleggen wat voor oplichters hun zijn.En dit weekend ga ik bij de rechtswinkel langs vragen of ik toch nog wat kan doen om toch mn recht te kunnen halen.Maar veel verwacht ik er niet van.

ragnark
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 jan 2010 16:23

Re: Onterechte incasso van Click and Buy

Ongelezen bericht door ragnark »

Net een mailtje gehad van clickandbuy.
Ze hebben 25 euro bijgeschreven op mijn clickandbuy rekening.
Het openstaande bedrag is nu nog 79 cent :D

Robbertv
Berichten: 11
Lid geworden op: 15 aug 2008 09:33

Re: Onterechte incasso van Click and Buy

Ongelezen bericht door Robbertv »

En weer een goed bericht!

Er is dus hoop! :D

Ik heb zelf afgelopen week dus ook zo'n mailtje gehad, 25 euro foetsie :D (lees op vorige pagina).
Meteen de resterende 2,49 overgemaakt.
Nu moet het goedkomen :D

jordy204
Berichten: 19
Lid geworden op: 10 jan 2010 13:49

Re: Onterechte incasso van Click and Buy

Ongelezen bericht door jordy204 »

Bijgeschreven hoezo dat,je moest het toch betalen?
Fijn voor jullie om te horen dat jullie probleem wel opgelost is,maar mijne dus niet en wat mij betreft zijn dit gewoon een stelletje vieze oplichters.Ze reageren zelfs niet meer op mn mails ik haat dat bedrijf echt.Ga dit weekend aangifte doen en naar het rechtsburea want ben dit echt zat,want ik heb ze al aangeboden het bedrag te betalen maar dan moete hun mij wel zwart op wit beloven dat ik mijn account dan wel terugkrijg en daar krijg ik dus geen antwoord op.Kanker *** bedrijf gewoon sorry voor het woord kanker maar dit is echt gwoon een grote vervelend zooi bij dat clickandbuy

Robbertv
Berichten: 11
Lid geworden op: 15 aug 2008 09:33

Re: Onterechte incasso van Click and Buy

Ongelezen bericht door Robbertv »

Ja, bijgeschreven.
Je hebt namelijk een bedrag in de min, waar 25 euro af wordt getrokken, waar door je x-25 krijgt.
Dus als ze 25 BIJschrijven, wordt het x-25+25

Wijs de politie er ook even op dat het niet eens is toegestaan om 100 euro administratie- en bankkosten te vragen over een bedrag onder de 250 euro. Dan is het maximum 37.
Zie ook dit: Incassokosten

jamsistarz
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 jan 2010 21:04

Re: Onterechte incasso van Click and Buy

Ongelezen bericht door jamsistarz »

Ik ben blijkbaar niet de enige....
Ik schrok me een hoedje toen ik zomaar een rekening kreeg en vervolgens een incassoaanmaning.
Kwam vrij snel achter dat bepaalde gegevens niet klopten. dus snel naar radar.. en ja hoor...

Robbertv
Berichten: 11
Lid geworden op: 15 aug 2008 09:33

Re: Onterechte incasso van Click and Buy

Ongelezen bericht door Robbertv »

Een bericht aan iedereen die aangifte gaat doen:

Zorg dat je ALLES op papier hebt staan en bij je hebt.
Dus ook de afschrijving en de stornering. Print alle e-mails uit en ook die link die ik in mijn vorige bericht plaatste, het kan zomaar eens zijn dat de Politie niets afweet van die regels qua incassokosten!

Succes allemaal! Probeer het echter eerst even via de mail.

Camperbart
Berichten: 15
Lid geworden op: 06 dec 2009 11:01

Re: Onterechte incasso van Click and Buy

Ongelezen bericht door Camperbart »

Bij deze de voortgang van een onterechte incasso door ClickandBuy, zie mijn eerdere melding (8 en 18 december 2009).

Na veel emails en het sturen van brieven kreeg ik onlangs een mail van ClickandBuy dat er 25 euro op mijn rekening )ClickandBuy rekening' was bijgeschreven, ofwel de zogenaamde boete is komen te vervallen.

Blijf volhouden het zijn en blijven schooiers.
Doe aangifte bij de politie en meld dat aan ClickandBuy, daar schikken ze wel van.
Ik heb ze nog wel gemeld dat ik de zogenaamde rekening bij ClickandBuy nooit heb aangevraagd.

Succes Bart :roll: :D :D :D :D

Robbertv
Berichten: 11
Lid geworden op: 15 aug 2008 09:33

Re: Onterechte incasso van Click and Buy

Ongelezen bericht door Robbertv »

Nou, ze houden het wel leuk.

Vandaag een mailtje:
Geachte heer Vervurt,

U hebt bij ons een bedrag uitstaan van EUR 2,49. Ondanks
herhaalde verzoeken hebt u dit uitstaande bedrag nog altijd niet voldaan.

Middels deze brief berichten wij u dat wij uw toegang tot het ClickandBuy-systeem bokkeren.

Wij zullen deze vordering overdragen aan een extern incassobureau.

Als u dit nog wilt voorkomen, hebt u tot 30.01.2010 om het verschuldigde bedrag over te maken op de volgende bankrekening.

BIC: GENODEDD
IBAN: DE43 3006 0010 0000 0664 64
WGZ Bank
Begunstigde: ClickandBuy International Ltd.

Nota bene: Vermeld uw klantnummer 10******* bij de beschrijving bij de
overboeking.

Als wij uw betaling vóór deze datum ontvangen, zullen wij de vordering niet overdragen aan het incassobureau.

Indien u deze email wens te beantwoorden of het Service Team van ClickandBuy wenst te contacteren, klik dan hier. U wordt dan automatisch naar ons contactformulier geleid.


Houd uw ClickandBuy-klantnummer bij de hand wanneer u contact opneemt met ons Service Team. Uw ClickandBuy-klantnummer is 10*******.

Tip: Onder "Help" vindt u tevens antwoorden op veelgestelde vragen aan ClickandBuy.

Met vriendelijke groet,

Het
ClickandBuy Service Team

www.clickandbuy.com
onzin dit mailtje, want ik heb op 20 januari het resterende bedrag overgemaakt.
Wanneer krijgen ze hun administratie nou eens op orde?!

shooter204
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 dec 2009 12:39

Re: Onterechte incasso van Click and Buy

Ongelezen bericht door shooter204 »

Het is gewoon een vervelend bedrijf met een waardeloze administratie.Ze reageren helemaal niet meer op mails op een gegeven moment.Ik stuur ze nog een laatste keer een mail met die tabel van die incasso kosten erbij.Als ze nu nog niet reageren ga ik volgende week actie ondermen.Staat trouwens ook helemaal geen adres van hun op internet had wel een adres van oldenzaal maar die beweerde niets van clickandbuy te weten.Je moet je nix aantrekken als ze een incassoburea sturen wat ik begrepen heb van meerdere mensen kunnen ze je nix maken en als hun er mee naar de rechter stappen kost het hun aleen maar meer geld en de rechter zet er dan toch een rode streep door als het boven de wettelijke incassokosten komt.Dus nix van aantrekken en al helemaal nix betalen.Wel natuurlijk alle mails bewaren als het op een rechtszaak zou uitlopen zodat je bewijs hebt dat jij niet fout bent.

jordy204
Berichten: 19
Lid geworden op: 10 jan 2010 13:49

Re: Onterechte incasso van Click and Buy

Ongelezen bericht door jordy204 »

Iemand nog vorderingen gemaakt?

Robbertv
Berichten: 11
Lid geworden op: 15 aug 2008 09:33

Re: Onterechte incasso van Click and Buy

Ongelezen bericht door Robbertv »

Ja, ik had het resterende bedrag (2,49) overgemaakt op 23 januari, kreeg op 27 januari een aanmaning dat ik voor 30 januari moest betalen.
Ik dus meteen een mailtje gestuurd.
Kreeg ik op 2 februari bericht dat mijn betaling ontvangen was.
Ik heb direct mijn rekening laten sluiten, hier wil ik niets meer mee te maken hebben.

FreddieS
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 feb 2010 10:58

Re: Onterechte incasso van Click and Buy

Ongelezen bericht door FreddieS »

Hallo allemaal,
ik zit in dezelfde situatie als meerdere van jullie. Ik moet EUR 25,00 administratiekosten. Ik vind dit ook buitensporig en ben al een paar dagen verwikkeld in emailcontact met de service afdeling van CAB.

Nu heb ik es de algemene voorwaarden er op nageslagen en nu blijkt dat er in de algemene voorwaarden staat dat er EUR 15,00 in rekening wordt gebracht bij dit soort aangelegenheden.

Ben net gebeld door ene Chadijah en die geeft toe dat er ook in 2008 (bij ingaan van mijn abonnement) dit ook EUR 15,00 was. Maw ze berekenen dus moedwillig EUR 10,00 meer!!!!!
Ik heb gezegd dat ik de oude voorwaarden wil zien waar ik voor getekend heb en dat ik de incassoprocedure van Intrum Justitia wel tegemoet zie!


Ik hou jullie op de hoogte!

shooter204
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 dec 2009 12:39

Re: Onterechte incasso van Click and Buy

Ongelezen bericht door shooter204 »

FreddieS schreef:Hallo allemaal,
ik zit in dezelfde situatie als meerdere van jullie. Ik moet EUR 25,00 administratiekosten. Ik vind dit ook buitensporig en ben al een paar dagen verwikkeld in emailcontact met de service afdeling van CAB.

Nu heb ik es de algemene voorwaarden er op nageslagen en nu blijkt dat er in de algemene voorwaarden staat dat er EUR 15,00 in rekening wordt gebracht bij dit soort aangelegenheden.

Ben net gebeld door ene Chadijah en die geeft toe dat er ook in 2008 (bij ingaan van mijn abonnement) dit ook EUR 15,00 was. Maw ze berekenen dus moedwillig EUR 10,00 meer!!!!!
Ik heb gezegd dat ik de oude voorwaarden wil zien waar ik voor getekend heb en dat ik de incassoprocedure van Intrum Justitia wel tegemoet zie!


Ik hou jullie op de hoogte!
Goedzo ik betaal ook gewoon nix ik wil wel is zien hoever ze gaan.Ik raad iedereen ook aan emails van clickandbuy en brieven te bewaren zou het toch op een rechtzaak uitdraaien je in elk geval bewijs hebt.

Hun site heeft ook een complete nieuwe layout zie ik.Ik krijg hm ook niet meer in het nederlands.Hopelijk vebeteren ze hun klantenservice ook is binnekort.

antonio32
Berichten: 9
Lid geworden op: 13 feb 2010 21:12

Re: Onterechte incasso van Click and Buy

Ongelezen bericht door antonio32 »

ik heb ook eens in het verleden problemen gehad met Click and Buy, kreeg zomaar een brief van een incasso buro , terwijl ik had betaald ....

Sanneboos
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 mar 2010 16:36

Re: Onterechte incasso van Click and Buy

Ongelezen bericht door Sanneboos »

Ook ik heb problemen met dit bedrijf!

In februari heb ik een account aangemaakt. Ik heb toen een foutief rekeningnummer doorgegeven. Ik heb dit toen geprobeerd te veranderen, maar kennelijk lukte dit niet. Hierdoor kon er een bedrag van 6,38 niet worden afgeschreven. Ik heb hier toen een mail naartoe gestuurd, met de mededeling wat mijn goede rekeningnummer dan wel is. Als zij de administratie op orde hadden gehad, hadden ze dit gelezen en was het bij een administratiekosten van 15 euro gebleven. Echter bleef het daar niet bij en werd het 45 euro.

Inmiddels is mijn account geblokkeerd, wordt er gedreigd met een incassobureau. Ik heb echter wel al 4 mailtjes gestuurd naar ze, waar gewoon NIET op geantwoord wordt. Ik heb ze gemaild in het Nederlands en in het Engels. Weet iemand of daar nog verschil in maakt bij ze?

Ik heb ze nu een mail gestuurd dat ik maximaal 21,38 wil betalen en dat als ze de rest niet kwijt schelden, ik aangifte ga doen bij de politie. Ik hoop dat ik dit keer WEL antwoord krijg op de mail. Ik moet voor 20 maart betalen, dus er zit nogal wat haast achter :(

jordy204
Berichten: 19
Lid geworden op: 10 jan 2010 13:49

Re: Onterechte incasso van Click and Buy

Ongelezen bericht door jordy204 »

Sanneboos schreef:Ook ik heb problemen met dit bedrijf!

In februari heb ik een account aangemaakt. Ik heb toen een foutief rekeningnummer doorgegeven. Ik heb dit toen geprobeerd te veranderen, maar kennelijk lukte dit niet. Hierdoor kon er een bedrag van 6,38 niet worden afgeschreven. Ik heb hier toen een mail naartoe gestuurd, met de mededeling wat mijn goede rekeningnummer dan wel is. Als zij de administratie op orde hadden gehad, hadden ze dit gelezen en was het bij een administratiekosten van 15 euro gebleven. Echter bleef het daar niet bij en werd het 45 euro.

Inmiddels is mijn account geblokkeerd, wordt er gedreigd met een incassobureau. Ik heb echter wel al 4 mailtjes gestuurd naar ze, waar gewoon NIET op geantwoord wordt. Ik heb ze gemaild in het Nederlands en in het Engels. Weet iemand of daar nog verschil in maakt bij ze?

Ik heb ze nu een mail gestuurd dat ik maximaal 21,38 wil betalen en dat als ze de rest niet kwijt schelden, ik aangifte ga doen bij de politie. Ik hoop dat ik dit keer WEL antwoord krijg op de mail. Ik moet voor 20 maart betalen, dus er zit nogal wat haast achter :(
Nou Sanne het heeft geen enkele zin om mailtjes te sturen naar dit bedrijf ik heb ze wel 30 mails gestuurd geen van alle goed beantwoord de meeste werden ook gewoon helemaal niet beantwoord.Dit is gewoon een bedrijf wat over lijken gaat,ze hebben als enigste doel om mensen kaal te plukken en de klantvriendelijkheid is ook ver te zoeken.Ik had zelf een account met over de 70 spellen er op dankzij clickandbuy ben ik dat nu kwijt door hun extreem hoge administratiekosten en waardeloze klantenservice.Ik heb ze ook laatst ook gebeld maar veel heeft dat niet geholpen ik moest gewoon het volledige bedrag betalen pas dan werd mijn account weer geactiveerd.

Ik zou ook niet zo bang zijn voor die incassobureas,bij mij zaten ze er namelijk ook mee te dreigen heb ook verschillende brieven gekregen dat er een incassoburea ingeschakeld zou worden echter laatste brief is al meer dan 2 maanden geleden.Ik zou je jou ook aanraden er niet op te reageren en ook nix te betalen als jij niet fout bent geweest dan sta je ook in je volste recht om nix te betalen.Ik zou je wel aanraden alle mailtjes en betalingsbewijzen van clickandbuy te bewaren zou er toch een incassoburea worden ingeschakeld jij tenminste bewijzen hebt dat je ze wel degelijk ruim op tijd op de hoogste heb gebracht dat je rekeningnummer veranderd was.

Ik zou ook geen moeite doen om aangifte te gaan bij de politie heeft geen enkele zin daar kijken ze niet op of om naar.Pas als misschien 1000 mensen aangifte zouden doen dan is er misschien een kans dat ze er is een blik op gaan werpen maar eerder niet.Ik zou je dus in elk geval nix aantrekken van die uiterste betalingstermijn en gewoon niet te betalen.

vanzeelt
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 mar 2010 16:30

Re: Onterechte incasso van Click and Buy

Ongelezen bericht door vanzeelt »

Vorige maand kregen wij en mijn schoonmoeder van 90 jaar een bijschrijving van 0,01 ct van ClickandBuy uit Duitsland. Heel vreemd, maar we dachten het zal wel. Een week later werd er door deze firma bij ons 213 euro en bij mijn schoonmoeder 302,99 afgeschreven. Gelukkig zagen wij dit en gelijk de ING gebeld die het geld binnen een paar dagen teruggeboekt heeft. Ook voor 2 jaar deze firma geblokkeerd.
Vandaag, een week na de terugboeking, kregen we een aanmaning van 497,99 euro.
Hier reageren we natuurlijk niet op, maar heeft iemand advies?
We hebben nooit contact gehad met deze firma en hebben geen idee hoe ze aan onze rekeningnumers komen. Mijn schoonmoeder heeft geen eens een computer.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Onterechte incasso van Click and Buy

Ongelezen bericht door Guardian72 »

@ vanzeelt,

ik zou wel reageren.
Waarom - omdat zij in feite van je stelen.
Zeker van je schoonmoeder.

Dus, stuur hen een brief (aangetekend, handtekening retour) of mail (met leesbevestiging en ontvangstbevestiging) waarin je aangeeft dat :
1) zij diefstal plegen omdat er geen incassomachtiging is afgegeven voor dit bedrijf op geen van de twee rekeningen.
2) er door jullie geen producten zijn afgenomen van dit bedrijf.

Geef daarna de waarschuwing dat, hoewel het nu gestorneerd is, je nog overweegt om aangifte te doen wegens diefstal (of fraude met incasso, ook een leuke), tenzij zij de daadwerkelijke afnemers van hun producten met rekeningen gaan bestoken, en niet zomaar willekeurige mensen.

Ik zou daarnaast toch nog naar de bank gaan, en op die rekening een selectieve blokkade laten aanbrengen (je moet dit meestal persoonlijk doen, en met ID en bankpas). Als men om reden vraagt is dat "fraude met incasso, door het automatisch incasseren van rekeningen van mensen die geen klant bij ze zijn, zonder toestemming van rekeninghouders".
Je schoonmoeder zal dit ook moeten doen.

Gesloten