Hallo,
ik heb na veel gezeur met t-mobile eindelijk een vervangende iphone gekregen.
nu staat mij iets bij dat ik dus vanaf de dag van omruilen weer 2 jaar garantie heb.
klopt dit?
zo ja, waar staat dat in de wet beschreven
zo nee, wat is dan de regel?
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] garantie na vervanging telefoon
Re: garantie na vervanging telefoon
Nee. De wettelijke garantie is min of meer afhankelijk van de gemiddelde levensduur een product. Je hebt een koopovereenkomst gesloten waardoor jij van een telefoon mag genieten over een bepaalde periode, de gemiddelde levensduur. Alleen de eerste zes maanden na aflevering (die m.i. wel opnieuw ingaat) geld er een omgekeerde bewijslast. Zie hiervoor art. 7:17 en 7:18 lid 2 Burgerlijk Wetboek en art. 150 Rechtsvordering.
-
stofzuigertje
Re: garantie na vervanging telefoon
Normaal geld de garantie vanaf de datum op kassabon.
Als je een nieuwere datum kunt aantonen is dat soms mogelijk dat je langer garantie hebt, of het is een nieuwer gemaakt product met nieuwe productie code.. dan geld vaak de productie datum.
Dus als je na 23 maanden een nieuwe kreeg geld gezien jou kassa bon slechts 1 maand garantie, wat de winkel betreft dus voor de overige 23 na aflevering moet je aflever bewijs hebben en dan bij fabriek claimen.
Als je een nieuwere datum kunt aantonen is dat soms mogelijk dat je langer garantie hebt, of het is een nieuwer gemaakt product met nieuwe productie code.. dan geld vaak de productie datum.
Dus als je na 23 maanden een nieuwe kreeg geld gezien jou kassa bon slechts 1 maand garantie, wat de winkel betreft dus voor de overige 23 na aflevering moet je aflever bewijs hebben en dan bij fabriek claimen.