| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] bankgarantie
bankgarantie
Door de stichting leaseverlies wordt geadviseerd om bij het einde van het contract de restschuld te voldoen onder protest. Mij lijkt het handig om dit bedrag in afwachting van de rechtzaken/regelingen in eigen beheer te houden en vroeg mij af of er b.v. een bankgarantie aan Dexia zou kunnen worden gegeven. Heeft hier iemand ervaringen mee?
Re: bankgarantie
Hier heb ik aandacht ,ik heb dit aan dexia voorgesteld maar daar werken ze natuurlijk niet aan mee .
Als je dit wil zal je dit per kort geding moeten doen.
Dexia komt dan met een reden op dat ze altijd zullen betalen als de rechtspraakt dat zegt.
Ook ik moet volgende maand 25000 euro betalen.ook ik zit te wachten ...
Als je dit wil zal je dit per kort geding moeten doen.
Dexia komt dan met een reden op dat ze altijd zullen betalen als de rechtspraakt dat zegt.
Ook ik moet volgende maand 25000 euro betalen.ook ik zit te wachten ...
Misschien zou de stichting leaseverlies hierbij een grotere rol (moeten) kunnen spelen. m.a.w. meer collectieve druk uitoefenen op Dexia
Ik begrijp overigens niet waarom Dexia hier niet op ingaat. Dexia meent het gelijk volledig aan haar kant te hebben. Afgezien van inkomsten derving op korte termijn en renteverlies (waarvoor tevens een regeling getroffen zou kunnen worden) lopen ze immers met een bankgarantie geen risico.
Ik begrijp overigens niet waarom Dexia hier niet op ingaat. Dexia meent het gelijk volledig aan haar kant te hebben. Afgezien van inkomsten derving op korte termijn en renteverlies (waarvoor tevens een regeling getroffen zou kunnen worden) lopen ze immers met een bankgarantie geen risico.
Ik ben bang dat het overgrote deel van de verleasers in een dermate penibele financiele situatie zit dat ze geen bankgarantie rond kunnen krijgen.
Hoi kazschalk,
Zo moeilijk is het toch echt niet. Dexia zegt eenvoudig: "wij hebben een contract, dat is afgelopen. In het contract staat 'betalen na afloop'." Natuurlijk zeggen ze dan "betaal maar gewoon"! Daar kan ik ze helaas niet eens ongelijk in geven. Misschien moreel ongelijk, maar als een rechter mag kiezen tussen moreel en contractueel ongelijk, weet ik wel wie er aan het kortste eind gaat trekken wat dit betreft.
Groeten,
Patrick
Zo moeilijk is het toch echt niet. Dexia zegt eenvoudig: "wij hebben een contract, dat is afgelopen. In het contract staat 'betalen na afloop'." Natuurlijk zeggen ze dan "betaal maar gewoon"! Daar kan ik ze helaas niet eens ongelijk in geven. Misschien moreel ongelijk, maar als een rechter mag kiezen tussen moreel en contractueel ongelijk, weet ik wel wie er aan het kortste eind gaat trekken wat dit betreft.
Groeten,
Patrick