LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kosten reparatie cv ketel

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
deepstroker65
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 jan 2010 11:14

Kosten reparatie cv ketel

Ongelezen bericht door deepstroker65 »

Graag zou ik willen weten van een installateur hier of het ten eerste normaal is dat de brander van een Nefit combi turbo32 in 2,5 jaar tijd tot 2x toe scheurt?
Het jaarlijks onderhoud aan de ketel laat ik doen door een erkend installateur van Nefit ketels dus ik mag wel verwachten dat deze er verstand van heeft.
De laatste keer dat de brander vervangen moest worden heeft de installateur ook meteen maar de kosten berekend van een service beurt waardoor de rekening hiervan opgelopen was tot 446 euro, terwijl ik hem alleen had gevraagd om de storing (ploffen van de ketel) te verhelpen. Bij navraag blijken de kosten van een brander + pakking ongeveer 115 euro incl btw te kosten dus ik heb het idee dat ik hier opgelicht word.
Graag zou ik willen weten wat ongeveer normaal de kosten zijn voor een dergelijke reparatie

Deepstroker

cvtje
Berichten: 11
Lid geworden op: 08 dec 2006 14:03

Re: Kosten reparatie cv ketel

Ongelezen bericht door cvtje »

ten eerste is het niet normaal dat de brander scheurt,heeft te maken met verkeerde afstelling cq slecht onderhoud .ten tweede het vervangen van de brander mag niet meer kosten dan 160euro dan tel ik een uur voor montage maar een handige monteur doet het in een half uur.

mvg cvtje

wolk4life
Berichten: 149
Lid geworden op: 14 dec 2009 17:29
Locatie: oss

Re: Kosten reparatie cv ketel

Ongelezen bericht door wolk4life »

heb je een brander met goud randje?.....

heeft deze installateur jou ook laten zien wat dr aan kapot is dan volgens hem?
ten 2de mag een brander niet zo snel kapot gaan.
en ja zoals ik al zei je heb wel een erg dure brander

ik weet wel zeker dat je installateur hier een slaatje uit heb willen slaan.
Ik zou die rekening niet gaan betalen en t uit laten zoeken.
en bel even met nefit?.... mischien een optie?

deepstroker65
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 jan 2010 11:14

Re: Kosten reparatie cv ketel

Ongelezen bericht door deepstroker65 »

Bedankt voor de bevestigende antwoorden.
Ik had al een idee dat ik opgelicht werd maar wilde bevestiging van een eerlijke installateur. Ik heb de rekening nog niet betaald en ga hierover ook in discussie met de installateur die de brander heeft vervangen.
Ik heb ondertussen de nefit ook gebeld maar die zijn alles behalve bereid om ook maar enige informatie te geven.
Ze vonden het zelfs niet opmerkelijk dat binnen 2,5 jaar de brander tot 2x toe kapot gegaan was terwijl er jaarlijks onderhoud gepleegd word aan de ketel door dezelfde installateur die tevens erkend dealer is van nefit ketels.

wolk4life
Berichten: 149
Lid geworden op: 14 dec 2009 17:29
Locatie: oss

Re: Kosten reparatie cv ketel

Ongelezen bericht door wolk4life »

elke installateur die weleens een nefit hangt kan zich erkend laten noemen dat zegt totaal helemaal niets. zie t als reclame voor hun dat ze bijvoorbeeld op de nefit site mogen staan. en nefit is andersom net zo blij dr mee. hoe meer reclame hoe beter.

mijn vriend is installateur en die zei meteen toen ik m dit verhaal vertelde dat t dr mee te maken heeft dat je ketel slecht afgesteld staat. en aangezien jou installateur elk jaar de onderhoud doet iss hij ook verantwoordelijk voor de juiste afstelling.
T probleem is vaak bij de nefit en ook bij anderen dat particulieren niet geholpen worden als ze bellen. T zou altijd via een installateur moeten gaan. je zou van je installateur kunnen eisen dat dr een monteur van nefit via hem maar langs moet komen en dat jij t totaal niet eens bent met de rekening. dan weet je snel genoeg off de ketel juist of onjuist is afgesteld.

rblommestijn
Berichten: 10
Lid geworden op: 23 dec 2005 17:06

Re: Kosten reparatie cv ketel

Ongelezen bericht door rblommestijn »

Let op: als Nefit langskomt via de installateur, dan krijg ook minimaal een rekening voor het voorrijden plus uur werk ad € 135,-.

-------------
Wij hadden een warmwaterprobleem aan de CV [nefit ecomline] en de afgelopen 9 jaar hebben de diverse -[hum hum] erkende- installateurs dat niet kunnen vinden. Het probleem: na 30 liter water viel de temperatuur fors terug. Bij elke beurt weer gevraagd dat op te lossen. Elke keer werd er een ander onderdeel vervangen. Dus telkens niet de oplossing.

Uiteindelijk eind 2009 Nefit direct gemailed en daar de vraag gesteld. De antwoorden van de service-afdeling kwamen snel en via de installateur (want anders willen ze niets doen) kwam eind 2009 een Nefit monteur langs. Hij vond in 3 minuten(!) het probleem met zo'n meetapparaat. Eén retoursensor vervangen (€ 30,-) en eindelijk eindeloos warm water. Blijkt ook het branderbed nog de originele versie te zijn uit 1995, waarvoor sinds jaren een recall geldt. De installateur had, voordat hij Nefit inriep, nog een onderzoek uitgevoerd of hij het probleem kon vinden! Niet dus.

Begin januari kwam de koude douche: deze 'service' van Nefit kost € 135,00. Dat bestaat uit voorrijden plus minimaal 1 uur arbeidsloon. Vooraf nooit een woord/ mailtje met vermelding van de kosten van deze service.

Ik ben behoorlijk pissig op de installateur (blijkbaar al jaren prutswerk geleverd) en op Nefit. Die kosten hadden ze wel vooraf even mogen melden!

Dus pas op als Nefit voor de 'service' komt, je kan daarna nog een rekening verwachten.

wolk4life
Berichten: 149
Lid geworden op: 14 dec 2009 17:29
Locatie: oss

Re: Kosten reparatie cv ketel

Ongelezen bericht door wolk4life »

Je moet nefit niet de schuld geven maar die slechte installateur.... en die kosten ook op hem verhalen tenslotte heeft hij slecht werk geleverd. en nu heb je van nefit ook een rapport gekregen mag ik aan nemen. Nefit houd zich alleen maar aan hun protocol tis algemeen bekend dat als dr een monteur via nefit komt of wie dan ook dat dr kostenn aan verbonden zijn. Ik mag aan nemen dat je nu zwart op wit heb waar t probleem ligt.

Gesloten