LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] AEG 54600 uit ophanging gescheurd

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
RoelLemmer
Berichten: 22
Lid geworden op: 22 jan 2010 20:52

AEG 54600 uit ophanging gescheurd

Ongelezen bericht door RoelLemmer »

Vieren een half jaar geleden een AEG 54600 gekocht, al die tijd geen enkel probleem gehad.
Tot vandaag.
Een rotklap en meteen de stekker eruit getrokken. Wat bleek? De trommel met motor en al uit de ophanging gescheurd. In al die jaren is waarschijnlijk tijdens het centrifugeren het plastic oog, waar de veer in zit, langzaam doorgeschuurd.
Veer zit onder het witte vet, dus dat schuren hebben ze geweten. Rechts hangt ie nog op een paar milimeter, maar die zou ook snel gaan.

Ben ik de eerste die dit meemaakt?

(Machine heeft altijd waterpas gestaan)

Toolboy

Re: AEG 54600 uit ophanging gescheurd

Ongelezen bericht door Toolboy »

Nee hoor wij maken dit zo nu en dan ook mee en dan ook bij andere merken.

Heeft u al contact gehad met de elux club over en eventuele coulanche?

T

RoelLemmer
Berichten: 22
Lid geworden op: 22 jan 2010 20:52

Re: AEG 54600 uit ophanging gescheurd

Ongelezen bericht door RoelLemmer »

Wordt aan gewerkt.
Ben eerst maar eens naar de lokale expert winkel gegaan (verkopende partij).
Hoor maandag pas meer.
Gezien de andere reacties hier op het forum, verwacht ik er niet zoveel van.
Zou het zelf kunnen repareren voor minder dan een tientje, maar eigenlijk hebben ze een ondeugdelijk apparaat geleverd.

Hoe zit het als ik een noodreparatie doe met eventuele coulance?

RoelLemmer
Berichten: 22
Lid geworden op: 22 jan 2010 20:52

Re: AEG 54600 uit ophanging gescheurd

Ongelezen bericht door RoelLemmer »

Zelf maar even de handen vuil gemaakt. Nu kunnen we wassen en op de coulance wachten. Zal wel niks worden.

RoelLemmer
Berichten: 22
Lid geworden op: 22 jan 2010 20:52

Re: AEG 54600 uit ophanging gescheurd

Ongelezen bericht door RoelLemmer »

Eletrolux kent dit probleem niet. Wil er dus ook niets aan doen. Dan was dit mijn laatste elektrolux aankoop!
Expert wilde zelf wel helpen, maar dat is door eigen reparatie (kosten € 0,- ) niet meer nodig. Iedereen met een Lavamat 54600 van AEG zou ik aanraden om de achterkant eens open te maken en te kijken dit niet bij u ook staat te gebeuren.

tonvanspijk
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 mar 2010 21:07

Re: AEG 54600 uit ophanging gescheurd

Ongelezen bericht door tonvanspijk »

Wasmachine ook slechts 5,5 jaar oud.
Vandaag n.a.v. wat lawaai tijdens het draaien de wasmachine stop gezet en leeg gepompt.
Trommel hing scheef voor de opening. Daarna de bovenkant verwijderd en gezien dat de veer uit de ophanging was gescheurd.
Heb wel gezien dat een gelijksoortig oog tegenover het gescheurde oog zit. Is het een optie dit oog te gebruiken als je dat aan beide zijden van de trommel doet?
Andere optie is wellicht een oog te gebruiken wat een paar cm hoger zit en waar nu een kabelhouder in zit.

RoelLemmer
Berichten: 22
Lid geworden op: 22 jan 2010 20:52

Re: AEG 54600 uit ophanging gescheurd

Ongelezen bericht door RoelLemmer »

Heb je het al opgelost?

[email protected]
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 jun 2010 15:17

Re: AEG 54600 uit ophanging gescheurd

Ongelezen bericht door [email protected] »

RoelLemmer schreef:Heb je het al opgelost?
Ik heb je een pb gestuurd, ik heb ook een AEG wasmachine die bijna uitgescheurd is, kwam er achter toen ik de lagers van de trommel/kuip ging vervangen.

iemand hier die de machine zelf gerepareerd heeft ?

ik dacht eerst gebruik te kunnen maken van de openingen die tegenover de uitgescheurde openingen zitten, plus de veren verplaatsen, dit is mogelijk maar dan hangt de trommel ongeveer 2cm te ver naar achteren en meer achterover.

wat nu?

-nieuwe gaatjes boren een klein stukje langs de andere uigescheurde ?
-metalen plaatjes, met een gaatje er in geboord, over de uitgescheurde gaatjes monteren ?

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: AEG 54600 uit ophanging gescheurd

Ongelezen bericht door ronald g »

Tip van info@gsm kan werken maar doe dan ook gelijk de andere kant.
Kunststof kuipen zijn erom bekend dat de veer bevestiginsogen scheuren.

[email protected]
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 jun 2010 15:17

Re: AEG 54600 uit ophanging gescheurd

Ongelezen bericht door [email protected] »

ronald g schreef:Tip van info@gsm kan werken maar doe dan ook gelijk de andere kant.
Kunststof kuipen zijn erom bekend dat de veer bevestiginsogen scheuren.

heb ik natuurlijk gedaan,
4 plaatjes gemaakt
2 per kant, aan beide zijden tegen de beschadigde nok,
plaatjes tegen de nokken vastgeschroefd met 2 boutjes , per kant.

in de metalen plaatjes heb ik een gaatje van 8 mm geboord precies op de plaats van het uitgescheurde gaatje in de nok,

super ophanging !

en de machine werkt weer, muisstil met het nieuwe lagersetje er in !!

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: AEG 54600 uit ophanging gescheurd

Ongelezen bericht door ronald g »

Info@gsm, zo kan het dus. Met wat handigheid en durf kan men heel veel. Ik denk dat velen met uw tip en uitvoering geholpen kunnen worden.
Bedankt voor het terugkoppelen.

Ronald.

boerderijhuis
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 nov 2010 20:27

Re: AEG 54600 uit ophanging gescheurd

Ongelezen bericht door boerderijhuis »

hallo,

ik heb nu exact hetzelfde probleem.
Ophangingen volledig uitgescheurd.
Gingen naar aanleiding van het lawaai kijken in het washok waar op dat moment de vonken onder uit de machine vlogen omdat de aandrijfpoeli tegen het metaal van de buitenomhulling schuurde.
Had nb brand kunnen uitbreken.
Is hier in de tussentijd door aeg al iets aan gedaan.?
Zit nu met een defecte wasmachine van amper 5 jaar oud!

kleystra
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 nov 2010 18:52

Re: AEG 54600 uit ophanging gescheurd

Ongelezen bericht door kleystra »

Juist vandaag is ook de ophanging van de trommel van onze AEG Lavamat 76808 gerepareerd nadat de wasmachine enkele dagen geleden met een geweldige klap kapot raakte. Mijn vrouw die de klap hoorde heeft meteen de machine uitgezet. De monteur die langskwam constateerde dat de kunststoffen ophanging was uitgescheurd. Hij heeft de ophanging aan een ander "oog" bevestigd. Ook onze machine is maar 5 jaar oud. De kosten bedragen slechts
€ 35,- en kunnen volgens de monteur in mindering worden gebracht op een nieuwe machine. Wij hebben destijds voor AEG gekozen vanwege de beloofde lange levensduur en dat is eerder 10 jaar dan slechts 5 jaar. Als ik zo het forum doorlees is er mijn inziens sprake van een fabricage fout die tot tot brand had kan leiden. Levensgevaarlijk! Wij laten de machine ook wel 's nachts draaien als wij in bed liggen en ook wel overdag als wij niet thuis zijn. Heel erg riskant. Met auto's heb je terugroepacties ook al zijn de auto's ouder dan 10 jaar. En wat doet AEG?

akie
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 mei 2006 13:30

Re: AEG 54600 uit ophanging gescheurd

Ongelezen bericht door akie »

Ook hier het zelfde probleem, 1 oog helemaal doorgescheurd en de ander nog een par mm. Wat ik gek vind is dat er niet 2 veren er zijde zijn gebeukt. Omdat er 2 ogen en 2 ophangpunten per kant zijn. Ook naar mijn mening is dit een fabricagefout en wil ook via lotgenoten deel van radar samen AEG aan te schrijven...nu even offline..maar hopelijk binnenkort weer online om samen AEG aan te schrijven. K'zal ook even een foto insturen via CAMERADAR.

RoelLemmer
Berichten: 22
Lid geworden op: 22 jan 2010 20:52

Re: AEG 54600 uit ophanging gescheurd

Ongelezen bericht door RoelLemmer »

@Akie

Nog iets mee gedaan? AEG wijst elke aansprakelijkheid af dus....
Voor mij geen apparaten meer van deze fabrikant en aanverwante merken op deze manier.

Losliemos
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 dec 2011 16:13

Re: AEG 54600 uit ophanging gescheurd

Ongelezen bericht door Losliemos »

Bij ons is vorige week hetzelfde gebeurd. Het oog rechtsvoor aan de ophanging van de kuip van onze LavaLogic 1620, het topmodel van AEG toen wij hem 5 jaar geleden kochten, heeft het begeven.

Omdat wij niet in de buurt waren toen het gebeurde, weet ik niet hoelang de wasmachine heeft doorgelopen nadat het oog was uitgescheurd. Op dit moment draait de wasmachine weer omdat de erbij geroepen wasmachinemonteur een nieuw gat heeft geboord om de veer in te bevestigen. Hij gaf er echter bij aan dat we er rekeing mee moesten houden dat binnen 3-12 maanden het euvel weer zou optreden. We hebben nu geen veilig gevoel meer bij het wassen, en willen een echte oplossing.

Ik heb via het webform Electrolux om een oplossing verzocht voor deze klaarblijkelijke ontwerp danwel fabricagefout. Ik zou al blij zijn als
AEG een goede oplossing biedt voor de blijkbaar noodzakelijke versteviging van de te zwakke ophangogen. Ik hoop nog van hen te horen, kreeg tot mijn verbazing na invulling van mijn verzoek echter niet eens per email een ontvangstbevestiging.

jjpietje
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 nov 2010 00:27

Re: AEG 54600 uit ophanging gescheurd

Ongelezen bericht door jjpietje »

Lavamat L76809 uit mei 2005 800 euro dus niet de goedkoopste.
Van de zomer zelfde probleem mee gehad, aan 1 kant uitgescheurd uit de kunstof ophanging en de andere kant zat er aan te komen!!
De andere gaten gebruikt en de definieve oplossing nog even uitgesteld.
Op de zogenaamde "service" van electrolux ben ik na een poging tot reparatie van mijn AEG droger al afgeknapt dus zal toch zelf aan de gang moeten of direct claimen bij AEG.
Ik lees hierboven dat deze ook de fout in hun machines niet erkend.
Logisch want gaat te veel kosten.
We zitten gewoon in het schip met onze AEG. :(
Volgende keer voor mij geen AEG en de andere merken waar Electrolux zg. service voor verleend.
p.s. collega van me, gisteren net het zelfde probleem ondervonden, kunnen we samen knutselen :wink:

Raspoort
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 jan 2012 04:58

Re: AEG 54600 uit ophanging gescheurd

Ongelezen bericht door Raspoort »

:( Hoi Allemaal,

Ook bij mij is eergisteren de ! plastic ! ophanging gescheurd. Echter er was niemand thuis. En bij thuiskomst een enorme brandlucht en een ravage in de berging op zolder. Er had brand kunnen ontstaan met ernstige gevolgen.
Ik meteen AEG gemaild (klant belangen, jaja) met de vraag of zij deze constructie/fabricage fout voor mij wilde oplossen. Kreeg ik eerst een mailtje dat ik op een andere Website een afspraak moest maken met allerlei bedragen waar ik niet helemaal lekker van werd.
Ik heb terug gemaild dat ik misschien verkeerd werd begrepen maar dat het mijns inziens hier over een constructie fout ging en niet om een kapot waterpomp o.i.d.
Weer een mail terug van AEG dat zij mij NIET gaan helpen. Het was overigens een hele dure wasmachine die in samen heb gekocht met de AEA droger.

Ik weet niet hoe Tros Radar en de mede forum gedupeerde er over denken maar dit is geen service van zo'n grote maatschappij. Ik koop ook nooit meer iets wat met AEG of Elektrolux te maken heeft.

Afdeling klanten belangen weet wel hoe zij hun klanten verliezen.

Met zeer teleurstellende groeten,

Nico

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: AEG 54600 uit ophanging gescheurd

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ik zou dit melden bij de Voedsel en Warenautoriteit. Als je huis bijna affikt....

De slogan "AEG laat je niet in de steek" krijgt op deze manier wel een zeer duistere betekenis!

http://www.consuwijzer.nl/Consumententh ... _producten

Cora13
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 jan 2012 15:26

Re: AEG 54600 uit ophanging gescheurd

Ongelezen bericht door Cora13 »

Ook mijn AEG machine is bijna uit de ophanging gescheurd! Hij maakte zoveel herrie dat ik het niet meer vertrouwde. De machine opengeschroefd en zag meteen wat er aan de hand is. Hoe is het mogelijk!! En dat bij zo'n dure machine. Ik heb een monteur gebeld en hij zei gelijk, jij hebt zeker een AEG? Hij wist me ook te vertellen dat AEG er niets aan doet en het bedrijf waar ik de machine gekocht heb is er niet meer. Het is een schande hoe AEG met zijn klanten omgaat. Ik zit straks met een half gammele machine die ik niet eens meer 's nachts aan durf te zetten, laat staan als we weggaan.

Ook voor ons nooit meer apparatuur van AEG.

Gesloten