LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Chat met Bos & Partners [17-11-2003]

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
cool
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 nov 2003 20:52

Re: Chat met Bos & Partners [17-11-2003]

Ongelezen bericht door cool »

Ik kan me altijd kwaad maken om die stakkers van Legio Lease.
Ze waren er toch zelf bij, toen ze tekenden.Laten ze af en toe
eens in de financiele pagina kijken van de dagbladen i.p.v. de voetbal
verslagen te bestuderen of de prijzen van de nieuwste automodellen.
Je hoeft de financiele pagin's niet helemaal uit te pluizen,alleen
maar feeling houden met de economische stand van zaken in de
wereld.
Ook ik heb van "La Bouchere" een colporteuse over de vloer gehad
tot twee keer toe zelfs in de jaren '97.Mooie grafiekjes op haar
laptop,winstmarges van wel 18 %.Niks misleiding.Ze had het over een mandje aandelen(prima aandelen trouwens)en aandelen worden nou eenmaal verhandeld op de beurs en de beurs is nou eenmaal het grootste gokpaleis wat je maar kunt bedenken.En dan gokken met geleend geld!!!!Rente aftrek consumptieve financiering.De fiscus maakte op de aangifte al onderscheid tussen de hypotheek rente en overige rentes.Dat de consumptieve rente op korte termijn niet meer aftrekbaar was,zat er dus aan te komen.Laat je verstand gebruiken
en zie niet overal $ tekens.De heren advocaten zijn thans de lachende derden

wester
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 nov 2003 21:13

Re: Chat met Bos & Partners [17-11-2003]

Ongelezen bericht door wester »

Hallo,

Ik probeer in te loggen op de chat, helaas zonder succes. Vandaar op deze manier.

Inmiddels 3 weken geleden heeft mijn vader meer dan 20000 euro betlaad en blijft bovendien met een schuld zitten. Hij kon het financieel en emotioneel niet meer opbrengen om dit nog langer door te laten lopen.

Mijn vraag (namens hem) is wat kan hij doen om nog een kans te maken wat van zijn geld terug te zien. Hij is lid van st. leaseverlies, maar heir heeft hij nog nooit wat van gehoord.

Advdg
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 nov 2003 21:30

Re: Chat met Bos & Partners [17-11-2003]

Ongelezen bericht door Advdg »

Hoi,
Ik heb vijf jaar geleden een vooruitbetaling van ruim Fl. 9500 gedaan. Afgelopen juli is de laatste maandtermijn verstreken. Daar ik toen veel geld moest bijleggen om uiteindelijk van het contract af te kunnen heb ik besloten om gewoon maandelijks een bedrag te betalen (dat ging overigens automatisch, mijn contract loopt blijkbaar 180 maanden en niet vijf jaar, wist ik veel, en "verlengen" hoefde dus niet) om uiteindelijk te hopen dat de koersen wat zullen gaan stijgen en mijn verlies wat zakt. Kom ik straks ook nog in aanmerking voor een regeling? Ben aangesloten bij Leaseverlies.
Mij was immers voorgespiegeld dat aan het eind van de vijf jaar ("en zelfs wel eerder") ik toch minimaal op een rendement van 11,3% moest rekenen. Nooit is er gesproken over de mogelijkheid dat ik na vijf jaar met een restschuld van ruim 8000 euro zou kunnen blijven zitten. En wat als ik nu de maandelijkse betalingen stopzet?
Graag wacht ik op jullie reactie!

Groetjes

p.g.c.oerlemans.home.nl
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 nov 2003 11:52

Re: Chat met Bos & Partners [17-11-2003]

Ongelezen bericht door p.g.c.oerlemans.home.nl »

Goeieavond, Meneer Bos/Partners

Wij hebben in 1998 een Maximaal Rendement Effect.

Afgesloten, Maar er staat geen Handtekening van Ons.

onder het contract. Maar we moeten wel elke maand

€520 betalen,Onze vraag is moeten wij dat blijven betalen.

En Is dat Contract nog geldig.

Alvast ons Hartelijk dank.
[email protected]

edjejo
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 nov 2003 21:36

Re: Chat met Bos & Partners [17-11-2003]

Ongelezen bericht door edjejo »

Geachte dame /heer,

Afgelopen dagen bericht gekregen van Dexia lease.Ze hebben me voor 4 keuzes gezet en moet aan een van deze keuze voldoen. Allereerst snap ik al niet wat ze willen want wat er staat is al moeilijk te begrijpen , kortom ik heb uw hulp bij deze hard nodig.
Ik denk dat ik aan geen van deze keuze kan voldoen omdat wij van een AOW uitkering rond moeten komen.
Ik kan dus niet aan de vraag voldoen, om de doodeenvoudige reden dat ik het niet kan betalen. Hoe moet ik het nu verder afhandelen.

Met vriendelijke groet,

oonk
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 nov 2003 21:44

Re: Chat met Bos & Partners [17-11-2003]

Ongelezen bericht door oonk »

3,5 jaar geleden hebben wij bij Bank Labouchere een All Round Effecten overeenkomst afgesloten en die eindigt over 1,5 jaar.Onze schuld is op dit moment €6634,87. Nu hebben ze een voorstel om dit bedrag te betalen, maar ik ben dit niet van plan. we zijn aangesloten bij lease-verlies. nu is het zelfs zo, dat ik op het moment van afsluiten alleen een handtekening heb gezet en mijn man niet. wat raad u ons aan te doen?

Salim
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 nov 2003 21:39

Re: Chat met Bos & Partners [17-11-2003]

Ongelezen bericht door Salim »

Wat als je al een gedeelte van je restschuld onder protest hebt betaald.????

N.W.H.Hartgring
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 nov 2003 21:22

Re: Chat met Bos & Partners [17-11-2003]

Ongelezen bericht door N.W.H.Hartgring »

Ik ben ook een slachtoffer van het product Legio Lease. Ik ben toen destijds benaderd door hun telemarketing afdeling. Ik heb ze heel vriendelijk aangehoord wat ze me hadden aan te bieden.Het verhaal dat werd verteld bleek allemaal heel onschuldig te wezen.Maar ze hebben me niet goed verteld naar datgene wat ik vraagde. Hun antwoord was u loopt geen enkele risico en u heeft altijd winst op het eind van de rit. Maar wat ze me niet vertelde was dat deze aandelen werden aangekocht met geleend geld. Nadat Legiolease mijn het contract gestuurd hadden ben ik het nadrukkelijk gaan doorlezen en toen zag ik dat het met geleend geld was voor het aanschaffen van deze aandelen. Ik heb het toen terug gestuurd en gezegd dat ik dit niet had verwacht dat dit met geleend geld zou gebeuren en toen heb medegedeeld dat ik hier geen intresse voor had.En ik werd toen dagelijks op een aggressieve manier geconfroteerd door het telemarketing bedrijf die het produkt van legio lease promote. En dat ze me uiteindelijk om de deur hadden geleid om dit produkt als nog kwijt te raken aan mijn. Ik voelde me op dat moment echt machteloos. En nadat ik toen een uitzending had gezien en via internet had gelezen dat je je kon aansluiten bij leaseverlies toen heb ik hier gebruik van gemaakt en aangemeld. Ik heb toen een dossier nummer gekregen en tot nu toe heb ik nog steeds geen bericht in hoeverre het er voor staat. Ik ben hopeloos en weet niet wat ik nu nog moet doen om deze contracten kwijt te raken. Er was gegeven moment een bericht verschenen dat vertelde dat wanneer je partner niet heeft mee getekend, deze contracten ongedaan te maken. Ik heb toen weer een brief verstuurd met daarin een uitspraak van de rechtbank en tot op de dag van vandaag nog steeds geen bericht heeft ontvangen. Ik ben constant wezen corrosponderen met Legio Lease maar ik kreeg een brief terug dat we er aan de slag mee zijn gegaan en dat ik zo spoedig mogelijk bericht zal krijgen. Heeft iemand een :idea: voor mijn om dit te kunnen beindigen.

Demi
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 nov 2003 01:23

Re: Chat met Bos & Partners [17-11-2003]

Ongelezen bericht door Demi »

De vraag die ik wil stellen namens mijn vader is.

Hij heeft een restschuld van bijna 8.000,-- euro
Zijn contract eindigd op 28 november.
Hij heeft van dexia brieven gekregen om te tekenen of hij doorgaat, verkoopt of beeidingen van het contract.
Wat moet hij doen?????????????
Helpt u mij a.u.b.
Hij kan het zelf niet want hij is te ziek.
Bij voorbaat dank Demi

j. boelema
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 nov 2003 22:19

Re: Chat met Bos & Partners [17-11-2003]

Ongelezen bericht door j. boelema »

3 jaar geleden zijn wij begonnen met een contract bij Dexia. 17 oktober j.l. was dit afgelopen. Restschuld maar liefst 26.000 euro. Het contract met deze restschuld beëindigen was onmogelijk, wij konden dit bedrag onmogelijk in 1 keer op tafel leggen. Dus hebben wij noodgedwongen getekend voor een verlenging van nogmaals 3 jaar.
Nu krijgen we van alle kanten te horen gewoon niet meer te betalen maar dit durven we niet.
Graag zouden wij advies krijgen wat te doen.
Alvast hartstikke bedankt.

M vr gr

J. Boelema

tester
Berichten: 253
Lid geworden op: 02 jul 2003 18:27

Re: Chat met Bos & Partners [17-11-2003]

Ongelezen bericht door tester »

Mijn advocaat heeft het meer dan een jaar geleden al gezegt niet betalen gewoon dagvaarding afwachten.
Als je betaald zie het geld waarschijnelijk nooit weer terug.

opnaaier
Berichten: 105
Lid geworden op: 25 okt 2003 16:24

Re: Chat met Bos & Partners [17-11-2003]

Ongelezen bericht door opnaaier »

mijnheer of mevrouw hartgring, uw bijdrage snap ik niet. U schrijft het u toegezonden contract te hebben doorgelezen, daarbij ontdekt te hebben dat u met geleend geld belegt en vervolgens te hebben laten weten dat u dat niet wist. Ik neem aan dat u het contract toen ook niet getekend heeft. Als dat zo is kan in feite niets gebeurd zijn want zonder handtekening bestaat er geen overeenkomst en kunt u dus ook niet met problemen opgezadeld zitten. Van de telemarketeers kom je gemakkelijk af, gewoon de verbinding verbreken.
Of heeft u, nadat u wist dat u met geleend geld ging beleggen toch getekend. Dan moet u, net als al die anderen, geen krokodillentranen huilen maar de consequenties van uw handelen aanvaarden. En staat u in een gerechtelijke procedure wel heel erg zwak, want u heeft expliciet toegegeven te hebben geweten met geleend geld te gaan beleggen. Vele anderen zijn nog zo gehaaid dat huilend te ontkennen.

Gesloten