LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hele fam. verplicht aanvullende verzekering

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
joop1950
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 jan 2007 21:19

Hele fam. verplicht aanvullende verzekering

Ongelezen bericht door joop1950 »

Ik heb een telefoontje gekregen van Menzis dat ik mijn verzekering moet wijzigen, in tegenstelling tot mijn veel jongere vrouw heb ik een aanvullende verzekering, dat is al jaren zo, maar nu moet ik dat ineens gelijktrekken wat me €60 per maand gaat kosten of mijn aanvullende verz. moet eruit. Is dat bij alle verzekeraars zo en mag dat tijdens een lopend jaar dmv een telefoontje.

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: Hele fam. verplicht aanvullende verzekering

Ongelezen bericht door renegade66 »

ze kunnen je uberhaubt nooit verplichten een aanvullende verzekering te nemen.
dat jij er een hebt is jou zaak en je goed recht als jij dit nodig acht.
dit is dus je reinste onzin wat menzis nu zegt.
omdat de rest van de fam het niet wil/heeft geeft ze niet het recht jou uit de aanvullende verzekering te gooien.

jvn
Berichten: 221
Lid geworden op: 15 jul 2009 13:55

Re: Hele fam. verplicht aanvullende verzekering

Ongelezen bericht door jvn »

Dit riekt een beetje naar chantage,u kunt daarover schriftelijk bezwaar indienen bij de verzekeraar.
En hun melden dat u daar niet van bent gediend,met daarbij de waarschuwing dat u een klacht zult indienen over hun gedrag bij de Ombudsman voor Verzekeringen.Dat wil nog wel eens helpen.....

testcase
Berichten: 605
Lid geworden op: 03 jun 2007 01:03

Re: Hele fam. verplicht aanvullende verzekering

Ongelezen bericht door testcase »

Hmmm raar verhaal. :?:

In principe staat Menzis natuurlijk in hun recht om hun voorwaarden te wijzigen. Daartegenover heb jij het recht om naar een ander te gaan. Maar dat hadden ze dan moeten melden bij het aanbieden van de nieuwe polis. Een telfoontje(wanneer?) is sowieso erg raar. Ik ken geen enkele verzekeraar die op die manier voorwaardenwijzigingen doorvoert.

Tevens weet ik bijna 100% zeker dat je bij Menzis gewoon per persoon aanvullende verzekeringen kan afsluiten.

Ik vermoed dat hier iets niet in de haak is.

Ik zou in ieder geval niet reageren voordat ze een stuk papier opsturen waar een en ander opstaat.

joop1950
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 jan 2007 21:19

Re: Hele fam. verplicht aanvullende verzekering

Ongelezen bericht door joop1950 »

Ik heb inderdaad van de Menzis nu een wijziging formulier toegestuurd gekregen met 2 prospectussen van Zorgverzorgd en Zorgzo, ik kan daar echter niks in vinden hierover, mijn dochter van 14 is ook extraverzorgd 3 en tandverzorgd 3. Misschien is dat het struikelblok?

cabumba
Berichten: 19
Lid geworden op: 09 mar 2010 20:13

Re: Hele fam. verplicht aanvullende verzekering

Ongelezen bericht door cabumba »

U bent bij menzis indd vrij om te bepalen of u een AV afsluit. En het is gewoon mogelijk om bijvoorbeeld voor u zelf een AV af te sluiten en voor uw vrouw/vriendin (die op dezelfde polis staat) ervoor te kiezen dat niet te doen.
Het enige wat niet kan is voor uw kinderen (tot en met hun 18e) een aanvullende verzekering verzekering af te sluiten die hoger is dan de hoogste AV van een van de ouders op dezelfde polis, omdat ze tot hun 18e niet betalen voor de AV.
Het kan wel zo zijn dat menzis (in opdracht van de gemeente) u verplicht een AV af te sluiten als u collectief verzekerd bent via uw gemeente omdat u tot de minima behoort en/of een uitkering onvangt.

Gesloten