LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ING Autoverzekering

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
De Zwinger

ING Autoverzekering

Ongelezen bericht door De Zwinger »

Via Mijn ING.NL heb ik een autoverzekering aangevraagd per 1-4-2010. Na het invullen van alle schermen kreeg ik de volgende mededeling;
Het is helaas niet mogelijk deze verzekering via de ING (online of telefonisch) af te sluiten. Het aanvraagproces van de Autoverzekering van de ING is volledig geautomatiseerd. Op basis van de ingevulde gegevens is geautomatiseerde beoordeling niet mogelijk.
Ik heb daarop de ING gebeld en gevraagd wat de reden van weigering was.
Daar kreeg ik geen antwoord op en werd door verwezen naar een afdeling die alleen per e-mail bereikbaar was. Hierop een klacht ingediend waarom ik geen reden van weigering krijg. Daarop kreeg ik dit antwoord:
Begrijpelijk dat u contact met ons opneemt over de afwijzing van uw aanvraag.
Een aanvraag voor een ING autoverzekering wordt getoetst aan de hand van een aantal criteria. Zo hanteert de ING bijvoorbeeld een marktconforme leeftijdsgrens, waarbij klanten ouder dan 75 jaar geen Autoverzekering kunnen aanvragen. Verder kan het voorkomen dat het aangeboden risico niet voldoet aan onze voorwaarden.
Over de reden van afwijzing verstrekken wij echter geen specifieke informatie. Wij bedanken u desondanks voor uw interesse in onze Autoverzekering.

De weigering is dus niet gebaseerd op mijn leeftijd want ik ben 65 jaar.
Mijn verdere gegevens (volgens ING het aangeboden risico) zijn:
In bezit van rijbewijs 47 jaar, maximaal te rijden kilometers 12000, Bonus/Malus-trede huidige (All-Risk) verzekering 17.

Kennelijk vind ING dat ik te veel kilometers rijd want ik zou niet weten wat de verdere reden van weigering is. Alleen kom je daar dus nooit achter.

Ik heb ING via de e-mail nogmaails naar de reden gevraagd maar daar heb ik geen reactie op gehad.

Weet iemand toevallig wat de reden zou kunnen zijn ?

DanMan1

Re: ING Autoverzekering

Ongelezen bericht door DanMan1 »

Wellicht heeft u een typfoutje gemaakt bij het invoeren van uw geboortedatum?

Een andere reden zou de te verzekeren auto in combinatie met de aangevraagde dekking kunnen zijn. Kunt u dit nog opgeven s.v.p. ?

De Zwinger

DanMan1:
Geboortedatum is goed opgegeven.
De te verzekeren auto is een BMW 318 i uit 2000 met een WA + Beperkte risico
dekking.

DanMan1

Ongelezen bericht door DanMan1 »

Dan zal dat laatste het probleem zijn, vermoed ik. Leeftijd van de auto in combinatie met de gewenste dekking. De meeste verzekeraars hanteren zo'n jaartje of 6 a 7 qua acceptatie. Bovendien is in de ogen van verzekeraars een BMW een diefstalgevoelig merk.

Vraag me alleen af of dit nu zo'n groot probleem voor ING is om uit te leggen...

klaas1978

Ongelezen bericht door klaas1978 »

Ik denk inderdaad dat de auto in combinatie met de gewenste dekking het probleem is. Waarschijnlijk is het wel mogelijk om alleen een WA verzekering af te sluiten.

U kunt er natuurlijk ook voor kiezen om eens te kijken wat andere maatschappijen te bieden hebben. Via een van de diverse vergelijkingssites is misschien wel een verzekeraar te vinden die uw auto wel wil verzekeren met de door u gewenste dekking.

De Zwinger

Klaas1978:
Om de auto te verzekeren is geen probleem. Dan blijf ik gewoon bij mijn huidige verzekeraar en laat ik daar de verzekering omzetten van All-Risk naar WA met beperkte dekking.
Het feit dat ING geen verklaring geeft stoort mij.

hanedorp

Ongelezen bericht door hanedorp »

Ik heb een reactie gekregen van ING. over weigering autoverzekering.
Kan hierover bellen, maar er wordt ook een brief verzonden naar mijn huisadres, die ik kan invullen. Wel is aangegeven dat 75 jaar de limiet is???????
Ondertussen weet ik uit reacties, dat ik niet de enige ben. Misschien ga ik terug naar het ING kantoor, mogen zij daar het dure 0900 bellen.
Ga nu even het teveel op mijn betaalrekening overboeken naar mijn spaarrekening. Nee niet bij ING.!!
Want zij willen vast geen 69 jarige als spaarder!

De Zwinger

Dit was het antwoord van ING op mijn 2e verzoek om mij de afwijsreden te geven;

Bedankt dat u de moeite neemt om te reageren.

Wij vinden het jammer dat wij u niet konden aanreiken wat de afwijsreden was. Als u volgend jaar besluit om alsnog een Autoverzekering af te sluiten, dan raden wij u aan dit telefonisch te doen.

Met vriendelijke groet,
ING Klantenservice

Volgens mij is ING wel in staat om de reden te achterhalen.
Immers, die redenen staan vermeld in hun programmatuur voor het aanvragen van deze verzekering via de website.
Ze willen het dus niet zeggen.

Ik heb inmiddels de autoverzekering bij mijn huidige verzekeraar om laten zetten naar WA +.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

En dan snappen ze bij ING niet waarom ook de verzekeringstak verlies lijdt. :wink:

alwi

Ongelezen bericht door alwi »

Per 1-10-2009 twee autoverzekeringen afgesloten bij ING. Op 3 december j.l. een auto ingeruild en tel. de wijziging doorgegeven. Binnen enkele dagen zou het gewijzigde polisblad met groene kaart in de bus liggen. Half december nog steeds niets ontvangen, wel een wijziging(?) van de 2e auto, met nieuw polisblad.
Navraag gedaan en er werd gezegd dat er een foutje gemaakt was en de auto op een tijdelijke dekking stond. Bij RDW stond het kenteken geregistreerd als niet verzekerd, weer gebeld op 28 december waarbij mij verteld werd dat de auto niet verzekerd kon worden vanwege veel schademeldingen. Op mijn vraag welke schades dat dan konden zijn want ik heb 12 schadevrije jaren kon men mij geen antwoord geven. De auto reed toen al 3 weken zonder dat ik het wist onverzekerd rond en is inmiddels bij de Rabobank verzekerd. Na een klacht ingediend te hebben is mij schriftelijk medegedeeld dat de gegevens in de computer worden gezet en als je door de computer geweigerd wordt ING daar niets aan kan doen en je dan maar zonder melding onverzekerd rond laat rijden, terwijl je voor de andere auto gewoon verzekerd bent bij ING. Een royementsverklaring van de ingeruilde auto wil men niet geven.
ING wil gewoon geen klanten die 60 jaar of ouder zijn, want in november ben ik 60 geworden, maar kom daar dan eerlijk voor uit en geef niet de computer de schuld.

Gesloten