LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] mag click and buy geld innen bij mij als ik 17 jaar ben?

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
jolanda92

mag click and buy geld innen bij mij als ik 17 jaar ben?

Ongelezen bericht door jolanda92 »

Ik ben Jolanda en heb pas een paar spelletjes gespeeld op internet en daar moest ik een Clickandbuy account voor aanmaken en heb dat gedaan maar ik wist niet wat dat inhield verder, daarmee heb ik een paar keer gespeeld maar nu kreeg ik pas een prief thuis dat ik binnen 3 dagen een bedrag van meer dan 600 euro moet overmaken en daarvan zijn 500 euro incassokosten omdat ze het niet van mn rekening af konden halen; waarschijnlijk omdat ik nog maar 17 ben en geen inkomsten heb.
Wat kan ik hiertegen doen?

alfatrion

Re: mag click and buy geld innen bij mij als ik 17 jaar ben?

Ongelezen bericht door alfatrion »

De incassokosten zijn veel maar dan ook veelte hoog. Die mogen maximaal 44 euro en 3 cent zijn bij een hoofdsom van niet meer dan 250 euro. En betwijfel of ze daar in dit geval wel recht op hebben.

http://www.rechtspraak.nl/Naar+de+recht ... kanton.htm

Verder geld dat overeenkomsten tussen minderjarigen en bedrijven soms door hun ouders vernietigd kunt worden.
http://blog.iusmentis.com/?s=minderjarig

En verder vraag ik me af of je wel een overeenkomst hebt afgesloten. Als jij een goede reden had om te denken dat je hier niet voor hoefde te betalen dan kom je een eind om die rekening niet te hoeven betalen. Dit kan ik alleen niet beoordelen met de info die je me hebt gegeven.

Kun je toelichten hoe ze komen op een hoofdsom van zo'n honderd euro?

jolanda92

Poker spelletjes, blackjack, bingo, yathzee, gok etc.. ik deed verschillende keren mn e-mail-adress invullen bij Click and buy wanneer ze dat vroegen en mn wachtwoord en stond er iedere keer na mijn verbazing nog geld in mn spel ook, maar bij Click and buy stond geen een keer een openstaande betaling bij transacties hoe vaak ik ook keek, dus ik dacht ik heb niet betaald en hoef ook niet te betalen dat is handig.
Maar na 3 weken kreeg ik ineens een rekening van zo`n hoog bedrag.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

En was voor jou duidelijk dat je met echt geld gokte?

jolanda92

Ik dacht dat ik kon winnen maar niet verliezen.

Deurwaarder Mark

Ongelezen bericht door Deurwaarder Mark »

Heb je ook ergens je bankrekeningnummer of je adres ingevuld? En heb je ergens een vinkje gezet bij "ik verklaar akkoord te gaan met de voorwaarden" ofzo? Meestal moet dat wel voordat je kunt spelen.

Van wie heb je die brief precies gehad? Van Click & Buy zelf, of van een incassobureau? En zou je de specificatie van die € 600,00 eens willen noemen? Dan kunnen we je beter adviseren.

Sowieso kunnen de ouders deze rechtshandeling van jou als minderjarige niet vernietigen, omdat dit een handeling is die in het maatschappelijk verkeer gebruikelijk is. Dus het feit dat je nog maar 17 bent, doet helaas niet terzake. Het enige is dat ze jou niet rechtssreeks kunnen dagvaarden, maar dat ze dan jouw ouders zouden moeten dagvaarden (in hun hoedaningheid van wettelijke vertegenwoordiger van jou als minderjarige).

Michelle83

Ongelezen bericht door Michelle83 »

Heb je je rekeningnummer ingevoerd en ben je akkoord gegaan met de voorwaarden? Verder zou ik even rondkijken naar de voorwaarden op de website, misschien dat je daar iets in kunt vinden.

Gesloten