LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Slechte huisbaas?

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
adjudant
Berichten: 33
Lid geworden op: 14 aug 2004 16:33

Slechte huisbaas?

Ongelezen bericht door adjudant »

Het is toch niet normaal wanneer een huisbaas helemaal geen (groot) onderhoud uitvoert omdat-ie zegt dat-ie daar geen budget voor heeft? :x
Kijk eens hoever het inmiddels is gekomen (na ruim 36 jaar in dezelfde woning te hebben doorgebracht):
Achterstallig onderhoud in Gouda Noord.
Laatst gewijzigd door adjudant op 04 nov 2010 12:51, 2 keer totaal gewijzigd.

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Slechte huisbaas?

Ongelezen bericht door sjoegel »

U kunt wel zeuren hoor ! Elk gebarsten stukje verf staat op de foto !

arthur2000

Re: Slechte huisbaas?

Ongelezen bericht door arthur2000 »

Awel, ik zou zeggen als amateur doe-het-zelver: pak de spatel en gaan.
Doe er wat aan! :D

Miranda63
Berichten: 109
Lid geworden op: 28 nov 2009 13:00

Re: Slechte huisbaas?

Ongelezen bericht door Miranda63 »

als je geen zinnige reactie kan geven zeg je toch gewoon niks^ je zal er maar in moeten wonen :?


er bestaat toch zoiets als een huurcommissie die dit soort zaken aan hoort te pakken of geld dat alleen voor sociale huurwoningen?

adjudant
Berichten: 33
Lid geworden op: 14 aug 2004 16:33

Re: Slechte huisbaas?

Ongelezen bericht door adjudant »

Miranda63 schreef:als je geen zinnige reactie kan geven zeg je toch gewoon niks^ je zal er maar in moeten wonen :?


er bestaat toch zoiets als een huurcommissie die dit soort zaken aan hoort te pakken of geld dat alleen voor sociale huurwoningen?
Ja, dat zou je denken. Maar zelfs een huurcommissie wou tot op heden nog niets weten van bevriezing of verlaging van de huur. Ik betwijfel heel soms wel eens of die commissie wel zo onafhankelijk is als dat ze zegt te zijn... :(

wolk4life
Berichten: 149
Lid geworden op: 14 dec 2009 17:29
Locatie: oss

Re: Slechte huisbaas?

Ongelezen bericht door wolk4life »

ze zouden wel gek zijn ook om dat nog allemaal op te gaan knappen dat geld kunnen ze dan toch beter besteden in nieuwbouwprojecten :) uiteindelijk levert dat meer op in de toekomst dan deze huizen ook al word t opgeknapt.

Bovendien zoals volels hier boven al meld jullie hadden veel en veel eerder aan de bel moeten trekken nu zal t inderdaad nog weinig zin hebben.

epdejong03
Berichten: 52
Lid geworden op: 02 okt 2008 14:17

Re: Slechte huisbaas?

Ongelezen bericht door epdejong03 »

wolk4life schreef:ze zouden wel gek zijn ook om dat nog allemaal op te gaan knappen dat geld kunnen ze dan toch beter besteden in nieuwbouwprojecten :) uiteindelijk levert dat meer op in de toekomst dan deze huizen ook al word t opgeknapt.

Bovendien zoals volels hier boven al meld jullie hadden veel en veel eerder aan de bel moeten trekken nu zal t inderdaad nog weinig zin hebben.
Je hebt helemaal gelijk, plat gooien en nieuwbouw maar waar ga je de oude huurders laten. Bij nieuwbouw komen er altijd minder sociale huurwoningen terug dan dat er oorspronkelijk stonden. De wbv moet er een aantal verkopen om het project te financieren.

Onderhoud aan de algemene ruimtes komt meestal op de laatste plaats en als ik de foto's bekijk valt het reuze mee voor een woning uit de jaren 50. Wil je het probleem aanpakken dan moet je het op leefbaarheid gooien (achteruitgang van het complex en wijk), veel gemeentes geven subsidies om de leefbaarheid te verbeter zie bv http://www.portaal.nl/fleurigegalerijenpresikhaaf3.aspx (weet het dit zijn bloembakken) maar dit budget kan ook voor onderhoud of woningverbetering gebruikt worden.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Slechte huisbaas?

Ongelezen bericht door crazyme »

Miranda63 schreef:.....je zal er maar in moeten wonen :?
Niemand MOET ergens wonen, je MAG ergens wonen.

Marktwerking : wanneer huis A je niet bevalt, dan zoek je toch naar huis B ?

adjudant
Berichten: 33
Lid geworden op: 14 aug 2004 16:33

Re: Slechte huisbaas?

Ongelezen bericht door adjudant »

Ik ben inmiddels verhuisd... :D

Het appartement op nummer 9 waar ik bijna 37 jaar woonde wordt met mooie verkooppraatjes aan de man gebracht: 115.000 euro kosten koper! :shock:

Onderhoud is er nog steeds niet echt gepleegd: in mijn oude appartement is geen CV, zit nog oude bedrading (groen, rood en grijs) door ijzeren pijpen en van isolatie is helemaal geen sprake. :|

In het verkooppraatje rept men over een zolder die erbij getrokken mag worden: er is helemaal geen sprake van een (echte) zolder. :o

't Zal wel huisjesmelkers aantrekken, denk ik. :(

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Slechte huisbaas?

Ongelezen bericht door crazyme »

adjudant schreef:Ik ben inmiddels verhuisd... :D
Heerlijk die marktwerking :mrgreen:

Flufjuh
Berichten: 35
Lid geworden op: 20 okt 2010 15:33

Re: Slechte huisbaas?

Ongelezen bericht door Flufjuh »

.
Laatst gewijzigd door Flufjuh op 21 nov 2010 12:32, 1 keer totaal gewijzigd.

adjudant
Berichten: 33
Lid geworden op: 14 aug 2004 16:33

Re: Slechte huisbaas?

Ongelezen bericht door adjudant »

:shock: Dit is inderdaad niet om in te wonen! :cry:

Waar is dit en wie is er verantwoordelijk voor het onderhoud? :x

Flufjuh
Berichten: 35
Lid geworden op: 20 okt 2010 15:33

Re: Slechte huisbaas?

Ongelezen bericht door Flufjuh »

.

Gesloten