Ik neem aan dat jullie ook wel een beetje op de hoogte zijn,
van de Wet Koop Op Afstand ??
Opzegtermijn van zeven werkdagen
Bij elke overeenkomst die op afstand (bijvoorbeeld via Internet of telefoon) wordt afgesloten, heeft de consument een opzegtermijn van zeven werkdagen.
Binnen die zeven werkdagen mag hij dus de overeenkomst kan herroepen zonder opgaaf van redenen.
Wanneer gaat de termijn in
De termijn van zeven werkdagen gaat in op de dag waarop de consument de goederen ontvangen heeft, mits de verplichte schriftelijke bevestiging dan al binnen is.
Als het gaat om een dienst, dan gaat de termijn in op de dag waarop de overeenkomst wordt gesloten of op de dag waarop de bevestiging binnen is.
Maar let wel: als de leverancier al met toestemming van de klant is begonnen met de dienstverlening, dan mag de klant niet meer ontbinden.
Ga ook nog niet accoord met een dienst voordat je op de hoogte bent van hun algemene voorwaarden,
laat deze netjes opsturen, en lees deze aandachtig door, voordat je er mee in zee gaat
Ook ik ben er ingetrapt helaas. Bij mij is het echter toch allemaal wat anders verlopen.
Werd eerst ook gebeld heb aansluitend ook een brief gehad.
In de brief stond dat ik kon inloggen op hun site om te kijken wat ze voor mij deden. Dus ik even op de site gekeken maar ik kon helemaal niet inloggen. Toen dacht ik ok dan doe ik dus niet mee, scheelt weer 25 euri per maand. Maar toen kwamen de rekeningen. Je zult begrijpen dat ik dus geen goed woord meer over heb voor deze firma en als ik alles zo lees op internet ook bij webmasters die prijsvragen op hun site plaatsen wordt ik alleen nog maar bozer. Heb ook mijn frustratie geuit naar windeprijsvraag nadat ze me gebeld hadden omdat ik hun ook even een email bommetje gestuurd heb. Ik weet wel dat ik hiermee fout zit maar vind het ook fout dat ze me laten betalen voor een dienst die ze niet doen.
Vandaag gebeld met de mededeling dat mijn man meegedaan heeft met een prijsvraag en dat ze erg goed nieuws heeft! Na 5 minuten gevraagd wat het goede nieuws nou was want ik hoorde alleen maar " het is maar 24,95". Deze mevrouw verteld dat ik eerst wel even wat forums over haar organisatie ga opzoeken op internet! Daar moest ik wel goed mee oppassen zij ze want de concurrent schrijft allemaal nare teksten, haha. Daar zullen ze zelf ook wel de opdracht voor krijgen!
Of te wel, wanneer ik aan een prijsvraag wil meedoen, dan los ik hem zelf ook wel op!
Net thuis van mijn werk gaat de telefoon om 17.30 . Hallo wij zijn van win de prijs vraag . U heeft in het verleden mee gedaan aan een prijsvraag op internet . U heeft toen 50 vragen ingevuld . Het is zo'n 3 maanden geleden . Ik vertelde dat dat zou kunnen want heb wel eens vaker een prijsvraag ingevuld. Verder geen idee . Zij: Ja u maakt kans op een IPOD en ze noemde nog twee prijzen op die ik al vergeten ben . Heeft u al vaker wat gewonnen vroeg ze . Ik: nee niet dat ik me herinner . Zij: Leuk he? Ik : Ja zeker leuk maar ik zit op een maar te wachten. ZIj : Er is geen maar . Ik : Wanneer is de uitslag dan . ZIj: kan volgende week zijn of over een maand . Ik : Spannend dan wacht ik maar af. Zij: Okay fijne dag en veel succes .
Ik hing op en dacht het voelt niet goed. Had het gevoel dat iemand mijn telefoonnummer controleerde of zo . Ze gaf wel uit zich zelf mijn naam . Dat is dus vreemd . Met wat argwaan besloot ik te googlen. Ik kwam een site tegen met hun naam . windeprijsvraag.nl . Na verder googlen kwam ik op Radar terecht . Bedankt! Ik ben gewaarschuwd. Ik zal dit bericht naar al mijn familie en kennissen sturen zodat zij er niet in trappen . Groetjes
Ik zeg eerlijk ik ben daar ookj een medewerker geweest, totdat ik van alles op internet las etc, begon ik ook wantrouwen te krijgen, het begon vooral toen de (eigenaar)een LCD tv op zijn kantoortje zetten, lekkere koffie erbij en tv kijken, meer deed ie niet.
Ik vroeg nog na of die prijzen er echt uit gingen, ja zei de de trainer...maar bedrijven zeggen allemaal slechte dingen op het internet op de concurentie te beperken.hmm.. ik heb iig mijn onslag genomen.
Waarom u geen zorgen hoeft te maken in deze situatie is namelijk dit:
IEDEREEN is door naar de volgende ronde die z'n tel opneemt, want STEL je hebt gewonnen dan moet je tel. nr kloppen, dus bijdeze,,.. je tel nummer klopt nog, dus je maakt nog steeds kans.''
Daarnaast had ik ook wellis mensen meegemaakt die zeide: JAAA MAAAR? WAT IS DE MAAr..
in deze situatie kun je als medewerker moeilijk je verhaal vertellen haha. zou niet slim zijn, het beste is dan om te zeggen: Ohh er is geen maar, wij doen namelijk een controle of de tel nummers nog werken anders kun je niet doorgaan na de volgende ronde
Lees zoveel slechte dingen, Vind het echt erg naar voor jullie allen!
OJA nog iets, onzin.. je kunt pas opzeggen wanneer je de welkomsbrief hebt, er bestaat namelijk een wet ; comportagewet, dan kun je binnen 8 dagen KOSTELOOS een mondelinge afspraak nietig verklaren
Is er tegen dit soort bedrijven iets te doen.
Heb namelijk al vanaf 2008 last van hun en ze blijven maar rekeningen sturen en heb momenteel een incasso achter mijn broek van 434.11 euro waar ik niet voor getekend heb en waar ik na een hele lange tijd niets gehoord te hebben in 1 keer mee geconfronteerd word.
Ik heb toendertijd mee gedaan aan puzzel je rijk en nu blijkt dat dus windeprijsvraag.nl te zijn.
Er zou na 2 keer niets meer gedaan hoeven te worden en dan was je er vanaf.
Op een slinkse manier worden hier mensen gedupeerd en geintimideerd.
Help graag mail me aub als je iets weet om hier van af te komen.
Groetjes; jan v dijk
Laatst gewijzigd door jan v dijk op 28 jan 2010 14:30, 1 keer totaal gewijzigd.
ik heb mee gedaan aan de prijsvraag van de nieuwe film Sint de film
en ja hoor ik had een prijs gewonnen een mok/muismat,pet of shirt
dus ik denk leuk (want ik win nooit )
dan wordt ik door gelinkt naar de site van vistaprint om de prijs te bestellen (en ja hoor de nek haren gaan staan)
de prijs was voor niks maar de verzendkosten kwamen voor mij rekening
vond ik raar dus opzoek naar info hier over, niks
maar heb een vriend die wel eens iets besteld bij vista print
en die vertelde mij dat zijn verzend kosten ongeveer +/-10euro lager was dan die van mij en dat was precies de prijs als ik dit product rechtstreeks had besteld bij vistaprint
dus ik had mijn product gewoon gekocht (als ik door gegaan was ) dan gewonnen