LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wat je ook doet, bestel nooit bij Wehkamp.

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Ridouan

Wat je ook doet, bestel nooit bij Wehkamp.

Ongelezen bericht door Ridouan »

Ik heb een Sony Led TV Van 1500 euro Bij WEHKAMP besteld, aangezien het mij een grote en reputabele bedrijf leek, ze binnen 2 tot 5 werkdagen zouden leveren en nog voordelig waren ook verkoos ik ze boven andere obscure webstores.

Maar dat ik pas na 4 dagen een acceptgiro binnen kreeg, zou al een waarschuwing moeten zijn voor wat er komen zou gaan. Mijn status op Wehkamp.nl bleef maar op 2 weken hangen, Het duurde nog eens 4 dagen voor mijn betaling was verwerkt. Vragen via de email worden pas na dagen behandeld. En na 10 dagen kreeg ik eindelijk antwoord op mijn vragen en ook kwam er doodleuk een email binnen dat mijn TV niet meer geleverd kon worden door Sony, maar dat ik vooral nog iets anders moest bestellen bij Wehkamp. Wat buitengewoon is aangezien toen ik de TV bestelde was deze gewoon in voorraad bij Wehkamp.

En toen kreeg ik het grote genoegen om te mogen spreken met de buitengewoon competente, behulpzame en vriendelijke dames van de Wehkamp klachtenservice. Die mij duidelijk probeerden te maken dat ik ontzettend blij moest zijn met hun service (zie alinea boven). Ik kon ze maar niet duidelijk maken dat ik verkeerd ben behandeld, daar zijn ze of intelectueel niet toe in staat of ze zijn zo gevoelloos geworden door jarenlang zoveel klachten binnen te krijgen van de vele wehkamp klanten(slachtoffers). Nadat ik mijzelf niet duidelijk kon maken aan de eerste dame, vroeg ik om iemand hogerop, waarna ze mij zou door verbinden, maar in plaats daarvan hing ze op. De tweede dame deed precies hetzelfde. Bij de derde dame had ik er al geen zin meer in om dit nog proberen op te lossen, dus vroeg ik gelijk mijn geld gewoon terug. Zij probeerde toen nog Sony de schuld te geven, en vertelde me daarna doodleuk nog dat het 30 dagen zou duren voordat ik mijn geld zou terug krijgen. Ook was ze zo aardig om een verzoek in te dienen dat ik mijn geld sneller terug zou krijgen en gaf ze mij de contactgegevens van de mensen hogerop wat niets anders dan de gewone klachtenservice, dat zegt genoeg over de positie van deze dames (onder een steen).

Hierna op internet zitten zoeken over Wehkamp en weet nu wel beter, ik had dit beter eerder kunnen doen maar ik had al dagen zitten zoeken naar de juiste TV en dit kon er niet meer vanaf.
Voor de mensen die een betere webshop willen vooral als je in Eindhoven woont, gebruik dan 4Launch, ze zijn eerlijk, snel en voordelig en hebben ook een geweldige afhaalshop.

Microsoft

Re: Wat je ook doet, bestel nooit bij Wehkamp.

Ongelezen bericht door Microsoft »

Ik wil gewoon hun reactie op tv zien , ik ben niet de enigste zo te zien .
Ijskoude douche hebben ze wel verdiend als ik dit soort berichten lees .
:oops: :oops: :oops: :oops:

Webcarewehkamp.nl

Ongelezen bericht door Webcarewehkamp.nl »

geachte heer, mevrouw "Ridoan"

Graag wil ik voor u voor bemiddelen in deze zaak. Indien u van dit aanbod gebruik wilt maken, dan verzoek ik uw contactgegevens naar mij te mailen: [email protected]

Met vriendelijke groet,

Frits Pieters
wehkamp.nl

EagleOne2002

Ongelezen bericht door EagleOne2002 »

Hallo,

Ik ben zo'n 2 tot 2,5 jaar geleden Betaalgarant aangegaan, in acht neming met de 90 dagen eigen risico, vanaf de dag van werkeloosheid.
Nu ben ik op 2 feb 2009 ontslagen, en heb een claim ingediend bij Cardif.
Echter deze verteld mij, dat de claim niet ingaat op de dag van ontslag, maar op de dag van de uitkering, en er een eigen risico is van nog eens 90 dagen.
M.a.w, een overbrugging van maar liefst 180 dagen.
Dit klopt niet met de voorspiegeling die wehkamp destijds maakte, en nog steeds niet met hetgeen op de site staat.

Je openstaande saldo kwijtschelden
Niets is zeker. Je kunt ziek worden, betrokken raken bij een ongeval, je baan verliezen... In deze situaties zit je natuurlijk niet op extra stress te wachten zoals het afbetalen van openstaande rekeningen. Wehkamp Betaal Garant biedt uitkomst. In de volgende gevallen wordt het resterende verschuldigde bedrag van het uitstaande saldo kwijtgescholden:
Als je meer dan 90 dagen ziek bent of arbeidsongeschikt raakt
Als je onvrijwillig je baan verliest en langer dan 90 dagen werkloos blijft
Als je een ernstige ziekte krijgt, zoals een hart- of herseninfarct of kanker
Als je door een ongeval langer dan 30 dagen in het ziekenhuis ligt
Als je komt te overlijden
Wil je Wehkamp Betaal Garant afsluiten? Voor 1% van het uitstaande saldo bij wehkamp.nl ben je verzekerd van het kwijtschelden van je betalingsverplichtingen bij wehkamp.nl. De premie betaal je tegelijkertijd met de termijnbetaling. Heb je geen uitstaand saldo dan betaal je ook geen premie. En wil je de verzekering stopzetten dan kan dit dagelijks zonder boeterente of een opzegperiode.

Of Cardif houd zich niet aan de 90 dagen, of wehkamp verstrekt onjuiste informatie volgens de site.
Hoe dan ook ik kan de rekening niet betalen, met de huidige uitkering, terwijl ik al tig jaren normaal betaald heb.
Als ik dit van tevoren geweten had, had ik die centen die ik besteed had aan Cardif beter zelf op een bank kunnen zetten, en nu alles ineens kunnen betalen.
Bij het aangaan van wehkamp betaalgarant, is er verder nooit een polis verstuurt, en ging er ook van uit dat dit wel goed zat.
Ik doe hier een brief bij die ik op 6 mei ontvangen heb van Cardif.
Rest mij de vraag of mogelijkheden zijn omtrent dit alles, cq, een rente stop zolang werkloosheid voor blijft doen?
Ik overwoog of ik hieromtrent een advokaat in arm zou nemen, maar wil dit eerst op een normale wijze opgelost proberen te krijgen.
Tevens denk ik dat de pagina aangepast moet worden, mocht het inderdaad zo zijn zoals Cardif het voorspiegeld, en alle mensen moeten dan ingelicht worden.
Dit zou via het progamma Radar van de Tros het meeste effect hebben.
Gaarne spoedig mogelijk bericht retour.
Mvg

Een ractie van wehkamp:
Geachte klant,

Hartelijk dank voor uw e-mail.

Binnen 90 dagen na ingang van de verzekering kan m.b.t.werkloosheid geen beroep op Wehkamp
Betaal Garant worden gedaan.Dit is de zgn.'eigen risico periode'. Bij uw claim speelt dit dus niet(meer).

Vervolgens is 't zo dat iemand 90 aaneengesloten dagen werkloos moet zijn om een beroep op de

verzekering te kunnen doen. De eerste dag van onvrijwillige werkloosheid is de dag waarover

verzekerde voor het eerst een werkloosheiduitkering ontvangt.

Het verzenden van rekeningen hebben wij tot nader order stopgezet/

Met vriendelijke groet,

wehkamp.nl Klantenservice.

afd. Verzekeringen

http://www.wehkamp.nl

Er is hier helemaal geen sprake van kwijtschelden, het gaat uitsluitend om een verzekering, die maandelijks uitbetaald, en ook nog tot een maximum van 2700,-
Daarnaast moet je eerst een werkeloosheidsuitkering ( hebben ) alvorens ze uberhaubt iets betalen.
Dit alles is niet wat er voorgespiegeld werdt op Wehkamp.
Inmiddels is de site een beetje aangepast, zodat ze ook hier weer mee weg komen.
Dus mensen kijk uit bij Wehkamp, en zeker met Cardif erbij
Kreeg nog een brief dat Cardif wel uitkeerde een bedrag maandelijks tot ik weer werk zou hebben, dan kon ik weer zelf verder betalen.
Dit is Niet conform de gemaakte afspraken en voorspiegeling.
Dus na tientallen jaren bij wehkamp en altijd netjes betaald te hebben, zal hier onze relatie beëindigen, Nooit meer iets van wehkamp voor mij!!!
Ik voel me opgelicht door Wehkamp en Cardif

Groetjes

brieziet

Ongelezen bericht door brieziet »

Wij hadden ook de SONY-led TV besteld, dat was op 17 januari. Bij levertijd stond 2 week, maar ala. Een dag later stond op de website: levertijd 1 week.
2 dagen later staat de SONY tv niet meer op de website, en bij mijn bestelling staat bij levertijd opeens helemaal niks meer.
Omdat wij al wisten dat deze TV niet meer geproduceerd wordt, heb ik meteen gebeld. Men kon mij melden dat sony niet meer uitleverde, dus TV zou niet komen, en daarover zou 'de betreffende afdeling' mij ook nog wel informeren. Pas 5 dagen later kreeg ik een e-mail met verontschuldigingen. Gelukkig hadden wij niks betaald, dat scheelt.
Inmiddels de TV toch nog kunnen kopen, ik hoop jij ook Ridouan, want het is wel een super TV!

Ter verdediging van Wehkamp, deze TV wordt sinds kort door Sony niet meer uitgeleverd, waarschijnlijk is de voorraad recentelijk op gegaan bij Sony. Wij hebbeneind vorige week contact gehad met meerdere aanbieders, die meenden de TV binnen enkele dagen te kunnen leveren, maar bij navraag bleek dat zij deze tv oo niet meer geleverd kregen Sony. De meeste webaanbieders hebben hem inmiddels ook van hun site gehaald.

Ridouan

Je hebt helemaal gelijk Brieziet, hij is niet meer leverbaar daarom baal ik ook zo. Want toen ik de TV besteld had bij Wehkamp was deze bij meerdere bedrijven nog in voorraad, maar door mensen zoals jij snel opgekocht :evil: :evil: :evil: . Dus nu moet ik op zoek naar een andere goede TV.

p.s. waar heb jij de TV nog kunnen kopen?

Microsoft

Ongelezen bericht door Microsoft »

Ridouan is dit niet iets voor jou ?

KDL-40EX700 Full HD Bravia 3 LED :idea: 1161.00 €

brieziet

Ongelezen bericht door brieziet »

Ridouan, bij hebben hem gekocht bij bobshop.nl, maar heb net nog ff gekeken en hebben hem ook niet meer :(

Misschien was het in mijn vorige post niet helemaal duidelijk, maar wij hadden dus ook bij Wehkamp besteld, want daar was hij het goedkoopst. Toen wij vorige week vrijdag echter rond 17.00u hoorden dat Wehkamp niet kon leveren, zijn wij gaan bellen (niemand te bereiken op vrijdagavond) dus mailen. Wij wilden persé eerst weten of 'op voorraad' ook écht IN het magazijn betekende, want ja... lesje geleerd bij Wehkamp. Zaterdagochtend contact gehad en meteen gaan rijden om af te halen. Pas dinsdag kregen we van Wehkamp officieel te horen dat de TV niet geleverd zou worden via een e-mail, maar toen zaten wij al te kijken naar onze nieuwe tv.

Balen dat het je niet gelukt is om er alsnog 1 te kopen, misschien in België?? Of ook eens flink rondbellen en vind je er nog ergens één.
succes!

Ridouan

Dank je wel microsoft voor de moeite, dit was ook 1 van de TV´s die ik in de selectie had.
En brieziet het was helemaal duidelijk, ik maakte ook maar een grapje, nog bedankt voor je medeleven.
Maar ik heb gelukkig nu een nieuwe TV op het oog een Sony KDL 40ZX1.
maar ik hoop dat je geniet van je superieure beeld- en geluids kwaliteit. :evil:

Gesloten