LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Herinnering machtiging DSB Bank?

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
megatron29

Herinnering machtiging DSB Bank?

Ongelezen bericht door megatron29 »

Ik kreeg vandaag een brief in de bus dat ik binnen 4 dagen de machtiging moet terug sturen voor een rekening die ik bij DSB heb. (wij wijzen u erop dat de contracten tussen u en DSB blijven bestaan blabla) Ik ben helemaal niet van plan om hun te machtigen, volgens mijn weten kunnen ze me dat helemaal niet verplichten.
Ik betaal gewoon handmatig de aflossing iedere maand netjes op tijd, omdat ik binnenkort toch alles laat overnemen door een andere bank.
Heeft iemand anders ook deze ervaring met DSB?

CB

Re: Herinnering machtiging DSB Bank?

Ongelezen bericht door CB »

Je moet dus naar de DSB bank een machtiging sturen voor een rekening, die bij de DSB bank loopt. Wat voor een machtiging is dat dan?

megatron29

Is een creditcard rekening. Hier moet ik nog aan afbetalen ieder maand.

scarabeusu

Ongelezen bericht door scarabeusu »

Ik heb ook een doorlopend krediet en heb sinds DSB failliet is gegaan, het maandbedrag handmatig voldaan en geen machtiging afgegeven.
Nu heb ik ook een overzicht waar alleen de rente van af is getrokken, het afgeloste bedrag is ook bij mij nergens te zien. Ik heb al 2 weken eerder schriftelijk bezwaar ingediend. Geen reactie zijdens DSB. Gisteren ontving ik per brief een verzoek om telefonische contactopname. Ik was van mening dat dit naar aanleiding van mijn bezwaarschrift was. Maar tot mijn verbazing was het maar een poging een machtiging voor het automatische incasso te verkrijgen. Ze dreigen nu ermee dat men contractbreuk pleegt als men geen machtiging geeft. Is dat dan zo?

megatron29

Zover ik weet kunnen ze je niet verplichten om een machtiging te nemen. Zolang je maar netjes iedere maand betaald.

macadamia

Ongelezen bericht door macadamia »

Ze blijven vervelend doen he.
:D
En ze blijven dreigen.
Tjonge jonge dat je dat nog over hebt voor een bank die failliet is. Get a real job zou ik zeggen.

Trouwens de meeste van DSB blijven in het bankwereldje actief. Is dat wel vertouwd? Ik hoor van een stel dat ze nu naar de RBS gaan. :?:
Mijn vertrouwen in de gehele DSB is verdwenen, mede omdat het een grote kliek is. Nu nog.
Pas op zou ik zeggen. En je bent niet verplicht tot automatische betaling hoor.

megatron29

Lol ik netjes vorige maand mijn termijn betaald. Krijg ik nu een brief dat ik een achterstand heb van 105, 86. Vreemd genoeg staat hier een heel ander rekeningnummer bij. Ik heb 151,83 betaald eind Januarie. (dit was ook het bedrag dat ik iedere maand zou betalen.
Volgens mij zijn ze helemaal de weg kwijt bij DSB. Bellen is een onmogelijke opgave. Wachttijden van 30 minuten en meer.
Nog iemand deze ervaring?

macadamia

Ongelezen bericht door macadamia »

Ik ken een paar mensen die er werken. Kan je hun telefoonnummer wel geven.
Misschien krijg je dan voorrang

Gesloten