| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Zonder berichtgeving geen gratis ID kaart meer voor 14 jarig
Zonder berichtgeving geen gratis ID kaart meer voor 14 jarig
Toen mijn zoon een jaar geleden 14 jaar werd kreeg ik van de gemeente Den Haag een brief dat hij voor zijn 15 e een gratis ID kaart kon halen. Ik heb 4 januari pasfoto's laten maken en 5 januari zijn we voor de ID kaart naar het stadsdeel kantoor geweest. Mijn zoon is 19 jan. 15 geworden en hij wilde een zo'n recent mogelijke foto, logisch lijkt mij. Echter kreeg ik ineens aan het loket te horen dat per 1 januari die regeling is afgeschaft. Dit vind ik toch wel heel erg vervelend, buiten dat ik dure pasfoto's laat maken (waar ik nu niets aan heb) heb ik daar totaal geen bericht van gekregen en andere mensen ook niet. Dat die regeling wordt afgeschaft horen ze toch even van te voren te melden, of de mensen die zo'n brief hebben gekregen alsnog een gratis ID kaart te geven en vervolgens stoppen met die brieven sturen?
Ik vind dit echt een hele grote tekortkoming van de overheid/gemeente.
Ik vind dit echt een hele grote tekortkoming van de overheid/gemeente.
-
Deurwaarder Mark
Re: Zonder berichtgeving geen gratis ID kaart meer voor 14 jarig
Dat is inderdaad slordig. De mensen die aangeschreven waren, hadden best een tweede brief kunnen krijgen. Maar... deze regeling is wel heel uitgebreid in het nieuws geweest... samen met de invoering van de vingerafdruk op de ID-papieren. Ik denk dat de gemeente ervan uit is gegaan dat iedereen het nieuws wel bij zal houden. Maar... zou je zowiezo geen ID aanvragen, ook al moet je ervoor betalen? Dat is toch vanaf 15 jaar verplicht, of zit ik ernaast qua leeftijd?
-
Deurwaarder Mark
Aha, die leeftijd maakt het wel ff anders inderdaad! Dank voor de aanvulling, Vogels!
Mijn zoon had al jaren een ID kaart ivm vakanties, maar die moest over 2 jaar verlengt worden.
Ik heb niets gezien op tv of in de krant, als ik dat wel had gezien dan had ik toch een weekje eerder die ID aangevraagd? Daarom vind ik ook dat ze best een brief hadden kunnen sturen, de gemeente stuurt zo vaak brieven over van alles en nog wat.
En als je een puberzoon hebt van 14 jaar die wilt echt een recente foto erop hebben, tenslotte moet hij daar nog 5 jaar mee lopen.....
Ik heb niets gezien op tv of in de krant, als ik dat wel had gezien dan had ik toch een weekje eerder die ID aangevraagd? Daarom vind ik ook dat ze best een brief hadden kunnen sturen, de gemeente stuurt zo vaak brieven over van alles en nog wat.
En als je een puberzoon hebt van 14 jaar die wilt echt een recente foto erop hebben, tenslotte moet hij daar nog 5 jaar mee lopen.....
Ja dat kan wel..... en vergeet niet dat we nu in 2010 zitten, dus in 2011 moet die verlengt worden.
Ik wilde het trouwens al eerder doen hoor, maar ach je kent het kennelijk met een puberzoon, puistje hier, haren knippen pffffff. Dus hij wilde het persee vlak voor zn 15e want als hij 19 is loopt hij er nog mee.... (wel grappig hoor die ontwikkeling)
Maar begrijp je dat ik hier toch enorm van baal? Zijn toch flinke kosten die je je kan besparen.
En ik ken een boel ouders en alle weten ze er niets vanaf.
Ik wilde het trouwens al eerder doen hoor, maar ach je kent het kennelijk met een puberzoon, puistje hier, haren knippen pffffff. Dus hij wilde het persee vlak voor zn 15e want als hij 19 is loopt hij er nog mee.... (wel grappig hoor die ontwikkeling)
Maar begrijp je dat ik hier toch enorm van baal? Zijn toch flinke kosten die je je kan besparen.
En ik ken een boel ouders en alle weten ze er niets vanaf.
Tot je 14e jaar had je de mogelijkheid een gratis ID aan te vragen, en dus niet tot je 15e jaar.
Hoe ik dit weet, omdat mijn zoon dit jaar 14 jaar word en ik van de gemeente wel een brief heb gehad dat dit tot je 14e jaar gratis kunt ophalen, voor 1 jan 2010.
Hoe ik dit weet, omdat mijn zoon dit jaar 14 jaar word en ik van de gemeente wel een brief heb gehad dat dit tot je 14e jaar gratis kunt ophalen, voor 1 jan 2010.
Het is inderdaad tot en met 14 jaar, dus we hadden de tijd tot de dag voor hij 15 werd.
Ik lees ook dat artikel van Frans 75, maar ik wist het gewoon niet, en vind dat ze toch ook daar een brief over hadden kunnen sturen of op zn minst diegene die nog wel de brief hadden gekregen die toe te laten.
Ik ken geen enkele ouder van zijn vriendjes die dit wist en staan er ook van te kijken.
Ik lees ook dat artikel van Frans 75, maar ik wist het gewoon niet, en vind dat ze toch ook daar een brief over hadden kunnen sturen of op zn minst diegene die nog wel de brief hadden gekregen die toe te laten.
Ik ken geen enkele ouder van zijn vriendjes die dit wist en staan er ook van te kijken.
Waar staat dat het tot en met 14 jaar is.??Het is inderdaad tot en met 14 jaar, dus we hadden de tijd tot de dag voor hij 15 werd
Vanaf je 14de jaar ben je verplicht een legitimatiebewijs te hebben, en was de mogelijkheid tot 1 jan 2010 dit gratis aan te vragen.Gus voordat je 14 jaar word. En dus niet tot en met je 14de jaar.
-
VioletPrue
Sorry, maar dat is dus niet het probleem van de gemeente.Lenie67 schreef:Het is inderdaad tot en met 14 jaar, dus we hadden de tijd tot de dag voor hij 15 werd.
Het heeft in de krant gestaan en is op het journaal geweest.
Ik heb geen kinderen en ik wist het zelfs.
Je kunt rustig blijven vinden dat de gemeente je een brief had moeten sturen, maar als ze dat zouden doen komen ze aan niets anders meer toe dan brieven sturen.
En dat wil niemand, want dan gaan we met zijn allen lopen klagen dat de overheid nog burocratischer is geworden.
De gemeente heeft mij wel een brief gestuurd afgelopen november, dus zo raar is dat niet. Ook omdat je met die brief de gratis id kaart kunt aanvragen, zonder brief kan dit niet.