LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telfort rekening van 200eu na verlenging

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Martien_b

Telfort rekening van 200eu na verlenging

Ongelezen bericht door Martien_b »

Hallo,

Ik heb in december mijn abonnement verlengt bij de Telfort. Hierbij kreeg ik een nieuwe telefoon met internetfunctionaliteit. Vanwege deze functionaliteit heb ik er ook een Surf & Mail onbepert abonnement bij afgesloten.

Na een aantal dagen kreeg ik mijn nieuwe telefoon, deze telefoon (HTC touch pro 2) maakt af en toe automatisch verbinding met het internet om dingen zoals het weer enz te downloaden.

Omdat ik nog niet zeker wist of mijn nieuwe abonnement al was ingegaan heb ik gekeken op de website van de Telfort. Hier stond onder het kopje "Mijn abonnement" dat ik een Surf & Mail onbepert abonnement had. En dat de einddatum van het contract op 21-03-2012 was.

Echter toen ik gisteren keek op de website van Telfort bleek dat ik een rekening van maar liefst €200,99 had!! Dit zou komen omdat ik veel gebruik van mijn data verbinding heb gemaakt zonder dat ik daar een abonnement voor heb.

Nu heb ik met de klantenservice gebeld en die zeggen dat het mijn eigen schuld is omdat ik niet heb gekeken wanneer mijn oude abonnement afliep. En dat mijn data abonnement pas ingaat op het moment dat het oude abonnement is afgelopen. Dit is natuurlijk waar maar je mag er toch van uit gaan dat als op de website van Telfort staat dat je dat abonnement heb het ook daadwerkelijk zo is.

Ik ben ook bezig met het mailen naar Telfort en krijg ook antwoord, echter zijn alle antwoorden zeer kort en onvolledig. Ik heb niet het idee dat er op deze manier nog wat uit gaat komen.

Maar ik wil natuurlijk niet 200eu gaan betalen (arme student), heeft iemand een idee hoe ik dit kan aanpakken??

Groeten,
Martien
Laatst gewijzigd door Martien_b op 29 jan 2010 01:31, 1 keer totaal gewijzigd.

berndv

Re: Telfort rekening van 200eu na verlenging

Ongelezen bericht door berndv »

Hier staan al verschillende topics over. Het is standaard dat bij providers die vernieuwing/verlenging in gaat als je oude abo afgelopen is. Het is wel heel onduidelijk dat je via hun site niet kan zien welke bundels je op dat moment hebt. Aangezien dat het enige is waarop je aanspraak zou kunnen maken op restitutie. Als ik jou was zou ik zo snel mogelijk een screenshot maken en dit bij Telfort onder de neus schuiven. Als zij foutieve info geven en jij op basis van deze info je telefoon gebruikt, ligt de fout bij Telfort.

Succes

Miranda63

Ongelezen bericht door Miranda63 »

en je weet als student niet dat een contract altijd is voor 1 of 2 jaar en niet voor 2 jaar en 3 maanden? daar had je toch een belletje moeten gaan rinkelen en had je het voor de zekerheid na moeten vragen..

Telfort kan het er zeker duidelijker neerzetten en je ervoor waarschuwen maar ik schat zo in dat je gewoon zal moeten betalen :idea:

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Dien eerst bij hen een klacht in. Vervolgens zou je kunnen kijken of je bij een geschillencommissie terecht kan.

Heb je er een print van gemaakt? Als zij hierover een rechtzaak starten dan stel jij dat dit op hun website stond, als zij dat betwisten moet jij het onderbouwen.

Martien_b

Bedankt voor de reacties!

Dat ik een student ben heeft natuurlijk niks te maken of ik wel of niet misleid word door de website van Telfort.

Ik heb direct een screenshot gemaakt en die ook gemailt naar de klantenservice, echter is daar niet inhoudelijk op gereageerd.

Zouden ze ermee instemmen als ik zeg dat ik voor deze 3 maanden wel dubbel wil betalen dus voor zowel mijn oude als voor mijn nieuwe abbo? Dan zou ik nog steeds goedkoper uit zijn en hij lijkt me een heel redelijke deal. €200 is natuurlijk buiten iedere proportie en op deze manier betekend het ook nog is dan ik de komen 2 maanden mijn nieuwe telefoon niet kan gebruiken omdat hij standaard om de zoveel tijd informatie download van internet.

Berenice

Ongelezen bericht door Berenice »

Voor je probleem met Telfort heb ik geen oplossing maar je kan wel je dataverbinding handmatig uitzetten zodat hij geen verbinding meer maakt voor bijvoorbeeld het weer. Je hebt niets meer aan je toestel de komende twee maanden want bellen met de htC touch pro is een ware hel.....
Nou.. je kunt ernatuurlijk gewoonmee bellen...ikbengeen touch pro fan (en mijn spatiebalk doet het ookniet :lol: )...

Martien_b

Ja ik weet dat je de dataverbinding uit kan zetten, hij schiet echter iedere keer weer opeens aan. Dus ik heb de accu er maar uitgetrokken en gebruik nu weer mijn oude telefoon... Verder bevalt mij de HTC prima hoor! Ook met bellen ;)

Berenice

Ongelezen bericht door Berenice »

Dat werkt ook inderdaad :D .

Martien_b

Na verder kijken vraag ik me ook af of er überhaupt wel iets van klopt, ik zou namelijk 365MB hebben gedownload in een paar dagen tijd. Volgens mij kan dat helemaal niet met af en toe je mail checken. Een kleine zoekactie op deze website geeft aan dan ik niet de enige bij Telfort ben met dit probleem:
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 25&t=76938
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 25&t=76401

Het lijkt alsof Telfort deze problemen heeft opgelost dus ik blijf hoop hebben! Ik heb verder nooit slechte ervaringen gehad met Telfort dus hoop dat dat zo kan blijven...

(Mijn klantnummer: 2664898)

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Martien_b schreef:Zouden ze ermee instemmen als ik zeg dat ik voor deze 3 maanden wel dubbel wil betalen dus voor zowel mijn oude als voor mijn nieuwe abbo? Dan zou ik nog steeds goedkoper uit zijn en hij lijkt me een heel redelijke deal. €200 is natuurlijk buiten iedere proportie en op deze manier betekend het ook nog is dan ik de komen 2 maanden mijn nieuwe telefoon niet kan gebruiken omdat hij standaard om de zoveel tijd informatie download van internet.
Ik zou een van twee dingen doen. 1. Je op het standpunt stellen dat jij op het verkeerde been bent gezet door hen. Dan zou ik niet schikken. 2. Je op het standpunt stellen dat jij fout zit. En dan alles betalen.

Martien_b

@alfatrio

Ik snap wat je bedoeld en daar heb je misschien ook wel gelijk in! Maar ik wil dit zo snel mogelijk afgehandeld hebben, ik ken dit soort problemen met providers dan ben je nog een jaar bezig met bewijzen leveren. Als ik met een schikking er vanaf ben so be it...

Telfort webcare
verified
Contacteer:

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

@Martien_b

Ik begrijp uw reactie en uw verzoek. Graag grijp ik deze kans aan om de situatie toe te lichten.

Op het moment dat een klant zijn huidige contract verlengt via onze Online shop, ontvangt deze een bevestigingbrief per mail.

In deze brief staat het gekozen abonnement, informatie over de status van de bestelling, de levering en een aantal punten die belangrijk zijn om te weten.

Bij één van deze punten staat: "De ingangsdatum is afhankelijk van de einddatum van uw huidige contract."

De door u verzonden mail naar onze klantenservice is door mij in behandeling genomen. U ontvangt zo spoedig mogelijk een reactie.

Daphne

Janneke52

Ongelezen bericht door Janneke52 »

Daphne wanneer kunnen we weer gebruik maken van internet, dat er al sinds 29-01 uit ligt (omgeving Hengelo Ov)?
Is al 3 hele dagen.
Wie betaalt dit? Wij? of krijgen we geld terug?

Telfort webcare
verified
Contacteer:

@Janneke52

Bedoelt u Mobiel internet of ADSL?
Op dit moment zijn er in dat gebied op beide netwerken geen storingen bekend.
In een PB kunt u uw klantnummer of klantcode aan ons kenbaar maken. Na ontvangst zijn wij u verder van dienst.

Daphne
Laatst gewijzigd door Telfort webcare op 01 feb 2010 14:57, 1 keer totaal gewijzigd.

Janneke52

Van jullie eigen website:
29-01-2010 - Storing Internet en Vast Bellen (verschillende lokaties)
Op dit moment kunt u hinder ondervinden met internet en vast bellen.
Wij zijn ons bewust van het probleem en werken aan een oplossing.
Onze excuses voor het ongemak.
Klantenservice internet

Vanmorgen om half 8 werkte het nog steeds niet.
Wij hebben internet en vast bellen.

Telfort webcare
verified
Contacteer:

@Janneke52

De storing waar u naar refereert, is niet van invloed geweest op uw aansluiting. Wij hebben uw lijn zojuist doorgemeten, er is al drie dagen een stabiele verbinding. Ook vast bellen is al drie dagen aaneenvolgend actief.
Wij vermoeden dat uw klacht te maken heeft met de verbinding (router of acces point) tussen uw computer en het modem.

Daphne

Janneke52

Waarom kan ik dan wel inloggen op een onbeveiligd netwerk in de buurt?
Vrijdagmorgen was er nog internet en 'smiddags niet meer.
Ook heb ik het modem al een aantal keren gereset. De telefoon werkt wel.

Telfort webcare
verified
Contacteer:

@Janneke52,

U heeft het ZyXEL 2602R-D1a (het zilveren modem dat u van ons heeft ontvangen) op de ADSL lijn aangesloten, dit modem heeft geen draadloze functionaliteit.
Als u draadloos internet, zult u dus gebruik moeten maken van een draadloze router of accesspoint. Als het goed is zou dat apparaat op de modem aangesloten moeten zijn. Zou u dit kunnen controleren?

Wouter

Janneke52

Het heeft al die tijd gewerkt, er is niets aan veranderd, dus dat zou de oorzaak dan kunnen zijn?
Zal het vanavond laten controleren.

Janneke52

Nou Wouter de oorzaak is gevonden.
Niet lachen :D maar de stekker van de router lag er uit.

Hoe dit kan is nog een raadsel, maar dit overkomt me in ieder geval niet weer :mrgreen:
Onze zoon had het natuurlijk zo gevonden omdat hij zag dat er 1 lampje (verbinding internet) niet brandde.
Ik weet nu in ieder geval op welk lampje ik letten moet.
Dan helpt resetten ook niet :oops:
In ieder geval bedankt voor het meedenken.

Gesloten