LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] UPC sluit telkens digitale tv ontvangst af

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
Heinz
Berichten: 64
Lid geworden op: 09 nov 2004 08:27

UPC sluit telkens digitale tv ontvangst af

Ongelezen bericht door Heinz »

Al een paar keer gebeurd. UPC sluit ineens de digitale tv-ontvangst af die je alleen via een Mediabox kunt ontvangen. Alle abonnementsgelden keurig op tijd betaald en toch gebeurt het. Het heractiveren kost lange telefoongesprekken met de helpdesk à 10 ct. per minuut en daarnaast een wachttijd van soms 72 uur voordat de aansluiting weer werkt. Kent iemand hier die problemen ook?

Adriaand
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 jan 2010 11:14

Re: UPC sluit telkens digitale tv ontvangst af

Ongelezen bericht door Adriaand »

Ik heb ook hier slechte ervaring mee met UPC. Zomaar ineens worden alle digitale zenders via de mediabox "uitgezet" . Na telefonische klacht bij de servicedesk moet ik alle gegevens van mediabox, smartcard enz opgeven. Na een maand blijkt dat ik een paar euro per maand meer moet betalen omdat "ik niet het juiste bedrag betaalde voor het abonnement wat ik had" ?? ik betaalde dit al meer dan een jaar!!
Nu is er half januari 2010 een software update uitgevoerd door UPC voor de mediabox en nu blijkt het geluid behoorlijk te haperen. Gebeld met servicedesk en te horen gekregen dat ik nieuwe mediabox met opnamemogelijkheid moet nemen omdat de huidige mediabox de nieuwe software niet aankan. Als compensatie krijg je een jaar een gereduceerd tarief maar na een jaar ga je meer betalen. Dus concreet, UPC doet een update en zadel de klant op met extra kosten! dat noem ik nou niet echt service. Reaktie van de servicedesk: het is niet anders, je kunt ook opzeggen.

Femke vdV
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 jan 2010 10:29

Re: UPC sluit telkens digitale tv ontvangst af

Ongelezen bericht door Femke vdV »

Wij hebben in het verleden ook gedonder gehad met de UPC, maar dat was met kabeltelevisie dus kan ik hier niks over zeggen.

Wel heb ik een alternatief voor het 0900-1580 van de UPC, dat scheelt in ieder geval in de kosten met bellen. Dit is het gewone nummer van de klantenservice.

020- 7755000

Succes!

Heinz
Berichten: 64
Lid geworden op: 09 nov 2004 08:27

Re: UPC sluit telkens digitale tv ontvangst af

Ongelezen bericht door Heinz »

Hallo Adriaand,

Die mediabox met opnamemogelijkheid werd mij ook aangesmeerd zonder dat ik er om had gevraagd. Heb dat pakket ongeopend per omgaande geretourneerd. Ik bezat immers al 2 mediaboxen oude stijl (zilverkleurig) die goed functioneerden. Daarna volgde door UPC zonder aanwijsbare redenen herhaaldelijk afsluiten van deze mediaboxen. Steeds weer bellen met de helpdesk om ze te reactiveren en steeds weer gegevens van de smartcards doorgeven. Toen alles weer in orde was maakte ik de "fout" om toch nog een keer de helpdesk te bellen om hen mede te delen het nu alsjeblieft zo te laten. Dat had ik beter niet kunnen doen, want prompt werd ik de volgende dag weer afgesloten!

Sinds 2 weken gelukkig alles normaal. De helpdesk berichtte dat het digitaal pakket + extra channel pakket (waarin o.a. TMF, MGM-Channel, Mezzo, BBC 3 + 4) vanaf 1 januari '10 "Royal" abonnement heet, maar de prijs zou hetzelfde zijn gebleven. Ik wacht met spanning de nota af.

Adriaand
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 jan 2010 11:14

Re: UPC sluit telkens digitale tv ontvangst af

Ongelezen bericht door Adriaand »

zie mijn vorig bericht... het wordt met de dag gekker met UPC ze zijn volkomen de weg kwijt. Ik kreeg na bijna twee weken wachten de nieuwe mediabox thuisgestuurd. Gelijk geinstalleerd en wat denk je .. ja dus werkt niet!! Gebeld met UPC klantenservice : hun antwoord "Er zit een verkeerde simcard in uw mediabox, onze excuses hiervoor" Natuurlijk gevraagd wat nu? het antwoord is al even onthutsend als klantbeledigend "Wij gaan het oplossen en dat duurt 72 uur!" Dus op zondag 7 februari 2 voetbaltoppers gemist en nu maar 3 dagen analoog kijken terwijl je wel voor digitaal pakket betaald.
Conclusie: UPC zit te ...ten en de klant is de pineut, lekker klantvriendelijk maar je je kan niets doen.

Heinz
Berichten: 64
Lid geworden op: 09 nov 2004 08:27

Re: UPC sluit telkens digitale tv ontvangst af

Ongelezen bericht door Heinz »

Bij mij ging van alles fout vanaf medio december vorig jaar toen ik mij probeerde aan te melden voor het Alles-In-Eén voordeelpakket van UPC (waarmee nog steeds wordt geadverteerd). Ik nam op dat moment al alle diensten van UPC af en per saldo zou Alles-In-Eén ongeveer 6 Euro per maand goedkoper zijn en het tv-aanbod werd groter door Film 1. Maar na een opeenstapeling van blunders waarbij de klantendienst van UPC volkomen de weg kwijt raakte heb ik daarvan toch afgezien. Nu werkt alles weer naar behoren en dat laat ik zo, ook al is het dan iets duurder. Het geeft tenminste rust voor 6 Euro per maand!

Toolboy

Re: UPC sluit telkens digitale tv ontvangst af

Ongelezen bericht door Toolboy »

upc heeft geen klanten service!!
Wel studenten(call center medewerkers) die nog geen kaas gegeten hebben.
En daarna het wel bekende incasso traject.
Hoezee voor de upc.

T

Heinz
Berichten: 64
Lid geworden op: 09 nov 2004 08:27

Re: UPC sluit telkens digitale tv ontvangst af

Ongelezen bericht door Heinz »

Er werken wel mensen van goede wil bij de UPC-klantendienst, maar de anderen die Toolboy bedoelt bederven dit weer en de goeden moet dan de brokken die zij hebben gemaakt weer opruimen. Niemand weet precies wat de ander heeft gedaan en dan verwordt het tot een Kafka-achtige bureaucratische club waarvan de klant de dupe is.

Het ergste is, als blijkt dat de fout zonneklaar bij UPC ligt, je toch door hen wordt afgesloten en er vervolgens wordt bij verteld dat voor reactivatie van de aansluiting minimaal 72 uur staat. Bij dat type blunders behoort de aansluiting onmiddellijk hersteld te worden :twisted: .

Adriaand
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 jan 2010 11:14

Re: UPC sluit telkens digitale tv ontvangst af

Ongelezen bericht door Adriaand »

Heinz, bericht van jou raakt precies mijn probleem!! Vanmorgen 13-02-2010 na precies 7 dagen (de termijn dat je kosteloos kan terugsturen) lukt het ineens?? wel. Na door diverse medewerkers met een kluitje in het riet gestuurd te zijn kan ik nu na een blunder van UPC zelf weer kijken. Hoera voor deze praktijken die niet te beschrijven zijn.

Gesloten