Ik ben al jaren een tevreden klant bij ING.
Beide particulier als zakelijk, echter las ik vandaag op verschillende nieuwssites als Tweakers.net dat ING mensen de mogelijkheid wil 'gaan' geven om het wachtwoord per SMS te ontvangen.
Als ik nu mijn gebruikersnaam of wachtwoord kwijt ben of drie verkeerd heb ingevuld moet ik een nieuwe aanvragen, welke ik dan kan ophalen bij het postkantoor op vertoning van mijn identiteitsbewijs.
Omdat verschillende mensen dit omslachtig vinden wil de ING (voormalige Postbank) nu de mogelijkheid bieden om het wachtwoord per SMS te versturen.
Je hebt dan wel de geboortedatum, pasnummer en mobielnummer nodig ter controle.
De ING zegt zelf dat het 'heel onwaarschijnlijk' is dat hier misbruik van zal worden gemaakt
![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
Ik vind onbegrijpelijk dat de ING dit wil gaan invoeren!
Ik ben zelf programmeur en server beheerder, als ik één ding heb geleerd is dat voor dit soort dingen 'beveiliging' een must is. Dat sommige mensen er 'problemen' mee hebben mag geen reden zijn om de veiligheid te verminderen.
Juist die veiligheid bescherm ons, ja het is verveld en ja SMS is heel handig, maar ook gevaarlijk.
Als bank moeten zij ons beschermen, en niet de deur openzetten voor slimme criminelen.
Ik hoop dat iemand van Radar dit leest er een item aan kan weiden.
Ze zijn juist bezig om phissing tegen te gaan, krijg je zo'n onzinnige besluit
![Mad :x](./images/smilies/icon_mad.gif)