LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] MOOIE VERKOOPPRAATJES MAAR GEEN SERVICE
-
MOOIE VERKOOPPRAATJES MAAR GEEN SERVICE
ITS-NORDLAND.
9 januari 2010. Onze Nordland wasmachine vertoont storingen en veel gerammel.
Volgens de verkoper is de Nordland het huismerk van Its en zeer betrouwbaar en er staat een goede service achter!! Dus Nordland servicedienst gebeld volgens voorschrift. Geen gehoor. Na veel zoeken(was nog geen Tros radar volger)blijkt dat Nordland failliet is. Verder zoeken via Its. Na een hoop gedoe en bonnummers die niet bestaan in het systeem van de Its computer een medewerkster aan de lijn.
We zouden worden terug gebeld door de nieuwe reparatiediest,de Fa HAS uit Rijen.
In de namiddag van 11 januari nog maar eens gebeld. De medewerker deelt ons doodleuk mee dat er niet is gezegd wanneer we gebeld zullen worden en zegt verder dat we blij mogen zijn als we eind van de week bericht krijgen,want het is druk. Donderdag een melding dat de monteur op 25 januari kan komen.
25 januari we wachten op de monteur en krijgen tegen 09.20u een telefoontje dat de monteur niet komt want hij is ziek! Wanneer er dan wel iemand komt is onduidelijk want dat zit nog niet in de planning. Its maar weer gebeld of dit normaal is. De medewerkster zegt dat dit niet de gang van zaken is,maar kan het ook niet verhelpen. Zal even met HAS bellen en even later meld ze dat Has niet kan aangeven wanneer wij op een bezoek van de monteur kunnen rekenen.
Dan maar naar de Its winkel waar de bedrijfsleider er ook niets aan kan doen blijkbaar,want hij geeft aan hetzelfde telefoonnummer te moeten bellen als de klant!!!!!!?? Zal het proberen op te lossen na wat aandringen. Belt om 17.00u dat er niet eerder een monteur kan komen dan op 3 februari,zonder de garantie te geven dat dit ook zo zal zijn. We hadden een overeenkomst en een 5jarige garantie afgesloten,maar wat heb je aan die mooie praatjes. Als je wasmachine je in de steek laat doet Its dat ook en verschuilt zich achter een reparatiebedrijf dat ze zelf hebben ingehuurd en afspraken niet na kan komen. In een woord Its GEWELDIG!!!!
9 januari 2010. Onze Nordland wasmachine vertoont storingen en veel gerammel.
Volgens de verkoper is de Nordland het huismerk van Its en zeer betrouwbaar en er staat een goede service achter!! Dus Nordland servicedienst gebeld volgens voorschrift. Geen gehoor. Na veel zoeken(was nog geen Tros radar volger)blijkt dat Nordland failliet is. Verder zoeken via Its. Na een hoop gedoe en bonnummers die niet bestaan in het systeem van de Its computer een medewerkster aan de lijn.
We zouden worden terug gebeld door de nieuwe reparatiediest,de Fa HAS uit Rijen.
In de namiddag van 11 januari nog maar eens gebeld. De medewerker deelt ons doodleuk mee dat er niet is gezegd wanneer we gebeld zullen worden en zegt verder dat we blij mogen zijn als we eind van de week bericht krijgen,want het is druk. Donderdag een melding dat de monteur op 25 januari kan komen.
25 januari we wachten op de monteur en krijgen tegen 09.20u een telefoontje dat de monteur niet komt want hij is ziek! Wanneer er dan wel iemand komt is onduidelijk want dat zit nog niet in de planning. Its maar weer gebeld of dit normaal is. De medewerkster zegt dat dit niet de gang van zaken is,maar kan het ook niet verhelpen. Zal even met HAS bellen en even later meld ze dat Has niet kan aangeven wanneer wij op een bezoek van de monteur kunnen rekenen.
Dan maar naar de Its winkel waar de bedrijfsleider er ook niets aan kan doen blijkbaar,want hij geeft aan hetzelfde telefoonnummer te moeten bellen als de klant!!!!!!?? Zal het proberen op te lossen na wat aandringen. Belt om 17.00u dat er niet eerder een monteur kan komen dan op 3 februari,zonder de garantie te geven dat dit ook zo zal zijn. We hadden een overeenkomst en een 5jarige garantie afgesloten,maar wat heb je aan die mooie praatjes. Als je wasmachine je in de steek laat doet Its dat ook en verschuilt zich achter een reparatiebedrijf dat ze zelf hebben ingehuurd en afspraken niet na kan komen. In een woord Its GEWELDIG!!!!
Re: MOOIE VERKOOPPRAATJES MAAR GEEN SERVICE
Heeft de It's dan geen eigen monteurs in dienst die naar het probleem kunnen kijken?
Ochja, dat kost teveel geld, is daarom ook uitbesteed.
Krijg je dat gezeik weer!
Ochja, dat kost teveel geld, is daarom ook uitbesteed.
Krijg je dat gezeik weer!
It's is de verkopende partij dus dienen het probleem op te lossen en zich niet te schuilen achter een servicedienst die ze inschakelen. Blijft reparatie uit, kan je na een bepaalde periode (lees eens goed hun koop/garantie voorwaarden door) het artikel laten crediteren, wat betekend dat je gewoon een nieuw product moet krijgen of ze het aankoopbedrag terugstorten.
Wat ik elke keer maar weer lees is dat mensen bellen, mailen enz.... Waarom stap je niet in de auto.... en ga je naar het filiaal waar het gekocht is om een oplossing te vragen. Met bellen en mailen kan je makkelijk afgewimpeld worden, eenmaal in de winkel willen ze je weg hebben, dus doen ze meer moeite (vaak dan). Maar wel 1 tip: blijf rustig en vriendelijk. Die verkopers zijn ook weer afhankelijk van een hoofdkantoor en als jij ze niet met respect behandeld, zullen hun dat ook niet tegen jouw doen.
Hoop dat je er snel uitkomt met It's. Succes ermee!
Wat ik elke keer maar weer lees is dat mensen bellen, mailen enz.... Waarom stap je niet in de auto.... en ga je naar het filiaal waar het gekocht is om een oplossing te vragen. Met bellen en mailen kan je makkelijk afgewimpeld worden, eenmaal in de winkel willen ze je weg hebben, dus doen ze meer moeite (vaak dan). Maar wel 1 tip: blijf rustig en vriendelijk. Die verkopers zijn ook weer afhankelijk van een hoofdkantoor en als jij ze niet met respect behandeld, zullen hun dat ook niet tegen jouw doen.
Hoop dat je er snel uitkomt met It's. Succes ermee!
JORGOSENROOS Weg met dat ding en de restwaarde opeisen.
sc6 T
sc6 T
Sommige machines hebben geen restwaarde,waaronder deze.
Nieuwe kopen en snel mee geven die Nordland.
Wel een goede kopen.
Nieuwe kopen en snel mee geven die Nordland.
Wel een goede kopen.
-
Bedankt voor de reacties!
Beste RaZeR misschien over het hoofd gezien,maar in mijn verslag kunt u lezen
dat ik als brave echtgenoot naar de It's winkel ben gegaan en het probleem heb uitgelegd.
Beste Plumber,gezien uw naam ga ik er maar even vanuit dat u er verstand van heeft,maar niet iedereen is een techneut of vakman en wij waren bij aankoop nog te goe3d van vertrouwen en namen aan dat de verkoper een eerlijk verhaal vertelde over de Nordland.
Natuurlijk is een Miele,AEG etc van naam een betere wasmachine,maar onze vorige machine was een AEG en die had na drie jaar ook wat problemen.je hoeft maar pech te hebben.Het witgoedbedrijf waar we de AEG gekocht hadden was ook opeens failliet en na onderzoek bleek dat het onder een andere naam een zogenaamde doorstart had gemaakt. Weer netjes ingeschreven bij de Kvk,kan allemaal in Nederland.
We wachten nu maar even tot 3 februari in afwachting van de ingehuurde monteur.
Tot slot en dat zullen veel consumenten ervaren denk ik, gekocht en de deur uit provisie binnen en dag klant......niet zeuren hé!!!!
dat ik als brave echtgenoot naar de It's winkel ben gegaan en het probleem heb uitgelegd.
Beste Plumber,gezien uw naam ga ik er maar even vanuit dat u er verstand van heeft,maar niet iedereen is een techneut of vakman en wij waren bij aankoop nog te goe3d van vertrouwen en namen aan dat de verkoper een eerlijk verhaal vertelde over de Nordland.
Natuurlijk is een Miele,AEG etc van naam een betere wasmachine,maar onze vorige machine was een AEG en die had na drie jaar ook wat problemen.je hoeft maar pech te hebben.Het witgoedbedrijf waar we de AEG gekocht hadden was ook opeens failliet en na onderzoek bleek dat het onder een andere naam een zogenaamde doorstart had gemaakt. Weer netjes ingeschreven bij de Kvk,kan allemaal in Nederland.
Tot slot en dat zullen veel consumenten ervaren denk ik, gekocht en de deur uit provisie binnen en dag klant......niet zeuren hé!!!!
Beste JORGOSENROOS. Advies is Miele.JORGOSENROOS schreef:Bedankt voor de reacties!
Maaaaaar niet iedereen kan zich een Miele permiteren.
Dus een Goede is ook nog Bosch-Siemens-AEG alleen in de duurdere
soorten.Daaronder versta ik 600€ of meer.
Toolboy weet er ook het nodige vanaf en die weet misschien
wat goedkopere merken en daar kun je ook op vertrouwen.
gr.pl.
-
Ook miele kunnen kapot.. en ook hierbij is reparatie duur. Het is een afweging die je altijd moet maken. Ik was redelijk veel en heb een goedkoop wasmachine met een servicecontract voor 5 jaar. (ben ik 5 jaar zoet) elke dag dat hij langer meegaat is meegenomen. Staat tegenover dat hij wel 4 keer zo goedkoop is als een miele. (dan moet ie dus ook 20 jaar meegaan)
andere mensen kiezen ervoor om een miele te kopen (duur), en ja die gaat doorgaans langer mee.. Nu weet ik wel dat Norland vaak bagger is... en dat vooral de winst voor Its hierop veel groter is. (meer provisie verkoper)
andere mensen kiezen ervoor om een miele te kopen (duur), en ja die gaat doorgaans langer mee.. Nu weet ik wel dat Norland vaak bagger is... en dat vooral de winst voor Its hierop veel groter is. (meer provisie verkoper)
Ik ben inmiddels aan mijn 4e wasmachine toe.
Na eerst een dure Bosch, die na de garantie elke keer kapot was, heb ik een Whirlpool gehad. Die had ook regelmatig kuren. Daarna een Norldland gekocht. Was volgens de verkoper eenn prima wasmachine. Garantie bijgekocht. Ik heb hem nu 2 1/2 jaar. Is al verschillende keren kapot geweest,o.a. een nieuw programma. Nu zijn de lagers kapot, dit wordt niet gerepareerd. Dus omruilen voor een andere. Tot mijn stomme verbazing moet ik als ik omruil voor een andere Nordland die inmiddels zelfs goedkoper zijn geworden! €75 bijbetalen.
Ik dacht ook met 5 jaar garantie zit ik goed, maar dat klopt dus niet.
Na eerst een dure Bosch, die na de garantie elke keer kapot was, heb ik een Whirlpool gehad. Die had ook regelmatig kuren. Daarna een Norldland gekocht. Was volgens de verkoper eenn prima wasmachine. Garantie bijgekocht. Ik heb hem nu 2 1/2 jaar. Is al verschillende keren kapot geweest,o.a. een nieuw programma. Nu zijn de lagers kapot, dit wordt niet gerepareerd. Dus omruilen voor een andere. Tot mijn stomme verbazing moet ik als ik omruil voor een andere Nordland die inmiddels zelfs goedkoper zijn geworden! €75 bijbetalen.
Ik dacht ook met 5 jaar garantie zit ik goed, maar dat klopt dus niet.
Wat een gedoe...... ik quote mezelf "It's is de verkopende partij dus dienen het probleem op te lossen en zich niet te schuilen achter een servicedienst die ze inschakelen. Blijft reparatie uit, kan je na een bepaalde periode (lees eens goed hun koop/garantie voorwaarden door) het artikel laten crediteren, wat betekend dat je gewoon een nieuw product moet krijgen of ze het aankoopbedrag terugstorten."
Neem even contact op met ConsuWijzer. Je kan op hun site je verhaal melden en geven je advies en tips wat te doen in jouw situatie... maar blijf vooral onthouden.... Met It's heb je het koopcontract gesloten, dus laat je niet afschepen naar een "servicedienst" of hoge rekeningen.
Succes!!
Neem even contact op met ConsuWijzer. Je kan op hun site je verhaal melden en geven je advies en tips wat te doen in jouw situatie... maar blijf vooral onthouden.... Met It's heb je het koopcontract gesloten, dus laat je niet afschepen naar een "servicedienst" of hoge rekeningen.
Succes!!
-
Bedankt RaZeR ,laat na 3 februari wel wat weten! De regels zoals je omschrijft zijn wel bekend,maar....de klant is koning dat was misschien ooit! Daarom hebben we tegenwoordig van die TV programma's die door arrogante en machtige concerns voorzien worden van hun klant-onvriendelijk gedrag tov de consument.
Service is tegenwoordig een gunst of moet worden afgedwongen.
Service vande zaak...een lang en verveeld gezicht als je met een gefundeerde klacht komt!
Service is tegenwoordig een gunst of moet worden afgedwongen.
Service vande zaak...een lang en verveeld gezicht als je met een gefundeerde klacht komt!
Graag ontopic blijven. Het gaat hier om adviezen en niet om een geschil onderling tussen posters. ConsuWijzer neemt je klacht in behandeling. Ik meld die site niet om de disclaimer van hun op dit forum te plaatsen. Hun geven persoonlijk advies als je je klacht online aangemeld. Ook kan je ze bellen.BBCS schreef:Ik hou me altijd aan de Nederlandse wetgeving.angel1978 schreef:zegt iemand die het zelf ook niet zo nauw neemt met de regelsOp de site van Consuwijzer staan bepaalde zaken die niet overeenkomen met de wetsregels.
Ook al ben je wederverkoper van producten dan ben jij verantwoordelijk om een oplossing te bieden. Als je dat doet via een servicebureau is dan jouw (It's) keuze. Maar als consument hoor je niet dat zelf te regelen of contacten met hun te leggen. Daar moet de verkoper/wederverkoper zorg voor dragen. Ik ben redelijk op de hoogte hoe de consumentenauthoriteit dit communiseerd naar winkelketens die zich daar niet aan houden. Als jij een laptop koop bij een winkel... moet de desbetreffende winkel bij een defect van die laptop een oplossing bieden. Hoe die oplossing geboden wordt, staat daar even helemaal buiten. Afgescheept worden met een helpdesknummer van de leverancier van het merk laptop is daarmee uit den boze. Net als dat It's je laat bellen naar hun servicebureau wat ze in de arm nemen bij defecten.
En ik schreef in mijn eerste post: Maar wel 1 tip: blijf rustig en vriendelijk. Die verkopers zijn ook weer afhankelijk van een hoofdkantoor en als jij ze niet met respect behandeld, zullen hun dat ook niet tegen jouw doen.
Hou ons op de hoogte...!!
@Pindakaaspotje, off topic
Misschien heb je wel gelijk dat je huidige wasmachine een kwart kost van een Miele maar heb je ook stilgestaan bij het feit dat een Miele veel schoner wast, je kleding tot 8 x minder snel laat slijten en gerust in een badkamer kan staan.
Om nog maar niet te spreken over het lage uitvalspercentage. Al met al is de aanschaf wel wat duurder maar per wasbeurt ben je wel degelijk voordeliger uit.
En ja ik snap gerust dat een Miele niet voor eenieder is weggelegd.
Mijn (onze) Miele is nu 14 jaar oud en heeft er zeker al 14x52x8=5224 wasjes opzitten, zonder ooit een storing te hebben vertoond. Tussendoor 3 x verhuisd, staat nu al 6 jaar in natte ruimte ik zweer erbij.
Vr Gr Rickyman
Misschien heb je wel gelijk dat je huidige wasmachine een kwart kost van een Miele maar heb je ook stilgestaan bij het feit dat een Miele veel schoner wast, je kleding tot 8 x minder snel laat slijten en gerust in een badkamer kan staan.
Om nog maar niet te spreken over het lage uitvalspercentage. Al met al is de aanschaf wel wat duurder maar per wasbeurt ben je wel degelijk voordeliger uit.
En ja ik snap gerust dat een Miele niet voor eenieder is weggelegd.
Mijn (onze) Miele is nu 14 jaar oud en heeft er zeker al 14x52x8=5224 wasjes opzitten, zonder ooit een storing te hebben vertoond. Tussendoor 3 x verhuisd, staat nu al 6 jaar in natte ruimte ik zweer erbij.
Vr Gr Rickyman
Ik vind de acties van de consumentenautoriteit nogal hypocriet en huichelachtig.RaZeR schreef: Ook al ben je wederverkoper van producten dan ben jij verantwoordelijk om een oplossing te bieden. Als je dat doet via een servicebureau is dan jouw (It's) keuze. Maar als consument hoor je niet dat zelf te regelen of contacten met hun te leggen. Daar moet de verkoper/wederverkoper zorg voor dragen. Ik ben redelijk op de hoogte hoe de consumentenauthoriteit dit communiseerd naar winkelketens die zich daar niet aan houden. Als jij een laptop koop bij een winkel... moet de desbetreffende winkel bij een defect van die laptop een oplossing bieden. Hoe die oplossing geboden wordt, staat daar even helemaal buiten. Afgescheept worden met een helpdesknummer van de leverancier van het merk laptop is daarmee uit den boze. Net als dat It's je laat bellen naar hun servicebureau wat ze in de arm nemen bij defecten.
Tegen de computerwinkels gaan zeuren dat zij de consument niet naar de fabrikant mogen doorverwijzen, maar de Aldi mag gewoon daarmee doorgaan.
Of iedereen die de consument doorverwijst naar de fabrikant moet keihard worden aangepakt of niemand.
Om maar iets op te noemen.
De reden dat dit soort zaken gebeurd (dus dat de winkelier de consumenten doorverwijzen) is simpel: iedereen die geen verstand van de producten heeft die hij verkoopt, mag hij gewoon verkopen.
En vaak doen die gasten dat tegen een veel goedkopere prijs dan de winkelier die zelf de zaken oplost en een eigen reparatie/service afdeling heeft.
Voor alle duidelijkheid:
Wat ook voorkomt is dat de winkelier de hulp inroept van de fabrikant, maar dat is iets totaal anders dan de consument doorverwijzen naar de fabrikant.
-
Ja, dan regelt de verkoper dat de reparatiedienst van het betreffende merk de wasmachine op woensdag kan repareren. Maar nee, woensdag is de oppasdag dan is er niemand. Oke, weer regelen, ah op vrijdag is er nog een gaatje.......Nee vriendelijke verkoper dat kan niet want dan hebben we een verjaardag.; wat denkt u wel niet? moet ik nu nog langer wachten? kan er vandaag niet iemand komen, tussen 15.00 en 17.00 uur?Ook al ben je wederverkoper van producten dan ben jij verantwoordelijk om een oplossing te bieden. Als je dat doet via een servicebureau is dan jouw (It's) keuze. Maar als consument hoor je niet dat zelf te regelen of contacten met hun te leggen.
een korte anekdote waaruit blijkt dat een vriendelijke vraag van de verkoper om direct met de servicedienst contact op te nemen helemaal niet zo vreemd hoeft te zijn. Of u zou het moeten accepteren dat een verkoper aan het apparaat sleutelt........
-
Blijkbaar zijn mensen soms zo assertief dat het eigenlijk onredelijkheid genoemd moet worden...een korte anekdote waaruit blijkt dat een vriendelijke vraag van de verkoper om direct met de servicedienst contact op te nemen helemaal niet zo vreemd hoeft te zijn.
Trouwens, als de verkopende partij vraagt of de klant zelf met de fabrikant wilt bellen om een afspraak te maken, dan is dat helemaal niet dat de verkopende partij de klant doorverwijst naar de fabrikant.witte angora schreef:Blijkbaar zijn mensen soms zo assertief dat het eigenlijk onredelijkheid genoemd moet worden...een korte anekdote waaruit blijkt dat een vriendelijke vraag van de verkoper om direct met de servicedienst contact op te nemen helemaal niet zo vreemd hoeft te zijn.
Alleen sommige mensen willen dat niet snappen.
En bij sommige problemen is het juist logisch dat een monteur van de fabrikant ingeschakeld wordt, omdat die monteur nu eenmaal meer kennis van dat product heeft en ook meer weet van wat de storingen zijn en hoe op te lossen.
In de witgoed branche is het gebruikelijk dat als de verkopende partij er zelf niet uitkomt dat de klant dan een service adres wordt en de monteur van de fabrikant wordt erbij geroepen.
Wat is daar nu zo moeilijk aan om te begrijpen.
De meeste mensen doen daar totaal niet moeilijk over.
Alleen die mensen die denken dat de wet zegt dat de consument niets met de fabrikant te maken heeft doen moeilijk.
Valt gewoon op.
-
Nee, het gaat om mensen die hoofdzaken niet kunnen scheiden van bijzaken.Alleen die mensen die denken dat de wet zegt dat de consument niets met de fabrikant te maken heeft doen moeilijk.
Want feitelijk, zuiver juridisch gezien, heeft de klant een overeenkomst met de leverancier, en niet met de fabrikant. Echter, wat vergeten wordt is dat het de leverancier niet verboden is de fabrikant in te schakelen als er iets gerepareerd moet worden.
De leverancier mag iedereen inschakelen om het ding te laten repareren, al is het zijn neefje van 13 dat net 3 weken op het VMBO zit en inmiddels geleerd heeft hoe hij een schroevendraaier vast moet houden. Dus waarom niet de fabrikant.
Hoofdzaak is: Machine wordt zo vlot mogelijk gerepareerd.
Bijzaak is: Wie doet het en hoe wordt de afspraak gemaakt.
Ik heb al vaker gezegd: 'de wet' is er voor mensen die er onderling niet uitkomen. 'De wet' is geen doel op zich. Maar in calvinistisch Nederland zijn sommigen zó bezig met hun eigen rechten en andermans plichten dat het omgedraaid wordt. Dan wordt niet de oplossing het doel, maar het handhaven van de wet. Waarbij die wet dan ook nog eens verkeerd uitgelegd wordt.
En dan kom je dus nergens. In dit geval dus ook niet.
-
Je bent nooit te oud om te leren,zelfs niet als je al boven de 60 zit!
We hebben er nu al spijt van een stukje te hebben geschreven om onze ervaring t melden.
We zijn dankbaar voor de goede tips,maar teleurgesteld over de oordelen die sommige uitspreken over ons zonder ons verhaal goed te hebben gelezen.
Als je 1225 antwoorden stuurt in 2 1/2 maand lees je misschien wat vlug over ingezonden ervaringen heen.
Ik mag voor een van deze mensen toch niet hopen dat zijn/haar auto mankementen met bijvoorbeeld de remmen heeft en dat een 13jarige met een schroevedraaier even een de auto gaat prutsen en men er vervolgens mee op de weg gaat!! Immers volgens deze schrijver(ster) is de kwaliteit van de monteur maar bijzaak en een beslissing van de fabrikant.
We proberen dus maar beleefd te blijven en beleefd te antwoorden zonder vooroordelen naar anderen.
We hebben er nu al spijt van een stukje te hebben geschreven om onze ervaring t melden.
We zijn dankbaar voor de goede tips,maar teleurgesteld over de oordelen die sommige uitspreken over ons zonder ons verhaal goed te hebben gelezen.
Als je 1225 antwoorden stuurt in 2 1/2 maand lees je misschien wat vlug over ingezonden ervaringen heen.
Ik mag voor een van deze mensen toch niet hopen dat zijn/haar auto mankementen met bijvoorbeeld de remmen heeft en dat een 13jarige met een schroevedraaier even een de auto gaat prutsen en men er vervolgens mee op de weg gaat!! Immers volgens deze schrijver(ster) is de kwaliteit van de monteur maar bijzaak en een beslissing van de fabrikant.
We proberen dus maar beleefd te blijven en beleefd te antwoorden zonder vooroordelen naar anderen.
De kwaliteit van de monteur is echt heel belangrijk.JORGOSENROOS schreef: Ik mag voor een van deze mensen toch niet hopen dat zijn/haar auto mankementen met bijvoorbeeld de remmen heeft en dat een 13jarige met een schroevedraaier even een de auto gaat prutsen en men er vervolgens mee op de weg gaat!! Immers volgens deze schrijver(ster) is de kwaliteit van de monteur maar bijzaak en een beslissing van de fabrikant.
Echter moeten een paar zaken wel worden meegenomen:
- al geeft de verkopende partij garantie, aangezien de winkelier ook garantie van de fabrikant krijgt, mag hij niet zomaar op eigen houtje en uit naam van de fabrikant de garantie zelf oplossen.
De monteur van de verkopende partij moet daar wel toestemming hebben van de fabrikant.
Hierop volgend is dat tuurlijk kan de monteur dat op eigen houtje doen, maar kan daarvan die kosten dan niet meer declareren bij de fabrikant.
Vandaar dat ook heel vaak de fabrikant wordt ingeschakeld.
Op zich niets mis mee, maar de verkopende partij moet zelf die fabrikant inschakelen en mijn inziens mag de verkopende partij de klant niet zomaar doorverwijzen naar de fabrikant.
Als er een bepaald probleem is waar de monteur van de verkopende partij er op dat moment niet zelf uit komt, kan de monteur van de fabrikant worden ingeschakeld: die heeft immers meer expertise in huis omtrent een bepaald product.
Bij dit alles blijft de verkopende partij voor de consument het aanspreekpunt.
Volgens de wet heeft de monteur geen vakdiploma meer nodig.en dat een 13jarige met een schroevedraaier even een de auto gaat prutsen en men er vervolgens mee op de weg gaat!
Echter dient volgens de wet de monteur wel de werkzaamheden deskundig en veilig uit te voeren.