LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Solliciteren bij de V&D

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Femke vdV

Solliciteren bij de V&D

Ongelezen bericht door Femke vdV »

Nu moet u eerst weten: ik ben nieuw in het moeten zoeken naar banen en solliciteren, maar is dit een normale procedure?

Een goede 2 weken geleden heb ik een online vacature ingevuld voor een tijdelijke baan bij de V&D in mijn regio.
Op de bevestiging in mijn emial na kreeg ik van de V&D zelf geen reacties.
Hierom besloot ik vorige week zelf contact met ze op te nemen en heb gebeld met het Klanten Contact Center (op het 020-nummer, niet het 0900) en ik moest vervolgens een contactformulier op de site invullen.
Deze werd, zo stond er in de email, doorgestuurd naar het desbetreffende filiaal.
Nu een week later, heb maar weer zelf gebeld en bij mijn 1e poging werd halverwege de verbinding verbroken. Ik opnieuw gebeld...en toen namen ze niet eens op. 10 minuten later gelukkig wel, maar deze dame kon mij niet helpen omdat haar collega die het volgens haar wel zou weten pas maandag er weer is.

Nu vraag ik u:
- de gesprekken houden ze aan de telefoon zeer kort, komt dat omdat ik het 020-nummer heb gedraaid? kunnen ze dat weten?
-zijn ze gewoon niet klantgericht bij de V&D?
-ligt het aan mij? mag ik binnen een week een reactie op een sollicitatie verwachten?

Misschien stel ik me aan en is dit een vrij normale gang van zaken, maar... het zit me niet lekker en als dit normaal is... :?

kuklos

Re: Solliciteren bij de V&D

Ongelezen bericht door kuklos »

Voorlopig zie ik in je verhaal geen reden tot ongerustheid. Men is erg onhandig, dat is duidelijk, maar in deze tijden is lang wachten geen uitzondering. Helaas.

Femke vdV

Ongelezen bericht door Femke vdV »

Jullie hebben ook wel gelijk.
Ik ben vanuit mijn oude werk gewend om vrij snel te reageren op dingen die geregeld moeten worden.
Het werkt kennelijk niet overal zo, is ook wel logisch eigenlijk.

Ach, ik heb me even kunnen luchten, al is het forum daar niet zo voor bedoeld denk ik, en ik wacht dan maar gewoon weer af :wink:

kuklos

Hi Femke, helaas werken niet alle bedrijven even netjes dan wel efficiënt. Ik ben blij dat jij wel efficiënt werkt, deden alle bedrijven dat maar.

Je even kunnen luchten, prima plek om dat hier te doen, toch?

klaas1978

Ongelezen bericht door klaas1978 »

Femke vdV schreef: -zijn ze gewoon niet klantgericht bij de V&D?
Als sollicitant ben je geen klant maar potentiële werknemer. V&D heeft er commercieel belang bij om klanten te vriend te houden, maar bij sollicitanten is zo'n commercieel belang er niet. Bot gezegd: het maakt voor V&D niet uit wat sollicitanten van ze vinden, ze zullen er geen cent minder om verdienen.

Helaas voor jou heeft V&D momenteel de luxe om zich zo op te kunnen stellen: ze hebben sollicitanten genoeg, voor jou tien anderen.
Zoals anderen al zeiden heeft het misschien meer zin om je persoonlijk te melden in het betreffende filiaal en proberen een babbeltje aan te knopen met de filiaalmanager (geen sollicitatiegesprek maar een informeel babbeltje). Je laat dan zien dat je pro-actief [/cliché] ingesteld bent en bovendien is de kans dat ze je onthouden groter dan wanneer je nummertje zoveel uit de stapel sollicitanten bent.

Succes met solliciteren!

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik ben vanuit mijn oude werk gewend om vrij snel te reageren op dingen die geregeld moeten worden.
Het werkt kennelijk niet overal zo, is ook wel logisch eigenlijk.
Femke, mischien een hele gekke vraag hoor.

Als jouw arbeidshouding anders is dan blijkbaar bij V&D gebruikelijk is, zou jij bij V&D dan wel op je plek zitten? :wink:

kuklos

@klaas1978, ik deel je mening niet. Een bedrijf wat slecht met haar sollicitanten omgaat zal ook slecht met klanten omgaan. Het is een kwestie van mentaliteit.

Gesloten