LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] betwiste betaling Alles in een plus

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Shari99

betwiste betaling Alles in een plus

Ongelezen bericht door Shari99 »

Ik heb ziggo Z2 genomen 9 okober 2009. Toen las ik dat ik gratis het Alles-in-een-pakket kon uitproberen. Deze aanbieding heb ik aangenomen en binnen een week stond ik aangemeld met 'Plus' abonnement.
Toen kreeg ik de rekening en die was wat hoger dan ze me voorgeschoteld hadden. Niet alleen de harddisc recorder, maar blijkbaar ook enkele onaangekondigde kosten waren vermeld. Ik heb voor ik het pakket ontving aan hun gevraagd om het pakket niet op te sturen, echter dit was reeds onderweg en ik moest het maar weigeren bij levering. Dit nog allemaal voor 26 oktober. Helaas hebben ze het bij mijn buren bezorgd. Deze was retourneerd, en nooit geactiveerd, in november.
Vervolgens, stellen ze dat ze het pakket nooit ontvangen hebben en of ik effe wilde dokken EUR 493,32. Het pakket, na al eerdere ok-brief, was volgens hun in juli aan een mij onbekende plaats te zijn verzonden! Via TNT heb ik het zelf getraceerd en bleek al de dag na verzending aangekomen te zijn bij hun.
Nu stellen ze dat ik drie maanden voor het alles in een-pakket moet betalen. Let wel in oktober aangevraagd en na bericht van hun dat ik het pakket moest weigeren bij levering, was dat blijkbaar nog niet voldoende als opzegging, heb ik alsnog 26 november een wijziging in abonnement doorgegeven in zoveel woorden. Het is nu half januari...

Het gratis uitproberen geldt niet bij een wijziging, ondanks dat deze was doorgegeven voor ik uberhaupt het abonnement had (per 27-10-09)
"Er zijn geen 2 maanden internet gratis gegeven omdat bij de inmiddels oude actie het ging om een nieuwe aanmelding van internet. Niet bij een wijziging van het abbonement van een alles in 1 pakket naar een losse internet abbonement. De 2 maanden internet dient u dus gewoon te betalen."

Is dit zo?
Moet ik een gratis aanbieding betalen alleen omdat ik het abonnement gewijzigd had voor ik uberhaupt internet abonnement had? Was dit dan geen nieuwe aanmelding?

Als dit zo is, dan verander ik van provider. Nog goeie betaalbare opties?
Persoonlijk ben ik het zat, na drie maanden van miscommunicatie.
Help me duidelijkheid verschaffen,
Peace,
Shari

Shari99

Re: betwiste betaling Alles in een plus

Ongelezen bericht door Shari99 »

Ja, later zeiden ze dat voorgenoemde actie niet bestond!

Dus: Ik heb Z2 aangevraagd 9 oktober,
gewijzigd in Alles-in een-plus,
Kreeg nota van dit pakket dat duidelijk hoger was dan het bedrag voor het abonnement en de harddisc recorder, bijna 400Euro meer.
Opgezegd per direct, 26 Oktober. Pakket retourneerd.
Abonnement ging in op 27 oktober.
Het abonnement waarmee ik van start ging, lijkt mij de maatstaf der dingen: Z2 dus.
Vervolgens is annulering niet goed gegaan en heb het alsnog 26 november opgezegd.
Ook meen ik mij te herinneren dat bij aangaan van contracten men bedenktijd heeft...
Ze willen me twee maanden in rekening brengen en mij afsluiten.

Inmiddels is een incasso ingeschakeld, bedrag natuurlijk verhoogd etc, etc, etc. en de laatste opmerking van Ziggo was of ik mijn klacht nader kon definieren, ze begrepen het niet....Overigens, welk abonnement ze ook in rekening brachten, ondanks incasso, hebben ze geen enkele maand ge-incasseerd. Die heb ik zelf handmatig overgemaakt.

Ik vind dit een aparte manier van geld verdienen...kosten in rekening brengen die niet bestaan en vervolgens door rente te verhogen...wie zou daar nou niet bang van worden en toch betalen? Maar het meest stoort me nog dat ze mij "in gebreke" noemen....ik sta nooit in de schuld bij wie of wat dan ook!

Gesloten