LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mediadis

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Janette55

Mediadis

Ongelezen bericht door Janette55 »

Ik ben al een half jaar bezig om mijn geld terug te krijgen voor niet geleverde goederen van Mediadis o.a DVD
In november ging volgens hun de leverancier failliet dus geen levering en geen restitutie .
Vandaag ontving ik een mail dat zij weer online waren .
Ik heb meteen gemaild of dat ik mijn geld dan ook terug zou krijgen .
Maar nee daar moest ik zelf nu achteraan .
Dit mailde ze mij zie onderstaande .
Het is toch te gek voor woorden dat zij gewoon verder kunnen gaan en dat de klant naar zijn geld of goederen kan fluiten.
Ik ben benieuwd of er meer gedupeerde zijn .

Met vriendelijke groet ,

Janette van der Geest

Geachte,

Mediadis, werd overgekocht door Free Record Shop, doch zij zijn helaas niet verantwoordelijk voor bestellingen die geplaats werden vóór het faillissement.
U zult dus contact moeten opnemen met de curatoren om het verschuldigde bedrag op te eisen, doch wij zijn momenteel nog niet in staat hun gegevens door te sturen.
Indien u in de loop van de maand februari nog geen verdere informatie ontvangen zou hebben, gelieve dan nog is contact met ons op te nemen .

mv64

Re: Mediadis

Ongelezen bericht door mv64 »

Ik heb precies dezelfde ervaring. . Niet leverbaar en geen geld terug
Heb precies dezelfde mail gekregen van mediadis.
denk dat we het wel kunnen schudden :evil:

Mediadisastreus

Ongelezen bericht door Mediadisastreus »

Beste medegedupeerden. Ik ben ook opgelicht. Wie op Facebook zit, kan lid worden van de groep "Mediadis heeft mij opgelicht!"
http://www.facebook.com/home.php?#/grou ... 990&ref=ts
Als diverse mensen zich gemeld hebben, kunnen we misschien samen actie ondernemen. Mediadis is bijvoorbeeld aangesloten bij een garantie-waarmerk. Helaas is dit garantiewaarmerk opgericht door de oprichter van Mediadis. Maar ook het garantie-waarmerk moet zich verantwoorden. Misschien dat we op die manier ons geld terug kunnen krijgen. Aan mensen die bij Mediadis willen bestellen: doe het niet!

Microsoft

Ongelezen bericht door Microsoft »

U moet naar de curator vragen , misschien weet free recordshop het wel .
Een faillissement wordt in een vonnis van de rechtbank uitgesproken. In het vonnis benoemt de rechter een curator. Deze beheert de failliete boedel en moet de schulden vereffenen. U dient uw vordering schriftelijk voor te leggen aan deze curator. Op dat moment bent u afhankelijk van het verdere verloop van het faillissement en moet u afwachten of er uiteindelijk nog enige betaling volgt. :?:

Klik

Mediadisastreus

Ongelezen bericht door Mediadisastreus »

Bedankt voor het antwoord. Ik denk dat mijn situatie anders is.
Na het failissement heeft Mediadis mij aan het lijntje gehouden en werd mij beloofd dat ik mijn bestelling zou krijgen. Zelfs toen ze een nieuwe partner hadden, werd ik aan het lijntje gehouden. Dus dat wil zeggen dat de nieuwe Mediadis (niet failliet) mij ook iets beloofd heeft. Is dat geen nieuwe wettelijke overeenkomst die zij moeten nakomen?
Daarnaast vraag ik mij af in hoeverre er sprake is van een failissement. Overname is toch geen failissement? Mediadis bestaat nog steeds. Ze hebben alles overgenomen van de oude Mediadis: de naam, de werknemers, het klantenbestand (ze durven mij nog reclame te sturen), etc. Mogen ze dan alles overnemen, behalve de schulden?

Gesloten