LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Efexor

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
Antonie67
Berichten: 86
Lid geworden op: 14 sep 2008 14:11

Re: Efexor

Ongelezen bericht door Antonie67 »

Mijn ervaring was direct positief toen ik begon te slikken, maar ik weet niet precies meer met hoeveel ik begon. Jij bouwt wel heel snel op naar een dosis van 150 mg. Logisch dat het van alles met je doet. Misschien moet je inderdaad er eerst doorheen voordat je echt kunt zeggen wat het medicijn voor je betekent. Het blijft altijd weer een persoonlijk verhaal. Sommige mensen kunnen er niet tegen, anderen voelen zich direct beter etc. Afbouwen is echter het allermoeilijkst is mijn persoonlijke ervaring.

Mattie 32
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 sep 2009 09:59

Re: Efexor

Ongelezen bericht door Mattie 32 »

Een goedenmiddag,

Hier weer Mattie, de mattie van Mattie's mattie.

Efexor heeft voor mij een persoonlijk aspect.
Efexor gebruik ik al jaren, tweemaaldaags met kop rooibos thee (Max Havelaar). Hoe goed is de werking!
Door de perexide stoffen die in Efexor verwerkt zijn voel ik mij elke dag weer optimaal en fit.
Mijn brein is dermate geactiveerd zodat ik mijn studie kan voortzetten.

Ik heb mijn studie Efexorilogie afgerond aan Universiteit Leiden. Ik wil hierbij het begrip Efexor wat meer uit de doeken doen.

Efexor is een veel voorkomend begrip in onze kringen. Een probaat middel tussen de anorgidisch middel en het prebalisogide middel in.

In welke bloedvaten komt Efexor terecht?
Efexor heeft drie diverse werkingen.
Wanneer u het na genoten nachtrust inneemt heeft het een flatteuze werking, bloeddelen 98.59 en 23.4A treden in werking. Geitenmelk stimuleert deze bloeddelen.

Bent u geinteresseerd in de andere twee werkingen, of verdere informatie of opmerkingen?
Schroom niet! Mail naar mijn studieadres: [email protected].

Dank voor de getoonde interesse!

MVG,

Uw zeer weledelgeboren Mattie, de mattie van Mattie's mattie.

dnera
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 sep 2009 10:38

Re: Efexor

Ongelezen bericht door dnera »

miesie schreef: Het is volgens mij met vrijwel alle medicijnen zo dat mensen er verschillend op reageren, daarnaast ben ik ervan overtuigd dat je goed begeleid moet worden. Een huisarts heeft naar mijn idee te weinig inzicht in dit soort zaken, vandaar ook dat ik naar een psychiater ben gegaan voor begeleiding. Die heeft er tenslotte voor doorgeleerd nietwaar?
Moet wel zeggen dat ik in verband met depressies al flink wat therapie heb gehad, wat overigens ook tot goede resultaten leidde. Uiteindelijk bleek dus dat ik lichamelijk toch ook nèt even wat extra's nodig had om me echt goed te voelen. Volgens mijn psych kan ik na ongeveer een jaar proberen af te bouwen, er bestaat een kans dat mijn lichaam dan zelf doet wat nu de efexor voor mij regelt. Dat zou uiteraard mooi zijn, maar zo niet ga ik met alle plezier door met slikken!
Het is net alsof ik mijn eigen verhaal hoor, ik sluit mij hier volledig op aan.
Voorheen heb ik seroxat gehad, 1 slechte psychiater en 1 slechte therapeut.
Nu blijk ik net dat zetje in de rug te krijgen met een lage dosis 75mg.p.d.
ben wel wat aangekomen, maar efexor is zoveel verfijnder voor mij dan seroxat wat daarbij vergeleken een paardenmiddel lijkt.
Ben ook gestopt met roken met Champix. De psychiater durfde niet aan om dat samen met Efexor te gebruiken.
Dus ik gestopt met Efexor. toen inderdaad de afkickverschijnselen ervaren!

Mijn absolute wens en ook kritiek is: voor ieder geldt wat anders dus meer soorten dosis graag!
bv. 15, 30, 45,60,75 mg enzovoorts.
Volgens mijn psychiater is een dosis onder 75mg nauwelijks nog werkzaam.
Ben ik niet met hem eens.
Kleinere hoeveelheden zijn duurder om te maken kennelijk.

gr. dnera

dnera
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 sep 2009 10:38

Re: Efexor

Ongelezen bericht door dnera »

beemerke323 schreef:Ik heb van efexor compleet geen bijwerkingen,ook omdat ik me op voorhand heb ingesteld me niet op de bijwerkingen te FIXEREN,en dat is wat de meeste hier wel doen volgens mijn gedacht!
het ''placebo-effect'' van negatieve bijwerkingen,zo een vaart loopt het allemaal niet,en oke,iedere persoon reageert er anders op...
Maar sommigen veralgemenen hier efexor als troep voor iedereen,terwijl het voor anderen wel goed werkt,alleen jammer dat je hier zo weinig positiefs van leest..maarja,dat gebeurt nu eenmaal op een forum,eerst het negatieve nieuws...jammer
precies! voor iedereen werkt het anders.
Seroxat was voor mij een paardemiddel vergeleken bij Efexor.
ook het bepalen van de dosis vereist wel oplettendheid.
Wees reeel over de feitelijke bijwerkingen.
Angst is precies wat je wilt vermijden, zoek het dan ook niet op.
Ik had vertrouwen in het middel , zocht 6 maanden naar de juiste dosis en werkt het uiteindelijk ook naar tevredenheid.

gr. dnera

goooootje
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 sep 2009 12:06

Re: Efexor

Ongelezen bericht door goooootje »

Hallo allemaal,
Ik ben deze site gaan opzoeken omdat ik aan het afkicken ben, van EFEXOR, en me zoveelste huilbui :cry: er op had zitten.
Ik dacht vanmorgen wat is er toch met me aan de hand,ik ben zo zwaar op de hand voel me niet lekker en zweet enorm,ja en toen ging het lichtje :idea: branden IK BEN AAN HET AFKICKEN,,,,nooit gedacht dat dat zo zwaar zou zijn..Maar sinds dat lichtje is gaan branden :idea: voel ik me ook een stuk lekkerder want dankzij deze site weet ik dus waar het aan ligt.Nu zag ik bij enkele van jullie staan.."Hoe kick je af" Nou ik heb het zo gedaan, ben 3 weken geleden gewoon de kapsules gaan open maken en heb er iedere keer een beetje uit gegooid en nu heb ik nog maar een minimaal beetje erin zitten,als ik dan een raar gevoel in me hoofd kreeg nam ik gewoon van een andere kapsule een paar korrels en dan was het goed..Maar tegen die huilbuien dromen en andere rare dingen heb ik niets tegen kunnen doen, daar moet je gewoon door heen EN deze site heeft me veel geholpen.
Ik hoop dat ik met mijn verhaal jullie ook een beetje heb kunnen helpen,
ik kan niet wachten tot het laatste beetje eruit te gooien vind het genoeg zo naar 12 jaar geslikt te hebben :)

goooootje
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 sep 2009 12:06

Re: Efexor

Ongelezen bericht door goooootje »

Wel wil ik er nog even bijvertellen(en dat is tevens een reactie) Efexor heeft mij erwel door heen getrokken toen ik het echt nodig had dus dit was geen negatief berichtje over efexor....
Maar ben wel blij als ik er klaar mee ben want het is wel weer lekker om in het land van de levende te horen :wink:

Antonie67
Berichten: 86
Lid geworden op: 14 sep 2008 14:11

Re: Efexor

Ongelezen bericht door Antonie67 »

Hallo Goooogtje,

Jij hebt 12 jaar efexor geslikt en hebt in 3 weken afgebouwd? Dat lees ik een beetje uit je verhaal. Ik zit nu zelf op 37,5 mg en merk dat ik me zwaar op de hand voel, moe, lamlendig. Slik dit nu 2 weken en wacht nog even met verdere afbouw. Ik g aook de capsules openbreken en zo verder afbouwen. Momenteel vin dik het zwaar tegenvallen. Ben even benieuwd naar jou tijdsduur van afbouwen. Bedankt. Antonie.

marco-h
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 okt 2009 08:33
Locatie: Meppel
Contacteer:

Re: Efexor

Ongelezen bericht door marco-h »

Ik heb jarenlang Efexor XR gebruikt, met 1 maal tussen tijds proberen af te bouwen. was zover wel gelukt, maar na een maand of 4 kreeg ik de paniek- en angstaanvallen weer terug.
Ben toen in overeenstemming met de arts weer begonnen. de huisarts heeft mij in degaten gehouden. Ben ook diverse malen bij psychologen en psychiaters geweest.
In de eerste periode met Efexor XR zat ik op een gegeven moment op 300mg per dag. dit heb ik ongeveer een 1,5 jaar gehad.
na die tijd ben ik in kleine stapjes af gaan bouwen. natuurlijk kreeg ik wel wat last van duizeligheden maar na verloop van tijd was ik weer gewend aan die nieuwe hoeveelheid.

In de 2e periode dat ik dus weer Efecxor ging/moests gebruik vanwege de klachten van paniek en angstaanvallen heb ik de hoogste dosering 150mg gebruikt.

Als ik het middel ging gebruiken had ik veel minder last van de klachten, maar de klachten waren er nog wel.

Omdat ik zenuwpijnen in mijn armen kreeg, heeft de neuroloog in overeenstemming met de psychiater mij een nieuwe antideressiva voorgeschreven, volgens mij heette dat venalaxetine ofzo iets. Dit middel zou angstaanvallen tegengaan en de zenuwpijnen.
Ik moest binnen 2 weken afbouwen met Efexor, eerst gewoon blijven slikken met 150 mg daarna een week 75 mg, en daarna om de dag, de 7e (of 14e hoe je dat ook wilt zeggen) dag had ik de laatste Efexor, en daarna hupde andere antidepressiva slikken.
Nou ik moet zeggen dat ik paarse smurfen zag voetballen met rose ballen hoor!
het was een hel die eerste weken, want ik zat aan de ene kant natuurlijk in de afkickperiode van Efexor, en tegelijkertijd in de gewenningsperiode van dat andere middel.
ik heb me knap beroerd gevoeld ( werd wel aangegeven door de heren artsen)

Al met al, ben ik gestopt met dat nieuwe middel omdat deze de zenuwpijnen niet bestrijdde. in overleg met de psychiater ben ik gestopt. het was overigens een telefonisch overleg, en moest in 1 keer stoppen met dat middel.
het was alweer een hel, en ben nu blij dat ik gestopt ben met hjet slikken van antidepressiva. De aanvallen komen nog zeer zelden voor. En ik vind dat een overwinning voor mezelf omdat ik zelf de knoop doorgehakt heb dat ik wou stoppen met dat spul.
Als ik moet kiezen welke mij het beste geholpen heeft om van de klachten af te komen, tja. is moeilijk.
Onder Efexor kwamen de klachten nog wel voor, maar was beter mee te leven.
Bij dat andere middel kwamen de klachten bijna niet voor, maar was de strijd tijdens gebruik beter merkbaar. En bij de eerste periode met Efexor ben ik veel beter begeleid door de huisarts.
Ik denk dat dat het belangrijkste van allemaal is, begeleiding door iemand die je vertrouwd en je fijn bijvoeld met gesprekken, en de psycholoog en psychiater ten spijt, mijn huisarts staat mijlenver bovenaan met die begeleiding en vertrouwen.

Antonie67
Berichten: 86
Lid geworden op: 14 sep 2008 14:11

Re: Efexor

Ongelezen bericht door Antonie67 »

Beste Marco,

Bedankt voor je verhaal. Is het leven zonder anti depressiva nu beter voor je? Zou je het wweer gaan gebruiken? ik zit op de laagste dosering van Efexor (37,5) en wil ook verder afbouwen maar ook wel huiverig voor wat het met je doet. Ik ben best wel huiverig voor de afkickverschijnselen en de periode daarna. Aan de andere kant is 37,5 een lage dosering en heb je al weinig stof in je lijf. Ik hoor het wel. Groetjes Antonie

tom efexor
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 nov 2009 10:21

Re: Efexor

Ongelezen bericht door tom efexor »

Ik ben nou bijna een jaar bezig met efexor en heb 150mg
Ik had hele erge angst en paniek aanvallen voordat ik dit medicijn ging slikken
elke dag moet ik huilen omdat ik niet wist wat ik er nog aan moest doen!
Want die antidepresive slikken was voor mij geen optie.


Toen ben ik via mijn werkgever bij een psygoloog beland en die zei dat ik deze medicijnen moet gaan slikken,
Ik ben er uiteindelijk toch maar aan begonnen.
Met positieve en negatieve kanten van het medicijn
van 37,5 gr naar 75 naar 150 en daar zit ik nou een half jaar op.
Ik zit ook bij een psygiator en het is wel een aanrader om daar ook bij te zitten.

Dit zijn de negatieve kanten!
1. Ben 10 kilo aangekomen ondertussen
2. Veel zweten en snachts ook rare dromen en zijk nat van het zweet wakker worden
3. Weinig tot geen gevoelens
4. En niet veel zin om wat te gaan doen (futloos)

Nou zou ik graag willen weten als ik straks stop met deze medicijnen?
Gaan die kilo's er dan weer af?
Komen de gevoelens weer terug?
En word je weer sportiever?

De positieve kanten zijn!
Geen/weing last van angst/paniek aanvallen.
Het ieder dag huilen is ook over.
En ken nou ook beter van me bijten, geef sneller een grote bek terug.
Alles meer zien als een geintje dan dat je het aantrekt!

Maar bij iedereen werkt het medicijn natuurlijk anders,
dit zijn mijn ervaringen.
Ik hoor graag van jullie

groetjes

Antonie67
Berichten: 86
Lid geworden op: 14 sep 2008 14:11

Re: Efexor

Ongelezen bericht door Antonie67 »

Hallo Tom,

Ik herken wat je schrijft. Ik heb de medicijnen ook jarenlang gebruikt en wisselend in sterkte, van 150 mg naar 75 mg etc. Wat mij heeft doen besluiten om te stoppen is datgene wat jij beschrijft als de negatieve kanten. Zo'n enorm afgevlakt en afgestompt gevoel dat ik totaal geen lol meer had in het leven. Afbouwen is echt een drama geweest maar de laatste poging is succesvol. Tenminste van 75 mg naar 37,5 mg ging vrij redelijk. Ik zit nu een tijd alweer op 37,5 mg en het voelt als een openbaring dat ik weer meer voel ervaar in mijn leven. Mijn depressiviteit is eigenlijk weg. Ik heb wel het gevoel dat ik wat meer van mijn "ouwe" persoonlijkheid terug heb en dat is positief maar bepaalde dwangmatigheid is ook weer versterkt aanwezig. Maar goed, dat is allemaal goed te hanteren en ik zou niet weer terugwillen naar een hogere dosering met bijbehorende klachten. Het leven is nu veel beter. Voor mij rest nu nog de zware taak om verder af te bouwen naar niets. Omdat het nu goed gaat, ben ik daar huiverig voor, maar ik ga het zeker doen. Vooral omdat ik het medicijn al ruim 8 jaren gebruik en je veel narigheid leest aan ervaringen van mensen die net als ik het al jaren gebruiken en moeilijk kunnen stoppen. Ik wil er definitief van af en vind het soms schokkend te lezen wat het allemaal met mensen doet en hoe makkelijk het wordt voorgeschreven en dat er weinig echte kennis is bij huisartsen over de gevolgen. Het lijkt wel alsof nu pas naar voren komt wat de werking op lange termijn is en hoe moeilijk het is om af te kicken. Uiteraard is het ook goed om te gebruiken om door bepaalde periodes heen te komen en er zijn mensen die uiteindelijk nooit zonder kunnen. Ieder mens is weer anders, dus mijn advies is om dicht bij jezelf te blijven...en ja, als je stopt, zal je jezelf weer als een ander mens ervaren. Sterkte! Antonie

tom efexor
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 nov 2009 10:21

Re: Efexor

Ongelezen bericht door tom efexor »

Hee Antonie

Bedankt voor je reactie!
Heb jij ook last gehad van paniek/angst aanvallen,
of was het een ander probleem?
Want ben namelijk bang als ik af ga bouwen straks dat het gevoel weer terug komt, net zoals ik lees bij jouw dwangmatigheid.
Heb er een dubbel gevoel over want wil stoppen maar ben toch bang dat dat niet goed gaat had jij dat niet? Had jij zoiets van stop ermee en ik zie het wel.

Ik heb eigenlijk zoveel vragen.
Wil het goed doen en dit allemaal achter me laten.
En dat ik zeker weet dat ik er geen last meer van heb.

Ik snap wat je bedoeld met jezelf weer willen zijn en (lang leven de lol)
ervan genieten
Voel me nou een soort van iemand anders ik ben er wel maar ook weer niet.
Je bent heel veel met jezelf bezig en weinig tijd voor anderen.
Maar wel fijn om te lezen dat het gevoel weer terug komt.
Dat is voor mij ook een belangrijk ding.
Is dat afbouwen zo heftig dan?
Hoop dat dat bij mij niet zo is

Groetjes Tom

Antonie67
Berichten: 86
Lid geworden op: 14 sep 2008 14:11

Re: Efexor

Ongelezen bericht door Antonie67 »

Hallo Tom,

Toen ik destijds met de medicijnen begon was ik depressief en ging ik ook angstig door het leven. Ik herken in dat opzicht wel dingen die je omschrijft. Ik kan ook heel goed begrijpen dat je die klachten niet meer wilt en dat je blij bent dat Efexor je erbij helpt om rustiger door het leven te gaan. In mijn eigen situatie heeft het leven op zich en het ouder worden ook geholpen om meer rust in mezelf te ervaren en mezelf meer te accepteren. Ik denk dat als ik nu terugkijk de medicijnen zich op de langere termijn tegen me keerden. In het begin waren ze fantastisch en voelde ik me rustiger en daardoor verbeterde de kwaliteit van leven. Later kreeg ik te maken met het afgestompte gevoel en tegen de tijd dat ik daar van af wilde, was ik denk ik ook beter bestand tegen angsten etc. Ik heb geleerd om meer te relativeren en als ik soms nog angstig ben daar niet meer zo hard tegen te vechten. Ook weet ik nu dat ik liever een leven heb met af en toe angst en depressiviteit en daarnaast weer blijheid en echte vreugde dan een leven waarin mijn gevoelens tot nul gereduceerd zijn. Ik denk dat je vooral dicht bij jezelf moet blijven en dan komt daar vanzelf het moment waarop je besluit je medicijnen af te bouwen en dan kun je ook beter tegen wat het met je gaat doen. Sterkte! groet Antonie.

Antonie67
Berichten: 86
Lid geworden op: 14 sep 2008 14:11

Re: Efexor

Ongelezen bericht door Antonie67 »

Oh ja, vergeet ik nog op je vraag over het afbouwen in te gaan. Voor mij is dat heel moeilijk geweest en dan ben ik nog niet eens helemaal afgebouwd. Eerdere pogingen om te stoppen heb ik moeten staken omdat de afkickverschijnselen te heftig waren en ik wel gewoon naar mijn werk moest etc. De laatste poging is tot nu toe succesvol geweest. Zoals ik eerder zei zit ik nu op 37,5mg en dat is de laagste dosering. Binnenkort zal ik dat verder afbouwen. Ik heb in het verleden inderdaad weleens gedacht, dat afbouwen doe ik wel even. Maar daarin ben ik flink afgestraft. Zoals je op dit soort forums kunt lezen, is het afbouwen een behoorlijke kluif wat je zeker niet moet onderschatten. Je moet er rekening mee houden, dat je echte afkickverschijnselen mee gaat maken. Als dit niet het geval is, dan is dat mooi meegenomen. Volgens mij zijn er velen die juist wel lastige periodes doormaken.

yvonne pluis
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 jan 2010 19:04

Re: Efexor

Ongelezen bericht door yvonne pluis »

Ook ik heb vele jaren efexor geslikt.tot 150 mg. per dag. Ik ben er zelf achtergekomen dat ik agressieve gedachten hiervan kreeg.Heb een jaar erover gedaan om er van af te komen en sinds ik geen efexor meer slik voel ik me beter!!!!! Ik vind het jammer dat er zo vlug antidepressiva voorgeschreven wordt. Voor mijn winterdepressie heb ik een daglichttherapielamp gekocht, en daar kan ik me redelijk mee helpen.

Antonie67
Berichten: 86
Lid geworden op: 14 sep 2008 14:11

Re: Efexor

Ongelezen bericht door Antonie67 »

Hoi Yvonne,

Ik zit nu in de laatste afbouw en slik een pil van 37,5mg en breek die kapsule open en haal er een beetje uit. Hoe is jou laatste fase gegaan? (dus van iets naar niets). Ik merk ook dat ik me beter voel nu ik steeds minder efexor gebruik, maar ik moet wel langzaam afbouwen om mijn lijf te laten wennen aan minder medicijnen. Je agressieve gedachten zijn weg? wat fijn dat je zo opgeknapt bent.
groetjes Antonie.

wheenie
Berichten: 9
Lid geworden op: 02 jan 2010 00:31

Re: Efexor

Ongelezen bericht door wheenie »

Ik heb het 3 jaar gebruikt. Er zitten natuurlijk zowel voordelen als nadelen aan. Na het overlijden van mijn oma, bleef ik maar huilen het stopte maar niet en voelde me rot. Nadat ik efexor had geslikt voelde ik me erg raar. Ik kon amper reageren en keek alleen maar dood voor me uit en was heel erg misselijk. Na een aantal weken was mijn lichaam eraan gewend, maar elke keer als ik weer een dosis omhoog ging werd ik weer misselijk en draaiierig. Maar door het medicijn voelde ik niks meer had weinig gevoel zowel geestelijk als lichamelijk. Ik reageerde vaak ook erg vreemd op dingen. Ik wist wel dat ik dat deed maar kon het niet tegenhouden. Huilen kon ik niet meer. En zweette 3 jaar lang me helemaal kapot. Soms moest ik elke dag een nieuwe pyiama aan, en naar feestjes durfte ik bijna niet meer want als ik dat wel deed moest ik steeds maar naar de wc om wcpapier onder me oksels te stoppen. Het was voor mij echt een hel. Op een dag was ik het zat, en ben naar een homeopaat gegaan die mij er doorheen hielp en zodat ik kon stoppen met deze troep. Omdat ik wist dat veel mensen terugvielen en snel geneigd zijn om het toch maar weer te slikken heb ik mijn super grote voorraad die ik had in mijn gootsteen leeggegooid. Nu ben ik er vanaf en kan weer voelen! Ik ben geen dokter maar als je de mogelijkheid hebt om je depressie op een ander manier te ondrukken zou ik het zeker doen, want een pilletje slikken is makkelijk maar er af komen is nog veel moeilijker. En daarbij komt ook nog dat ik heel erg was aangekomen. Krijg dat er maar af!

marco-h
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 okt 2009 08:33
Locatie: Meppel
Contacteer:

Re: Efexor

Ongelezen bericht door marco-h »

Na een tijd gestopt te zijn , en de aanvallen in alle hevigheid weer terug kwamen, ben ik weer begonnen met slikken van efexor xr.

heb momenteel 75mg. en opzich kan ik me daar mee redden. maar de aanvallen blijven komen, helaas

stinksok
Berichten: 7
Lid geworden op: 01 feb 2010 22:10

Re: Efexor

Ongelezen bericht door stinksok »

Beste medegebruikers van efexor.

Ikzelf heb ADD. Ik heb vrijwel alle pagina's gelezen met mensen die angsten hebben of depressief zijn, maar mijn grote probleem is dat ik last heb van dwangmatige gedachten, concentratiestoornissen, geheugenverlies en meer denken dan doen. Op de site Http://Levente.nl wordt ook o.a. naar dit medicijn verwezen. Ritalin werd ik gek van (hypergefocust, maar wel bibberen en maag/darmklachten) en de huidige medicatie (Zoloft, 2x per dag) werkt helemaal niet om rustig te worden en minder diep na te denken en te voelen. Kan iemand beamen dat je er iig rustiger van wordt en minder emotioneel/huilerig, want ik lijk op dit moment een emotioneel, ongeleid projectiel en ben totaal irrationeel door mijn gedachten/gevoelens. Dan maar vlak en wat afstandelijker, maar ben nu ZO extravert, druk en dromerig dat ik wat rust aan mijn kop wil hebben. Graag reactie....

Groet!

lutjet
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 feb 2010 15:33

Re: Efexor

Ongelezen bericht door lutjet »

hallo Stinksok/Stinkstok.
ik gebruik al ruim 1,5 jaar efexor en in het begin - zeg maar de eerste maand het hevigst, maar ook daarna - moet je er erg aan wennen ivm de bijwerkingen. Het helpt goed om je aandacht te richten, je geheugen gaat er iets beter van funktioneren en je wordt er een stuk laconieker van. Dat voelt bij andere mensen misschien nog aan als een zombie - ik vond het resultaat qua funktioneren zodanig dat ik ondanks enkele hinderlijke bijwerkingen, voorlopig niet meer zonder kan!
Wel heb ik nog last van duizeligheid bij de kassa van de supermarkt als ik met mijn ogen gericht op het boodschappenkarretje mijn spullen op de lopende band plaats, en ik kan niet superhard door druk verkeer jakkeren op mijn fiets, maar daar valt overheen te komen. tegen nachtzweten gebruik ik een thermoshirt, zodat ik het vocht cadeau doe aan de lakens en niet in mijn klamheid blijf liggen draaien. Wel last van stijve gewrichten, m.n. van mijn handen/vingers in de morgen, en pas op voor een droge mond: gaatje in een van mijn kiezen!!! dus vooral goed poetsen.
Wat zoloft betreft: dat ken ik niet, maar ik zou het als ik jou was gewoon wat langer gebruiken voor ik mijn conclusies trok. sterkte

Gesloten