de belasting heeft ontdekt dat er nog iemand op mijn adres staat ingeschreven terwijl ik ook alleenstaande ouder korting ontvang. Dan voldoe je niet aan de vereiste criteria en wordt de kamerbewoonster gezien als mijn fiscale partner!!
Dat zij studente is en wij geen gezamenlijke of naar elkaar verwijzende belastingformulieren hebben en dus ook geen fiscale partner aftrek claimen doet vlgs. hen niet ter zake.
voor 2005 heb ik verleden jr 3000 euro terug moeten betalen en nu is 2006 aan de beurt: 3200--euro.
ik had net zo goed geen kamer kunnen verhuren ik leg er nu op toe.
Vanaf 2007 heb ik een huurcontract gemaakt met de elkaar opvolgende studentes. Daarvoor wist ik niet dat dat moest en kan het dus niet anders aantonen dan dat zij elkaar aansluitend opvolgden en netjes geregistreerd staan.
Als je onder een bepaald bedrag verhuurt hoef je het niet op te geven a d belastigen en dat had ik dus ook niet gedaan.
Het is zoooo oneerlijk. Maar zonder contract heb ik niets in handen en waar de betreffende bewoonsters zijn uit 2005, weet ik natuurlijk ook niet.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] alleenstaande ouderkorting kwijt als je een kamer verhuurt!
-
Re: alleenstaande ouderkorting kwijt als je een kamer verhuurt!
Bankafschriften kunnen ook als bewijs dienen
En u kunt natuurlijk altijd bezwaar indienen bij de fiscus tegen een aanslag.
Het is ook wel raadzaam voor u om eens naar de site te gaan van het ministerie van Sociale Zaken. En http://www.belastingdienst/toeslagen.nl
Het verdient aanbeveling om u eens in de regels te verdiepen,om herhaling te voorkomen....
En u kunt natuurlijk altijd bezwaar indienen bij de fiscus tegen een aanslag.
Het is ook wel raadzaam voor u om eens naar de site te gaan van het ministerie van Sociale Zaken. En http://www.belastingdienst/toeslagen.nl
Het verdient aanbeveling om u eens in de regels te verdiepen,om herhaling te voorkomen....
Laatst gewijzigd door jvn op 02 feb 2010 10:01, 4 keer totaal gewijzigd.
-
Dan hoop ik niet dat je ook nog huurtoeslag krijgt of wat dan ook...Dan voldoe je niet aan de vereiste criteria en wordt de kamerbewoonster gezien als mijn fiscale partner!!
Dat is onzin, de kamerbewoonster kan nooit je fiscale partner zijn behalve als je daar allebei in je aangifte voor hebt gekozen.petrasusanna schreef:de belasting heeft ontdekt dat er nog iemand op mijn adres staat ingeschreven terwijl ik ook alleenstaande ouder korting ontvang. Dan voldoe je niet aan de vereiste criteria en wordt de kamerbewoonster gezien als mijn fiscale partner!!
Maar als je toestaat dat er anderen op jouw adres staan ingeschreven moet je er wel voor zorgen dat je aannemelijk kunt maken dat je geen gemeenschappelijke huishouding voert met die anderen.
Als het echt om zoveel geld gaat zou ik eerst langsgaan bij het belastingkantoor om het uit te leggen en als dat niet helpt, tijdig en serieus werk maken van een goed bezwaarschrift (iemand met verstand van zaken laten doen).