LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] kpn glasvezel komt contract niet na

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
adriaandeboer
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 feb 2010 14:09

kpn glasvezel komt contract niet na

Ongelezen bericht door adriaandeboer »

Beste mensen,

kijk uit met het afsluiten van een contract met KPN glasvezel. Ik heb in mei 2009 een contract gesloten met een goud pakket, dit is 30 mb internet, onbeperkt bellen en digitale tv met eredivisielive. Door KPN wordt nu zomaar het contract verandert door namelijk eredivisielive gewoon weg te schrappen uit het pakket met de mededeling dat er meer HD TV uitzendingen komen. Vervolgens gaan zij de huur van de 2e ontvanger verhogen met 0,50 eurocent per maand.
Met name de wijziging van het pakket stoort mij aangezien je in eerste instantie juist op basis van het pakket je keuze maakt.
Ook hier geldt weer dat je natuurlijk net dit pakket hebt afgesloten en je niet zit te wachten om nu alweer te switchen. Er wordt misbruikt gemaakt van de goedheid van de klant in de hoop dat er niemand weggaat.

Ik doe een oproep om te proberen zoveel mogelijk mensen te verzamelen met een kpn glasvezel contract (inmiddels 1 miljoen) en ons te verenigen om een vuist te maken tegen dit soort praktijken.

Ik hoor graag van jullie.
Laatst gewijzigd door adriaandeboer op 02 feb 2010 20:48, 1 keer totaal gewijzigd.

adriaandeboer
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 feb 2010 14:09

Re: kpn glasvezel komt contract niet na

Ongelezen bericht door adriaandeboer »

SirPeter schreef:50 cent...... Man pleur toch op.
Het gaat hier veel minder om de 50 cent maar ik zag dat ik juist de hoofdreden was vergeten te vermelden. Het gaat dus om het principe dat je een contract aangaat voor een jaar met daarin afspraken over levering van diensten en dat door de KPN hier gewoon van wordt afgeweken, dat geldt ook voor de verhoging van de 0,50 cent.

_Alfred_
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 feb 2010 21:19

Re: kpn glasvezel komt contract niet na

Ongelezen bericht door _Alfred_ »

Inderdaad.

Ik ben ook het slachtoffer van deze aktie. Ik vind het ook ronduit belachelijk.

Ik heb inmiddels een klacht ingediend bij KPN, ik ben benieuwd naar hun reaktie.

Mijn vermoeden is, dat dit een bezuinigingsaktie is. Men zou mensen de keuze moeten geven.

Als er reaktie is van KPN, zal ik deze hier posten.

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: kpn glasvezel komt contract niet na

Ongelezen bericht door renegade66 »

50 cent...... Man pleur toch op.
@Sirpeter

je reageert nu niet bepaalt als een gentlemen zoals jouw naam doet voorkomen.
je mag wel iets beleefder zijn, en verander anders je naam naar Zeurpeter. :mrgreen:

witte angora
Berichten: 32032
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: kpn glasvezel komt contract niet na

Ongelezen bericht door witte angora »

Het gaat dus om het principe dat je een contract aangaat voor een jaar met daarin afspraken over levering van diensten en dat door de KPN hier gewoon van wordt afgeweken, dat geldt ook voor de verhoging van de 0,50 cent.
Regelmatig worden er wijzigingen aangebracht in het pakket, daar doe je niks aan. Maar als KPN, of welke aanbieder dan ook, moet wachten tot alle klanten minimaal een jaar abonnee zijn, zullen die wijzigingen nooit van zijn leven door worden gevoerd. :?

Immers, er worden dagelijks nieuwe blijde discipelen aan het bestand toegevoegd. :wink:

Dat sommige blijde discipelen op het moment van wijzigen nog geen jaar de diensten van KPN afnemen, is jammer dan, dan zijn ze maar een beetje minder blij. :(

_Alfred_
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 feb 2010 21:19

Re: kpn glasvezel komt contract niet na

Ongelezen bericht door _Alfred_ »

Hier de reaktie van KPN:


Naar aanleiding van uw e-mail waarin u aangeeft het niet eens te zijn met de verandering van het pakket kunnen wij u als volgt informeren:



De diensten die door KPN Glasvezel aangeboden worden, zijn onderhevig aan ontwikkelingen en vernieuwingen. Aangezien KPN zich bewust is van haar positie in de markt, worden deze ontwikkelingen op korte termijn gepland. In de algemene voorwaarden van KPN, waar u mee akkoord gegaan bent, staat dat KPN het recht heeft veranderingen in de pakketten aan te brengen.

U heeft recht om op te zeggen als u het niet met deze veranderingen eens bent.



U kunt nog tot het einde van de competitie gratis kijken naar Eredivisie Live. Eredivisie Live heeft besloten om de prijs te verhogen naar € 14,95 per maand. KPN brengt hiervoor €12,50 in rekening.



Vanaf 1 maart betaalt u € 10, - per maand extra voor het HD-pakket. Dit betekent echter ook een uitbreiding van de huidige 4 zenders naar 10 zenders. Voor meer informatie hierover verwijs ik u naar onze website: http://www.kpnglasvezel.nl/hdtv.



Ik vertrouw erop u naar tevredenheid te hebben geïnformeerd.



Met vriendelijke groeten,



Esther Kalfsbeek

Klantenservice Glasvezel van KPN

oscarm
Berichten: 14
Lid geworden op: 30 jan 2010 13:17

Re: kpn glasvezel komt contract niet na

Ongelezen bericht door oscarm »

hallo,

Zou zeggen stem in mijn poll, en lees mijn verhaal eens.

http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 60&t=78990

sjaak9
Berichten: 18
Lid geworden op: 04 feb 2010 20:10

Re: kpn glasvezel komt contract niet na

Ongelezen bericht door sjaak9 »

dat is mooi
als je het niet eens bent met de veranderingen dan mag je het contract opzeggen
beste mensen kijk in je gemeente of ze daar XMS hebben
zo ja zeg kpn op en neem XMS
die komen wel hun afspraken na
ik spreek uit ervaring
kpn denk dat ze alle macht heeft om over de rug van de nederlandse bevolking rijk te worden
nauw hoe eerder kpn en zijn dochters naar de kloten is hoe leiver het met is

gr
sjaak

Isa2010
Berichten: 17
Lid geworden op: 02 mar 2010 21:50

Re: kpn glasvezel komt contract niet na

Ongelezen bericht door Isa2010 »

Sjaak, cursusje Nederlands? :lol:

In elk geval, die mail die de KPN stuurt lijkt mij redelijk. Je bent idd met de voorwaarden akkoord gegaan waarin stond dat zij het recht hebben om iets te wijzigen, als jij het er niet mee eens bent heb je het recht kosteloos op te zeggen. Met andere woorden: wat zeur je nou?

Arjen Leo
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 mei 2010 20:15

Re: kpn glasvezel komt contract niet na

Ongelezen bericht door Arjen Leo »

KPN Glasvezel in Uden maakt er een zooitje van !
In 2008 kwam Glashart met de vraag of bewoners van Uden zich wilde aanmelden voor een glasvezelaansluiting.
Daarbij werd onder andere toegezegd dat er een analog TV signaal zou blijven, 2 telefoonlijnen.
Het heeft nog anderhalf jaar geduurd voordat wij eindelijk de glasvezelaansluiting hadden.

Sinds de aanmelding hieroner een paar "aanpassingen" van KPN op een rijtje:

- Geen analog TV signaal meer.
- Daarvoor een extra TV ontvanger
- Per 1 april wordt daar opeens ook weer geld voor gevraagd

- 2 Telefoonlijnen.
- Bij de aansluiting was echter 1 mogelijk, nu zou men weer 2 nummers kunnen krijgen, maar niet zoals bij ISDN dat bij ingesprek van lijn 1 naar lijn 2 wordt doorgeschakeld. Als je geen telefoon neemt, krijg je € 10,- op je factuur minder, maar je moet wel een duurder ISDN abonnement blijven houden, om de lang gepromote 2-lijnen-met-4-nummers actie, te behouden.

- HD TV
- Je wordt eerst "lekker"gemaakt met HD kanalen, later moet je er voor betalen.

- Programma gemist:
Eerst standaard Ned 1,2,3 tot 10 dagen terug, nu standaard 1 dag.
Je moet nu een Zilver pakket kopen, om Ned 1,2,3 SBS6, Veronica net5 10 dagen terug te kunnen kijken.

Ze passen het contract steeds weer aan !


En als je belt, dan krijg je verschillende prijzen te horen, worden zelf per mail bevestigd, maar worden dan bij navraag door de zelfde Helpdesk, weer net zo makkelijk aangepast naar een hoger bedrag.

Kortom: KPN lokt zijn klanten binnen, past dan om de paar weken zijn prijzen of pakketen aan, waardoor je of minder krijgt, of je moet meer gaan betalen.

De namen van de helpdesk mensen die in "mijnKPN" staan vermeld, komen niet overeen met de mensen die je over dat onderwerp aan de lijn heb gehad, hierdoor kun je nooit terugvallen op namen van personen die je geholpen hebben.

VIOP, KPN heeft het modem zo "dicht getimmerd"dat je geen SIP - account van een andere aanbieder kunt ontvangen, je kunt wel naar buitenbellen, maar niet gebeld worden. Ze hebben de poort waar de SIP provider op binnen moet komen dicht gezet. Dus KPN bepaald, welk signaal je mag ontvangen en welke voor hun niet zo goed uitpakt. Ze hadden zelfs in het begin de mogelijkheid om een VPN verbinding te kunnen opzetten, dicht getimmerd. Maar dit werd onder druk toch maar weer open gezet.

Kortom, met glasvezel van KPN ben je aan de goden overgelaten.

oscarm
Berichten: 14
Lid geworden op: 30 jan 2010 13:17

Re: kpn glasvezel komt contract niet na

Ongelezen bericht door oscarm »

Dit verhaal klinkt inderdaad erg bekend, ook bij mij kloppen de facturen nog steeds niet. Maar om eerlijk te zijn heb ik de moed een beetje opgegeven.

_Alfred_
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 feb 2010 21:19

Re: kpn glasvezel komt contract niet na

Ongelezen bericht door _Alfred_ »

Inmiddels is mijn contract opgezegd.

Zou eerst 15 maart gebeuren, maar het is nu eind april geregeld.

Maar je raadt het al: Er wordt elke maand nog 75 euro afgeschreven. Als je KPN hierover belt dan kan er niks geregeld worden, "het zit in de systemen".

Als je een paar dagen te laat betaalt, krijg je boze brieven, maar KPN 'mag' gewoon blijven afschrijven......

Kortom: Het is een schande hoe KPN met zijn klanten omgaat.

ce1957
Berichten: 10
Lid geworden op: 10 mei 2010 22:44

Re: kpn glasvezel komt contract niet na

Ongelezen bericht door ce1957 »

Mensen, luister heel simpel. KPN heeft misschien wel het recht om veranderingen aan te brengen is het televisie-pakket maar ze adverteren voor zowel met het zilver- en goudpakket met meer dan 90 zenders. Oftewel KPN misleid, danwel
KPN komt de overeenkomst niet na. Algemene voorwaarden geeft het recht tot ontbinding van de overeenkomst wanneer een der partijen zijn afspraken niet nakomt. Dient wel eerst schriftelijk aangemaand te worden (ingebrekestelling),
maar daarna is het gewoon mogelijk uw abonnement wegens het niet nakomen van de overeenkomst mede op grond van tekortkoming van het aanbod aan zenders te ontbinden. Zilverpakket meer dan 90 zenders echter bij natelling niet meer dan 56 zenders. 34 zenders te weinig. U betaalt 37% teveel voor het aantal tv zenders.

iluvatar
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 sep 2010 14:29

Re: kpn glasvezel komt contract niet na

Ongelezen bericht door iluvatar »

ce1957 schreef:Mensen, luister heel simpel. KPN heeft misschien wel het recht om veranderingen aan te brengen is het televisie-pakket maar ze adverteren voor zowel met het zilver- en goudpakket met meer dan 90 zenders. Oftewel KPN misleid, danwel
KPN komt de overeenkomst niet na. Algemene voorwaarden geeft het recht tot ontbinding van de overeenkomst wanneer een der partijen zijn afspraken niet nakomt. Dient wel eerst schriftelijk aangemaand te worden (ingebrekestelling),
maar daarna is het gewoon mogelijk uw abonnement wegens het niet nakomen van de overeenkomst mede op grond van tekortkoming van het aanbod aan zenders te ontbinden. Zilverpakket meer dan 90 zenders echter bij natelling niet meer dan 56 zenders. 34 zenders te weinig. U betaalt 37% teveel voor het aantal tv zenders.
ik weet niet waar jij dit nageteld hebt, maar daar klopt toch echt helemaal niets van.Het bronspakket heeft inderdaad 56 zenders erin zitten, met het zilver en goud pakket krijg je het pluspakket erbij wat nog eens 42 extra kanalen oplevert, dus een totaal van 98 kanalen.
Kijk hier maar voor het complete zenderoverzicht:
http://www.kpn.com/glasvezel/tv/zenderoverzicht.htm


en het klopt ja dat EDL uit het pakket is gehaald, maar elke klant heeft driemaanden vantevoren een brief gekregen met deze melding, elke klant die het daar niet eens mee was kon toen kosteloos zijn abonnement opzeggen.

tycho26
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 sep 2010 08:11

Re: kpn glasvezel komt contract niet na

Ongelezen bericht door tycho26 »

Beste mensen,

Het spijt te moeten constateren dat er zoveel problemen zijn met de glasvezel verbinding. Ik heb meteen toen het bekend werd dat het in Almere zou komen ingeschreven . Het enige probleem wat ik had was dat het later werd dab de afgesproken datum en dat kwam omdat er mensen problemen gingen maken over het huisje wat er kwam te staan.
Verders is alles oke afgehandeld en ge instaleert helemaal top en bij klopt de afspraken qua contract ook nog steeds, en als je een uitbreiding wil nemen op de HD tv dan moet je er extra voor betalen dat is toch je eigen keus,als je op je auto die je koopt iets extra wil moet je ook voor betalen en anders doe het niet.

vriendelijke groeten tycho26 :D

Gesloten