Vandaag ben ik overgestapt naar T-mobile. Ik had een telefoon en abonnement van vodafone. Nu word ik er vanmiddag door vodafone uitgeknikkert,maar kan mijn t-mobile simkaart niet installeren. Reden. Het blijkt dat je een simlock code moet aanvragen bij vodafone. Hadden ze me dat niet EERDER kunnen vertellen. Blijkt 3 dagen te duren,ben dus 3 dagen niet bereikbaar.
Vind ik echt belachelijk.
Daarom wil ik even waarschuwen,als je een telefoon hebt en abonement en je gaat overstappen op een goedkoop abonnement (sim only) ga op tijd naar je provider en vraag daar de simlock code aan. Zo zorg je ervoor dat je dan gewoon bij je NIEUWE provider kunt bellen.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] vodafone en simlock vrij
Re: vodafone en simlock vrij
Het is algemeen bekend dat als je een gratis telefoon krijgt bij je abonnement hij in veel gevallen gesimclocked is. Dit is na 1 jaar gratis om hem te laten verwijderen wil je het eerder dan kost het geld . Bij een sim only bij dezelfde provider heb je meestal geen last. Je had je iets beter moeten orienteren alvorens een nieuw abonnement af te sluiten. Je kan ook via google een adres in de buurt opzoeken waar ze het meteen kunnen doen voor zo'n 10 euro er zijn adressen genoeg te vinden.Ook op grote markten zijn van die mannetjes die het zo kunnen doen.Vind ik echt belachelijk.
Daarom wil ik even waarschuwen,als je een telefoon hebt en abonement en je gaat overstappen op een goedkoop abonnement (sim only) ga op tijd naar je provider en vraag daar de simlock code aan. Zo zorg je ervoor dat je dan gewoon bij je NIEUWE provider kunt bellen.
gr Henk
Gratis telefoon,die heb ik betaald hoor. Voor niets gaat de zon op.
Verder is het gewoon lullig van Vodafoon want ze wisten dat mijn nummer naar t-mobile ging. Ik heb een klacht ingediend. want er waren ook andere dingen zoals niet reageren op e-mail vwg een vraag.
Verder is het gewoon lullig van Vodafoon want ze wisten dat mijn nummer naar t-mobile ging. Ik heb een klacht ingediend. want er waren ook andere dingen zoals niet reageren op e-mail vwg een vraag.
Waarom lullig. Vodafone weet niet van iedereen of zijn toestel gesimlocked is.Verder is het gewoon lullig van Vodafoon want ze wisten dat mijn nummer naar t-mobile ging.
Zoals ik al schreef veelal gesimlocked. Als je bij sommige telefoonwinkels een abonnement met telefoon afsluit is het toestel niet gesimlocked. Ikzelf let bij aanschaf goed op of er wel of geen simlock op zit(even een ander provider sim erin doen). Zoja meteen na 1 jaar code aanvragen. Ik heb bij Vodafone, T-Mobile ,KPN, zelf nog nooit meegemaakt dat ze uit eigen beweging de simlockcode opsturen moet je toch echt zelf aanvragen.
In de voorwaarden van sim only staat altijd dat je in het bezit moet zijn van een simlockvrije telefoon. Nu ben je boos omdat je zelf teweing vooronderzoek hebt gedaan.
In ieder geval heb je nu geleerd voor een volgende keer.
Tip: Als je telefoon versleten is een prepaid telefoon van T-Mobile werkt ook met een abbo sim .( dit is bij de meeste providers niet het geval die zijn daar extra voor gesimlocked,)
gr Henk
Als ik een tip mag geven.
Wanneer je bij een onafhankelijke telefoonwinkel gaat en daar een abonnement met `gratis `toestel aanschaft, zijn die in 99% van de gevallen sim-lock vrij.
Bij een KPN, Vodafone, T-Mobile winkel zijn ze in 99% van de gevallen gesimlockt.
Onafhankelijke retailers zijn : The Phonehouse, T-For-Telecom- Belcompany- Optie1 etc etc.
In mijn geval beviel The Phonehouse het beste, mede door de 14 dagen probeer garantie van toestel.
Verder is het gewoon een kwestie van dat soort winkels binnen lopen en kijken waar je het prettigst wordt geholpen.
Succes.
Wanneer je bij een onafhankelijke telefoonwinkel gaat en daar een abonnement met `gratis `toestel aanschaft, zijn die in 99% van de gevallen sim-lock vrij.
Bij een KPN, Vodafone, T-Mobile winkel zijn ze in 99% van de gevallen gesimlockt.
Onafhankelijke retailers zijn : The Phonehouse, T-For-Telecom- Belcompany- Optie1 etc etc.
In mijn geval beviel The Phonehouse het beste, mede door de 14 dagen probeer garantie van toestel.
Verder is het gewoon een kwestie van dat soort winkels binnen lopen en kijken waar je het prettigst wordt geholpen.
Succes.
Ja dat is algemeen bekend, dus ik verwacht niet dat er wat mee wordt gedaan. Die gaan bij vodafone volgens mij sowieso meteen de prullenbak in. Maar je had het zelf beter moeten uitzoeken. Het valt me nog mee dat dat binnen 3 dagen kan!