LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wet Koop op Afstand en Priceattack/Mysterybox

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
jmanders
Berichten: 10
Lid geworden op: 24 jan 2006 13:15

Wet Koop op Afstand en Priceattack/Mysterybox

Ongelezen bericht door jmanders »

Hallo,

ik heb het volgende probleem: ik heb afgelopen december een aankoop gedaan op internet bij Priceattack van een Mysterybox.

Nu heb ik het pakket net voor kerst ontvangen en het direct teruggezonden naar de webwinkel. Ik had mezelf bedacht en volgens Consuwijzer/de Wet Koop Op Afstand heb ik een bedenktijd van 7 dagen. Hier zat ik dus ruimschoots binnen.

Ik heb het pakket geretourneerd naar het bedrijf en gelijktijdig een mail verzonden waarmee ik aangaf van de koop af te willen/mezelf bedacht had. Nu hebben ze ruim een maand gewacht voordat ze antwoord gaven en hun antwoord is (kort samengevat):

Je hebt pech, want:
- in de algemene voorwaarden hebben ze opgenomen "7.D De vastgestelde zichttermijn van zeven (7) werkdagen geldt niet voor goederen of diensten die kunnen bederven, voor maatwerkproducten (hieronder valt ook de Mystery- / SummerBox) en reizen." Is een Mysterybox maatwerk zoals bedoeld in de Wet Koop op Afstand? Het betreft een doos met een aantal artikelen die standaard in een winkel liggen, een verzameling. Ik zie niet wat hieraan "speciaal voor mij" is gemaakt, behalve dat ze samen verzonden zijn (wat ook zou gebeuren als ik bij een winkel de artikelen bestel en ze tezamen laat versturen).
- ik had eerst contact met hen op moeten nemen om te vragen waar de artikelen naartoe te sturen etc. Dit vind ik wat vreemd om als reden voor het niet ontbinden van de koop aan te dragen. Ik krijg nu na een gestuurde mail pas na ruim een maand antwoord, dus dat had ik nooit gered in mijn 7 dagen bedenktijd? Tevens heb ik het gewoon netjes als pakket teruggestuurd naar het postadres wat op hen site vermeld staat

Ik zie dan ook niet in op welke wijze ze zoiets hebben van "pech gehad"? Ik heb de producten netjes geretourneed en ook in een nette mail aangegeven dat ik van de koop afwilde.

Nu gaan ze me blijkbaar de artikelen weer toezenden omdat hun er niet van af willen zien. Is het het verstandigst het pakket gewoon te weigeren en het terug te laten sturen naar de afzender?

alfatrion
Berichten: 22041
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Wet Koop op Afstand en Priceattack/Mysterybox

Ongelezen bericht door alfatrion »

Een Mysterybox lijkt me geen maatwerk, tenzij daar iets van jouw wensen in verwerkt zitten.

Bedrijven zijn niet verplicht om de termijn van zeven werkdagen te hanteren voor goederen die snel kunnen bederven.

http://www.wetboek-online.nl/wet/Burger ... 7/46d.html

Vincent Vega
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 jan 2010 20:48

Re: Wet Koop op Afstand en Priceattack/Mysterybox

Ongelezen bericht door Vincent Vega »

Wat zat er in de box?

Berenice
Berichten: 231
Lid geworden op: 03 nov 2006 13:04

Re: Wet Koop op Afstand en Priceattack/Mysterybox

Ongelezen bericht door Berenice »

Het staat nu specifiek on 7.E. Maar of dat daar al stond toen jij dat ding kocht weet ik niet natuurlijk.

Maar hoe ik ook zoek op hun site, ik kan nooit die mysterybox vinden trouwens... zit daar niet gewoon de overgebleven meuk in die ze niet konden verkopen?

jmanders
Berichten: 10
Lid geworden op: 24 jan 2006 13:15

Re: Wet Koop op Afstand en Priceattack/Mysterybox

Ongelezen bericht door jmanders »

Berenice schreef:Het staat nu specifiek on 7.E. Maar of dat daar al stond toen jij dat ding kocht weet ik niet natuurlijk.

Maar hoe ik ook zoek op hun site, ik kan nooit die mysterybox vinden trouwens... zit daar niet gewoon de overgebleven meuk in die ze niet konden verkopen?
Het stond daar nog niet, men gaf zelf in hun mail aan nog het oude onder punt 7D.
Dit geeft toch wel zo'n beetje aan dat ze me gelijk geven in de door mij aangedragen argumenten en dat ze dus mij het geld terug moeten betalen.

De mysterybox is inderdaad overgebleven meuk die ze niet konden verkopen. Alle artikelen die er bij mij inzaten (digitaal weerstation, massagedolfijn en funkitdj) zijn acties geweest op de site.

Update: inmiddels heb ik een mailtje ontvangen van PriceAttack. Ze gaan het geld terugstorten. Ondanks dat het lang geduurd heeft voor de eerste reactie, heeft het vanaf toen snel en goed gelopen en is het (in mijn ogen) netjes opgelost.

doe normaal
Berichten: 12
Lid geworden op: 01 dec 2009 13:18

Re: Wet Koop op Afstand en Priceattack/Mysterybox

Ongelezen bericht door doe normaal »

jmanders schreef:Je hebt pech, want:
Stond dat er echt??? Erg klantvriendelijke zeg!

Bekijk dit eens: http://forum.dutchbodybuilding.com/f15/ ... en-231532/

Gesloten