LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] slecht gespoten 308

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
Jeanclaude

slecht gespoten 308

Ongelezen bericht door Jeanclaude »

Wij kochten begin vorig jaar een Peugeot 308.
De auto is op alle punten waar deuren en achterklep met de carrosserie zijn verbonden niet of slecht gespoten.
Na meer dan acht maanden gezeur met de dealer heeft die nu het probleem aan de importeur voorgelegd.
Antwoord: dat is het productieproces.
Dat wisten wij ook al, dat het een fabricagefout was.
Garantie heeft kennelijk tegenwoordig niet veel meer te betekenen, ondanks consumentenrecht.
Wij zullen nu een kijken wat er bij de BOVAG geschillencommissie te bereiken valt.

advocaatjeleefjenog

Re: slecht gespoten 308

Ongelezen bericht door advocaatjeleefjenog »

Tegenwoordig hebben heel veel automerken en andere binnen afwerking qua lak dan dat er op de "zicht" delen zit, dit heeft niets te maken met fabricage fouten maar met product eigenschappen. Er is besloten dat het zo wordt geleverd.Hierdoor heb je vaak niet de metallic afwerking zitten op randen waar de deuren, motorkap en kofferbak tegen aan vallen. Heeft verder ook niets te maken met de kwaliteit , maar met een keuze qua afwerkingsniveau
ps niet gespoten kan niet dan zou hij roesten :wink:

Mallemalle

Ongelezen bericht door Mallemalle »

dat lijkt mij juist wel een gevalletje kwaliteitsverschil

opel deed het ook in vroege jaren (modern opel spul weet ik niets van)

er werd alleen een grondlak gespoten op delen die door interrieur en dergelijke toch niet te zien zouden zijn

als je dat een end doortrekt heb je dus ene auto die ten dele fatsoenlijk is gespoten en ten dele voldoende beschermd tegen roest (ok, de discussie dat opel sowieso niet al te best was mbt roest laten we even int midden ;)

als die delen ook nog eens in het zicht zitten vind ik het wel erg slordig worden allemaal

het doet af aan kwaliteit en waarde

advocaatjeleefjenog

Doet niets af aan de kwaliteit, of je het mooi vind is een 2e. Is gewoon geen metallic en meestal geen blanke lak aanwezig, maar wel gespoten

Mallemalle

Ongelezen bericht door Mallemalle »

ok

dus volgens jou maakt het kwalitatief geen moer uit of een wagen op bepaalde plekken 1 2 of 3 laklagen heeft :roll:

advocaatjeleefjenog

juist maakt geen moer uit op die plekken. Behalve het cosmetische oogpunt

Jeanclaude

Ongelezen bericht door Jeanclaude »

Er lijkt mij dat er besloten is op verf te besparen.
Bij onze 308 zit op de gemelde plekken geen lak, je ziet gewoon de plaat zoals die aan de fabriek is geleverd, verzinkt, denk ik.
Of er wel of niet sprake is van een productiefout bij opzettelijk slecht spuiten, daar kan je natuurlijk over twisten.
In elk geval spijt het ons deze auto gekocht te hebben, wij voelen ons bekocht, ook al door de hufterige opstelling van de dealer.
Daar komt bij dat de werkplaats van de dealer incompetent is.
Een probleem methet ventilatiesysteem werd ontkend, 'ze waren allemaal zo', nadat ik me flink kwaad had gemaakt werd er toch naar gekeken, daarna werd gemeld dat er niets aan te doen was, toch was het probleem verholpen.
Toen ik dat meldde was men hoogst verrast.
Dit is de laatste Peugeot geweest.

Gesloten