Ik moet even mijn verhaal kwijt, want heb het gevoel dat ik nu nergens heen kan.
Mijn iPhone was kapot, een softwarefout.
Na veel geharrewar met de klantenservice moet ik naar de tmobile winkel om hem te laten checken of hij zeker weten ook softwarematig kapot is.
22 december naar de winkel en na 30 minuten is men overtuigd dat hij niet meer goed is en gaat hij ter reparatie opgestuurd worden en ben ik mijn telefoon 2 tot 3 weken kwijt verteld de medewerker me.
Ik laat hem thuis bezorgen omdat de tmobile shop niet hier op de hoek zit, en mocht ik onverhoopt niet thuis zijn, dan kan ik via het briefje van de bezorging zin wanneer ik thuis moet zijn. Bovendien ben ik de eerste week van het nieuwe jaar vrij...
Kerst komt en gaat, en ook het nieuwe jaar begint. Door het slechte weer denk ik dat het wat langer kan gaan duren, het is spiegel glad...
Rond 14 januari toch maar eens een mailtje sturen waar mijn telefoon blijft op de site stond bij de reparatie service dat het pakketje al op 28 december was verzonden naar mij.. paar dagen later bericht dat ik naar de shop moet gaan omdat hij waarschijnlijk door een foutje daar is afgeleverd.
Ik op mijn vrije dag naar de shop die er achteraan gaat omdat hij daar niet is. Na zo'n 30 minuten is de conclusie dat het pakketje bij de buren is afgeleverd.
Ik vond dat raar omdat dit pakketje aangetekend wordt verzonden en dus met ID en handtekening moet ontvangen worden, maar goed... Het enige wat ze me konden geven was een de naam Goes, en ik moest even langs de buren gaan om te kijken of hij daar was afgeleverd. Ook hadden ze de verheugde mededeling dat ik een nieuw toestel had gekregen, de iPhone was geswapt zei hij!
Klonk opzich redelijk vond ik, dus ik deed dit. Bovendien kreeg ik 50% reductie op mijn abonnement geld van aankomende maand en een bloemetje thuis...
Ik in de aankomende week dit gedaan (ik werk vaak 's avonds, en ben 's morgens vrij, maar de meeste mensen werken dan natuurlijk) Heb 10 mensen kunnen bereiken, en hun gevraagd of ze een pakketje hadden en of de naam Goes kenden. Niemand...
de klantenservice kon me niet helpen en verwees me wederom naar de shop.
Ik op extra vroeg naar m'n werk via de shop om dit af te handelen.
De medewerker ging er achteraan bellen, en deze kreeg te horen dat ik (de klant) maar met TNT moest gaan bellen... Dit verzoek wees ik uiteraard van de hand, ik had immers het toestel bij Tmobile ingeleverd en hun zijn verantwoordelijk voor het toestel tot ik hem in ontvangst neem. De medewerker gaf me gelijk.
Hij heeft een fraude procedure opgestart zei hij, en dit kon 2 weken duren. Tmobile ging kijken waar mijn toestel gebleven was, en als hij "weg" was zonder mijn schuld, zou ik een nieuwe krijgen.
Ik kreeg een brief mee met alle details tot zover, en moest na een week naar de klantenservice opbellen. De medewerker adviseerde mij om me niet te laten afpoeieren door de klantenservice, en als het me niet zinde wat ze te zeggen hadden er op staan dat ik een klacht zou indienen..
Maar goed, ik tot maandag de week erna gewacht en opgebeld en gevraagd wat de status van het fraude onderzoek was.
De medewerker moest met de andere afdeling bellen om info in te winnen. Dit duurde zo'n 20 minuten maar werd netjes door de medewerker op de hoogte gehouden.
Na 20 minuten vertelde de medewerker me dat het allemaal wat ingewikkelder was dan gedacht, hij adviseerde me om 1600 uur terug te bellen zodat ze alle info beschikbaar hadden.
Ik heb daarna zelf even de TNT opgebeld en hen gevraagd over de trackcode die ik van de medewerker had gehad kon worden nagekeken waar hij was afgeleverd, op de site van TNT deed hij het niet en bovendien was ik nu nog thuis en kon ik meteen naar die buren!
De code klopt niet, alle barcodes beginnen met 3S, en die van mij met GS. ze kon er niets mee. Ik vertelde dat het om een pakketje ging met een waarde van zo'n 800 Euro, en zei vertelde me dat zulke dingen altijd aangetekend worden verzonden, en niet via de reguliere postpakkettendienst. Aangetekende pakketten mogen niet worden afgeleverd bij de buren zei ze... Tja... :\
Ik om 1600 uur terug gebeld vanaf mijn werk, en deze vertelde me dat het pakketje op nummer XX was afgeleverd.
Ik was allang blij, want dit betekende dat ik de volgende ochtend mijn nieuwe iPhone zou hebben!
Niet dus, de buren waren niet thuis, deze werken natuurlijk overdag..
Dit was eergisteren, vandaag had ik een dagdienst, dus om 1930 was ik thuis en meteen naar die buren..
Je raad het al, er is nooit iemand geweest met een pakketje, en ook de naam Goes zegt hun helemaal niets.
Ik meteen om 1935 opgebeld met de klantenservice omdat had afgesproken ik zou bellen als ik hem had gekregen of niet had gekregen.
De wachttijd is gemiddeld 2 minuten zegt de computer stem, maar na 20 minuten nog steeds "al onze medewerkers zijn in gesprek..."
Ik heb opgehangen, geen hond die 5 minuten voor sluitingstijd klantenservice me nog serieus gaat helpen...
Morgen ook dagdienst en koopavond, dus ga ik maar weer eens naar de Tmobile shop.
Ik MOET nu een iPhone hebben! waar ze die vandaan halen of wie er voor gaat betalen en wie er schuldig is zal me een zorg zijn! Ik heb een aanbetaling gedaan voor de iPhone van 119 Euro en betaal netjes mijn abo van zo'n 44 euro per maand...
Ik ben het wachten nu zat!
Zo ver ik kan zien is het nu niet meer mijn probleem maar een probleem tussen Tmobile en TNT, en ik wordt de dupe ervan!
De gegevens die kloppen 100% niet die men verstrekt, dus ik kan ook verder helemaal niets meer mee, het is buiten mijn om gebeurt maar mag wel overal zelf achteraan gaan...
Misschien dat de tmobile webcare hier eens achteraan kan gaan!
Alvast bedankt...
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] TNT en T-Mobile raken mijn iPhone kwijt, slechte service...
-
KillRoy1972
Re: TNT en T-Mobile raken mijn iPhone kwijt, slechte service...
Heb je rechtsbijstand? Want dan zou ik contact opnemen met hun. Dit is toch van de zotte!
-
T-Mobile Webcare
Beste KillRoy1972,
Het is inderdaad niet de bedoeling dat jij hier de dupe van wordt dus mag ik je vriendelijk vragen ons je gegevens te mailen via [email protected], zodat wij kunnen bekijken hoe we je verder kunnen helpen?
Wil je hierbij in ieder geval de volgende gegevens vermelden?
- je naam;
- je adres;
- je 06-nummer;
- je gebruikersnaam van dit forum;
Met vriendelijke groet,
Eline van Tilborg
T-Mobile Webcare
Het is inderdaad niet de bedoeling dat jij hier de dupe van wordt dus mag ik je vriendelijk vragen ons je gegevens te mailen via [email protected], zodat wij kunnen bekijken hoe we je verder kunnen helpen?
- je naam;
- je adres;
- je 06-nummer;
Met vriendelijke groet,
Eline van Tilborg
T-Mobile Webcare
-
KillRoy1972
T-Mobile Webcare schreef:Beste KillRoy1972,
- je naam;
- je adres;
- je 06-nummer;
Met vriendelijke groet,
Eline van Tilborg
T-Mobile Webcare
Er is momenteel na veel wikken en wegen een weer een onderzoek gestart, nu niet bij Tmobile maar bij Solid Vision die de iPhone als reparatie heeft aangenomen. (Ik wacht dus nog even een dagje voordat ik op je verzoek in ga.)
Deze zijn op hun beurt weer een onderzoek gestart bij het bezorgingsbedrijf wat de telefoon heeft/zou moeten hebben geleverd, en dat was NIET de TNT zo blijkt na dik een maand van zogenaamde "onderzoeken".
Ik heb van Solid Vision een mailtje gekregen met een bevestiging dat zij het onderzoek gestart zijn, en dat dit 5 werkdagen gaat duren. Ik heb tevens een toezegging gekregen dat als de iPhone niet te traceren meer was, ik een nieuwe iPhone zou krijgen.
Dit was verledenweek donderdag (28-1) en heb tot op heden nog niets vernomen...
In de tussentijd is "de bezorger" wel in de straat geweest, ik kwam hem toevallig tegen toen hij vroeg op welk nummer ik woonde.
Hij vertelde mij dat hij 100% zeker was dat hij de telefoon bij mijn buren had afgeleverd, maar dat de buren zeggen niets ontvangen te hebben.
Ik heb hem verteld dat ikzelf ook ze ver was en dat ik er verder ook niet meer in mijn handen lag. Ik heb hem verteld dat hij maar zijn baas moest bellen om te vragen wat hij nou moest doen en ben naar binnen gegaan.
Ik heb geen zin in gezeik met mijn buren, ik weet niet wat er is gebeurt!
Ik heb hem niet meer gezien.
Ik wacht morgen (vrijdag) nog op een mailtje van Solid Vision, en als het me te lang gaat duren stuur ik wel een mailtje met de gegevens naar de webcare EN solid vision.
En dan mogen ze heel snel te werk gaan, want anders neem ik andere stappen...
Wat een fiasco dit!
-
jeroendekker
Hoi KillRoy1972,
Ik heb nu precies hetzelfde probleem zoals je beschrijft. Ze zijn mijn telefoon kwijt. Hij zou op mijn oude adres bezorgd zijn, hij zou naar de shop zijn verstuurd, tnt zou verzuimd hebben om een briefje in de bus te doen (terwijl er niks op het postkantoor of bij mijn buren ligt). Hoe is het bij jou afgelopen en wat heb je daarvoor nog meer moeten ondernemen?
Groeten, jeroen
Ik heb nu precies hetzelfde probleem zoals je beschrijft. Ze zijn mijn telefoon kwijt. Hij zou op mijn oude adres bezorgd zijn, hij zou naar de shop zijn verstuurd, tnt zou verzuimd hebben om een briefje in de bus te doen (terwijl er niks op het postkantoor of bij mijn buren ligt). Hoe is het bij jou afgelopen en wat heb je daarvoor nog meer moeten ondernemen?
Groeten, jeroen
-
Bob Schurkjens
Dit is gewoon een probleem van T-Mobile en van niemand anders. T-Mobile is contractpartij (degene aan wie je betaalt). En T-Mobile heeft de Iphone verzonden, niet jij.
Omdat dit al lang speelt kun je het beste een geschil aanspannen tegen T-Mobile bij de Geschillencommissie Telecommunicatie en naast de geleden schade een scadevergoeding eisen van bijvoorbeeld 100 euro voor de tijd en moeite die je in deze kwestie hebt moeten steken.
https://loket.degeschillencommissie.nl/ ... e&code=tel
Je kan alles wat je hier hebt gepost een beetje samenvatten en invullen in het geschillenformulier. De procedure kan online gevoerd worden. Het is een eenvoudige en laagdrempelige methode om aan jouw ellende definitief een einde te maken.
Omdat dit al lang speelt kun je het beste een geschil aanspannen tegen T-Mobile bij de Geschillencommissie Telecommunicatie en naast de geleden schade een scadevergoeding eisen van bijvoorbeeld 100 euro voor de tijd en moeite die je in deze kwestie hebt moeten steken.
https://loket.degeschillencommissie.nl/ ... e&code=tel
Je kan alles wat je hier hebt gepost een beetje samenvatten en invullen in het geschillenformulier. De procedure kan online gevoerd worden. Het is een eenvoudige en laagdrempelige methode om aan jouw ellende definitief een einde te maken.