Ziggo gaat echt te ver op het moment.Ze sluiten mensen af die volgens hun spam versturen.De mensen gebruiken geen email ze gebruiken het internet alleen voor te chatten via yahoo met hun landgenoten.De pc is virusvrij zit een goede virusscanner op en ziggo beweerd dat er spam verstuurd wordt.Vraag je ziggo om een bewijs dan gooit de nette dame van ziggo de hoorn op de haak.Ze vraagt tussendoor aan haar collega,wat ik zeg dat is toch juist of niet.
Zijn er meer mensen die deze ervaring hebben de laatste maanden?
Groetjes Marian
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Ziggo sluit klanten af zonder reden
-
- Berichten: 6858
- Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
- Contacteer:
Re: Ziggo sluit klanten af zonder reden
Even simpel - als Ziggo dit stelt - dient zij bewijs te overleggen.
Anders pleegt men contractbreuk.
Maar..
Mensen die hun PC niet (voldoende) beveiligen - of zelf lukraak op van alles en nog wat klikken wat op hun scherm of in hun mail verschijnt (en dit zijn, nog steeds, hele volksstammen) kunnen hun PC besmet hebben met een trojan of een virus - wat de PC in een spambot (oftwel een spam versturende automaat) veranderd.
Dit betekent dat er vanaf die PC / verbinding dus wel degelijk spam verzonden word - alleen weet de gebruiker hier niets van.
Dit moet Ziggo echter wel aantonen - XS4All doet bijvoorbeeld min of meer hetzelfde, maar limiteerd internet toegang zodat je in elk geval nog wat kan testen - en zolang Ziggo niets aantoond, kan er geen sprake van 'spam versturen' zijn.
Actie : de afgesloten persoon moet (eventueel via een andere PC) een goede virusscanner downloaden en installeren, alsmede een goede spyware scanner - en deze het systeem volledig laten scannen.
Als je wat vind , reinig dan de PC. Als dit niet lukt, overweeg om de PC opnieuw te installeren (installeer dan eerst een virusscanner en een spyware scanner voordat je weer internet opgaat).
Als je niets vind - dan is het tijd voor de volgende stap:
Aangetekende brief verzenden waarin je de afsluiting betwist (bellen heeft echt geen zin) en de eis aan Ziggo voorlegt dat men binnen 4 werkdagen de aansluiting weer hersteld heeft, danwel bewijs van hun redenering overhandigt.
Vermeld dat je de betreffende PC hebt gecontroleerd op trojans / virussen - en niets gevonden hebt.
Vermeld dat zonder bewijs van hun bewering de afsluiting onrechtmatig is (ervanuitgaande dat er geen achterstallige betalingen zijn).
Geef aan dat indien ze niet aan deze eis voldoen, de automatische incasso machtiging komt te vervallen - en dat toch afschrijven dan reden is tot aangifte doen, en stornering betaling. (houd het wel apart).
Bewaar kopieen van alle berichten - voor je dossier.
Anders pleegt men contractbreuk.
Maar..
Mensen die hun PC niet (voldoende) beveiligen - of zelf lukraak op van alles en nog wat klikken wat op hun scherm of in hun mail verschijnt (en dit zijn, nog steeds, hele volksstammen) kunnen hun PC besmet hebben met een trojan of een virus - wat de PC in een spambot (oftwel een spam versturende automaat) veranderd.
Dit betekent dat er vanaf die PC / verbinding dus wel degelijk spam verzonden word - alleen weet de gebruiker hier niets van.
Dit moet Ziggo echter wel aantonen - XS4All doet bijvoorbeeld min of meer hetzelfde, maar limiteerd internet toegang zodat je in elk geval nog wat kan testen - en zolang Ziggo niets aantoond, kan er geen sprake van 'spam versturen' zijn.
Actie : de afgesloten persoon moet (eventueel via een andere PC) een goede virusscanner downloaden en installeren, alsmede een goede spyware scanner - en deze het systeem volledig laten scannen.
Als je wat vind , reinig dan de PC. Als dit niet lukt, overweeg om de PC opnieuw te installeren (installeer dan eerst een virusscanner en een spyware scanner voordat je weer internet opgaat).
Als je niets vind - dan is het tijd voor de volgende stap:
Aangetekende brief verzenden waarin je de afsluiting betwist (bellen heeft echt geen zin) en de eis aan Ziggo voorlegt dat men binnen 4 werkdagen de aansluiting weer hersteld heeft, danwel bewijs van hun redenering overhandigt.
Vermeld dat je de betreffende PC hebt gecontroleerd op trojans / virussen - en niets gevonden hebt.
Vermeld dat zonder bewijs van hun bewering de afsluiting onrechtmatig is (ervanuitgaande dat er geen achterstallige betalingen zijn).
Geef aan dat indien ze niet aan deze eis voldoen, de automatische incasso machtiging komt te vervallen - en dat toch afschrijven dan reden is tot aangifte doen, en stornering betaling. (houd het wel apart).
Bewaar kopieen van alle berichten - voor je dossier.
Re: Ziggo sluit klanten af zonder reden
Hoi
Bedankt voor je antwoord
De pc is zoals ik al zei perfect virus en spam vrij
het grappige is dat de mensen geen mail gebruiken.ze chatten alleen met de mensen in hun eigen land.
Ziggo snapt dat dus niet,we hebben een aangetekende brief verzonden maar helaas komt dat waarschijnlijk ook niet aan bij ziggo.
Bellen heb je inderdaad niks aan want dan krijg je iemand aan de lijn die er geen verstand van heeft.
Ik denk dat ik de mensen maar ga zeggen dat ze naar kpn moeten om weer te kunnen internetten
Groetjes Marian
Bedankt voor je antwoord
De pc is zoals ik al zei perfect virus en spam vrij
het grappige is dat de mensen geen mail gebruiken.ze chatten alleen met de mensen in hun eigen land.
Ziggo snapt dat dus niet,we hebben een aangetekende brief verzonden maar helaas komt dat waarschijnlijk ook niet aan bij ziggo.
Bellen heb je inderdaad niks aan want dan krijg je iemand aan de lijn die er geen verstand van heeft.
Ik denk dat ik de mensen maar ga zeggen dat ze naar kpn moeten om weer te kunnen internetten
Groetjes Marian