LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nog steeds geen ov studenten chipkaart ontvangen

Reis je vaak met het openbaar vervoer of taxi en heb je hierover een uitgesproken mening? Laat het ons hier weten.
janssenchantal
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 dec 2009 12:13

Nog steeds geen ov studenten chipkaart ontvangen

Ongelezen bericht door janssenchantal »

Al enige jaren studeer ik en ik heb dan ook ongeveer 3 jaar geleden (als het er niet meer zijn) mijn pasfoto in moeten leveren voor de ov-chipkaart. Mijn medestudenten lieten enige tijd geleden vrolijk hun kaart zien. Ik bedacht me dat ik hem dan ook snel zou moeten ontvangen. Begin december had ik nog niets en heb ik maar even op de website van de studenten ov-chipkaart gekeken. Na het invoeren van mijn studentennummer, die op mijn oude ov-kaart staat, kreeg ik te lezen dat ik binnen 2 weken mijn ov-chipkaart zou ontvangen. Tot op heden heb ik niets ontvangen. Ik heb meerdere malen gebeld en dus vele euro's verspilt, want ik kwam er steeds niet door. Ik heb in totaal meer dan een uur in de wacht gestaan en dus zo'n €6,- verbruikt. Nog was ik niet geholpen. Op welk tijdstip ik ook belde, ik stond continu in de wacht. Op een ander cijfer drukken hielp ook niet, want zodra je iemand aan de lijn kreeg, werd je verteld dat je weer in het hoofdmenu werd geplaatst, omdat je bij de verkeerde persoon terecht was gekomen. Dan de IB-groep maar bellen. Zij keken mijn gegevens na en vertelden me dat ik de kaart allang zou moeten hebben. Volgens hun gegevens was de kaart al een behoorlijke tijd terug aangevraagd. Ik weet echt niet meer wat ik moet doen. Ik moet maandag weer naar college en kan daar dus niet heen. Een retourtje kopen is ook geen optie, want ik woon niet dichtbij mijn school. Een retourtje kost al gauw zo'n €30,- en aangezien ik op mezelf woon, heb ik hier gewoonweg geen geld voor. Een conducteur zei me vorige week dat ik wel zwart kon gaan rijden en dan de kans liep op een boete, maar dat ik met die boete dan naar de stichting van de ov-chip moest gaan. Een erg lang proces lijkt me dat en de kans lopen op een boete vind ik ook niet echt wat. Ik ga er dus vanuit dat ik volgende week helaas behoorlijk wat colleges zal moeten missen. Het ergste van alles vind ik nog dat ik niemand heb kunnen spreken via de ov-chiplijn. Ik weet nu dus nog steeds niet of ik eerdaags iets kan ontvangen. Afgelopen donderdag heb ik dus maar een aanvraagformulier opnieuw aangevraagd, maar ik vraag me af of ze dat bericht wel hebben ontvangen. Een klacht indienen bij ze leek me ook een goede optie. Lees ik op de website dat je telefonisch een klacht in kan dienen. Tuurlijk, nog langer wachten, oftewel nog meer geld uit gaan geven! Een mailadres stond er daarentegen ook niet bij. Er is dus ook geen manier om een klacht in te dienen. Dan maar op deze manier.
Waarom wordt dit alles niet opgelost? Waarom bedenken ze niet voor tijdelijk iets? Stuur ons desnoods een brief met daarin de mededeling dat we nog tot een bepaalde datum met onze oude ov-kaart mogen reizen, zodat we niet in de problemen komen. Laat dat een bewijs zijn voor de buschauffers en conducteurs...

Met vriendelijke groeten,

Chantal Janssen

Machtold
Berichten: 250
Lid geworden op: 30 jan 2009 14:08

Re: Nog steeds geen ov studenten chipkaart ontvangen

Ongelezen bericht door Machtold »

Kan je zolang niet ff bij een medestudent logeren, die wel in de stad waar je studeert, woont?
Misschien tegen een kleine vergoeding?

jhmlangbroek
Berichten: 8
Lid geworden op: 30 dec 2009 16:49

Re: Nog steeds geen ov studenten chipkaart ontvangen

Ongelezen bericht door jhmlangbroek »

Hallo,

eergisteren heb ik deze brief naar Radar gemaild, maar ik zag dat er inmiddels ook een Forum item over dit onderwerp ging:

Ik ben Joram Langbroek, een derdejaars student verkeerskunde aan de Universiteit van Hasselt (België). Afgelopen donderdag (17 december) kreeg ik een brief van de IB-groep toegestuurd op mijn studentenadres in België. Er stond in dat de papieren OV wordt vervangen door een Studentenov-chipkaart. Op www.studentenov-chipkaart.nl staat dat de procedure zo'n 4 weken duurt (aanvraag van een aanvraagformulier 1 week, aanmaak chipkaart 3 weken). Dat zou betekenen dat ik wekenlang niet gebruik zou kunnen maken van mijn reisrecht. Vrijdag 18 december heb ik een aanvraag gedaan voor een aanvraagformulier. Die zou binnen een week worden bezorgd, maar dit is nog steeds niet gedaan. Per 1 januari 2010 is elke student verplicht gebruik te maken van de speciale Studentenov-chipkaart. Ik vind de situatie ronduit schandalig.

De afgelopen jaren is mij steeds verteld geweest dat zo'n chipkaart automatisch werd toegestuurd, ik heb er een tweede pasfoto voor moeten inleveren in 2007. De plannen zijn blijkbaar gewijzigd, bleek na een telefoontje naar IB-groep en het slecht te bereiken Studentenov-chipkaartnummer 0900-6655444. Je moet het opnieuw aanvragen met nieuwe pasfoto, het moet namelijk een recente pasfoto zijn. Er is “iets” misgegaan en daarom heb ik nog geen chipkaart, en daarom moet ik er nog een aanvragen. Ik moest de site in de gaten houden, want er werd naar een oplossing gezocht. Er is een week later nog niks van een oplossing voorhanden.

Inmiddels heb ik op de website www.studentenov-chipkaart.nl gelezen dat studenten met een woonadres in het buitenland, anders dan studenten woonachtig in Nederland, niet automatisch een aanvraagformulier voor de chipkaart krijgen. Uit de site kon ik opmaken dat diegenen die wel in Nederland wonen ofwel automatisch een chipkaart kregen, ofwel automatisch een aanvraagformulier kregen thuisgestuurd om een chipkaart aan te kunnen vragen. Omdat ik in België studeer heb ik niks gekregen. Ze hebben mij zelfs niet geïnformeerd over het feit dat ik zelf actie had moeten ondernemen, terwijl ik nog dacht dat ik de chipkaart automatisch zou binnenkrijgen. Ik heb IB-groep nog gemaild wanneer mijn chipkaart zou komen, en kreeg drie weken later een mail terug dat ik er binnenkort over zou geïnformeerd worden. Zelfs op dat moment kreeg ik niet te horen dat de chipkaart niet, zoals IB-groep eerder beweerde, automatisch zou worden verspreid aan alle studenten, maar dat ik hem via de site moest aanvragen.

Ik ben dus tot 17 december niet geïnformeerd over de gewijzigde plannen, en ook niet over het feit dat ik per 1 januari 2010 per se in het bezit moet zijn van dit pasje. Dit komt op mij over als pure discriminatie. Het kan zijn dat Studentenov-chipkaart geen zin heeft om alle in het buitenland studerende Nederlanders op te sporen, er zullen er veel zijn die een OV-vergoeding ontvangen in plaats van een Studenten-OV, maar IB-groep is wel goed op de hoogte en zou dit op zijn minst kunnen hebben overlegd.

Ik heb contact gezocht met de IB-groep, vanaf 2010 DUO genoemd, en zij gaven aan dat ze niet konden helpen en dat ik het Openbaar Vervoersbedrijf, of beter gezegd de instantie die alles rond de chipkaart regelt nogmaals moest bellen om te vragen wat ik nu moet doen. Ik word van het kastje naar de muur gestuurd. Het nummer van Studentenov-chipkaart is niet te bereiken, ik krijg een bandje “het is nu te druk, bel een andere keer terug alstublieft”. De tijd tikt maar door en ik ben absoluut niet van plan te betalen door dit soort foutjes. Zijn er meer van dit soort gevallen bekend bij Tros Radar?

ciao_monkey
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 aug 2008 17:35
Locatie: Arnhem

Re: Nog steeds geen ov studenten chipkaart ontvangen

Ongelezen bericht door ciao_monkey »

Beste Allemaal

Nou, ook ik had tot vandaag nog geen ov chip... Gisteren heb ik gebeld van half 2 tot half 6 om het bandje te horen met het keuzemenu, en dan een vrouwtje die zegt dat het te druk is en de verbinding wordt dan automatisch verbroken ( dit bandje duurt precies 2 min = 20cent) per keer dat ik heb gebeld... En dat zal zeker min. 25 keer zijn geweest... Daarna mocht ik "gelukkig" wel wachten! Maar liefst 30 min. en toen kreeg ik iemand van het callcenter aan de lijn! Dit meisje vertelde mij dat mijn kaart was aangemaakt en opgestuurd zou worden (ook ik heb al 3 foto's ingeleverd... en de laatste op 30 november, want ze hadden mijn foto niet?!) Ik kreeg ook te horen dat ik voor mijn eigen reiskosten moest betalen als er geen ovchipkaart was voor 4 januari, en ook konden ze me niet garanderen dat ik een vervangende / tijdelijke kaart zou krijgen voor 4 januari.

Dus ik heel boos over het feit dat ik de hele middag een bandje krijg, waarvoor ik dus moet betalen, terwijl de verbinding gewoon verbroken wordt, en ik niet eens de kans krijg om te wachten als ik dat zou willen.... "jah excuses..." Wie betaald mijn telefoon rekening?! En dan moet ik ook nog eens betalen voor mijn reis... Terwijl ik gewoon RECHT heb op gratis OV, want dat is gewoon onbetaalbaar voor een student... Toen ik vroeg waarom het zo slecht geregeld was.... Jah we hebben het bedrijf overgenomen per 1 december, het vorige bedrijf heeft er een zooitje van gemaakt.... (zou ik ook zeggen) Kortom deze dame kon mij niet helpen, had geen oplossing, ook niet voor die andere 1000enden studenten die nog geen OVchip hebben....

Maar toen was ineens vandaag mijn OV chip binnen.... Gelukkig dacht ik!!! Alleen had ik een OV chip met mijn naam en geboortedatum maar met een ANDERE foto... Kunnen ze dan helemaal niks bij die OV chip....

Dus ik maar weer bellen... wederom precies 30 min in de wacht (volgens mij doen ze dat extra) En dan krijg ik weer een dame aan de lijn die nogal een verbaasde reactie geeft als ik zeg dat er een verkeerde foto op zit.... (lees de fora op het internet eens - please...) De oplossing die ze voor me had was dat ze me een formulier zou toesturen, en dat ik dan zo snel mogelijk een tijdelijke kaart zou krijgen... Ja maar.. wordt mijn OV chip dan geblokkeerd? jah... en dan was het ook nog eens niet zeker dat ik die tijdelijke kaart op tijd binnen zou hebben. Dus ik gelijk van NOWAY, want ik kan nu in elk geval reizen! (beter iets dan niets) En heb gevraagd of er geen andere mogelijkheid was... Ja... via de site een vervangende kaart aanvragen, en dus gebruik te maken van deze kaart met verkeerde foto.... Alleen liep ik dan het RISICO om een BEKEURING te krijgen van een conducteur, want mijn foto was niet correct!!!! Dus nu wordt het helemaal mooi, wordt ik ook nog eens de dupe van het feit dat er een verkeerde foto op zit

Gelukkig heb ik ook de Syntus klantenlijn gebeld (normaal tarief ) en geen wachttijd!! Daar werd ik vriendelijk te woord gestaan, en die mevrouw moest heel hard lachen toen ik vertelde dat ik nu een OVchip heb met verkeerde foto... ( De ov chip is overigens nog NIET bruikbaar in de syntus treinen, en ook de bussen zijn er nog niet klaar voor hier in de Achterhoek!) Dus werkt je chip precies als je papieren OV, gewoon laten zien dus... (gelukkig lijkt het meisje op mijn pas een beetje op mij...) En ik heb ook een paspoort waar mijn naam en geboortedatum op staan, dus die conducteurs zullen vast snappen dat dit niet mijn fout is... Maar de fout van de ov-chip geldwolfjes!

Maar wat ik me afvraag... WAAR is de politiek in dit geheel?! Wat zijn de oplossingen voor studenten zonder ovchip? Hoe kan het dat alle vervoersmaatschappijen een ander beleid voeren?! Andere poortjes hebben?!

Kortom studenten het is tijd dat we in opstand komen!!! Want dan moet de overheid wel ingrijpen... Een soort van Montgomery bus boycot - solidair met de studenten zonder OV chip, die er geen hebben dankzij die prutsers in Amersfoort.... Die overigens ook nog het lef hebben om de schuld bij de studenten te leggen!!! (jullie zijn laat met reageren...) Please... De meeste van ons zijn al meer dan 3 foto's kwijt, of 10 formulieren verder, en dankzij de klantenSERVICE... ook nog eens 30 euro armer...

If you can't beat 'em...

Groetjes Charlotte

karn319
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 dec 2009 18:16

Re: Nog steeds geen ov studenten chipkaart ontvangen

Ongelezen bericht door karn319 »

Echt een rommeltje allemaal.
Ik ben mijn ovchip in oktober kwijt geraakt, dit heb ik ook gelijk gemeld. Ik zou een nieuwe toe gestuurd krijgen, na lang wachten en veel bellen kreeg ik te horen dat mijn gegevens kwijt geraakt zijn en dat ik dus een nieuwe ovstudenten chip moet aanvragen. Prima, al duurde het erg lang voor ik het formulier kreeg, ik heb het de maandag voor kerst pas kunnen versturen. Maandag beginnen m´n lessen op school gewoon weer. Maar een ovchip is ver te zoeken. Ik heb ook echt geen geld om elke dag reiskosten naar school te betalen. Echt slecht geregeld allemaal!!

mjv
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 jan 2010 14:01

Re: Nog steeds geen ov studenten chipkaart ontvangen

Ongelezen bericht door mjv »

ciao_monkey schreef:Beste Allemaal

Nou, ook ik had tot vandaag nog geen ov chip... Gisteren heb ik gebeld van half 2 tot half 6 om het bandje te horen met het keuzemenu, en dan een vrouwtje die zegt dat het te druk is en de verbinding wordt dan automatisch verbroken ( dit bandje duurt precies 2 min = 20cent) per keer dat ik heb gebeld... En dat zal zeker min. 25 keer zijn geweest... Daarna mocht ik "gelukkig" wel wachten! Maar liefst 30 min. en toen kreeg ik iemand van het callcenter aan de lijn! Dit meisje vertelde mij dat mijn kaart was aangemaakt en opgestuurd zou worden (ook ik heb al 3 foto's ingeleverd... en de laatste op 30 november, want ze hadden mijn foto niet?!) Ik kreeg ook te horen dat ik voor mijn eigen reiskosten moest betalen als er geen ovchipkaart was voor 4 januari, en ook konden ze me niet garanderen dat ik een vervangende / tijdelijke kaart zou krijgen voor 4 januari.

Dus ik heel boos over het feit dat ik de hele middag een bandje krijg, waarvoor ik dus moet betalen, terwijl de verbinding gewoon verbroken wordt, en ik niet eens de kans krijg om te wachten als ik dat zou willen.... "jah excuses..." Wie betaald mijn telefoon rekening?! En dan moet ik ook nog eens betalen voor mijn reis... Terwijl ik gewoon RECHT heb op gratis OV, want dat is gewoon onbetaalbaar voor een student... Toen ik vroeg waarom het zo slecht geregeld was.... Jah we hebben het bedrijf overgenomen per 1 december, het vorige bedrijf heeft er een zooitje van gemaakt.... (zou ik ook zeggen) Kortom deze dame kon mij niet helpen, had geen oplossing, ook niet voor die andere 1000enden studenten die nog geen OVchip hebben....

Maar toen was ineens vandaag mijn OV chip binnen.... Gelukkig dacht ik!!! Alleen had ik een OV chip met mijn naam en geboortedatum maar met een ANDERE foto... Kunnen ze dan helemaal niks bij die OV chip....

Dus ik maar weer bellen... wederom precies 30 min in de wacht (volgens mij doen ze dat extra) En dan krijg ik weer een dame aan de lijn die nogal een verbaasde reactie geeft als ik zeg dat er een verkeerde foto op zit.... (lees de fora op het internet eens - please...) De oplossing die ze voor me had was dat ze me een formulier zou toesturen, en dat ik dan zo snel mogelijk een tijdelijke kaart zou krijgen... Ja maar.. wordt mijn OV chip dan geblokkeerd? jah... en dan was het ook nog eens niet zeker dat ik die tijdelijke kaart op tijd binnen zou hebben. Dus ik gelijk van NOWAY, want ik kan nu in elk geval reizen! (beter iets dan niets) En heb gevraagd of er geen andere mogelijkheid was... Ja... via de site een vervangende kaart aanvragen, en dus gebruik te maken van deze kaart met verkeerde foto.... Alleen liep ik dan het RISICO om een BEKEURING te krijgen van een conducteur, want mijn foto was niet correct!!!! Dus nu wordt het helemaal mooi, wordt ik ook nog eens de dupe van het feit dat er een verkeerde foto op zit

Gelukkig heb ik ook de Syntus klantenlijn gebeld (normaal tarief ) en geen wachttijd!! Daar werd ik vriendelijk te woord gestaan, en die mevrouw moest heel hard lachen toen ik vertelde dat ik nu een OVchip heb met verkeerde foto... ( De ov chip is overigens nog NIET bruikbaar in de syntus treinen, en ook de bussen zijn er nog niet klaar voor hier in de Achterhoek!) Dus werkt je chip precies als je papieren OV, gewoon laten zien dus... (gelukkig lijkt het meisje op mijn pas een beetje op mij...) En ik heb ook een paspoort waar mijn naam en geboortedatum op staan, dus die conducteurs zullen vast snappen dat dit niet mijn fout is... Maar de fout van de ov-chip geldwolfjes!

Maar wat ik me afvraag... WAAR is de politiek in dit geheel?! Wat zijn de oplossingen voor studenten zonder ovchip? Hoe kan het dat alle vervoersmaatschappijen een ander beleid voeren?! Andere poortjes hebben?!

Kortom studenten het is tijd dat we in opstand komen!!! Want dan moet de overheid wel ingrijpen... Een soort van Montgomery bus boycot - solidair met de studenten zonder OV chip, die er geen hebben dankzij die prutsers in Amersfoort.... Die overigens ook nog het lef hebben om de schuld bij de studenten te leggen!!! (jullie zijn laat met reageren...) Please... De meeste van ons zijn al meer dan 3 foto's kwijt, of 10 formulieren verder, en dankzij de klantenSERVICE... ook nog eens 30 euro armer...

If you can't beat 'em...

Groetjes Charlotte
ik heb bijna het zelfde verhaal , maar nog geen chipkaart in bezit. Weet jij of je kan reizen bij de syntus met je oude ov kaart?

Jos Buijssen
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 jan 2010 16:14

Re: Nog steeds geen ov studenten chipkaart ontvangen

Ongelezen bericht door Jos Buijssen »

Hoi Allemaal,

Ik heb hetzelfde probleem dat ik nog steeds geen OV-chipkaart heb. Ik heb net een conducteur gesproken die bij de NS werkt. Hij vertelde me dat er binnen de NS besproken is dat de oude OV-studentenkaart 2009 nog tot 31-1-2010 geldig is. Je hebt dus nog een maand om de zaken te regelen.. Gelukkig!!

jhmlangbroek
Berichten: 8
Lid geworden op: 30 dec 2009 16:49

Re: Nog steeds geen ov studenten chipkaart ontvangen

Ongelezen bericht door jhmlangbroek »

het is jammer dat NS daar 31 december nog niks vanaf wist. Ik belde naar de klantenservice om te vragen of NS daar coulant in was, maar er bleek niks bekend te zijn van dat je de oude kaart nog een maand mag gebruiken als je geen alternatief heb. Om een boete te voorkomen heb ik 1 januari maar een kaartje gekocht. Op www.studenten-ovchipkaart.nl staat ook nog niks over dat je de oude kaart desnoods ook nog mag gebruiken.

jhmlangbroek
Berichten: 8
Lid geworden op: 30 dec 2009 16:49

Re: Nog steeds geen ov studenten chipkaart ontvangen

Ongelezen bericht door jhmlangbroek »

dank jullie wel, ik zal geen kaartjes meer kopen. Grappig dat in artikelen op elke site van de grote kranten staat dat alle vervoerders de kaart van 2009 nog gedogen in januari, maar dat het niet op de sites terug te vinden is waar je dat toch zou mogen verwachten, namelijk www.studentenov-chipkaart.nl en www.ib-groep.nl . Ook NS klantenservice was 31 december nog niet op de hoogte van de oplossing, maar het in ieder geval prettig dat ze alsnog via de media laten weten dat studenten nog een maand de oude kaart mogen gebruiken. Zouden DUO en OV Chipkaart BV niet op de hoogte zijn van het feit dat NS en de andere vervoerders flexibel kunnen zijn en op deze manier een enorm simpele oplossing bieden voor de duizenden studenten die door dit chipkaartgedoe zijn gedupeerd of is er een andere reden dat ze gedupeerde studenten niet informeren dat ze eventueel de oude kaart nog mogen gebruiken?

D.Blommesteijn
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 jan 2010 11:47

Re: Nog steeds geen ov studenten chipkaart ontvangen

Ongelezen bericht door D.Blommesteijn »

Ook mijn OV-chipkaart heb ik nooit mogen ontvangen. De oorzaak bleek te zijn dat mijn veranderde woonadres niet was doorgegeven door de IB-groep, nb. een half jaar na verandering. Overigens heb ik mijn OV-chipkaart opnieuw moeten aanvragen ivm het 'kwijt' zijn van mijn tweede pasfoto, deze aanvraag is gedaan nadat ik mijn adres wijziging heb doorgegeven.

Nu heb ik drie maal telefonisch contact gehad met de OV klantenservice en IB-groep. De IB-groep claimt mijn juiste adres te bezitten en te hebben doorgestuurd daar de OV klantenservice, die op zijn beurt de beschuldigende vinger naar de IB-groep wijst voor het niet juist te hebben verstuurd.

Heb overigens vandaag nog twee maal geprobeerd contact te krijgen met de OV klantenservice maar deze verbreken steeds de verbinding na 2minuten.

jhmlangbroek
Berichten: 8
Lid geworden op: 30 dec 2009 16:49

Re: Nog steeds geen ov studenten chipkaart ontvangen

Ongelezen bericht door jhmlangbroek »

Heb je al wel een tijdelijke ov-chipkaart ontvangen? Of reis je met je oude Studenten OV? Ik hoop echt dat TLS haast maakt met het vervaardigen van de chipkaarten voor de gedupeerde studenten zodat we die voor 1 februari kunnen activeren.

De informatievoorziening is in ieder geval nul komma nul en wij krijgen de schuld omdat we geacht werden 'slim genoeg te zijn om het allemaal te volgen en te snappen'. Ik heb niets tegen de OV-chipkaart, het is vooral een databron voor de vervoerders van onschatbare waarde (hoeveel mensen reizen op welk tijdstip op welke lijn). Wel irriteert de houding van DUO en OV Chipkaart BV mij mateloos: zij maken fouten en in plaats van studenten te compenseren voor de berokkende schade (kaartjes kopen als je nog geen tijdelijke kaart hebt of nog niet wist dat de NS de kaart van 2009 gedogen, bellen naar hun klantenservice etc) doen ze of hun neus bloedt en schuiven ze de schuld op de studenten. Of ze geven elkaar de schuld: lekker makkelijk.

D.Blommesteijn
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 jan 2010 11:47

Re: Nog steeds geen ov studenten chipkaart ontvangen

Ongelezen bericht door D.Blommesteijn »

jhmlangbroek schreef:Heb je al wel een tijdelijke ov-chipkaart ontvangen? Of reis je met je oude Studenten OV?
Ik reis op het traject Almere, Amsterdam Amstel, dus vanaf 1 september j.l. heb ik van het GVB een tijdelijke kaart voor de Metro 'ontvangen'. Maar nu is mijn papieren OV kaart niet meer geldig is kan ik hier ook geen nieuwe voor krijgen ben ik bang.

Weet iemand of er ook een tijdelijke kaart is voor de trein? Heb de diverse sites doorzocht maar heb niets kunnen vinden.

Heb overigens een medewerker van de OV klantenservice gebeld en die zei dat verkeerd was voorgelicht door haar collega's. Heb nu eindelijk wel mijn adres kunnen veranderen. Maar het gaat nog 3 weken duren voordat mijn gegevens zijn doorgevoerd. Binnen 1 week krijg ik een formulier voor aanvraag van een nieuwe chipkaart, hoe lang het daarna nog gaat duren...

jhmlangbroek
Berichten: 8
Lid geworden op: 30 dec 2009 16:49

Re: Nog steeds geen ov studenten chipkaart ontvangen

Ongelezen bericht door jhmlangbroek »

eind december hebben ze het plan opgevat om iedereen die nog geen chipkaart hebben een tijdelijke chipkaart op te sturen samen met het aanvraagformulier voor de definitieve chipkaart. Dat zou binnen een week nadat je dat hebt aangevraagd moeten worden toegestuurd, hoewel het iets langer kan duren. In de media konden we ook lezen dat de Studenten OV (de papieren) van 2009 nog tot 1 februari door NS wordt gedoogd. Het leuke is dat IB-groep noch Studentenovchipkaart.nl daar melding van maken (echt schandalig!). Koop je nog steeds kaartjes dan al die weken?

D.Blommesteijn
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 jan 2010 11:47

Re: Nog steeds geen ov studenten chipkaart ontvangen

Ongelezen bericht door D.Blommesteijn »

jhmlangbroek schreef:eind december hebben ze het plan opgevat om iedereen die nog geen chipkaart hebben een tijdelijke chipkaart op te sturen samen met het aanvraagformulier voor de definitieve chipkaart. Dat zou binnen een week nadat je dat hebt aangevraagd moeten worden toegestuurd, hoewel het iets langer kan duren. In de media konden we ook lezen dat de Studenten OV (de papieren) van 2009 nog tot 1 februari door NS wordt gedoogd. Het leuke is dat IB-groep noch Studentenovchipkaart.nl daar melding van maken (echt schandalig!). Koop je nog steeds kaartjes dan al die weken?

Kan ik dan ook een tijdelijk OV chipkaart ergens ophalen bij een afhaalpunt?

Want heb officieel dus al mijn ov chipkaart ontvangen, maar op een verkeerd adres. Ook de nieuwe tijdelijke pas kan ik dus niet ontvangen door bovenstaand probleem.

JustOmi
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 jan 2010 19:48
Contacteer:

Re: Nog steeds geen ov studenten chipkaart ontvangen

Ongelezen bericht door JustOmi »

Ook mijn zoon en ik hebben tig x zitten bellen en er even zoveel keren zijn we er weer uitgegooid.
Van de week dan na 16 minuten eindelijk wel contact.
Hoewel onze zoon begin december nog een brief had gekregen dat zijn chipkaart er aan kwam, bleek hij nu onvindbaar in het systeem en wist de dame me te vertellen dat er geen kaart is aangevraagd.
Dit alles met dank omdat we op tijd waren met aanvragen, de administratie per 1 december is overgenomen er schijnbaar meer aanvragen verloren zijn gegaan.
Mijn vriendin en haar zoon, die dus eigenlijk te laat waren met aanvragen, hebben geen probleem omdat toen de administratie al was overgenomen.

Heb maar een blog geschreven, moet toch ergens je ding kwijt.
http://www.bodemloos.com/?p=645

StudentAntropologie
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 feb 2010 18:02

Re: Nog steeds geen ov studenten chipkaart ontvangen

Ongelezen bericht door StudentAntropologie »

janssenchantal
Mijn verhaal is bijna exact hetzelfde (quote komt op een of andere manier niet door) en heb daarom net mijn verhaal ingestuurd bij Radar. Ik wacht ook al ruim een maand op mijn OV. Bij het bellen van de OV lijn sta ik óf meer dan 20min in de wacht óf wordt na het aflopen van het bandje de verbinding verbroken. Na 5x bellen toch op wonderbaarlijke wijze iemand aan de lijn gekregen: een slecht nederlands sprekende jonge meid die als een soort van robot standaard zinnetjes oplas en me geen stap verder heeft geholpen. Na het ophangen kwam ik er achter dat ik al die tijd recht heb op een vervangende OV, ik weer terug bellen, wéér een gebrekkig nederlands sprekende dame aan de lijn die mij vervolgens verteld dat de tijdelijke OV's per 11 jan afgeschaft zijn en ik er dus geen een kan krijgen... excuse me?! Mijn aanvraag loopt al sind half december, wiens fout is het?? Het enige dat ze doen is je gegevens noteren en het zogenaamd doorgeven aan.... tja aan wie eigenlijk? Dat wisten deze dames mij ook niet te vertellen, 'maar je wordt gebeld mevrouw, het kan wel eventjes een weekje duren'.. zal mij niets verbazen dat ik niets van ze verneem...
Klacht indienen? Op de site is daar geen optie voor. Hier staat vermeldt dat je de OV lijn moet bellen. De laatste dame die ik sprak zei me dat ze geen klachten aan kan nemen en dat je naar de site moet. We worden dus gewoon van het kastje naar de muur gestuurd.

Net even mijn telefoon rekening gecheckt, ben al 10e kwijt aan 'overige kosten buiten mijn bundel'.

Ik hoop dat Radar hier nu publiekelijke aandacht aan gaat besteden. Dit kan zo echt niet langer. Buiten het feit om dat ze uitgerekend studenten buiten hun schuld om op onnodige kosten jagen, worden we niet serieus genomen. Waar is inderdaad de politiek in dit verhaal? We worden weer eens aan ons lot overgelaten aan een log bureaucratisch apparaat. Daar moet een eind aan komen!

jhmlangbroek
Berichten: 8
Lid geworden op: 30 dec 2009 16:49

Re: Nog steeds geen ov studenten chipkaart ontvangen

Ongelezen bericht door jhmlangbroek »

@ D.Blommesteijn: een madam van Studenten ov chipkaart zei me 30 december dat ik naar Amsterdam kon gaan om daar een tijdelijke chipkaart op te halen bij een kantoor van het GVB. Ik belde naar het GVB en het bleek niet waar te zijn. Ophalen gaat dus niet, ze sturen enkel naar het adres dat ze denken dat je adres is.

Ik heb vorige week mijn definitieve chipkaart gekregen en geactiveerd. Ik had een weekendov aangevraagd en kreeg begin januari ook een tijdelijke weekendov. Bij het activeren van de definitieve chipkaart heb ik de letters "wknd" gezien en ik ging ervan uit dat het allemaal in orde was. Afgelopen zaterdag kon ik gratis reizen met de bus in Arnhem en stond de vermelding weekendov erbij. Zondag echter kreeg ik problemen in de trein, de conducteur vertelde me dat er een week-ov op staat. Bij het loket in Maastricht nogmaals laten checken en ja, een weekabonnement. Ze zei me: "ja dan moet je kaartjes gaan kopen he en erachter aan gaan als dit niet is wat je wil". Ik snap het gewoon niet: Connexxion (Breng heet het in Arnhem) kan mijn chipkaart wel juist lezen, NS niet. Ik heb OV Chipkaart maar gemaild, want ik ga echt niet nogmaals naar 0900-6655444 bellen.

ge1987
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 feb 2010 17:50

Re: Nog steeds geen ov studenten chipkaart ontvangen

Ongelezen bericht door ge1987 »

Beste Radar medewerkers en Studenten,

Ik ben momenteel woonachtig in Rotterdam en moet vanaf 11 Februari reizen met mijn studentenov-chipkaart. Helaas is deze kapot gegaan eind augustus 2009. Ik heb toen contact gezocht met de RET in Rotterdam. Van hen kreeg formulier om mijn defecte ov-chipkaart op te sturen en zou alles geregeld worden door het bedrijf die de OV-chipkaarten maakt en uitgeeft. deze zit namelijk gevestigd in Amersfoort. dit zou uiterlijk 2 weken duren.

na 3 weken nog steeds niks gehoord te hebben, heb ik zelf contact opgenomen met de IB-groep. ik dacht namelijk dat men hieruit een onderdeel van maakte. dit was namelijk niet zo en kreeg van de aardige IB-groep baliemedewerkster een kaartje met erop de informatienummers( ja 2 stuks) van de ov chipkaart. een nummer is van de ov chipkaart lijn( 0900-0980) en de andere nummers is van de studenten ov chipkaart(0900-6655444).
eenmaal deze beide nummers gebeld te hebben, ben je wat luttele euro's armer. ik kreeg eindelijk duidelijkheid. Men had niks ontvangen van mij en men had ook geen gegevens van mijn in hun computer. Heb toen alles netjes opgegeven en de vrouw zei het komt allemaal goed, je krijgt je studentenov chipkaart de week erna thuisgestuurd.

ik dacht prima dan is dit ook weer opgelost. Maar helaas. weer 2 weken later( het is inmiddels eind September) nog steeds niks ontvangen. Ik opnieuw weer gebeld met de ov-chipkaartlijn. Tot mijn verbazing kreeg ik te horen dat ze helemaal van niks wisten en dat al me gegevens verdwenen waren. ik kreeg toen ook te horen dat ik mijn aanvraagformulier opnieuw moet opsturen. deze zou de telefoniste dan naar me toesturen en ik moest die dan zo snel mogelijk terugsturen met alles erop en eraan. ik heb ook alle instructies gevolgd wat in de begeleidende briefje stond.

maar helaas het ging opnieuw mis. ze hadden niks ontvangen was het probleem ik dacht dat kan gebeuren. dus ik stuur opnieuw een aanvraagformulier met alles erop en eraan. dit heb ik 25 keer gedaan. 25 keer 2 pasfoto's origineel. ik betaal voor 4 pasfoto's 7,50 dat is 15 keer 7,50 is iets meer dan 110 euro's. ik dacht dit laat ik niet voor de 26ste keer gebeuren. en ik ga opnieuw bellen. het hele verhaal van begin tot het eind verteld. en alles werd "opgeschreven" en zou worden doorgespeeld naar hun supervisor, deze "vriendelijke" meneer of mevrouw zou mij binnen een week hebben gebeld of gemaild hebben. de eerste keer dat men zou moeten bellen was in de week van de 12 januari, maar tot op de dag van vandaag heeft men nog nooit teruggebeld en werd mij verteld iedere week opnieuw dat men er aan het werken was en dat ik volgende week wel weer iets te horen kreeg.
ik heb vandaag opnieuw gebeld, heb hen verteld dat ik het beu ben. ze waren opnieuw mijn gegevens verloren/kwijt geraakt of misschien wel express gedeleted, maar helpen dat zit bij hen niet erin.

ben diep, zeer diep teleurgesteld. gelukkig geven zij mij een goed voorbeeld hoe ik later absoluut niet met mijn klanten om moet gaan.

Ik hoop met deze brief dat 1 iemand mij wel duidelijkheid kan geven en eventueel mij advies kan geven over welke stappen ik nu het beste kan nemen. ik ben het namelijk beu, ik ga niet meer als een kip zonder kop weer bij een fotograaf zitten opnieuw 4 pasfoto's a 7,50 laten maken en hopen dat men het alsnog ontvangen. misschien krijg ik binnen nu en anderhalf jaar wel stuk of 30 ov chipkaarten zoals mij beloofd is.

ik hoop ook dat een iemand mij kan adviseren over eventuele vervolgstappen.

alvast bedankt,

met vriendelijke groet,

Gé Pfennings

The Missing Link
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 feb 2010 11:58

Re: Nog steeds geen ov studenten chipkaart ontvangen

Ongelezen bericht door The Missing Link »

Heb me speciaal maar eens hier geregistreerd om ook mijn ongenoegen uit te spreken over de HelpDesk bij de Studenten OV-Chip kaart...

Erg aardige mensen allemaal maar alleen getrained in aardig zijn. Ze kunnen vrijwel niets voor je doen en alle pogingen om met iemand in contact te komen die je evt wel zou kunnen helpen worden vakkundig en vriendelijk afgeschermd.
Heb nu (pas?) 5 keer gebeld en 5 keer een ander verhaal gehoord. Iemand vertelde me dat een tweede kaart onderweg was, vier dagen later vertelde een ander me dat dit helemaal niet waar was. Iemand kon zien dat de eerste kaart al verstuurd was, iemand anders vertelde dat niemand dat kon. Weer iemand vertelde dat ze mogelijk naar een verkeerd adres gestuurd waren... en ander zei weer dat hij dat niet kon zien. Emails naar de klachtenlijn leveren alleen een standaard antwoord op met 1. een contactnummer (telkens een nieuwe - ik heb er al zes of zo) en 2. een verzoek opnieuw een kaart aan te vragen...

Iemand nog suggesties hoe ik hieruit kan breken en met iemand in contact kan komen die er wel verstand van heeft? :evil:

Jitske van den B
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 feb 2010 09:47

Re: Nog steeds geen ov studenten chipkaart ontvangen

Ongelezen bericht door Jitske van den B »

Hallo,

Een soortgelijk verhaal.
Ik heb vorig jaar twee kaarten ontvangen, wat een luxe zou je zeggen, maar ik heb er één bewaard. In december kreeg ik bericht van de OV-chip dat juist die ik weg had gedaan, geactiveerd kon worden. Stom misschien, maar die had ik dus niet meer. Dus ik direct gebeld in december en het was helemaal geen probleem en mijn OV-studentenchip die ik in bezit heb, zou worden klaargezet met een week-ov. Halverwege januari vond ik het raar dat ik nog steeds mijn reisproduct niet kon ophalen, dus ik opnieuw bellen, want in februari zou in eerste instantie alles moeten werken. De eerste keer dat ik belde konden ze me niet helpen, want het computersysteem lag eruit. Dus vroegen ze me of ik die activeerautomaten wel had gebruikt. En of ik dat wel snapte. Ik voelde me zo dom behandeld, alsof 'wij studenten' niet snappen dat je op een aantal knopjes moet drukken en als het apparaat dan of aangeeft dat hij buiten werking is, of dat je product niet klaarstaat, of dat het gewoon niet werkt, dan heeft het geen zin om verder te klikken.
Maar goed, de eerste persoon die ik na een kwartier in de wacht staan had gesproken, vertelde mij dat ik maar eens terug moest bellen. En verder "gewoon proberen".
Een dag later belde ik opnieuw, in de hoop dat ik nu wel een werkende computer had en een capabel persoon aan de lijn. Maar na bijna een uur opnieuw in de wacht te hebben gestaan, kreeg ik iemand aan de telefoon die het ook niet snapte en die opnieuw al mijn gegevens wilde et cetera. Hij zou het product klaar zetten, dat zou een week duren. (Volgens mij zijn dat zoethoudertjes).
Na een dikke week, nog niks. Ik weer bellen, ondertussen was de deadline van 1 februari verzet, dus de wachttijd iets korter. Weer een vrouw die me vertelde dat het inderdaad niet klaarstond en ze het klaar zou zetten. En opnieuw vroeg ze al mijn gegevens. Slaan ze dat niet op bij de OV-chip?
Even later stonden er van die studenten op Utrecht Centraal mij te gebaren dat ik echt mijn OV-chip moest activeren. Ik kon mijn gegevens achterlaten en werd warempel een dag later teruggebeld. Het product zou nu écht klaar worden gezet. Maar uiteindelijk bleek dat op een totaal andere kaart... Dit is TWEE keer voorgekomen.
Ik ben nu negen keer bellen verder en ben er helemaal klaar mee. Gisteren kreeg ik bericht dat ik maar naar de DUO (voorheen IB-groep) toe moest om mij een week-ov te geven. Ik studeer al 4 jaar en dit is bij de DUO echt bekend dat ik al jaar een week-ov heb.

De personen die bij de 'klantenservice' van de OV-chiplijn zitten zijn inderdaad alleen getraind in het aardig doen, want elke keer krijg ik te horen "ik vind het ook erg voor u en ik snap het dat het vervelend is". Maar verder kunnen ze geen producten op kaarten zetten, ze kunnen niet doorverbinden en behandelen mij als een domme student. En bovendien ben ik al flink wat kosten kwijt aan bellen.

Die deadline die nu op 16 maart staat zou alleen worden gezet als alle problemen verholpen zijn, en dat is niet het geval, zoals ik nu in het forum lees. Ik hoop dat Radar hier aandacht aan kan besteden, want ik heb weinig meer in mijn macht.

Het gros van de studenten die zijn OV-studentenchipkaart nog niet heeft geactiveerd, heeft dat niet vrijwillig laten gebeuren.

Met vriendelijke groeten,

Jitske van den Bovenkamp

Gesloten