LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Redcoon - Plasma gebroken in doos
-
Redcoon - Plasma gebroken in doos
Hallo,
Ik ben iets heel vervelends tegengekomen.
Eind september bestel ik bij redcoon 3 plasma schermen. Deze worden in 2x geleverd (wegens 1 plasma niet op voorraad).
De eerste 2 plasma schermen had ik onmiddellijk nodig en daar was ook alles inorde mee.
Een aantal weken later wordt de laatste plasma geleverd. Aangezien ik deze nog niet nodig heb laat ik de doos ongeopend. Donderdag jl. open ik de doos en wat blijkt: deze plasma is zwaar beschadigd: vooraan is het 2de glas gebroken, achteraan zitten er enkele deuken in.
Ik neem onmiddellijk contact op met REDCOON en zij zeggen doodleuk dat ze niet kunnen doen aangezien er te veel tijd zit tussen de levering en het open doen van de doos.
Kunnen deze praktijken zomaar? Heb ik geen poot om op te staan? Ik had nochtans een transportverzekering.
Wie kan er mij helpen of wie heeft er raad?
De reactie van REDCOON vind ik héél ondermaats en niet klantvriendelijk.
Ik ben iets heel vervelends tegengekomen.
Eind september bestel ik bij redcoon 3 plasma schermen. Deze worden in 2x geleverd (wegens 1 plasma niet op voorraad).
De eerste 2 plasma schermen had ik onmiddellijk nodig en daar was ook alles inorde mee.
Een aantal weken later wordt de laatste plasma geleverd. Aangezien ik deze nog niet nodig heb laat ik de doos ongeopend. Donderdag jl. open ik de doos en wat blijkt: deze plasma is zwaar beschadigd: vooraan is het 2de glas gebroken, achteraan zitten er enkele deuken in.
Ik neem onmiddellijk contact op met REDCOON en zij zeggen doodleuk dat ze niet kunnen doen aangezien er te veel tijd zit tussen de levering en het open doen van de doos.
Kunnen deze praktijken zomaar? Heb ik geen poot om op te staan? Ik had nochtans een transportverzekering.
Wie kan er mij helpen of wie heeft er raad?
De reactie van REDCOON vind ik héél ondermaats en niet klantvriendelijk.
Re: Redcoon - Plasma gebroken in doos
beetje cru, maar het is wel jou veratwoording om bij ontvangst te controleren of het pakket in juiste staat is ontvangen. Je had ook kunne controleren en dat de plasma voor een paar weken aan de kant kunnen zetten.
Nu is het niet meer mogelijk om het kapoote scherm te linken aan transportschade vanwege de tijd die is verstreken.
Nu is het niet meer mogelijk om het kapoote scherm te linken aan transportschade vanwege de tijd die is verstreken.
-
Eigenlijk beetje je eigen fout.
Je behoord een levering ten aller tijden te controleren bij aankomst.
Eigenlijk nog voor je aftekent bij de transporteur, zodat je met de transporteur samen het gebrek of schade al vast kunt stellen.
In de meeste gevallen doen de meeste dit niet wanneer een doos/pakje aan de buitenkant verder in orde is.
Maar je ziet wat er gebeurd, tussentijd is te lang, dus bedrijf zal of kan geen aanspraak meer doen op de transporteur, omdat na je hantekening ervan uitgegaan is dat alles in orde is.
Je kunt proberen dit met de leverancier op te lossen, maar denk dat je weinig hebt om iets mee te beginnen.
veel succes en laat wat horen van je
Je behoord een levering ten aller tijden te controleren bij aankomst.
Eigenlijk nog voor je aftekent bij de transporteur, zodat je met de transporteur samen het gebrek of schade al vast kunt stellen.
In de meeste gevallen doen de meeste dit niet wanneer een doos/pakje aan de buitenkant verder in orde is.
Maar je ziet wat er gebeurd, tussentijd is te lang, dus bedrijf zal of kan geen aanspraak meer doen op de transporteur, omdat na je hantekening ervan uitgegaan is dat alles in orde is.
Je kunt proberen dit met de leverancier op te lossen, maar denk dat je weinig hebt om iets mee te beginnen.
veel succes en laat wat horen van je
-
De doos is niet beschadigd maar de televisie vertoont naast de glasbreuk ook enkele deuken achteraan wat mij doet vermoeden dat dit niet van het transport kan zijn.
Momenteel weet ik echt niet wat ik moet doen. Rechtstreeks met de fabrikant contact opnemen zou dit de oplossing kunnen zijn.
Verzekering?
Momenteel weet ik echt niet wat ik moet doen. Rechtstreeks met de fabrikant contact opnemen zou dit de oplossing kunnen zijn.
Verzekering?
-
Waar staat dat op de website van de 48u? Heb dit nog niet gevonden?
Het is trouwens duidelijk dat de plasma nog niet uit de doos is gekomen, alles zit nog netjes op zijn plaats en vast.
Het is trouwens duidelijk dat de plasma nog niet uit de doos is gekomen, alles zit nog netjes op zijn plaats en vast.
-
Je kunt rechtstreeks contact opnemen met de fabrikant en hun het probleem voorleggen.inmykingdom schreef:De doos is niet beschadigd maar de televisie vertoont naast de glasbreuk ook enkele deuken achteraan wat mij doet vermoeden dat dit niet van het transport kan zijn.
Verzekering?
Misschien dat hun zoiets al eerder meegemaakt hebben.
Geef hun ook te kennen dat je meerdere schermen van hun hebt en deze perfect werken.
Ook dat je een forum bent begonnen over dit feit op radar, miscchien dat ze daar wel gevoelig voor zijn, tenslotte zou ik niet voor een schermpje mijn goede naam als bedrijf te grabbel gooien.
En in de meeste gevallen zijn ze er voor verzekerd.
Niet geschoten is altijd mis toch?
veel succes
-
@ immykingdom,
Laten we het eens omdraaien. Jij levert 3 schermen aan een ander, de derde lever je wat later.
3 Weken later krijg je een telefoontje/mail dat het derde scherm kapot is. Het derde scherm is wel afgeleverd, maar je klant heeft het ding 3 weken in de doos laten zitten, en bij openmaken bleek dus dat het ding kapot is
Wat zou jij doen?
Laten we het eens omdraaien. Jij levert 3 schermen aan een ander, de derde lever je wat later.
3 Weken later krijg je een telefoontje/mail dat het derde scherm kapot is. Het derde scherm is wel afgeleverd, maar je klant heeft het ding 3 weken in de doos laten zitten, en bij openmaken bleek dus dat het ding kapot is
Wat zou jij doen?
Geen 3 weken maar meer dan 2 maanden later.witte angora schreef:
Een aantal weken later wordt de laatste plasma geleverd. Aangezien ik deze nog niet nodig heb laat ik de doos ongeopend. Donderdag jl. open ik de doos
-
Je hebt gelijk, nog erger.
Dus de vraag aan TS blijft staan: wat zou je zelf in zo'n geval doen?
(Dit was trouwens een meer dan uitstekende manier om een puber dáár te krijgen waar ik hem hebben wilde... Gewoon het probleem omdraaien- als je nog even denkt aan dat gedoe dat ik met die tonnie had in het topic Laura Dekkers)
Dus de vraag aan TS blijft staan: wat zou je zelf in zo'n geval doen?
(Dit was trouwens een meer dan uitstekende manier om een puber dáár te krijgen waar ik hem hebben wilde... Gewoon het probleem omdraaien- als je nog even denkt aan dat gedoe dat ik met die tonnie had in het topic Laura Dekkers)
Ik heb een aantal maanden geleden een TomTom besteld via Redcoon. Na een paar maanden begon hij een licht mankement te vertonen en heb ik redcoon gebeld voor reparatie. Na een paar dagen komt het apparaat terug maar totaal gesloopt. Twee grote barsten in het beeldscherm en hij start niet meer op. Redcoon direct gebeld en de Tom Tom wordt weer opgehaald om alsnog gerepareerd te worden. Tot mijn grote verbazing ontvang ik nu een mail dat de barsten er al in gezeten hebben voor dat ik hem opstuurde voor reparatie en dat hij niet gerepareerd wordt.
Dit is absoluut niet het geval de schade is echt ontstaan bij Redcoon. Hoewel ik aan de telefoon zeer correct en beleefd ben gebleven weigert men mij te woord te staan. Verbazingwekkend is ook dat men pas na de tweede verzending voor reparatie tot de conclussie komt dat de barsten er de eerste keer al in hebben gezeten. Mochten er nieuwe ontwikkelingen zijn dan zal ik deze hier op het forum meldden.
Dit is absoluut niet het geval de schade is echt ontstaan bij Redcoon. Hoewel ik aan de telefoon zeer correct en beleefd ben gebleven weigert men mij te woord te staan. Verbazingwekkend is ook dat men pas na de tweede verzending voor reparatie tot de conclussie komt dat de barsten er de eerste keer al in hebben gezeten. Mochten er nieuwe ontwikkelingen zijn dan zal ik deze hier op het forum meldden.
-
Als je met VISA hebt betaald ben je waarschijnlijk verzekerd voor dit soort kwesties.
Zo niet, dan kun je een geschil aanspannen tegen Redcoon bij http://www.qshops.org/
In wezen is dit een geschil tussen Redcoon en de vervoerder dat nu op jou wordt afgeschoven.
Als er een 48 uurs norm is om e.e.a. te controleren, dan is het maar de vraag of die eis niet in strijd is met de wet. Leveranciers kunnen van alles en nog wat in hun Algemene Voorwaarden zetten. Maar deze zijn nietig wanneer ze in strijd zijn met het Nieuw Burgerlijk Wetboek.
Zo niet, dan kun je een geschil aanspannen tegen Redcoon bij http://www.qshops.org/
In wezen is dit een geschil tussen Redcoon en de vervoerder dat nu op jou wordt afgeschoven.
Als er een 48 uurs norm is om e.e.a. te controleren, dan is het maar de vraag of die eis niet in strijd is met de wet. Leveranciers kunnen van alles en nog wat in hun Algemene Voorwaarden zetten. Maar deze zijn nietig wanneer ze in strijd zijn met het Nieuw Burgerlijk Wetboek.
Het beste kun je Redcoon netjes vragen om coulance aangezien je zo te zien veel bij ze besteld, en hopelijk geven ze je dan korting. En dan nog iets Plasma TV´s zijn geen LCD TV´s en gaan daarom heel makkelijk kapot, daarom altijd na aankoop laten opwarmen tot kamer temperatuur en dan een dag aanlaten staan, als de TV dan kuren vertoont (een zoem/brom geluid, brandgeurtjes en het uitvallen van de beeld) kun je het het beste gewoon gelijk terugsturen. Neem dat maar aan van iemand die teveel Plasma TV´s de vernieling in heeft zien gaan.
P.s. Ga niet voor een reparatie want Plasma en LCD TV´s zijn gewoon niet goed te repareren in niet steriele omgevingen.
P.s. Ga niet voor een reparatie want Plasma en LCD TV´s zijn gewoon niet goed te repareren in niet steriele omgevingen.
tja, ben het eigenlijk met de meesten eens, bij binnenkomst je goederen checken, en dan laten staan is veel logischer.
Weet niet waar het verhaal met de tomtom op slaat, beetje offtopic, heeft niet echt te maken met het probleem van de topicstarter. Deze gaf al aan dat de doos ongeschonden is, dus eigenlijk zou je hier van uit moeten gaan dat deze schade in de fabriek is ontstaan.
Weet niet waar het verhaal met de tomtom op slaat, beetje offtopic, heeft niet echt te maken met het probleem van de topicstarter. Deze gaf al aan dat de doos ongeschonden is, dus eigenlijk zou je hier van uit moeten gaan dat deze schade in de fabriek is ontstaan.