Nou mijn neef werkt bij een gerechtsdeurwaarderskantoor en ik heb dit nagevraagd. Als een gerechtsdeurwaarder of incassobureau vijf jaar lang niets van zich laat horen is de zaak klaar elke keer dat ze corresponderen aan je gaan de nieuwe 5 jaar in en als ze vijf jaar lang niets laten horen is de zaak inderdaad verjaard en kunnen ze er niks meer mee doen.berndv schreef:geen idee waar jij die 5 jaar vandaan haalt, dat is voor particulieren de termijn waarop ze hun administratie mogen weggooien, voor bedrijven is de bewaarplicht 7 jaar.
Openstaande vorderingen staat de verjaringstermijn van 20 jaar voor. zie artikel 3:306 Burgerlijk Wetboek. Vergeet niet dat dit niet een rekening van een bestelling is, maar een gerechtelijke vordering, dus opgelegd door de rechtbank.
Waar je je wel op kan beroepen is de rechtszaak die er geweest is, als het goed is had je hier van in kennis gebracht moeten worden dat er een vordering open stond. Je had dus in ieder geval een dagvaarding moeten krijgen. Hier had je dan voor moeten tekenen, dus moeten zij bewijs hebben dat jij hier van op de hoogte bent gesteld. Hebben zij dit niet, dan maak je nog een kans.
Tevens zegt mijn neef dat je je moet wenden tot het juridisch loket of een advocaat moet nemen om dit uit te vechten want dit lukt je als burger niet om het voor mekaar te krijgen.