tijdens het verkooppraatje werd verteld dat de firma 1 jaar 100% garantie geeft het 2e jaar 60% en het derde jaar 30%. Maar de fabriek gaat hier overheen en geeft 5 jaar volledige garantie. Nadat we een aanbetaling hebben gedaan (verplicht) kregen we de voorwaarden uitgereikt en werd verteld als we problemen hadden met de bank dan moesten we contact opnemen met de fabriek. Hier was ik het niet mee eens de verkoopster verteld dat ik een overeenkomst had met de winkel en niet met de fabriek, dus als ik een probleem constateer dan kom ik aanspraak maken op mijn garantie in de winkel.
Na wat heen en weer gesteggel werd mij te kennen gegeven dat de discussie gesloten werd, ik wilde de koop ongedaan maken maar dan was ik mijn aanbetaling kwijt. De fabriek geeft 5 jaar dus als ik aanspraak wil maken op die 5 jaar moet ik bij de fabriek wezen terwijl n.b. in de voorwaarden van de brancevereniging staat dat als de fabriek over de garantie van de winkel heen gaat die termijn geld dan zowel voor de ondernemer(winkel) als voor de afnemer.(consument).
Wie heeft zoiets ook weleens aan de hand gehad?.